[ 1
]
|
Mikihisa
|
Posted: 2012-10-07 12:27:59
|
Became a member: 2007-07-02
Forum posts: 835
|
Har börjar inse vilka fördelar man kan dra av reducerade system och tänkte börja använda mig av Jokersystemet. Har börjar följa Lindvalls blogg där han pratar om hur det fungerar osv.
Skulle gärna vilja få lite tips av er som är flitiga användare av det. Hur går ni till väga, vilken ranking går ni efter etc.
Tacksam för hjälp!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-10-07 14:58:02
|
Became a member:
Forum posts:
|
själv kör jag enkel ABC ranking med 1-2 spikar som då är B hästar.
Du kan lyfta fram utgångshästar genom att ha dem som A eller B hästar beroende på hur mycket du garderar loppet. Jag brukar ha en bättre effekt att Ranka B-C-C i lopp med mindre garderingar och A-B-B-C-C i lopp med större garderingar.
Ska försöka ha en reducering på ca: 65-75% för bästa effekt och rimlig chans att få ihop kraven om ramen sitter.
Krav brukar jag ha:
Minst 7 B - Max 7 B (kostar lite, men bra att ha ifall samtliga B hästar går in)
Minst 1 A - Max 1 C
Minst 2 A - Max 3 C
Vinster? fått störst vinster genom att spela normalt, men vinner oftare med mindre vinster med jokersystem. Lätt hänt att man reducerar bort sig och kraven inte sitter i svåra omgångar, samtidigt kan du hämta in mycket genom att lättare få 6 eller 5 rätt och med flera kuponger. Är faktiskt inte ensam om denna erfarenheten och tror det är ganska vanligt.
|
|
Reply
|
|
Mikihisa
|
Posted: 2012-10-08 21:56:56  själv kör jag enkel ABC ranking med 1-2 spikar som då är B hästar.
Du kan lyfta fram utgångshästar genom att ha dem som A eller B hästar beroende på hur mycket du garderar loppet. Jag brukar ha en bättre effekt att Ranka B-C-C i lopp med mindre garderingar och A-B-B-C-C i lopp med större garderingar.
Ska försöka ha en reducering på ca: 65-75% för bästa effekt och rimlig chans att få ihop kraven om ramen sitter.
Krav brukar jag ha:
Minst 7 B - Max 7 B (kostar lite, men bra att ha ifall samtliga B hästar går in)
Minst 1 A - Max 1 C
Minst 2 A - Max 3 C
Vinster? fått störst vinster genom att spela normalt, men vinner oftare med mindre vinster med jokersystem. Lätt hänt att man reducerar bort sig och kraven inte sitter i svåra omgångar, samtidigt kan du hämta in mycket genom att lättare få 6 eller 5 rätt och med flera kuponger. Är faktiskt inte ensam om denna erfarenheten och tror det är ganska vanligt.
Answer to: "själv kör jag enkel ABC ranking med 1-2 spikar som då ä"
|
Became a member: 2007-07-02
Forum posts: 835
|
Det är ABC jag har tänkt använda mig av till en början iaf.
Vill gärna ha fler nybörjartips. Jag spelar sällan för de sjuka summorna, utan är mer utav en budgetspelare med 10.000 kr vinster och någon lite högre som största vinster.
Vilka villkor kan man tänka sig? Vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga där.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-10-08 22:49:25  Det är ABC jag har tänkt använda mig av till en början iaf.
Vill gärna ha fler nybörjartips. Jag spelar sällan för de sjuka summorna, utan är mer utav en budgetspelare med 10.000 kr vinster och någon lite högre som största vinster.
Answer to: "Det är ABC jag har tänkt använda mig av till en början "
|
Became a member:
Forum posts:
|
saken är endå att spelar ingen roll om du kör med reducerat system om hästarna du tar inte yåller mottet.
Så det är inte där nyckeln till framgång gäller.
Själv hämtar jag alltid min information inne på travspanarn.se för senaste nytt.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-10-09 09:32:22  saken är endå att spelar ingen roll om du kör med reducerat system om hästarna du tar inte yåller mottet.
Så det är inte där nyckeln till framgång gäller.
Själv hämtar jag alltid min information inne på travspanarn.se för senaste nytt.
Answer to: "saken är endå att spelar ingen roll om du kör med reducerat"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Verkar va de enda raka...förutom lite funderingar från mej då som kan va bra att ha eller ? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-10-09 16:08:51  Verkar va de enda raka...förutom lite funderingar från mej då som kan va bra att ha eller ? 
Answer to: "Verkar va de enda raka...förutom lite funderingar från mej d&ari"
|
Became a member:
Forum posts:
|
hehe absolut, glömde av det helt!
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2012-10-09 18:00:14  Det är ABC jag har tänkt använda mig av till en början iaf.
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Bästa tipset jag kan ge är att sätta dig o verkligen gå igenom nogrannn så du hajar vad du gör när du sätter ett krav, så att reduceringsprogrammet blir ett verktyg för att spara in på de rader du inte vill spela o istället kan få effektiva system. Tar ett tag o förstå tänket, jag har hållt på typ 2år o gör ännu bort mig ibland. Så lattja runt lite o kolla vad du i praktiken lämnar in.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-10-10 10:48:37
|
Became a member:
Forum posts:
|
En öppen fråga till alla i den här tråden.
Varför Jokersystemet?
Det är klart dyrast, inte bäst, och går inte ens att prova gratis innan man förväntas betala 595:- per år?!
Med det sagt så tycker jag att man ska köra med enkla, begripliga och inte alltför många villkor. Själv kör jag normalt sett ABC och kanske någon utgång. Beroende på hur omgången ser ut händer det att jag tar bort rader med lågt radvärde alternativt kör V7 på dessa rader också.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2012-10-10 20:23:40  En öppen fråga till alla i den här tråden.
Varför Jokersystemet?
Det är klart dyrast, inte bäst, och går inte ens att prova gratis innan man förväntas betala 595:- per år?!
Med det sagt så tycker jag att man ska köra med enkla, begripliga och inte alltför många villkor. Själv kör jag normalt sett ABC och kanske någon utgång. Beroende på hur omgången ser ut händer det att jag tar bort rader med lågt radvärde alternativt kör V7 på dessa rader också.
Answer to: "En öppen fråga till alla i den här tråden.
Varf&ou"
|
|
Jag kör inte Jokersystemet.
Jag kör "hjälp på traven". Billigare o funkar alldeles utmärkt.
Kom aldrig överens med jokersystemet men det är väl för att man vänjer sig med det man börjar med.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-10-11 17:23:11 Edited(2): 2012-10-11 17:26:24  En öppen fråga till alla i den här tråden.
Varför Jokersystemet?
Answer to: "En öppen fråga till alla i den här tråden.
Varf&ou"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Varför jokersystemet?
1: du får travguru gratis(väldigt bra redskap om man inte har lopparkiv eller tid att kolla igenom alla hästarnas senaste 5 starter)
2: du kan göra allt med oändliga sorters reduceringsalternativ
3: Är väl ensamma om att ha förmågan att köra V7 för system mot ett väntat värde, tex alla kuponger med väntat värde på under 10 000kr ska vara V7 och de kuponger med väntat värde över 10 000kr ska vara vanliga v75 kuponger.
Vet inte hur de andra alternativen fungerar med att föra över som fil till Atg.se? jokersystemet går på 2 sek att föra över och lämna in i alla fall.......
Om inte jokersystemet är bäst, vilket är då bättre skulle jag vilja veta? Har kört olika sorters reducerade system under ca: 7-8 år nu med jokersystemet senaste 3-4 åren och är riktigt nöjd.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2012-10-11 18:43:04  Varför jokersystemet?
1: du får travguru gratis(väldigt bra redskap om man inte har lopparkiv eller tid att kolla igenom alla hästarnas senaste 5 starter)
3: Är väl ensamma om att ha förmågan att köra V7 för system mot ett väntat värde, tex alla kuponger med väntat värde på under 10 000kr ska vara V7 och de kuponger med väntat värde över 10 000kr ska vara vanliga v75 kuponger.
Vet inte hur de andra alternativen fungerar med att föra över som fil till Atg.se? jokersystemet går på 2 sek att föra över och lämna in i alla fall.......
Om inte jokersystemet är bäst, vilket är då bättre skulle jag vilja veta? Har kört olika sorters reducerade system under ca: 7-8 år nu med jokersystemet senaste 3-4 åren och är riktigt nöjd.
Answer to: "Varför jokersystemet?
1: du får travguru gratis(väldigt "
|
|
Hjälp på traven har de funktionerna också utom Travguro då.. O det är möjligt att Jokersystemet är bäst men jag är nöjd med mitt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-10-11 21:02:27  Det är ABC jag har tänkt använda mig av till en början iaf.
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hej. Om det är sådana vinster du vill inrikta dig på är reducerat en utmärkt väg att gå. Mitt råd är att köpa statistikbibeln ock kolla där hur många favoriiter som vinner och hur många skrällar som vinner beroende på utdelning. Sen kan du använda det som reducering. Använd streckranken. Den är bäst på att hotta vinnare. Att gå på sin egen rank är bara vettigt om man jagar dom stora pengarna. Sen skulle jag köra V7 eftersom du inriktar dig på resultat som ofta ger dålig utdelning på fem och sex rätt och även 0 på fem rätt ibland.
För övrigt är jokersystemet överlägset bäst. Inget snack. Men den kommer till sin rätta först om man är en litet mer avancerad anvämdare tror jag.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-10-12 09:34:13  Varför jokersystemet?
Answer to: "Varför jokersystemet?
1: du får travguru gratis(väldigt "
|
Became a member:
Forum posts:
|
 Varför jokersystemet? 1: du får travguru gratis(väldigt bra redskap om man inte har lopparkiv eller tid att kolla igenom alla hästarnas senaste 5 starter) 2: du kan göra allt med oändliga sorters reduceringsalternativ 3: Är väl ensamma om att ha förmågan att köra V7 för system mot ett väntat värde, tex alla kuponger med väntat värde på under 10 000kr ska vara V7 och de kuponger med väntat värde över 10 000kr ska vara vanliga v75 kuponger. Vet inte hur de andra alternativen fungerar med att föra över som fil till Atg.se? jokersystemet går på 2 sek att föra över och lämna in i alla fall....... Om inte jokersystemet är bäst, vilket är då bättre skulle jag vilja veta? Har kört olika sorters reducerade system under ca: 7-8 år nu med jokersystemet senaste 3-4 åren och är riktigt nöjd.
Som kanske framgår av användarnamnet står jag bakom just 'Hjälp på traven', så tänk på att jag knappast är helt objektiv...
1. Travguro är det som ständigt återkommer som en fördel för Joker, och det håller jag med om. Bortsett från det innehåller dock HPT långt mycket mer information om hästarna än Joker.
2. HPT har betydligt fler och mer avancerade reduceringsalternativ.
3. HPT var först (och har fler alternativ), och det tog Joker ganska många månader att plagiera funktionaliteten.
Överföringen till atg.se har inget med programmet att göra. Filerna ska följa en viss standard. Olika program är möjligen olika bra på att komprimera ihop systemet till så få kuponger som möjligt.
Trivs du med Jokersystemet och tycker det är prisvärt så ska du självklart fortsätta använda det. Det som förvånar mig är att så otroligt få bryr sig om att undersöka de alternativ som faktiskt finns.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-10-12 09:51:35  Hej. Om det är sådana vinster du vill inrikta dig på är reducerat en utmärkt väg att gå. Mitt råd är att köpa statistikbibeln ock kolla där hur många favoriiter som vinner och hur många skrällar som vinner beroende på utdelning. Sen kan du använda det som reducering. Använd streckranken. Den är bäst på att hotta vinnare. Att gå på sin egen rank är bara vettigt om man jagar dom stora pengarna. Sen skulle jag köra V7 eftersom du inriktar dig på resultat som ofta ger dålig utdelning på fem och sex rätt och även 0 på fem rätt ibland.
För övrigt är jokersystemet överlägset bäst. Inget snack. Men den kommer till sin rätta först om man är en litet mer avancerad anvämdare tror jag.
Answer to: "Hej. Om det är sådana vinster du vill inrikta dig på ä"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag är väldigt intresserad av att få veta vad, förutom Travguro, som gör Jokersystemet överlägset, så jag kan förbättra min egen produkt.
Tack på förhand!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-10-12 19:47:25   För övrigt är jokersystemet överlägset bäst. Inget snack. Men den kommer till sin rätta först om man är en litet mer avancerad anvämdare tror jag.
Jag är väldigt intresserad av att få veta vad, förutom Travguro, som gör Jokersystemet överlägset, så jag kan förbättra min egen produkt.
Tack på förhand!
Answer to: "För övrigt är jokersystemet överlägset b&au"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Just hjälp på traven har jag inte testat så jag var väl kanske lite kategorisk i mitt uttalande. Hpt kanske är bättre. Vet inte det. Har dock testat andra gratisvarianter som inte imponerat. Men för mig är travguru tillräckligt för att betala mer. Sedan skulle jag helst vilja ha det som en ipad-app.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-10-12 20:06:23  Just hjälp på traven har jag inte testat så jag var väl kanske lite kategorisk i mitt uttalande. Hpt kanske är bättre. Vet inte det. Har dock testat andra gratisvarianter som inte imponerat. Men för mig är travguru tillräckligt för att betala mer. Sedan skulle jag helst vilja ha det som en ipad-app.
Answer to: "Just hjälp på traven har jag inte testat så jag var vä"
|
Became a member:
Forum posts:
|
japp, har man inte tid att sitta vid datorn hela dagarna och kolla lopparkivet så är Travguru guld värt för att få en bedömning av samtliga hästar när man rankar.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-10-13 10:39:47
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tack för snabba och ärliga svar. Är Travguro viktigare än allting annat tillsammans så finns det givetvis inga alternativ. Skulle nån gång andra saker, såsom funktionalitet eller mängden data, vara intressant så vet ni nu åtminstone att det finns kraftfullare alternativ när det gäller det... ;-)
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|