[ 1
]
2
|
dujorha
|
Posted: 2012-08-02 08:45:17
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-08-02 08:46:56
|
|
Mvh 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2012-08-02 19:22:23 Edited(2): 2012-08-02 19:22:55
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Här har man läxat upp dig om att Harry Haytrow aldrig någonsin kommer vinna igen och ändå smyger sig tanken in i mitt huvud denna gång.. Jobbigt. Innerst inne vet jag ju att han inte kan vinna ;-)
Först tanken är att gå kort med 1,3,11 men är inte helt säker.
Många som är hyggliga ut o jag kan inte riktigt bena ut vem som spetsar men det är ett rätt lamt gäng o den som väljer att köra där har ju chans att vinna bara på det känns det som.
Harry hygglig ut men släpper? Midsummer ok ut, Hes a Gangster o Victory Hill är väl rätt kvicka från start?
Korok var ju riktigt bra förr. Det enda man kan va säker på är väl att Nantucket inte spetsar. (Jag är inte jätteimpad av hästen)
Midsummer King kanske ska med ändå?
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-08-02 19:41:05  Här har man läxat upp dig om att Harry Haytrow aldrig någonsin kommer vinna igen och ändå smyger sig tanken in i mitt huvud denna gång.. Jobbigt. Innerst inne vet jag ju att han inte kan vinna ;-)
Först tanken är att gå kort med 1,3,11 men är inte helt säker.
Många som är hyggliga ut o jag kan inte riktigt bena ut vem som spetsar men det är ett rätt lamt gäng o den som väljer att köra där har ju chans att vinna bara på det känns det som.
Harry hygglig ut men släpper? Midsummer ok ut, Hes a Gangster o Victory Hill är väl rätt kvicka från start?
Korok var ju riktigt bra förr. Det enda man kan va säker på är väl att Nantucket inte spetsar. (Jag är inte jätteimpad av hästen)
Midsummer King kanske ska med ändå?
Answer to: "Här har man läxat upp dig om att Harry Haytrow aldrig någon"
|
|
Nu eller aldrig...kanske kanske... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-02 19:45:18
|
Became a member:
Forum posts:
|
Midsummer King eller Victory Hill spetsar, och över 2140m släpper dem välvilligt till örjan bara han är någorlunda vaken och hänger med i början. Möter enklare denna gång + bra spår. Spik för min del.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2012-08-02 19:46:11  Nu eller aldrig...kanske kanske... 
Answer to: "Nu eller aldrig...kanske kanske...;)"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Det känns så. Bättre läge o sämre motstånd får han aldrig.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-08-02 19:51:26 Edited(1): 2012-08-02 19:52:48  Det känns så. Bättre läge o sämre motstånd får han aldrig.
Answer to: "Det känns så. Bättre läge o sämre motstånd "
|
|
Ja kanske..lurar lite på Strömberg med..har inte något flyt med sin kamel heller...rygg på en startsnabb häst..Provstarterna får visa lite vägen..  Men spår o motstånd passar nog väldigt bra för Örjan också... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-02 20:19:32
|
Became a member:
Forum posts:
|
Finns det något scenario där örjan inte sitter i spets efter en liten bit här? känns som en straffspark.......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-03 09:59:07
|
Became a member:
Forum posts:
|
HH borde väl spetsa. Värst emot i spetsstriden är 2 och 6 som poängterats tidigare. Alla släpper till Nantucket. Då borde det vara spik på den? Men jag tycker att den travade dåligt senast och garderar.
Tar: 1,2,3,6,9,10
|
|
Reply
|
|
bossebast
|
Posted: 2012-08-03 14:43:20
|
Became a member: 2007-11-29
Forum posts: 1820
|
Känns som en eller alla. Nantucket vinner alla dagar luften är torr, risken finns för fuktig luft även om det inte blir regn. Reducerat system med N som u-häst kan vara en bra inledning.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-03 17:34:35  HH borde väl spetsa. Värst emot i spetsstriden är 2 och 6 som poängterats tidigare. Alla släpper till Nantucket. Då borde det vara spik på den? Men jag tycker att den travade dåligt senast och garderar.
Tar: 1,2,3,6,9,10
Answer to: "HH borde väl spetsa. Värst emot i spetsstriden är 2 och 6 so"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Men ska bli fint väder och bra bana, då travar han bra. Enbart blöta banor med regn som han inte kunnat hantera.....
|
|
Reply
|
|
bossebast
|
Posted: 2012-08-03 18:55:12  Men ska bli fint väder och bra bana, då travar han bra. Enbart blöta banor med regn som han inte kunnat hantera.....
Answer to: "Men ska bli fint väder och bra bana, då travar han bra. Enbart b"
|
|
Bra väder är inte alltid torr luft. Hoppas i alla fall som travkompaniare att du har rätt och att han vinner 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-03 20:30:20
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag är kluven till hela omgången, och den som läser mina inlägg denna veckan kommer få se mina badkarskörningar och dess utgångar, och då snackar vi pengar på 7:an!
Harry Haythrow eller Midsummer King till ledningen, luktar en utdragen spetskamp i 200 meter ungefär, den som förlorar den kampen lägger sig i rygg på den andre. Nantucket kommer att överta ledningen runt 500 markeringen som öppnas på 1.11. Örjan försöker dämpa men i spåren kommer On Track Piraten som hemmaekipage och segersugna och lägger sig till rätta i dödens. Första 1000 går på 1.14... Sista varvet sätter Strömberg press på Kihlström och i tredjespår kommer Jorma och Westholm i släptåg. Upploppsklockan ringer och vinsten står mellan Nantucket, On Track Piraten, Gossips Winner och Carambole P och det är dessa 4 jag tar med på lappen.
3,9,11,12
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-03 21:54:30  Bra väder är inte alltid torr luft. Hoppas i alla fall som travkompaniare att du har rätt och att han vinner 
Answer to: "Bra väder är inte alltid torr luft. Hoppas i alla fall som travko"
|
Became a member:
Forum posts:
|
aldrig hört från stallet att han ska ha problem med luften, bara problem med blöt bana som gör att han inte får rätt fäste.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-03 21:56:20 Edited(1): 2012-08-03 21:57:09  Jag är kluven till hela omgången, och den som läser mina inlägg denna veckan kommer få se mina badkarskörningar och dess utgångar, och då snackar vi pengar på 7:an!
Harry Haythrow eller Midsummer King till ledningen, luktar en utdragen spetskamp i 200 meter ungefär, den som förlorar den kampen lägger sig i rygg på den andre. Nantucket kommer att överta ledningen runt 500 markeringen som öppnas på 1.11. Örjan försöker dämpa men i spåren kommer On Track Piraten som hemmaekipage och segersugna och lägger sig till rätta i dödens. Första 1000 går på 1.14... Sista varvet sätter Strömberg press på Kihlström och i tredjespår kommer Jorma och Westholm i släptåg. Upploppsklockan ringer och vinsten står mellan Nantucket, On Track Piraten, Gossips Winner och Carambole P och det är dessa 4 jag tar med på lappen.
3,9,11,12
Answer to: "Jag är kluven till hela omgången, och den som läser mina in"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Varvar dem på 1.14 vågar jag garantera seger för Nantucket om banan är OK och hästen frisk. Väldigt bra häst för klassen som säkert hade platsat i guld denna lördag. On track piraten vill mest ha lopp i kroppen inför derbykvalet, lät knappast köra livet ur hästen här.
|
|
Reply
|
|
bossebast
|
Posted: 2012-08-04 08:44:24  aldrig hört från stallet att han ska ha problem med luften, bara problem med blöt bana som gör att han inte får rätt fäste.
Answer to: "aldrig hört från stallet att han ska ha problem med luften, bara"
|
|
Då vet du mer än jag. Jag har alltid fått höra att han är en halshäst och då är det luften som påverkar sedan brukar ju skitig bana och skitig luft hänga ihop. Hur vädret nu blir vet e fan då det verkar vara lika många prognoser som det finns spågubbar och ingen är lik den andra.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-08-04 09:22:47  Jag är kluven till hela omgången, och den som läser mina inlägg denna veckan kommer få se mina badkarskörningar och dess utgångar, och då snackar vi pengar på 7:an!
3,9,11,12
Answer to: "Jag är kluven till hela omgången, och den som läser mina in"
|
|
Nja nu är Midsummer stryken o HH funderar nog på ledningen så också Calle...se upp med ev. skoavtagning där...Strömberg har en förmåga att göra någon sak fel..skulle överlåta till lånekuskarna får nu rygg på Örjan, Johan släpper ju om Örjan vill till ledningen...kanske bara till Örjan..som tack kanske Johan får lite lucka...Jorma försöker nog styra på om Örjan drar ner tempot...Westis nja hästen är mer kortspeedig o behöver framspår..kanske ett garderingslopp eller Örjan spik ! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-04 09:37:15
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nu får jag köra i badkaret igen, spår 2 för Örjan...inte bra.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-08-04 09:43:28  Nu får jag köra i badkaret igen, spår 2 för Örjan...inte bra.
Answer to: "Nu får jag köra i badkaret igen, spår 2 för Örja"
|
|
Du blir urlakad då...  Ja fundera gå kort om provstarterna ser bra ut..kan faktiskt komma regn till starten...då blir de lurigt.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-04 10:46:07 Edited(1): 2012-08-04 10:46:21
|
Became a member:
Forum posts:
|
från spets kvittar det hur usel nantucket är, vinner ändå? troligt.......vinner på ren kapacitet då...
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
|