[ 1
]
2
|
B_Good
|
Posted: 2013-03-13 21:12:48
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Dekk Partner Bil-Vulkan loppet - Klass II, försök 5 2410a.
1 EMINENT SUND v 5 Wassberg Svein Ove (Ris Ra)
2 RAPIDO VA BENE (NO) v 4 Tengsareid Åsbjörn (Got Pe)
3 MISTER PEPPER (NO) v 6 Ödegaard Knut Arne (Joh SA)
4 LUCKY LANE (NO) v 5 Gundersen Geir Vegard (Eri IS)
5 FRANS G. v 5 Takter Johnny (Nil LI)
6 WHATA BUZ (US) h 4 Hop Vidar (Ham Fr)
7 MELLBY ARTIST v 4 Kolgjini Adrian (Kol Lu)
8 DAPPLE ROSE s 8 Andersson Mikael J. (His Ar)
9 BOLT BOKO v 5 Kontio Jorma (Lin Er)
10 MIDNIGHT BRÅTEN v 6 Benzon Niclas a (Ols LI)
11 STAPLY (NO) v 6 Stensen Andre H. (Sve Jo)
12 SEJR GAMMELSBÄK (DK) h 4 Hamre Frode
Turordning: 5-6-12-11-1-2-9-7-3-8-10-4
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2013-03-15 15:32:02 Edited(1): 2013-03-15 15:35:55
|
|
Sparlopp? Låst på 5,12? (Kanske petar med Bolt Boko och/eller norska skrällen Mister pepper också )
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2013-03-16 15:50:35 Edited(2): 2013-03-16 15:51:02
|
|
HELL YEAH!
Tog 3,5,12 tillslut.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-03-16 15:51:28 Edited(1): 2013-03-16 15:52:25  Sparlopp? Låst på 5,12? (Kanske petar med Bolt Boko och/eller norska skrällen Mister pepper också )
Answer to: "Sparlopp? Låst på 5,12? (Kanske petar med Bolt Boko och/eller n"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Fick inte med 3:an...var mycket bra efter den öppningen..puh miss av mig..!!  Trodde de va en sprinter...! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-03-16 15:55:29  HELL YEAH!
Tog 3,5,12 tillslut.
Answer to: "HELL YEAH!
Tog 3,5,12 tillslut."
|
|
Snyggt får hoppas på dig nu då !! 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2013-03-16 16:02:28
|
|
Hjälp till o jobba in den här nu...
AVD5- 8 Nougat Ås
AVD6- 5 Beanie MM
AVD7- 1,4,11,12
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-03-16 16:05:07  Hjälp till o jobba in den här nu...
AVD5- 8 Nougat Ås
AVD6- 5 Beanie MM
AVD7- 1,4,11,12
Answer to: "Hjälp till o jobba in den här nu...
AVD5- 8 Nougat Ås
A"
|
|
Jadå...tufft men kan gå !! Johnny måste väl fixa några pinnar nu...tyckte han hade de förspänt !! 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2013-03-16 16:11:34
|
|
Bortkörd!!! Satan! Helvete
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2013-03-16 23:09:45
|
Became a member:
Forum posts:
|
bortkörd? nu får du förklara dig......
emperador var stenklar......Vann enkelt med krafter kvar efter flera tryckare. Bland annat av Nougat ås.......
Eller vad hade du tänkt dig från spår 8.a? tyckte du att enperador såg trött ut i mål? Takter höll tillbaka sista 500 meterna.....
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-03-17 09:37:46 Edited(1): 2013-03-17 09:41:34  bortkörd? nu får du förklara dig......
emperador var stenklar......Vann enkelt med krafter kvar efter flera tryckare. Bland annat av Nougat ås.......
Eller vad hade du tänkt dig från spår 8.a? tyckte du att enperador såg trött ut i mål? Takter höll tillbaka sista 500 meterna.....
Answer to: "bortkörd? nu får du förklara dig......
emperador var ste"
|
|
Folke skriv gärna i tråden innan...att vi förväntar oss att Bosse kör optimalt behöver inte stämma med Bosses upplägg o ev. kommande starter..pinsamt var de iallafall ur vår synpunkt o även Gojorna reagerade...!  Jag kollade mycket noga upp både Johnnys häst o även Zanimedes senaste lopp o var tveksam in i det sista hur Johnny skulle köra..här märkte väl han att hästen var i ordning igen o körde med de i bagaget...! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2013-03-17 10:58:30
|
Became a member:
Forum posts:
|
ok, har ingen aning vad Lasse&/sibbe sagt utåt, men det var ganska klart på förhand att emperador skulle köras i spets då han går absolut bäst där och i princip aldrig förlorar. Var riktigt bra senast och senaste jobbet var ++.
Vill säga att du var dåligt påläst om du var tveksam på hur takter skulle köra........
Vad var problemet med "bosses" uplägg? körde hårt för spets, fick inte den och gick ner i vinnarhålet. "gojorna" tyckte jag var ganska överens om att det var rätt styrning med tanke på att Bosse redan lagt 2st speeder om spets.
Vad gäller att skriva i tråden innan, visst. Känns sådär med tanke på att man får väldigt lite tillbaka när man skriver tips här.....Föredrar att skriva i mina bolag på tillsammans.atg.se
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-03-17 11:55:06 Edited(1): 2013-03-17 11:58:57  ok, har ingen aning vad Lasse&/sibbe sagt utåt, men det var ganska klart på förhand att emperador skulle köras i spets då han går absolut bäst där och i princip aldrig förlorar. Var riktigt bra senast och senaste jobbet var ++.
Vill säga att du var dåligt påläst om du var tveksam på hur takter skulle köra........
Vad var problemet med "bosses" uplägg? körde hårt för spets, fick inte den och gick ner i vinnarhålet. "gojorna" tyckte jag var ganska överens om att det var rätt styrning med tanke på att Bosse redan lagt 2st speeder om spets.
Vad gäller att skriva i tråden innan, visst. Känns sådär med tanke på att man får väldigt lite tillbaka när man skriver tips här.....Föredrar att skriva i mina bolag på tillsammans.atg.se
Answer to: "ok, har ingen aning vad Lasse&/sibbe sagt utåt, men det var gansk"
|
|
Ok men de låter lite besserwisseraktigt med detta inlägg...som sagt alla har inte upplägget att vinna utan de kan tyvärr vara en del i matchningen o då blir detta game ännu svårare.."dåligt" påläst är ja inte...de vet du med Folke !! Så igen lite trist med sådana här comments i efterhand...!  Fortfarande inget fel om Bosse gått ut i andra eftersom Crebas tryckt på ordentligt...! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2013-03-17 16:29:58
|
Became a member:
Forum posts:
|
alla har inte uplägget att vinna? vad är det för bullshit.....Nämn 1 ekipage som gick ut i denna omgången och inte vill vinna......
Dåligt påläst är du beviserligen om du blev förvånad över att Takter svarade spets med emparador, att hästen stod i 4,4ggr pengarna är väl bevis nog.....
Inget fel om bosse går ut i 2.a, inte heller något fel om han stannar kvar i vinnarhålet efter att ha kört hårt med hästen i försök att få spets 2ggr. Forsgren tyckte det var rätt......Men har det någon betydelse? hade ju knappast vunnit oavsett, Emperador sprang på halvfart sista 500m, takter släppte loss lite sista 50.
Jag må vara en besseriwsser, men jag vet även vad ett dåligt lir är, en usel ursäkt är och hur en bortkörning ser ut.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-03-17 16:37:03 Edited(3): 2013-03-17 16:44:23  alla har inte uplägget att vinna? vad är det för bullshit.....Nämn 1 ekipage som gick ut i denna omgången och inte vill vinna......
Dåligt påläst är du beviserligen om du blev förvånad över att Takter svarade spets med emparador, att hästen stod i 4,4ggr pengarna är väl bevis nog.....
Inget fel om bosse går ut i 2.a, inte heller något fel om han stannar kvar i vinnarhålet efter att ha kört hårt med hästen i försök att få spets 2ggr. Forsgren tyckte det var rätt......Men har det någon betydelse? hade ju knappast vunnit oavsett, Emperador sprang på halvfart sista 500m, takter släppte loss lite sista 50.
Jag må vara en besseriwsser, men jag vet även vad ett dåligt lir är, en usel ursäkt är och hur en bortkörning ser ut.
Answer to: "alla har inte uplägget att vinna? vad är det för bullshit..."
|
|
Puh...du verkar inte ha gjort många dåliga lir...när du är så snabb o slå ner på andra..ge fan i o försvara "mupparna"så hårt tycker ja...många kör på prop. o har den agendan i huvudet !!  Takter behövde bara bevaka hästen i rygg..sa det själv i intervjuven..enkelt...! 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2013-03-17 21:40:49  bortkörd? nu får du förklara dig......
Answer to: "bortkörd? nu får du förklara dig......
emperador var ste"
|
|
Tycker nog han borde gått ut istället för att sitta kvar.
Varför? Jag hade spikat och med väldigt partiska ögon såg det ut som han hade krafter kvar.
Emperador var inte på nåt sätt slutkörd heller o gjorde ett bra lopp o hade säkert inte förlorat även om Nougat Ås kommit ut o utmanat. Snygg styrning av Takter från början tillslut.
Bo Westergard med X antal lopp under västen o som både kusk o tränare fattade säkert helt rätt beslut för sin häst o körde för bästa möjliga placering. Hade han fått luckan tidigare o spurtat förbi hade jag älskat styrningen, hade han gått ut tidigare o vunnit hade jag också älskat det. Nu förlorade han och jag reagerade känslomässigt pga av besvikelse. Det kändes som han inte fick chansen. Ingen vet vad som hänt om loppet körts annorlunda.
Om "OM" inte fanns..
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-03-18 07:00:50  Tycker nog han borde gått ut istället för att sitta kvar.
Varför? Jag hade spikat och med väldigt partiska ögon såg det ut som han hade krafter kvar.
Emperador var inte på nåt sätt slutkörd heller o gjorde ett bra lopp o hade säkert inte förlorat även om Nougat Ås kommit ut o utmanat. Snygg styrning av Takter från början tillslut.
Bo Westergard med X antal lopp under västen o som både kusk o tränare fattade säkert helt rätt beslut för sin häst o körde för bästa möjliga placering. Hade han fått luckan tidigare o spurtat förbi hade jag älskat styrningen, hade han gått ut tidigare o vunnit hade jag också älskat det. Nu förlorade han och jag reagerade känslomässigt pga av besvikelse. Det kändes som han inte fick chansen. Ingen vet vad som hänt om loppet körts annorlunda.
Om "OM" inte fanns..
Answer to: "Tycker nog han borde gått ut istället för att sitta kvar.
"
|
|
Så är de o jag köper din "förklaring" rakt av...de kommer nya lopp för kuskar o tränare men för oss spelare är de tufft...tillfällena kommer som sniglar o försvinner som blixtar...! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2013-03-19 14:29:02  Puh...du verkar inte ha gjort många dåliga lir...när du är så snabb o slå ner på andra..ge fan i o försvara "mupparna"så hårt tycker ja...många kör på prop. o har den agendan i huvudet !!  Takter behövde bara bevaka hästen i rygg..sa det själv i intervjuven..enkelt...! 
Answer to: "Puh...du verkar inte ha gjort många dåliga lir...när du &a"
|
Became a member:
Forum posts:
|
förstår fortfarande inte varför du ens håller på med trav och spel? aldrig sett någon klaga så mycket på kuskar,tränare och ATG som du gör i detta forumet.
Bitter gammal gubbe skulle jag tro att du är dujorha.........
Sluta spela "sämre" kuskar om ni ska gnälla på deras styrningar då? ni verkar tro att Nougat ås hade vunnit bara för att han gått ut i 3.e spår? var chanslös i den sekund han inte fick spets......
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-03-19 15:19:13 Edited(3): 2013-03-19 16:12:59  förstår fortfarande inte varför du ens håller på med trav och spel? aldrig sett någon klaga så mycket på kuskar,tränare och ATG som du gör i detta forumet.
Bitter gammal gubbe skulle jag tro att du är dujorha.........
Sluta spela "sämre" kuskar om ni ska gnälla på deras styrningar då? ni verkar tro att Nougat ås hade vunnit bara för att han gått ut i 3.e spår? var chanslös i den sekund han inte fick spets......
Answer to: "förstår fortfarande inte varför du ens håller på"
|
|
Bra med "efterkloka" ...ja håller på spelarna, du verkar hålla på de andra...!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2013-03-19 16:16:07  Bra med "efterkloka" ...ja håller på spelarna, du verkar hålla på de andra...!
Answer to: "Bra med "efterkloka" ...ja håller på spelarna, du ver"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag håller på hästarna.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2013-03-19 18:34:28 Edited(1): 2013-03-19 18:36:41
|
Became a member:
Forum posts:
|
ja, jag är intresserad av travet för den underbara sporten med dessa extraordinära varelser som är en fröjd för ögat att se. De pengar jag har investerat i sporten förväntar jag mig aldrig att få tillbaka, ser det enbart som en bonus om man skulle få tillbaka lite.
Tycker mest att det är tråkigt med bittra gubbar som dig dujorha, klagar på allt och alla inom sporten och funderar aldrig ens tanken på om det är ditt eget spelande/agerande som det är fel på......Varför spelar du om allt är fel och du blir lurad vecka efter vecka?
Nu hoppas jag att Vivo per lei springer in 35k idag på jägersro, 
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
|