[ 1
]
2
|
dujorha
|
Posted: 2013-04-03 20:04:03
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2013-04-03 20:18:04
|
Became a member:
Forum posts:
|
Avslag på Maharajah trots enklare motstånd nu än på sistone. Finns inte att han håller upp spets och han inte imponerat alls i vinter så jag kan inte se att han ska gå ut och runda dem heller.
Friction och Joke Face imponerade inte i årsdebuterna enligt mig men nu är det ju avklarat och det är inte så lätt att bena ut vem av dem som sitter i spets, eventuellt kan man låsa loppet på de två. Får lite i arkivet efter motbud.. 
|
|
Reply
|
|
phipe
|
Posted: 2013-04-04 16:43:49  Avslag på Maharajah trots enklare motstånd nu än på sistone. Finns inte att han håller upp spets och han inte imponerat alls i vinter så jag kan inte se att han ska gå ut och runda dem heller.
Friction och Joke Face imponerade inte i årsdebuterna enligt mig men nu är det ju avklarat och det är inte så lätt att bena ut vem av dem som sitter i spets, eventuellt kan man låsa loppet på de två. Får lite i arkivet efter motbud.. 
Answer to: "Avslag på Maharajah trots enklare motstånd nu än på "
|
Became a member: 2010-08-01
Forum posts: 643
|
Vilket lopp!
Här ska man nog gardera. Håller med ovanstående om avslaget på Marrre. Låter ju kanonbra som vanligt, men jag tänker inte spika han från innerspår, inte en chans.
Ludde snackar sig varm om Joke, men han måste visa lite i lopp också, givet streck dock.
Friction är jämn och bra och gör nog ett fint lopp, kan vinna.
4 G.H. Nemo är det mycket snack om, men precis där måste han visa det i lopp innan jag kan tro helt på honom, men att Åke kör ser jag som ett stort plus, med på kupongen!
Dessa 4 borde räcka...
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2013-04-04 16:51:16
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Vid en första anblick så borde man ju spika Joke som har ett rejält lopp i kroppen och förmodligen sitter i ledningen efter 500 meter. Nemo spetsar men lär släppa då han bör behöva loppet i kroppen och hans enda chans till ev final är nog att hitta ryggen på just Joke för luckan kommer ju. Att G.H ska slå dessa i en årsdebut tror jag inte ett smack på. Maha hamnar var? Friction, är han 30 meter bättre nu?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2013-04-04 18:16:30
|
Became a member:
Forum posts:
|
Sugen på 1,3,6.
Dock jävla fint löpp detta
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2013-04-04 18:48:55
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Fina lopp överlag på lördag tycker jag.
Jag spikar nog Friction men GH Nemo brukar ju va som finast när han kommer ut på våren, o förstärkt med Åke o läge på spets är tunga faktorer. Maharajah är Maharajah (behövs inga argument) o Luddes hästar gillar väl Mantorp o Joke Face blir väl favorit tillslut? Dont Wear Pjs spetsar initialt? Går det för fort kan vem som helst av de andra spurta men en "Bagleysmäll" igen känns inte trolig. Nä jag tror jag tar ställning för Friction, full fart hela vägen in i mål o halvvägs till elitloppet 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2013-04-05 14:07:09 Edited(1): 2013-04-05 14:08:15
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Maharajah barfota och jänkarvagn. Vågar man lämna honom? Låter som ett test om det är en häst för elitloppet.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2013-04-05 14:18:49  Maharajah barfota och jänkarvagn. Vågar man lämna honom? Låter som ett test om det är en häst för elitloppet.
Answer to: "Maharajah barfota och jänkarvagn. Vågar man lämna honom? L&"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag lämnar honom utanför iaf. även om han i grunden förmodligen har högst kapacitet.
Är inte samma häst som 2011 även om han var femma i Prix de Paris sist, vilket förmodligen ingen av de andra i det här loppet hade klarat av.
Men från spår 1 är han helt iskall enligt mig, han blir över från start och sen har han verkligen inte visat sån form i vinter (som han skulle behöva) för att kunna gå ut och runda dem här.
Klart Hultman vill testa om han är en häst för Elitloppet, men det tåget tror jag har gått tyvärr.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-04-05 18:53:27  Maharajah barfota och jänkarvagn. Vågar man lämna honom? Låter som ett test om det är en häst för elitloppet.
Answer to: "Maharajah barfota och jänkarvagn. Vågar man lämna honom? L&"
|
|
Ja det gör de....va ska man tro...Mantorp har ett fint o bra banunderlag....blir de ett jävla dön från start med Åke o kanske en satsande Ohlsson...som väl inte heller kan backa med sin ! Så kanske Marre kommer in i matchen..värre under har ju skett i den här branschen...! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2013-04-06 00:31:02
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tror att några kommer ladda så hårt här OCH att några kommer backa så kraftigt att Maharajah hittar ut perfekt i början. Tar detta från dödens om de behövs, kan bli en spelvärd spik trots läget.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-04-06 09:36:21  Tror att några kommer ladda så hårt här OCH att några kommer backa så kraftigt att Maharajah hittar ut perfekt i början. Tar detta från dödens om de behövs, kan bli en spelvärd spik trots läget.
Answer to: "Tror att några kommer ladda så hårt här OCH att n&ar"
|
|
Nja Kaka....här är det ingen som backar...tjänstefel i så fall..några chanslösa ytterhästar tas nog upp men resten körs..ingen vinner på att backa från 2 till 7...men blir de fart så kan han komma ut från innerspåret efter ca: 300 meter sedan visar det sig direkt om Örjan vill ha något med loppet att göra..får då gå på för att försöka va framme i dödens varvet kvar...! Att travkompaniet vill ha häst i Elitloppet är självklart...Reklamen kring Pannes lopp som var okey inte mer visar på de..! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2013-04-06 10:43:45
|
Became a member:
Forum posts:
|
Vilket djvulskt lopp asså. Brukar inte orka skriva så mycket i forumet, men du måste jag slänga in ett inlägg!
När var ett lopp så intressant på förhand senast? Det här är helt klart mer än ett högklassigt guldlopp, Joke Face och Maharajah deltagande gör loppet väldigt, väldigt svårt att sia om. Dessa båda Vikng Kronos-hästar tillhör de största talangerna vi har haft i Sverige på 2000-talet, och dom har gett mig gåshud flera gånger, kan det här vara konungarnas återkomst? Tror det här loppet kan bli avgörande för intressant årets storloppssäsong blir. Skulle Marre och Joke visa sig ha mycket ogjort kommer storloppen bli rena trav-porren. Tänk er ett elitlopp med Joke, Marre, Sebastian, Raja, Mister Herbie, Timoko, herregud säger jag bara....
Men då vill det till att Joke och Marre presterar, vilket jag egentligen är mycket tveksam till.
Men OM dom gör det, då kan vi se fram emot ett Olympiatrav av absolut högsta klass!!!
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-04-06 11:12:52  Vilket djvulskt lopp asså. Brukar inte orka skriva så mycket i forumet, men du måste jag slänga in ett inlägg!
När var ett lopp så intressant på förhand senast? Det här är helt klart mer än ett högklassigt guldlopp, Joke Face och Maharajah deltagande gör loppet väldigt, väldigt svårt att sia om. Dessa båda Vikng Kronos-hästar tillhör de största talangerna vi har haft i Sverige på 2000-talet, och dom har gett mig gåshud flera gånger, kan det här vara konungarnas återkomst? Tror det här loppet kan bli avgörande för intressant årets storloppssäsong blir. Skulle Marre och Joke visa sig ha mycket ogjort kommer storloppen bli rena trav-porren. Tänk er ett elitlopp med Joke, Marre, Sebastian, Raja, Mister Herbie, Timoko, herregud säger jag bara....
Men då vill det till att Joke och Marre presterar, vilket jag egentligen är mycket tveksam till.
Men OM dom gör det, då kan vi se fram emot ett Olympiatrav av absolut högsta klass!!!
Answer to: "Vilket djvulskt lopp asså. Brukar inte orka skriva så mycket i "
|
|
De är bara att hoppas !! Travsport av högsta klass o friska hästar är vad vi vill se !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2013-04-06 13:04:20
|
Became a member:
Forum posts:
|
Spik GH NEMO
|
|
Reply
|
|
NoShit
|
Posted: 2013-04-06 13:29:25
|
Became a member: 2008-12-23
Forum posts: 1500
|
Bara att ta fram tärningen och slå eller också tar man de flesta
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-04-06 13:39:16 Edited(2): 2013-04-06 14:00:12  Spik GH NEMO
Answer to: "Spik GH NEMO"
|
|
Vågat igen..!  Joken ser fin ut o skolös så blir de väl satsning framåt direkt !  Såg nu att de kanske var för piggt på Joken...håller han inte i hästen ordentligt så blir de väl en rejäl första varv...! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2013-04-06 13:57:47
|
Became a member:
Forum posts:
|
On track piraten ser bra ut...Statistikspår...
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-04-06 14:01:48  On track piraten ser bra ut...Statistikspår...
Answer to: "On track piraten ser bra ut...Statistikspår..."
|
|
Ja skulle önska lite mer jävlar anamma hos Daniel..kan inte hålla på o vela första biten med den här hästen...kör ordentligt från start o hoppas på lite tur...så skulle ja ratta...! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2013-04-06 14:07:28  Ja skulle önska lite mer jävlar anamma hos Daniel..kan inte hålla på o vela första biten med den här hästen...kör ordentligt från start o hoppas på lite tur...så skulle ja ratta...! 
Answer to: "Ja skulle önska lite mer jävlar anamma hos Daniel..kan inte h&ari"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ludde kommer ladda järnet och åke kommer knappast att släppa. Börjar darra lite på mitt spikval...
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-04-06 14:53:32 Edited(1): 2013-04-06 15:08:33  Ludde kommer ladda järnet och åke kommer knappast att släppa. Börjar darra lite på mitt spikval...
Answer to: "Ludde kommer ladda järnet och åke kommer knappast att släpp"
|
|
Ja börjar se ut som du tror...du provar tuffa spikar..!  Hoppas på ett bra lopp för alla dessa hästar o att en del frågetecken rätas ut...banan är snabb o en vinnartid på neråt 12-tid är nog inom räckhåll...! 
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
|