[ 1
]
2
|
Dark_horse
|
Posted: 2012-07-17 19:16:45
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
|
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-07-17 21:07:22
|
Became a member:
Forum posts:
|
Väldigt öppet lopp.....
Tycker att here to rock F är en fin häst, liksom Mellby amiral, ingen av dem lär bli särskilt hårt betrodd. Förstnämda tar spets och sistnämda är sist ut 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2012-07-18 18:10:03
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Tror Luddes tar detta men gör det enkelt för mig o tar top4..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-07-19 00:16:13
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nr 2 spetsar. Testas i ledning eller släpper dom? Jag tror ledning. Luddes i dödens. Hårt tempo. Vinner gör favoriten. Tråkigt men troligt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-07-19 16:14:45  Nr 2 spetsar. Testas i ledning eller släpper dom? Jag tror ledning. Luddes i dödens. Hårt tempo. Vinner gör favoriten. Tråkigt men troligt.
Answer to: "Nr 2 spetsar. Testas i ledning eller släpper dom? Jag tror ledning. Lu"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Inget är troligt med örjan, kolla bara styrningen med pojke kronos där han sätter sig 3.e inner. Inte omöjligt han sätter sig 3.e inner med storfavoriten här......
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-07-19 18:32:14  Inget är troligt med örjan, kolla bara styrningen med pojke kronos där han sätter sig 3.e inner. Inte omöjligt han sätter sig 3.e inner med storfavoriten här......
Answer to: "Inget är troligt med örjan, kolla bara styrningen med pojke kr"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Nja de va nog för han hade fjärde hästen där, här sitter han i andra o går inte ner på innerspår...befogad favo.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-07-19 20:49:36  Nja de va nog för han hade fjärde hästen där, här sitter han i andra o går inte ner på innerspår...befogad favo.. 
Answer to: "Nja de va nog för han hade fjärde hästen där, här "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Var det befogat att sätta sig 3.e inner med pojke kronos? löjligt! 3.e hands spelad, toppform och en häst som kostade 1.2 mille/stallet håller enormt högt.
Urusel styrning som lönade sig, blir inte alls förvånad om han kör lika uselt nu. Noble knight är en fin häst och ska vara favorit, men är ljusår från någon form av spik med örjan där bakom på en 3 årig orutinerad häst.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-07-19 22:39:46  Var det befogat att sätta sig 3.e inner med pojke kronos? löjligt! 3.e hands spelad, toppform och en häst som kostade 1.2 mille/stallet håller enormt högt.
Urusel styrning som lönade sig, blir inte alls förvånad om han kör lika uselt nu. Noble knight är en fin häst och ska vara favorit, men är ljusår från någon form av spik med örjan där bakom på en 3 årig orutinerad häst.
Answer to: "Var det befogat att sätta sig 3.e inner med pojke kronos? löjligt"
|
Became a member:
Forum posts:
|
örjan valde mellan att gå utvändigt ledaren hela loppet eller 3:e invändigt samtidigt som han var med i startrusningen, tycker inte han gör något fel även om det krävs tur för att vinna. Det är en 3-åring och örjan har full koll på vad han tycker känns bäst i det fallet. Sen att det är en dyring och stallet håller den högt har inget med saken att göra. Hade den gått i dödens hade nog vinnaren vairt Quid Pro Quo istället.
Tycker det e fel att klaga på styrningen där.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-07-19 23:26:01  örjan valde mellan att gå utvändigt ledaren hela loppet eller 3:e invändigt samtidigt som han var med i startrusningen, tycker inte han gör något fel även om det krävs tur för att vinna. Det är en 3-åring och örjan har full koll på vad han tycker känns bäst i det fallet. Sen att det är en dyring och stallet håller den högt har inget med saken att göra. Hade den gått i dödens hade nog vinnaren vairt Quid Pro Quo istället.
Tycker det e fel att klaga på styrningen där.
Answer to: "örjan valde mellan att gå utvändigt ledaren hela loppet ell"
|
Became a member:
Forum posts:
|
förstår inte hur du orkar argumentera självklara saker med folke.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2012-07-19 23:28:36
|
|
Pojke Kronos hade förmodligen varit chanslös från dödens, så Örjans enda möjlighet att vinna loppet i det läget var att chansa invändigt. Finns flera Örjan-styrningar man kan klaga på, detta var inte en av dem.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-07-20 03:45:44  förstår inte hur du orkar argumentera självklara saker med folke.
Answer to: "förstår inte hur du orkar argumentera självklara saker med "
|
Became a member:
Forum posts:
|
han har sin åsikt, jag håller inte med. så kan det vara, man har olika åsikter och det behöver inte gå till sandlådenivå som det brukar göra här..
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-07-20 12:40:08
|
|
Luddes tävlade med skor sist.."  et är helt fel och jag kan inte förstå varför det står så. Han tävlade precis som tidigare med järnskor på hovarna." Citat..Varför i helskottas namn är de så uselt med med rätt skorapportering...slappt o urdåligt !!! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-07-20 20:01:41 Edited(3): 2012-07-20 20:08:23  förstår inte hur du orkar argumentera självklara saker med folke.
Answer to: "förstår inte hur du orkar argumentera självklara saker med "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Förstår inte hur du orkar skriva på forumet? gå och lek med dagisbarnen istället travspanarn.
Votolato: Möjligt örjan inte vunnit från dödens, helt klart, tycker dock hästen borde ha klarat att gå i dödens sista 1000m efter att ha fått smyga med 3.e inner i stenhårt tempo första 1000 meterna.
Örjan hade lika bra kunnat sluta sist i loppet som fast invändigt, från dödens hade han garanterat varit top 3. Mycket pengar att gambla med. Jag lirade örjan och hade Dubbeln rakt till 14 ggr pengarna, kanske därav jag är lite partisk?
Vad jag vill komma till är att örjan kör extremt passivt med unghästar, oavsett hur bra dem är eller hårt spelade, därav köper jag inte han som stor favorit från spår 9. Han kan lika väl sätta sig invändigt och fastna, som att gå utvändigt och sitta kvar även om det går 1.20 tempo och sedan inte hinna fram när det går för snabbt sista 600........
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-07-20 22:44:59
|
Became a member:
Forum posts:
|
någon intresserad av andelsspel på v75? atg satsar nu på v75 tillsammans gå in och kika och om intresserad skriv eran mejl till celica_g_ti@hotmail.com
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2012-07-20 23:08:29  någon intresserad av andelsspel på v75? atg satsar nu på v75 tillsammans gå in och kika och om intresserad skriv eran mejl till celica_g_ti@hotmail.com
Answer to: "någon intresserad av andelsspel på v75? atg satsar nu på "
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Tjenare o välkommen till forumet.
Du har nu gjort lagom mycket "reklam" kan jag tycka o kommer börja radera dina inlägg av samma slag fram över.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2012-07-21 09:04:27
|
|
Tror att Mosaique Face och Noble Knight är huvudet högre än övriga här, tar ställning för den sistnämnde då Mosaique ser ut att få det tyngre loppet.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-07-21 11:28:19  Tror att Mosaique Face och Noble Knight är huvudet högre än övriga här, tar ställning för den sistnämnde då Mosaique ser ut att få det tyngre loppet.
Answer to: "Tror att Mosaique Face och Noble Knight är huvudet högre än "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Likaväl möjligt att ludde får överta spets, vågar du riskera det? inte så värst troligt att någon svarar när ludde kommer. Kanske persson gör det med santiago wibb om han mot förmodan lyckas hålla spets inledningsvis, men det troligaste scenariot är att ludde sitter i spets tidigt och är då hästen att slå.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-07-21 11:29:03
|
|
Johan får frågan om Pojke o Noble...verkar vara lite dött lopp där...hoppas han får en bra resa o då tror jag han vinner detta... 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2012-07-21 12:05:22  Likaväl möjligt att ludde får överta spets, vågar du riskera det? inte så värst troligt att någon svarar när ludde kommer. Kanske persson gör det med santiago wibb om han mot förmodan lyckas hålla spets inledningsvis, men det troligaste scenariot är att ludde sitter i spets tidigt och är då hästen att slå.
Answer to: "Likaväl möjligt att ludde får överta spets, våga"
|
|
Jo det där scenariot växte fram i mitt huvud precis efter att jag hade skrivit inlägget. Kan hända att jag byter spik faktiskt, alternativt tar båda på något sätt.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-07-21 12:09:09 Edited(1): 2012-07-21 12:15:01
|
|
Inte värsta 3-årings loppet precis..2-3 hästar som är skapliga o finns jämförelsen med Pojke så ska de här va klart..  Johnny plockar spetsen med en skaplig häst o ger nog numera ett svar på om Ludde ställer en fråga..är nog inte bästisar längre...ett tag sedan han fick en styrning nu... 
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
|