[ 1
]
2
|
Travzonen
|
Posted: 2012-03-19 07:00:08
|
|
V75-2 | Klass I, försök 4. 1:A PRIS 100 000 kr 2140 A 1. B.B.S.MANDARINO Bergh Robert 2. KRICKEN C.D. Strömberg Hans R 3. NESTOR GEL Untersteiner Johan 4. ALLABALLAKAITOZ Svanstedt Åke 5. QUICK RAZZ Adielsson Erik 6. BLANC DE BLANCS Sjöström Claes 7. LILO Olsson Daniel 8. ATOMIC RAPIDA Witasp Leif 9. FIGHTER GULL Untersteiner Peter 10. CHIP DEALER Andersen Troels 11. MORE THAN ENOUGH Juel Jeppe 12. LONG NIGHT Kihlström Örjan
Turordning: 1-5-10-4-3-11-12-2-9-8-7-6
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-19 19:45:10 Edited(1): 2012-03-19 19:45:28
|
Became a member:
Forum posts:
|
Svanstedt flyger till spets väl? vilket betyder att bbs mandarino blir överstreckad........
Intressanta bakom är quick razz, chip dealer, more then enoughe och long night. Kanske atomic rapida kan utmana om lite klaff?
Känslan är nog att svanstedt tar hem detta med näst intill perfekta förutsättningar......Barfota balans nu? Har sett riktigt fin ut 2 senaste loppen....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-19 19:49:35
|
Became a member:
Forum posts:
|
tveksamt om åke tar hem detta, tar man 4-5 stycken ska väll den streckas endå
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-19 19:59:34  tveksamt om åke tar hem detta, tar man 4-5 stycken ska väll den streckas endå
Answer to: "tveksamt om åke tar hem detta, tar man 4-5 stycken ska väll den "
|
Became a member:
Forum posts:
|
snarare spikalternativ, möter nästan sämre hästar än senast och då vann han piss enkelt med skor på? Över längre distans också, klart mer effektiv över kortare distanser,
Får hoppas han inte blir alltför mycket streckad......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-19 22:25:57  snarare spikalternativ, möter nästan sämre hästar än senast och då vann han piss enkelt med skor på? Över längre distans också, klart mer effektiv över kortare distanser,
Får hoppas han inte blir alltför mycket streckad......
Answer to: "snarare spikalternativ, möter nästan sämre hästar ä"
|
Became a member:
Forum posts:
|
spikalternativ? ta inte i så du spricker bara..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-19 22:40:01
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det är bra att kusken kommer hålla strecken nere på min vinnare. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-20 04:07:28  Det är bra att kusken kommer hålla strecken nere på min vinnare. 
Answer to: "Det är bra att kusken kommer hålla strecken nere på min vi"
|
Became a member:
Forum posts:
|
11 an given 1a häst på alla kuponger, den bollar med åkes häst fram och baklänges alla dagar i veckan
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-20 17:16:47  11 an given 1a häst på alla kuponger, den bollar med åkes häst fram och baklänges alla dagar i veckan
Answer to: "11 an given 1a häst på alla kuponger, den bollar med åkes "
|
Became a member:
Forum posts:
|
lycka till med att dansken plockar ner svanstedt,,, sitter sist efter start och sitter sist vid målgång
speltorsk spikar chip dealer, behöver inte vara helt fel faktiskt. Borde vara med i segerstriden och blir inte så hårt streckad.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-20 17:35:13  lycka till med att dansken plockar ner svanstedt,,, sitter sist efter start och sitter sist vid målgång
speltorsk spikar chip dealer, behöver inte vara helt fel faktiskt. Borde vara med i segerstriden och blir inte så hårt streckad.
Answer to: "lycka till med att dansken plockar ner svanstedt,,, sitter sist efter star"
|
Became a member:
Forum posts:
|
dålig koll har du tyvärr 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-20 18:43:17
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag har inte sagt att jag spikar i detta lopp. Det vet jag först när jag gått igenom alla loppen.
Jag tycker att spetshästen självklart ska med på Eskilstuna. Så Åkes är given om man inte vill chansspika. Sen finns ju en handfull till som kan vinna.
Men den som jag tycker känns roligast just nu är Kryckan.
Hade det varit en bra kusk så hade jag nog spikat utan att blinka. Men med den kusken så kan man ju ge sig faan på att han lyckas få den fastlåst när upploppet nalkas, eller lyckas göra ngt annat dumt.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2012-03-20 21:31:28
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 1, B.B.S.MANDARINO
S 1, B.B.S.MANDARINO
|
Tror inte på Allaballakaitoz. Var på Kalmar o det var inte det tufffast gänget han slog från spets i långloppet sist. Spetsar han ens? BBS är väl medel ut åtminstonde? Ska nog spara lite här o 1,3,5 är nog mest intressanta.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-23 21:30:04
|
Became a member:
Forum posts:
|
Här kan det vara Nestors tur. Har haft dåliga spår i tuffa gäng!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-24 00:43:11
|
Became a member:
Forum posts:
|
Fredagsranken: 11-5-4-1-3
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-24 10:28:56  Fredagsranken: 11-5-4-1-3
Answer to: "Fredagsranken: 11-5-4-1-3"
|
Became a member:
Forum posts:
|
lite flyt nu när en chanslös häst helt plötsligt fick spår 10 vilket är mycket bättre  rygg på startsnabbe nestor gel är inte fel........
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-24 11:02:19  lite flyt nu när en chanslös häst helt plötsligt fick spår 10 vilket är mycket bättre  rygg på startsnabbe nestor gel är inte fel........
Answer to: "lite flyt nu när en chanslös häst helt plötsligt fick s"
|
Became a member:
Forum posts:
|
kan inte säga något annat än, totalt oväsentligt
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-24 11:54:23
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, CHIP DEALER
|
Erik lät riktigt optimistiskt på Quick Razz och den känns nästan en aning bortglömd idag efter alla skrik den haft?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-24 11:55:21 Edited(1): 2012-03-24 12:28:10
|
Became a member:
Forum posts:
|
Snacka om att vara dåligt påläst. Så här säger Troels om sin taktik:
Andersen låter närmast bedrövad över en annan strykning, nämligen innanför 10 Chip Dealer i V75-2. "Ja, det försämrar chanserna otroligt mycket för oss. Jag hade tänkt ta rygg på Åkes häst (4 Allaballakaitoz) från start och trodde på andra ytter. Därifrån hade han blivit farlig. Nu tror jag inte det finns någon chans att hamna där, istället lär det vara 20-30 meter fram när jag vrider ut sista biten och det går inte att ta."
Hade han vetat att Kricken CD är startsnabb och antagligen vill ha en smygresa på innerspår hade han nog inte klagat eftersom det innebär att han han får andra spår och långt fram på en gång om han vill det. BBS försöker hålla ut nr 4 men kommer knappast att lyckas med det och möjligen laddas Atomic rapida för position. Nestor Gel försöker väl också hitta en bra position i andra spår. Men 5,6,7 kommer inte kunna få bra position.
Detta innebär att Troels kan få en bra position om han kör lite från start och försöker försvara sin position i andra spår.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-03-24 12:40:52  Snacka om att vara dåligt påläst. Så här säger Troels om sin taktik:
Andersen låter närmast bedrövad över en annan strykning, nämligen innanför 10 Chip Dealer i V75-2. "Ja, det försämrar chanserna otroligt mycket för oss. Jag hade tänkt ta rygg på Åkes häst (4 Allaballakaitoz) från start och trodde på andra ytter. Därifrån hade han blivit farlig. Nu tror jag inte det finns någon chans att hamna där, istället lär det vara 20-30 meter fram när jag vrider ut sista biten och det går inte att ta."
Hade han vetat att Kricken CD är startsnabb och antagligen vill ha en smygresa på innerspår hade han nog inte klagat eftersom det innebär att han han får andra spår och långt fram på en gång om han vill det. BBS försöker hålla ut nr 4 men kommer knappast att lyckas med det och möjligen laddas Atomic rapida för position. Nestor Gel försöker väl också hitta en bra position i andra spår. Men 5,6,7 kommer inte kunna få bra position.
Detta innebär att Troels kan få en bra position om han kör lite från start och försöker försvara sin position i andra spår.
Answer to: "Snacka om att vara dåligt påläst. Så här sä"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Har undrat flera gånger med "hjärnan" på Troels.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-24 13:02:26
|
Became a member:
Forum posts:
|
Quick razz spår 4.a nu, känns verkligen som ett plus då han lär få bra position direkt, sedan avancerar erik med ca: 800 kvar och krossar från dödens?
stor risk att erik låser loppet från dödens......
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2012-03-24 13:07:31 Quick razz spår 4.a nu, känns verkligen som ett plus då han lär få bra position direkt, sedan avancerar erik med ca: 800 kvar och krossar från dödens?
stor risk att erik låser loppet från dödens......
Answer to: "Quick razz spår 4.a nu, känns verkligen som ett plus d&ar"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 1, B.B.S.MANDARINO
S 1, B.B.S.MANDARINO
|
Är han verkligen en dödenskrossare? Känns mer som en spurtare tycker jag. Tycker fortfarande det är skumt att Allaballakaitoz är favorit.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
|