Became a member:
Forum posts:
|
V75-1. (3) Nantucket är väldigt hårt spelad på förhand. Är det dags för seger? Det tror jag inte. Nantucket har vart ute i mycket hårt motstånd och gjort bra ifrån sig nästan varje gång. Det här är en favorit i mycket stor fara. Storm varning på (1) Harry Haythrow som jämt får grymt hårt motstånd och alltid går bra.
V75-2. Här i den andra avdelningen har vi en starkare favorit vid namn (6) Stein Daylight. Det enda motbud jag ser är Per Lennartsson bakom (2) Hallelujamoment. Lennartssons häst har bara ett lopp i kroppen efter årsdebut. Det blev en imponerande seger men jag tror inte det räcker till för att besegra Witasp.
V75-3. En lite ”lägre” gulddivision idag. De riktiga superstjärnorna står över idag. (5) Friction är stor favorit och det är inte mer än rätt. Han har gått strålande bra i år och tjänat mycket pengar. Men vi ska ha i åtanke att han kliver upp en klass nu och möter guldgossarna. Tarzan kliver ur sulkyn och Örjan tar över. Jag tror att Örjan kommer vara lite för passiv i sin körning över den korta distansen så jag tror att Friction bör garderas. Det finns riktigt bra motbud. (6) Rutger Raket gjorde det riktigt bra senast och spurtade ner många bra hästar över upploppet. (10) Rakas ska man alltid passa sig för, tufft med spår 10 över den korta distansen men inget är omöjligt.
V75-4. Kallblodslopp med Goop som favorit på förhand. Här tror jag mycket på (12) Faksblixten som körs av Jan-Olov Persson. Jag tror inte att Björn Goop vinner det här loppet. Här tror jag stenhårt på ett favoritfall. Jan-Olovs andra häst i loppet (4) Björlifaks tror jag också har jätte bra chans att krossa favoriten.
V75-5. Ett mycket öppet lopp på förhand med jämn streckfördelning. Här vill jag lyfta fram (10) Lassabo Palema som kung Åke vann med på Axevalla senast under V75. Hästen ser en aning bortglömd ut så det kan vara lite av ett skrällbud.
V75-6. Mitt stora drag, Liability. Torbjörn Jansson slänger sig upp i sulkyn och vi vet väll alla vilket flyt han är i. Jag tror Liability kan få döds position om Torbjörn körs offensivt. Favoriten ser självklart ut att ha en skräddarsydd uppgift på förhand men alla favoriter vinner inte idag. Det garanterar jag.
V75-7. Kan vi få se Erik Svensson sluta köra bort hästen? När Prince Elliot kliver ut på V75 kör Erik Svensson av någon anledning väldigt passivt. Sen veckan efter kan han kliva ut och vinna ett 25 000kr lopp med halva upploppet och Erik gör allt för att vinna. Visa framfötterna i morgon! Ardi Boko är en starkt och bra häst men jag ser detta som ett garderingslopp då motbuden är många.
|
Became a member:
Forum posts:
|
underlig motivering till varför du inte tror på nantucket....... En häst som varit ute mot mycket hårt motstånd och gjort bra ifrån sig nästan varje gång. En favorit i mycket stora fara?
kanske vore vettigt att ge en orsak att gardera istället för att motivera varför man ska spika, när du inte tror på han........
rakas kommer att sitta fast 4.e inner och går aldrig bra efter vila.
Finns en orsak till varför prince elliot vinner överlägset i lopp med 25k och är sedan chanslös på v75. Ganska vanligt om du kollar igenom många hästar i lägre klasser.
|