Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-6 Färjestad

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

[ 1 ]   2  
Author Message
Dark_horse Posted: 2012-06-26 02:05:25

Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
Reply
Dark_horse Posted: 2012-06-26 02:42:30

Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
Här kan det givetvis hända mycket med hästar som lättas och gör sina livs lopp och kuskar som gasar friskt, behöver inte vara fel att gardera ordentligt. Jävligt fina treåringar det här tycker jag, ska bli kul att se! Kan inte bestämma mig för vem jag tror mest på av Nostromo och Quid Pro Quo.
Reply
dujorha Posted: 2012-06-26 06:49:46 Answer to: "Här kan det givetvis hända mycket med hästar som lättas"

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Ta du med Molle åkså så är de klart !!
Reply
Posted: 2012-06-26 11:59:37

Became a member: 
Forum posts:
2,3,5 känns helt klart som en helgardering. Mycket svårt att tänka mig någon anann är i närheten av dessa 3 giganter.

quid pro quo, nostromo, chelsea boko.

ger tipset till Chelsea boko för att jag tror att det är den häst som lär gå framåt absolut mest med senaste loppet i kroppen. Nurmos tränat, få starter i kroppen och imponerade trots det senast. Vekar finnas väldigt fin kapacitet där.
Reply
Posted: 2012-06-26 12:22:35 Edited(1): 2012-06-26 12:23:49 Answer to: "2,3,5 känns helt klart som en helgardering. Mycket svårt att t&a"

Became a member: 
Forum posts:
hum 3 hästar skulle vara en helgardering i en 3årsfinal?

Har har missat något? är Going Kronos ute igen eller?
Svårt att se på meriter att Globla offshore skulle bara sämre än någon av de 3 "giganterna"

Största talagen i fältet är ju utan tekan Molle CD, när den fungerar fuillt ut slår den ju samtliga hästar med ljusår, så varför nämns inte den bland de "3 giganterna"?
Reply
Posted: 2012-06-26 13:37:21 Edited(1): 2012-06-26 13:37:39 Answer to: "hum 3 hästar skulle vara en helgardering i en 3årsfinal? Har "

Became a member: 
Forum posts:
årgångsloppen vinner väldigt ofta favoritspelade hästar, så vad är konstigt?

Molle cd tycker jag blivit helt för mycket överskattad, fortfarande inte imponerat något på mig och tror knappast den kan hävda sig mot de 3 giganterna här. Enormt ojämn och svårbemästrad i loppen och därav svårt att veta hur pass bra häst det är, troligen en flopp enligt mig.

men du är fri att spika travspanarn, om du no tror att han är så bra.
Reply
Posted: 2012-06-26 13:43:04 Answer to: "årgångsloppen vinner väldigt ofta favoritspelade häst"

Became a member: 
Forum posts:
tvärtemot tycker jag/ är väll snarare så att årsgångslopen speciellt bland 3åringar är ju de "miljonlopp" där de största skrällarna alltid finns.

Nostromo är en väldigt fin häst, men finner det väldigt kosntigt hur du med lätthet kan ursålla "3 giganter" ur startlistan.

Sugen spika Nostromo, men vet att Molle kan lätt bli oregerlig i dödens å de kan gå 12 första varvet, så chansen att någon utöver "dina 3 giganter" vinner är överhängande.

Molle kan vara dne största talangen i kullen, men är en bebis som springer i sina drömmar fortfarande. Kanske blir färdig först som 5 åring, är en kommande elithäst iallafall.

Stryker de Molle så vinner Nostromo från spets, enda gången jag spikar i loppet.
Reply
Posted: 2012-06-26 14:09:01 Edited(1): 2012-06-26 14:10:08 Answer to: "tvärtemot tycker jag/ är väll snarare så att års"

Became a member: 
Forum posts:
Nostromo vann enkelt senats, Molle var stendöd över mål medan Nostromo hade tussar och allt sparat över mål, trots ett tyngre lopp. Men tror inte att Nostromo tar 1 längd på Quid pro quo från start...... Flera kör om spets och sedan plockar kanske Chelsea boko ner allt till slut.

har inte tillgång till statistik just nu, men vet med säkerhet att det är EXTRREMT favoritbetonat i årgångslopp.....Inte ofta det blir skrällar där......

Guld, stoeliten och årgångslopp ska man spela favoritbetonat. Top 3 vinner väldigt ofta.
Reply
dujorha Posted: 2012-06-26 14:17:12 Edited(2): 2012-06-26 14:40:13 Answer to: "Nostromo vann enkelt senats, Molle var stendöd över m&arin"

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Tar Molle loppet på rätt sätt så är den bättre till den här starten...var ju ganska betrodd när Åke körde hästen... Camilla var nog ingen höjdare kusk för att trimma en sådan här häst...
Scarlet o Tibur där på mors sidan....tycker ja känner igen de...
Reply
Posted: 2012-06-26 16:31:12 Answer to: "Nostromo vann enkelt senats, Molle var stendöd över m&arin"

Became a member: 
Forum posts:
öhh extremt favoritbetonat? ska sätta mig ikväll och gå tillbaka sista 5 åren så ska jag copy/pastea lite te dig, kan garnetra dig att det skräller extremt mkt i finaler i unghäatloppen till skillnad mot storloppen i eliten, dvs sådana lopp runt 700+ plus

Molle går alltid sig totalt slut i loppen, så det blir ingen större skillnad från vanligt. Annars är ditt tänk rätt.

Quit pro quo släpper direkt till 3an, trivs ypperligt i vinnarhålet.
Reply
Posted: 2012-06-26 17:09:21 Answer to: "öhh extremt favoritbetonat? ska sätta mig ikväll och gå"

Became a member: 
Forum posts:
Tror inte att Uffe släpper spets i en final med sådan fin häst, skulle bli mycket förvånad då. Mycket mer troligt att Nostromo hamnar i vinnarhållet istället.

Ganska säker på att jag har rätt, fått det berättat för mig flertalet ggr med statistik från "bibeln" att det är väldigt stor fördel favoriter i årgångslopp, strax under guld och stoeliten.

Tycker även att det oftast är favoriter som vinner årgångsloppen, rent spontant. Skräller till ibland, men inte ofta.
Reply
Posted: 2012-06-26 20:44:37 Answer to: "Nostromo vann enkelt senats, Molle var stendöd över m&arin"

Became a member: 
Forum posts:
Nostromo åkte räkmacka bakom Molle hela loppet och du tycker de är den bättre hästen?
Vill också tillägga att du har ingen aning om hur Molle var över mål.
13,6am, 09 första 500, håller undan till andraplats och det är en skithäst enligt dig.
Reply
phipe Posted: 2012-06-26 20:46:44 Answer to: "Nostromo åkte räkmacka bakom Molle hela loppet och du tycker de "
31
Stall Våmb
Axevalla

Became a member: 2010-08-01
Forum posts: 643
Välkommen till zonen Nystrom! Alltid kul med nya tyckare
Reply
Posted: 2012-06-26 21:02:37 Answer to: "Tror inte att Uffe släpper spets i en final med sådan fin hä"

Became a member: 
Forum posts:
ska klippa exempel till dig senare så ska du få se att det är ofta det skrä'llar och "mer" ofta än vanligt att de kommer "jättestänkare"

glöm det om Uffe, Quit trivs ypperligt i ryggar, det är 3åringar, Ulf kör med insidan, kan ej få bättre rygg än Nostromo, säger ju te dig att Molle kommer ligga på som en het järnkamin i dödens om ledaren svarar, tror du Ulf vill ha ledningen då? Svar:NEJ

Är garantisläpp på Uffe, dock endast till Nostromo
Reply
Posted: 2012-06-26 21:04:01 Answer to: "Nostromo åkte räkmacka bakom Molle hela loppet och du tycker de "

Became a member: 
Forum posts:
Nostromo är en jättetalang, en kanonhäst, var duktig även sist, hästen var tämligen okörd imål. Visst Molle fick tuffare lopp, men Nostromo är fortfarande en grymt fin häst.
Reply
Posted: 2012-06-27 10:32:04 Answer to: "Nostromo åkte räkmacka bakom Molle hela loppet och du tycker de "

Became a member: 
Forum posts:
Nostromo åkte räkmakcka? öppnade han inte lika snabbt som Molle första 500? skillnaden var att Nostromo pressade i dödens första 300? och sista 300? Räkmacka? Nostromo gick i mål åkandes med mycket sparat medan Kajan drev för allt som fanns med Molle cd.

Känns fel att argumentera med tider då Nostromo var "jämsides" hela loppet........Krävs inget Geni att se att Molle cd var stendöd över mål, tillräckligt länge har jag hållt på med trav för att se när det är slut i tanken.

Vart har jag sagt att Molle cd är en skithäst? tycker helt klart att det är en fin häst och talang av en mycket bra amatörtränare. Däremot tycker jag att han är överskattad med tanke på hur mycket det snackats om hur bra han är och hur lite han visat på travbanan. Som sagt varit extremt ojämn och svårhanterlig i loppen.

Nostromo är en bättre häst med högre kapacitet än Molle cd tycker jag, Nostromo har potential att bli en elithäst vilket jag inte tror att Molle cd har.

Jag rankar Molle som 4.e häst i loppet och om det skulle klaffa mycket samtidigt som det strular för favoriterna så kanske, kanske han kan vinna.
Reply
Posted: 2012-06-27 20:01:00

Became a member: 
Forum posts:
Ja det som är bra med forum är väl att alla får tycka till.

Jag vet att Molle ser pigg och fin ut inför lördagen, att han inte tog ut sig 100% i förra loppet och att det verkar som han gick framåt av det här, så jag hoppas och tror att han vinner. om han visar lite mer vilja då.
Reply
Posted: 2012-06-27 23:39:26 Answer to: "Ja det som är bra med forum är väl att alla får tycka "

Became a member: 
Forum posts:
ok, vad hade Molle för puls efter loppet då? pga han såg stendöd ut över mål och Kaj drev för allt han hade uploppet ner. Med tanke på bilderna av loppet så tycker jag att det är en underlig kommentar att säga han inte var trött i mål.....i så fall har han kass vinnarskalle och är ännu mindre intressant som spelobjekt. Tror du han får det lättare nu? alla de andra lär med STOR sannolikhet också gå framåt med senaste insatsen de gjorde. Nu är även motståndet tuffare.......
Reply
Posted: 2012-06-28 11:01:38

Became a member: 
Forum posts:

quid pro quo fram och bakänges... inget att diskutera
Reply
Posted: 2012-06-28 16:14:02

Became a member: 
Forum posts:
chelsea boko ska gå barfota runt om och jorma tror att han vinner då hästen hade gott om krafter kvar senast och kommer bli ännu bättre med loppet i kroppen+barfota nu. Om det är någon kusk man ska lyssna på angående tips så är det jorma........
Reply
[ 1 ]   2