[ 1
]
2
|
silver
|
Posted: 2012-12-19 21:17:48
|
Became a member: 2010-07-09
Forum posts: 358
|
 |
Close
Blast  |
|
 |
• |
52 år Hingst |
• |
Umåker |
• |
Frisk |
Styrka |
|
Snabbhet |
|
Startsnabbhet |
|
Spurt |
|
Galopprisk |
|
Form |
|
Rutin |
|
Tung bana |
|
Vinterbana |
|
Medel |
|
Startpoäng |
2p |
Insprungna pengar |
2 100 kr |
Denna säsong |
0 kr |
Loppstatistik |
Starter |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Totalt: |
2 |
0 |
0 |
0 |
1 |
0 |
0 |
Denna säsong: |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Tider |
kort :
1,10.7 :
|
medel :
1,12.2 :
|
lång
- |
|
|
|
|
Reply
|
|
JontePuma
|
Posted: 2012-12-20 01:58:55 
 |
Close
Blast  |
|
 |
• |
52 år Hingst |
• |
Umåker |
• |
Frisk |
Styrka |
|
Snabbhet |
|
Startsnabbhet |
|
Spurt |
|
Galopprisk |
|
Form |
|
Rutin |
|
Tung bana |
|
Vinterbana |
|
Medel |
|
Startpoäng |
2p |
Insprungna pengar |
2 100 kr |
Denna säsong |
0 kr |
Loppstatistik |
Starter |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Totalt: |
2 |
0 |
0 |
0 |
1 |
0 |
0 |
Denna säsong: |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Tider |
kort :
1,10.7 :
|
medel :
1,12.2 :
|
lång
- |
|
|
Answer to: "98846"
|
Became a member: 2008-07-12
Forum posts: 605
|
5 millar...hahaha....jösses.
|
|
Reply
|
|
silver
|
Posted: 2012-12-23 16:56:16  5 millar...hahaha....jösses.
Answer to: "5 millar...hahaha....jösses."
|
|
bra hästar kostar jonte puma
|
|
Reply
|
|
simon_81
|
Posted: 2012-12-23 17:07:54  bra hästar kostar jonte puma
Answer to: "bra hästar kostar jonte puma"
|
Became a member: 2007-12-06
Forum posts: 771
|
En häst man nog inte skulle satsat på för 1000 kr ens (iaf inte som toppstall... träning är TRIST). Tyvärr bäddar du för att dra på dig varningar och avstängning med sådan prissättning silver, om köpen går igenom  . Tänk på det när du lägger ut!
|
|
Reply
|
|
silver
|
Posted: 2012-12-23 17:18:01  En häst man nog inte skulle satsat på för 1000 kr ens (iaf inte som toppstall... träning är TRIST). Tyvärr bäddar du för att dra på dig varningar och avstängning med sådan prissättning silver, om köpen går igenom  . Tänk på det när du lägger ut!
Answer to: "En häst man nog inte skulle satsat på för 1000 kr ens (iaf "
|
|
hur kan du säga att träningen är trist när den kommer att ligga på minst 0.090 som 3 åring trist är väll mer 0.060 och sen om jag skulle lägga ut en häst för 2 millar som är värd 1 krona och någon nybörjar stall skulle bjuda på den kan jag förstå ditt snack om fusk men om någon skulle bjuda 5 millar är det nog en ganska etablerad stall du försöker ju måla hästen som en skit den tränar bra och har redan 5 snabbhet som 1 åring
|
|
Reply
|
|
simon_81
|
Posted: 2012-12-23 17:26:30  hur kan du säga att träningen är trist när den kommer att ligga på minst 0.090 som 3 åring trist är väll mer 0.060 och sen om jag skulle lägga ut en häst för 2 millar som är värd 1 krona och någon nybörjar stall skulle bjuda på den kan jag förstå ditt snack om fusk men om någon skulle bjuda 5 millar är det nog en ganska etablerad stall du försöker ju måla hästen som en skit den tränar bra och har redan 5 snabbhet som 1 åring
Answer to: "hur kan du säga att träningen är trist när den kommer "
|
|
Faktum är att träningen för ett satsande toppstall är inte i dem nivåerna man söker efter (inte på intervall - möjligt att backe är det). Sedan kanske den tillhör undantagen som inte tappar lika mycket i träning som de flesta andra när han fyller 2 och 3, men bedömningen är utifrån träningen som den är just nu.
Lägg ut den för 1 kr så kommer du att få den såld för sitt marknadsvärde, och då slipper du bli fuskanklagad också som du skulle bli om någon köper nu.
|
|
Reply
|
|
silver
|
Posted: 2012-12-23 17:30:54  Faktum är att träningen för ett satsande toppstall är inte i dem nivåerna man söker efter (inte på intervall - möjligt att backe är det). Sedan kanske den tillhör undantagen som inte tappar lika mycket i träning som de flesta andra när han fyller 2 och 3, men bedömningen är utifrån träningen som den är just nu.
Lägg ut den för 1 kr så kommer du att få den såld för sitt marknadsvärde, och då slipper du bli fuskanklagad också som du skulle bli om någon köper nu.
Answer to: "Faktum är att träningen för ett satsande toppstall är i"
|
|
vi har olika åsikter här
|
|
Reply
|
|
simon_81
|
Posted: 2012-12-23 17:35:01 Edited(1): 2012-12-23 17:37:47
|
|
Säger inte att 0,090 är dåligt om den varit född med 4 i även styrka, men efter 5 nätters träning har hästen inga blå värden som utmärker sig... skulle jag överväga att satsa på denna då hade jag helst velat se träning över 0,300. Orimligt pris därför.
|
|
Reply
|
|
silver
|
Posted: 2012-12-23 17:39:28  Säger inte att 0,090 är dåligt, men efter 5 nätters träning har hästen inga blå värden som utmärker sig... skulle jag överväga att satsa på denna då hade jag helst velat se träning över 0,300. Orimligt pris därför.
Answer to: "Säger inte att 0,090 är dåligt, men efter 5 nätters t"
|
|
ja man får ha olika åsikter den kommer nog ligga runt 0.270 på snabben tror jag det är ok när snabben redan är 5 kommer att ligga på 7 lagom till 3 års starten även om den tränar som den gör men snabben är på 1 förstår jag att det är ett orimligt pris den kanske är lite dyr med tanke på att backen är oprövad men absolut inget fusk
|
|
Reply
|
|
silver
|
Posted: 2012-12-23 17:40:51
|
|
jag tror mycket på denna hästen och tror att den har potential att bli kull topp
|
|
Reply
|
|
JontePuma
|
Posted: 2012-12-23 18:14:42  bra hästar kostar jonte puma
Answer to: "bra hästar kostar jonte puma"
|
|
Hahaha. Ja, bra hästar kostar. Tex en hel drös som ligger ute till försäljning för runt 2-3 millar med bättre blå än denna. 2-3 millar är också marknadsmässigt för en med låt oss säga 3-5-1-1 på de blå och som tränar 0.250-0.300. Sen går vissa för utgångspriset och vissa blir det budkrig på och slutar mellan 4-5 millar. Så är det.
Din dock med 1 på styrka skulle jag värdera någonstans runt 500-800 tusen.
Men lycka till i fantasilandet 
|
|
Reply
|
|
silver
|
Posted: 2012-12-23 18:22:14  Hahaha. Ja, bra hästar kostar. Tex en hel drös som ligger ute till försäljning för runt 2-3 millar med bättre blå än denna. 2-3 millar är också marknadsmässigt för en med låt oss säga 3-5-1-1 på de blå och som tränar 0.250-0.300. Sen går vissa för utgångspriset och vissa blir det budkrig på och slutar mellan 4-5 millar. Så är det.
Din dock med 1 på styrka skulle jag värdera någonstans runt 500-800 tusen.
Men lycka till i fantasilandet 
Answer to: "Hahaha. Ja, bra hästar kostar. Tex en hel drös som ligger ute til"
|
|
tack tack
|
|
Reply
|
|
BabyB
|
Posted: 2012-12-23 21:40:29
|
Became a member: 2012-02-23
Forum posts: 391
|
Köpte just en 1-åring med likvärdig träning och motsvarande värden (0-5-2-2) för 3 kr...
|
|
Reply
|
|
silver
|
Posted: 2012-12-25 11:10:22
|
|
förklara gärna puman jonten och simon 81 hur dem hästarna som ni köpte för 3,5-4 millar någonting är så mycket bättre än min häst som värderades till 500-800 tusen min kommer att ligga på drygt 0.090 snabben och ännu mer på backen
|
|
Reply
|
|
ddmannen
|
Posted: 2012-12-25 11:42:34 Edited(1): 2012-12-25 11:47:15  förklara gärna puman jonten och simon 81 hur dem hästarna som ni köpte för 3,5-4 millar någonting är så mycket bättre än min häst som värderades till 500-800 tusen min kommer att ligga på drygt 0.090 snabben och ännu mer på backen
Answer to: "förklara gärna puman jonten och simon 81 hur dem hästarna s"
|
Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
|
running q.c hade bra siffror rak över och tränade mkt bra , hade han inte haft dåligt på tungt och vinterbana hade den troligen gått över 10 mille .
Din häst är helt ok , men det ända som riktigt sticker ut på den är prissättning.
Sen tycker jag personligen att prissättning på unghästarna är för hög och att det är fel att sto kan få ett föl i veckan.
|
|
Reply
|
|
silver
|
Posted: 2012-12-25 12:33:43  running q.c hade bra siffror rak över och tränade mkt bra , hade han inte haft dåligt på tungt och vinterbana hade den troligen gått över 10 mille .
Din häst är helt ok , men det ända som riktigt sticker på den ut är prissättning.
Sen tycker jag personligen att prissättning på unghästarna är för hög och att det är fel att sto kan få ett föl i veckan.
Answer to: "running q.c hade bra siffror rak över och tränade mkt bra , hade "
|
|
jag är inte värst intreserad av snacket med en sto ett föl du har hållit på med det så länge jag minns hade fler hållit med dig hade det nog ändrats redan snälla lägg ner det där min häst är bättre än ok tycker jag den är bra inte jätte bra men bra
|
|
Reply
|
|
JontePuma
|
Posted: 2012-12-25 13:13:28  jag är inte värst intreserad av snacket med en sto ett föl du har hållit på med det så länge jag minns hade fler hållit med dig hade det nog ändrats redan snälla lägg ner det där min häst är bättre än ok tycker jag den är bra inte jätte bra men bra
Answer to: "jag är inte värst intreserad av snacket med en sto ett föl d"
|
|
Ok jag kan hålla med om att jag va lite snål med värderingen först, låt oss säga runt 1-1,2 millar kan jag ändra mig till.
Att den inte kommer gå för mer är ju att den så sent som igår hade 1 på styrka. Jag kan bara tala för mig själv men jag värderar fortfarande styrka rätt högt även om det är snabbheten som är viktigast, dvs jag vill hellre ha en som ligger på 4-4 istället för 2-5.
Att den jag köpte gick för 4 millar var för att det var ett par större stall som bjöd på den. Om din nu är så fantastisk så borde väl iaf åtminstone ETT stall, litet som stort, bjudit på hästen. Nä sänk priset med några millar så kanske den blir såld, eller varför inte behålla den och vinna kriteriet med då du tror så hårt på den.
God fortsättning på dig!
|
|
Reply
|
|
silver
|
Posted: 2012-12-25 14:36:27  Ok jag kan hålla med om att jag va lite snål med värderingen först, låt oss säga runt 1-1,2 millar kan jag ändra mig till.
Att den inte kommer gå för mer är ju att den så sent som igår hade 1 på styrka. Jag kan bara tala för mig själv men jag värderar fortfarande styrka rätt högt även om det är snabbheten som är viktigast, dvs jag vill hellre ha en som ligger på 4-4 istället för 2-5.
Att den jag köpte gick för 4 millar var för att det var ett par större stall som bjöd på den. Om din nu är så fantastisk så borde väl iaf åtminstone ETT stall, litet som stort, bjudit på hästen. Nä sänk priset med några millar så kanske den blir såld, eller varför inte behålla den och vinna kriteriet med då du tror så hårt på den.
God fortsättning på dig!
Answer to: "Ok jag kan hålla med om att jag va lite snål med värdering"
|
|
jag kan hålla med dig om att 5 millar är för högt egentligen vill jag behålla den la bara ut den för skojs skull men blev lite irriterad när man undervärderade hästen så total men måste nog säga att jag tycker den ligger värdemässigt någonstans mellan 2-3 millar enligt mina väerderingar och god jul till alla
|
|
Reply
|
|
simon_81
|
Posted: 2012-12-25 16:59:48 Edited(2): 2012-12-25 17:01:35  jag kan hålla med dig om att 5 millar är för högt egentligen vill jag behålla den la bara ut den för skojs skull men blev lite irriterad när man undervärderade hästen så total men måste nog säga att jag tycker den ligger värdemässigt någonstans mellan 2-3 millar enligt mina väerderingar och god jul till alla
Answer to: "jag kan hålla med dig om att 5 millar är för högt egen"
|
|
Anledningar till att jag reagerar på just din annons är att det inte är bara ett överpris utan en helt orimlig prissättning sett till hästens blåa värden + träning sammantaget... Kommer bara bli en massa tjafs om fusk när en sådan affär går igenom (och i detta fall berättigat) - vilket förstör för spelet.
Med tanke på att 1-årsträningen är förbrukad kommer den nyblivna 2:a i styrka ta tid att träna upp när hästen dessutom snart ska börja gå ut i lopp. Visst kan du med rätt budgivning och allt få den sålt för ett par millar, men 5 milj ingen chans. Tycker som sagt att ett bra sätt är att sätta ett lågt utropspris så får du ofta det hästen i själva verket är värd (och jag har dessutom egna erfarenheter att låga utropspris ofta gett mera budgivning, och därav t.o.m. blivit tendens åt överpris snarare i slutänden)!
Om jag ska ge något plus åt hästen är det att den är allround (om man undantar vinterbana och lite lågt på styrka). Har ju kanske kanske fått väl mycket negativ publicitet av detta och det är inte hästen som är det egentliga felet här... utan att DU ej verkar ha insikt att sådana här hästar föds i var och varannat stall, varje etapp.....
|
|
Reply
|
|
silver
|
Posted: 2012-12-25 17:09:00  Anledningar till att jag reagerar på just din annons är att det inte är bara ett överpris utan en helt orimlig prissättning sett till hästens blåa värden + träning sammantaget... Kommer bara bli en massa tjafs om fusk när en sådan affär går igenom (och i detta fall berättigat) - vilket förstör för spelet.
Med tanke på att 1-årsträningen är förbrukad kommer den nyblivna 2:a i styrka ta tid att träna upp när hästen dessutom snart ska börja gå ut i lopp. Visst kan du med rätt budgivning och allt få den sålt för ett par millar, men 5 milj ingen chans. Tycker som sagt att ett bra sätt är att sätta ett lågt utropspris så får du ofta det hästen i själva verket är värd (och jag har dessutom egna erfarenheter att låga utropspris ofta gett mera budgivning, och därav t.o.m. blivit tendens åt överpris snarare i slutänden)!
Om jag ska ge något plus åt hästen är det att den är allround (om man undantar vinterbana). Har ju kanske kanske fått väl mycket negativ publicitet av detta och det är inte hästen som är det egentliga felet här... utan att DU ej verkar ha insikt sådana här hästar föds i var och varannat stall, varje etapp.....
Answer to: "Anledningar till att jag reagerar på just din annons är att det "
|
|
jaha nu har jag fått läsa mycket här tillräckligt för att det ska räcka kan hålla med på vissa punkter men tycker olika på andra god jul
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
|