Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Tips & Ideér -> Snart ny etapp - fler boxar ?
 

Saknar du något i spelet eller är det något som kan förbättras? Tveka inte, skriv ner dina förslag här så kanske de blir verklighet. Bra ideér belönas.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
simon_81 Posted: 2012-09-01 18:29:05 Edited(2): 2012-09-01 18:55:25
1143
Stall Lifephorse
Solvalla

Became a member: 2007-12-06
Forum posts: 752
Vore bra att få veta ifall det är så att nya stallboxar är nära nu - så man kan planera inför nästa etapp, vad tror du Eriksson? Och alla andra här?
Var senast vid etapp 4 2009 som antalet stallboxar utökades, så kanske är läge nu igen (när opinionen kraftigt vänt sedan senaste omröstning 2010, och då kan man gissa att de flesta inbitna spelare lagt sin röst vid det här laget ).

Fördelar med förslaget som jag tycker,

-Roligare avelsmöjligheter. Tror 5 nya stallboxar skulle fungera ungefär som det avelsstall som kommit förslag om att införa tidigare. Att man får chans att ha tålamod med några hästar som kan stå på utveckling. Tror inte det lär bli så att det blir jättemånga stall som kommer att stå med 20 startdugliga hästar under nästföljande etapper.

-Fler namnbyten för att stödja drift av spelet. Eftersom det inte finns någon annan frivillig doneringsfunktion om man tycker att spelet är kul, så vore detta bra. Själv brukar ofta bara kunna göra 2-3 namnbyten per etapp annars för att det är svårt frigöra fler platser, men skulle gärna tänka mig att stödja spelets drift lite mer än så (ser travspelet som ett grymt bra tidsfördriv ).

-Varit otillfredsställande med starter för stallet. Brukar ofta själv ha dem mesta anmälningarna i stallet under helger. Jag brukar ha lite glesare med starter mitt i veckan, känns lite trist – samtidigt som 5 extra hästar inte skulle innebära något direkt extra jobb med att sköta anmälningar/träning eftersom detta ändå går på rutin.

-Gynnar indirekt mindre stall som bedriver avel. (Som jag antar är en del av dessa som röstat mot detta, för att stallet bedrivs i mindre skala ). Tror att priser vid försäljning av medelbra unghäster kommer stiga något, då flera stall har stallplatser man gärna vill fylla ut. Samtidigt kommer vansinnespriser att bli mer ovanligt, då man inte vågar satsa på ett kort med så många boxar. Och om det nu skulle bli svårare att komma med i lopp mitt i veckan, ser nog Eriksson till att öka på loppen vid behov.

Håller iaf tummar för att det blir en sådan här förändring nu eller inom några etapper, inte p.g.a. att det direkt gynnar mitt eget stall då jag redan har mest yngre hästar och bara en egentlig ”storloppshäst”, utan tror att det ger fler möjligheter i spelet.
Reply
Racerbil Posted: 2012-09-03 21:50:58

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 159
Ja, tack till 20 boxar. När man vill avla så måste man tyvärr sälja av rätt så rejält för att få plats med några föl, så tycker det inte vore mer än rätt att max antal boxar utökas till 20 eller åtminstone 18 boxar.
Reply
Posted: 2012-09-07 13:33:04

Became a member: 
Forum posts:
jag håller med racerbil 20 boxar är bra just om man tänker avel
Reply
Medeltid Posted: 2012-09-27 20:41:33

Became a member: 2008-02-01
Forum posts: 767
Jag vill inte ha 20 boxar med tävlingshästar, men ett förslag som varit uppe tidigare är att man skulle kunna ha ett slags träningsstall med tre eller fem hästar som man vill låta träna hela etappen. Dessa hästar skulle inte vara startberättigade innan de flyttades upp till ordinarie stallet, men de skulle inte heller ta upp plats från ens tävlingshästar.
Reply
[ 1 ]