[ 1
]
2
3
|
dujorha
|
Posted: 2013-04-18 19:20:59
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2013-04-18 20:59:31
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Jag är sugen på o spika maharajah o om jag inte gör det fyller jag nog o hoppas.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-04-18 21:24:50  Jag är sugen på o spika maharajah o om jag inte gör det fyller jag nog o hoppas.
Answer to: "Jag är sugen på o spika maharajah o om jag inte gör det fyl"
|
|
Provar Åke att få överta ledningen med Sebbe så finns de ju inte mycket att välja på för Örjan än att köra fram utanpå o låta Marres styrka tala...hoppas banan passar igen o han fixar barfotan..! 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2013-04-19 10:48:41  Provar Åke att få överta ledningen med Sebbe så finns de ju inte mycket att välja på för Örjan än att köra fram utanpå o låta Marres styrka tala...hoppas banan passar igen o han fixar barfotan..! 
Answer to: "Provar Åke att få överta ledningen med Sebbe så finn"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Nog laddar Åke. Han får ju överta av både Beckman och Westholm som är spetsbuden enligt mig. Sen väntar han in Roxana, släpper om hon kommer tidigt och loppet är över..... Minns när han flög till spets med Gidde från 8:e och vann pisslätt till högt odds. Nu blir det väl inget odds men seger.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2013-04-19 10:52:27
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Kollade upp Gidde och han vann 2 ggr från just 8:e
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-04-19 14:08:20  Kollade upp Gidde och han vann 2 ggr från just 8:e
Answer to: "Kollade upp Gidde och han vann 2 ggr från just 8:e"
|
|
Ja Åke laddar med all säkerhet...Beckman o Jorma svarar allt tills Åke kommer...frågan är hur hårt han behöver gå för att svara upp de andra plus hur hårt Sebbe behöver gå för att komma till ledningen..? Blir de för hårt så kliver Raja (barfota?) o Marre (barfota?) in i handlingen...! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-04-19 15:30:05 Edited(1): 2013-04-19 15:32:32
|
|
Med strykningen av 9:an så att Monster med Erik får rygg på Beckman...så har Jorma nog ingen som helst tanke på att släppa till någon annan än chefen..de kan ju kanske lägga beslag på dryga 2,5 mille..de är nog Jackpott nog för Svanen..!! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2013-04-19 16:40:43  Med strykningen av 9:an så att Monster med Erik får rygg på Beckman...så har Jorma nog ingen som helst tanke på att släppa till någon annan än chefen..de kan ju kanske lägga beslag på dryga 2,5 mille..de är nog Jackpott nog för Svanen..!! 
Answer to: "Med strykningen av 9:an så att Monster med Erik får rygg p&arin"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Fram med luftgeväret !
Tebax te smirnoffen nu 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-04-19 17:31:54  Fram med luftgeväret !
Tebax te smirnoffen nu 
Answer to: "Fram med luftgeväret ! :D
Tebax te smirnoffen nu ;)"
|
|
Vilken ska skjutas i rumpan ? 
|
|
Reply
|
|
NoShit
|
Posted: 2013-04-19 19:48:08
|
Became a member: 2008-12-23
Forum posts: 1500
|
Tror på dubbel för Ludde imorgon med Raja och Opitergium.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2013-04-19 23:21:01
|
Became a member:
Forum posts:
|
G.H Nemo vinner detta!
Varför? Jo för det loppet han gick är rena elitloppet!
Press hela tiden o kunde ändå hålla nosen först förre en bra spurtande maharajah.
Får han en vilsam resa så sitter han först när mållinjen kommer!
Det var årsdebut förra gången o är dubbelt så bra nu!
Segertid; 1.11 tid tippar jag på. 1.11.4 är mitt tips, om banan o vädret blir bra!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2013-04-19 23:23:46
|
Became a member:
Forum posts:
|
Har följt forumet sista året och här finns sina ups and downs! Tror att många har en funktion att fylla här trots varierad kunskap. Mitt bidrag får ni ta med en nypa salt men kommer alltid att ge min syn på på saken (ibland från en annan sida).
Varför inte börja på Åby (min hemmabana). Raja plockar hem det här. Utsidan, insidan, framsidan eller baksidan spelar ingen roll!!!!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2013-04-20 00:47:15
|
Became a member:
Forum posts:
|
SPIK Sebastian K.
Som Travspanarn hade sagt det: STENKLAR
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2013-04-20 08:26:10
|
Became a member:
Forum posts:
|
4,8 och en rolig i 7.
Maha o Sebbe står för klassen, tobbe sitter och väntar när det körs så in åt helevete.
Och kanske spurtar ner dem , med den hårda damen.
Tror ej , raja är mogen nog att vinna mot dessa.
Flytta han te svanen så e han 30 m bättre ? 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2013-04-20 10:17:11  Har följt forumet sista året och här finns sina ups and downs! Tror att många har en funktion att fylla här trots varierad kunskap. Mitt bidrag får ni ta med en nypa salt men kommer alltid att ge min syn på på saken (ibland från en annan sida).
Varför inte börja på Åby (min hemmabana). Raja plockar hem det här. Utsidan, insidan, framsidan eller baksidan spelar ingen roll!!!!
Answer to: "Har följt forumet sista året och här finns sina ups and dow"
|
|
Välkommen
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-04-20 10:27:10  Välkommen
Answer to: "Välkommen"
|
|
Det tar sig...forumet lever än !! Trots vissa farhågor, vi hänger i !! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-04-20 10:44:57
|
|
Min analys att det här loppet är lite försiktig...loppet innehåller flera topp 5-hästar o jag rekommenderar att kolla värmningen, spänst, hårrem( inget lödder), pigghet(helst öronen framåt), inga brytningar, springa snett eller att kusken kör försiktigt i kurvan, skoavtagningar att vänta på 2 av dom viktigaste hästarna Raja o Marre..nu vart jag lite utförliggare än vanligt med ja har väl en pedagogisk ådra..! Spåren är såklart viktiga o här körs de tufft från början med framförallt Bäckman för att säkerställa ledningen o få en klar fördel i val om ledning eller att släppa till rätt häst..(viktig på en Open stretch bana). Nemo kommer också att laddas av Jörgen..detta kan betyda en vid kurva för loppets favo som är Sebbe...så det kan bli svårt att få till det för Åke...men han kommer givetvis att försöka glida till ledningen på långsidan efter första kurvan..så långt nu...min rank så här innan värmningen är 4,2 o 8 men detta kan som sagt vändas o vridas på om värmningarna utvisar något annat eller ev. skoinfo eller strykning...! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2013-04-20 10:52:13  Min analys att det här loppet är lite försiktig...loppet innehåller flera topp 5-hästar o jag rekommenderar att kolla värmningen, spänst, hårrem( inget lödder), pigghet(helst öronen framåt), inga brytningar, springa snett eller att kusken kör försiktigt i kurvan, skoavtagningar att vänta på 2 av dom viktigaste hästarna Raja o Marre..nu vart jag lite utförliggare än vanligt med ja har väl en pedagogisk ådra..! Spåren är såklart viktiga o här körs de tufft från början med framförallt Bäckman för att säkerställa ledningen o få en klar fördel i val om ledning eller att släppa till rätt häst..(viktig på en Open stretch bana). Nemo kommer också att laddas av Jörgen..detta kan betyda en vid kurva för loppets favo som är Sebbe...så det kan bli svårt att få till det för Åke...men han kommer givetvis att försöka glida till ledningen på långsidan efter första kurvan..så långt nu...min rank så här innan värmningen är 4,2 o 8 men detta kan som sagt vändas o vridas på om värmningarna utvisar något annat eller ev. skoinfo eller strykning...! 
Answer to: "Min analys att det här loppet är lite försiktig...loppet inn"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Var är en topp 5-häst?
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2013-04-20 10:54:27 Edited(1): 2013-04-20 10:54:40  Min analys att det här loppet är lite försiktig...loppet innehåller flera topp 5-hästar o jag rekommenderar att kolla värmningen, spänst, hårrem( inget lödder), pigghet(helst öronen framåt), inga brytningar, springa snett eller att kusken kör försiktigt i kurvan, skoavtagningar att vänta på 2 av dom viktigaste hästarna Raja o Marre..nu vart jag lite utförliggare än vanligt med ja har väl en pedagogisk ådra..! Spåren är såklart viktiga o här körs de tufft från början med framförallt Bäckman för att säkerställa ledningen o få en klar fördel i val om ledning eller att släppa till rätt häst..(viktig på en Open stretch bana). Nemo kommer också att laddas av Jörgen..detta kan betyda en vid kurva för loppets favo som är Sebbe...så det kan bli svårt att få till det för Åke...men han kommer givetvis att försöka glida till ledningen på långsidan efter första kurvan..så långt nu...min rank så här innan värmningen är 4,2 o 8 men detta kan som sagt vändas o vridas på om värmningarna utvisar något annat eller ev. skoinfo eller strykning...! 
Answer to: "Min analys att det här loppet är lite försiktig...loppet inn"
|
|
Det tog 17666 inlägg men tillslut kom det fram lite hur du tänker o rankar!
Skoj! Mer sånt!
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-04-20 11:02:15 Edited(1): 2013-04-20 11:02:37  Det tog 17666 inlägg men tillslut kom det fram lite hur du tänker o rankar!
Skoj! Mer sånt!
Answer to: "Det tog 17666 inlägg men tillslut kom det fram lite hur du tänker"
|
|
Du vet jag kan skriva böcker om ämnet...har lite i byrålådan o huvudet...men ja får aldrig tiden o räcka till...inte än ialla fall !  Men okej fler rader kan ja prestera...om inte frugan tjatar om allt som ska göras dessa lördagar (haha)....! 
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
3
|