[ 1
]
2
3
4
|
|
Posted: 2012-11-19 17:43:58
|
Became a member:
Forum posts:
|
City Gross lopp - Bronsdivisionen, försök 2
1:a Pris: 110 000 kr
Längd: 2 640 meter
Start: Voltstart
1 PHOTOCOPY K.* (DK) v 5 Juul Steen (Han KP)
2 PIF* (DK) s 5 Ingves Peter (Jen AF)
3 LYCKES PER v 5 Jonsson Thomas
4 LEXUS LAVEC v 9 Kolgjini Lutfi (Joh Pi)
5 GANGSTER ADVICE* v 6 Takter Johnny (Wes Bo)
6 UDO'S OILER v 4 Kihlström Örjan (Ber Ro)
7 WHY SLY v 6 Söderkvist Stefan (Per GH)
8 STARO FOOT LOOSE* h 4 Goop Björn (Mol Ar)
9 POWER M.S. v 8 Haugstad Kenneth (Han St)
10 YAMANI HORNLINE v 6 Fajersson Catrin
11 BARONCINI* (AT) h 4 Sjunnesson Jörgen (Str Ma)
12 VÄSTERBOCHECKPOINT* h 7 Adielsson Erik (Str Pe)
Turordning: 9-2-6-5-10-11-8-12-3-7-4-1
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-11-19 18:04:27
|
Became a member:
Forum posts:
|
Blir nog en match mellan Udo's Oiler och Yamani hornline som är 2st grymt starka hästar. Finns många skrällbud bakom, bla Pif som gjorde strålande värmning senast och Staro foot lose som är högkapabel, liksom västerbocheckpoint.
Tippar dock Yamani hornline som 1.a då det är en häst jag alltid gillar skarpt och blir spelvärd pga kusk och läge.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-11-19 18:26:20  Blir nog en match mellan Udo's Oiler och Yamani hornline som är 2st grymt starka hästar. Finns många skrällbud bakom, bla Pif som gjorde strålande värmning senast och Staro foot lose som är högkapabel, liksom västerbocheckpoint.
Tippar dock Yamani hornline som 1.a då det är en häst jag alltid gillar skarpt och blir spelvärd pga kusk och läge.
Answer to: "Blir nog en match mellan Udo's Oiler och Yamani hornline som "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Inte tillräckligt lång distans för Yamani. hehe. Ska helst springa 4 varv, men minst 3 hela varv.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-11-19 18:31:45 Edited(1): 2012-11-19 18:32:12  Inte tillräckligt lång distans för Yamani. hehe. Ska helst springa 4 varv, men minst 3 hela varv.
Answer to: "Inte tillräckligt lång distans för Yamani. hehe. Ska helst "
|
Became a member:
Forum posts:
|
helst, men tvekar inte en sekund på att han är grym på 2640m också. Blivit mycket snabbare i steget detta året. Så jag tror knappast att han är så pass missgynnad av 2640m.......Såg riktigt fin ut över 2140m på v75....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-11-19 19:09:58  helst, men tvekar inte en sekund på att han är grym på 2640m också. Blivit mycket snabbare i steget detta året. Så jag tror knappast att han är så pass missgynnad av 2640m.......Såg riktigt fin ut över 2140m på v75....
Answer to: "helst, men tvekar inte en sekund på att han är grym på 264"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Inte lika säker
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-11-20 07:12:00 Edited(1): 2012-11-20 07:30:20  Inte lika säker
Answer to: "Inte lika säker"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Dito...brukar bli slagen av en speedigare häst...men hästen sätter "färg" på loppen...!  Udos öppnade bra o stabilt i flera omstarter o såg finfin ut sist...blir att räkna med här...! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-11-20 16:42:55
|
Became a member:
Forum posts:
|
Yamani brukar inte bli slagen på speed, han brukar bli slagen av sin galopp ^^
Nah, tror han har bra chans. Men det finns väldigt bra motbud och fajersson är ingen stjärnkusk direkt, kan bli bortfintad.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-11-20 17:53:34  Blir nog en match mellan Udo's Oiler och Yamani hornline som är 2st grymt starka hästar. Finns många skrällbud bakom, bla Pif som gjorde strålande värmning senast och Staro foot lose som är högkapabel, liksom västerbocheckpoint.
Answer to: "Blir nog en match mellan Udo's Oiler och Yamani hornline som "
|
Became a member:
Forum posts:
|
tänk på att Udo kan få problem i voltstart
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-11-20 19:00:35 Edited(1): 2012-11-20 19:00:47
|
Became a member:
Forum posts:
|
Udo's har varit prickfri från springspår alltid. Tror knappast att han strular till det med sådant läge......
Undrar dock hur mycket Yamani hornline tappar i starter mot Udo's oiler, Skiljer säkert en 50m en bit efter start. Sedan sänder Fajersson och krossar udo's oiler fullständigt. Men vem hänger med och speedar förbi till slut?  Erik,Takter och goopen????
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-11-20 19:04:59 Edited(1): 2012-11-20 19:05:24 Udo's har varit prickfri från springspår alltid. Tror knappast att han strular till det med sådant läge......
Undrar dock hur mycket Yamani hornline tappar i starter mot Udo's oiler, Skiljer säkert en 50m en bit efter start. Sedan sänder Fajersson och krossar udo's oiler fullständigt. Men vem hänger med och speedar förbi till slut?  Erik,Takter och goopen????
Answer to: "Udo's har varit prickfri från springspår alltid. Tror kn"
|
Became a member:
Forum posts:
|
är väll mer voltstart som är frågan, för visst har han problem där?
lycka till med spiken!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-11-20 19:29:59  är väll mer voltstart som är frågan, för visst har han problem där?
lycka till med spiken!
Answer to: "är väll mer voltstart som är frågan, för visst ha"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Stor skillnad för en "osäker" häst i volt att starta från spår 1-5 och 6-7. Hästen slipper bli stressad på samma sätt och därav mycket större chans för felfri avgång. De 2 starter jag sett han gör via springspår har varit utan bekymmer och därav skulle jag bli klart förvånad om han galopperar nu. Ska väl vara om Örjan överforcerar då.......
SPiken? yarrah boko? har ingen annan spik.....Möjligen El maggo pellini som har upplagt för SOS.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-11-20 20:07:39  Stor skillnad för en "osäker" häst i volt att starta från spår 1-5 och 6-7. Hästen slipper bli stressad på samma sätt och därav mycket större chans för felfri avgång. De 2 starter jag sett han gör via springspår har varit utan bekymmer och därav skulle jag bli klart förvånad om han galopperar nu. Ska väl vara om Örjan överforcerar då.......
SPiken? yarrah boko? har ingen annan spik.....Möjligen El maggo pellini som har upplagt för SOS.
Answer to: "Stor skillnad för en "osäker" häst i volt att star"
|
|
Tycker han vände fint sist ja...3:dje är lite lik 6:te spåret...blir förvånad om han galopperar...! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-11-20 20:10:17  Stor skillnad för en "osäker" häst i volt att starta från spår 1-5 och 6-7. Hästen slipper bli stressad på samma sätt och därav mycket större chans för felfri avgång. De 2 starter jag sett han gör via springspår har varit utan bekymmer och därav skulle jag bli klart förvånad om han galopperar nu. Ska väl vara om Örjan överforcerar då.......
Answer to: "Stor skillnad för en "osäker" häst i volt att star"
|
Became a member:
Forum posts:
|
lät som du vart inne på att Yamani hornline var klar efter ditt senaste inlägg
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-11-20 20:45:19
|
Became a member:
Forum posts:
|
Även om yamani plockar ner Udo's så är det uppenbar risk att han blir nedspeedad av någon annan.
Lite sugen på att spika, men gör det troligen inte. Kommer nog tappa för mycket i starten och sedan kostar det att komma ikapp och avancera. Ingen stjärnkusk heller direkt......
Får väl kolla värmningar etc.......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-11-20 21:29:46  Även om yamani plockar ner Udo's så är det uppenbar risk att han blir nedspeedad av någon annan.
Lite sugen på att spika, men gör det troligen inte. Kommer nog tappa för mycket i starten och sedan kostar det att komma ikapp och avancera. Ingen stjärnkusk heller direkt......
Får väl kolla värmningar etc.......
Answer to: "Även om yamani plockar ner Udo's så är det uppenbar risk at"
|
Became a member:
Forum posts:
|
uppenbar risk? skulle han plocka ner Udos så är de nog 50m före häst 3 så nog ingen uppenbar risk tyvärr
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-11-21 18:22:51
|
Became a member:
Forum posts:
|
Rank: 6,2,5,10
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-11-21 18:31:03 Edited(1): 2012-11-21 18:33:09  uppenbar risk? skulle han plocka ner Udos så är de nog 50m före häst 3 så nog ingen uppenbar risk tyvärr
Answer to: "uppenbar risk? skulle han plocka ner Udos så är de nog 50m f&oum"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det tror jag inte, tror du överskattar Udo's oiler i så fall.......
Finns bra hästar här som troligen segerstrider oavsett om Udo's får "bestämma" eller inte.....
Annars ser jag Yamani hornline som en bättre häst, dock måste han vara MYCKET bättre eftersom han lär vara minst 50m efter Udo's en bit efter start och ska sedan vandra i dödens på den.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-11-21 22:04:48
|
Became a member:
Forum posts:
|
Gangster Advice blir nog understreckad här. Har 3 av 3 på distansen och gick riktigt bra senast. Se upp för den. Dock kommer den nog bli söndersnackad av tipsnissarna innan start på lördag.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-11-22 10:34:24 Edited(1): 2012-11-22 12:14:43  Gangster Advice blir nog understreckad här. Har 3 av 3 på distansen och gick riktigt bra senast. Se upp för den. Dock kommer den nog bli söndersnackad av tipsnissarna innan start på lördag.
Answer to: "Gangster Advice blir nog understreckad här. Har 3 av 3 på distan"
|
|
Tror ja inte...finns gott om djupingar i det här loppet..! Va kan Björns tex. ? 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2012-11-22 16:14:38
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Ojojoj vilket knepigt lopp.. Ingen aning.. Måste nog strecka hela fältet för o få rätsida på det här.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
3
4
|