[ 1
]
2
3
|
Travzonen
|
Posted: 2012-03-12 07:00:08
|
|
V75-1 | Aktivia Revisjon AS loppet. 1:A PRIS 116 090 kr 1640 A 1. PRINCESS WINE Jakobsson Magnus 2. DEMOCRAT Kihlström Örjan 3. CONRADS FREDRIK Goop Björn 4. FLEETFOOT HANOVER Westergaard Bo 5. ART ON LINE Aho Mikko a 6. MR. X.F. ROYAL Kolle Lars Anvar 7. FINCA Adielsson Erik 8. BURMAS YANKEE Holm Hans Chr. 9. MUGGER M.M. Jansson Torbjörn 10. HAMRAS ONE MORE Tillman Jennifer 11. ORION HINDÖ Glittum Truls S. 12. OUCH Kolgjini Lutfi
Turordning: 5-9-12-1-2-4-7-3-10-11-6-8
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-03-12 07:33:43
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Tvära svängar på Momarken o långt upplopp..240.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-12 17:47:57 Edited(1): 2012-03-12 17:48:11  Tvära svängar på Momarken o långt upplopp..240.. 
Answer to: "Tvära svängar på Momarken o långt upplopp..240..;)"
|
Became a member:
Forum posts:
|
hamras one more speedar flörbi många på upploppet  18%?
princess wine från ryggen 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-12 18:01:24
|
Became a member:
Forum posts:
|
4+5 är tidiga, mycket tidiga. Bästa hästarna med bra spår.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-03-12 19:23:47  hamras one more speedar flörbi många på upploppet  18%?
princess wine från ryggen 
Answer to: "hamras one more speedar flörbi många på upploppet:) 18%? :"
|
|
Finns fler o kolla upp.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-12 21:20:12  Finns fler o kolla upp.. 
Answer to: "Finns fler o kolla upp..;)"
|
Became a member:
Forum posts:
|
vet jag inte, man känner ju redan till de flesta hästarna sedan innan så 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-12 21:22:11  Finns fler o kolla upp.. 
Answer to: "Finns fler o kolla upp..;)"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag vill påstå att Mugger M.M. är bästa hästen men är ju årsdebut nu och han har ju visat osäkra takter tidigare, många att kolla upp som sagt! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-03-12 21:38:01  Jag vill påstå att Mugger M.M. är bästa hästen men är ju årsdebut nu och han har ju visat osäkra takter tidigare, många att kolla upp som sagt! 
Answer to: "Jag vill påstå att Mugger M.M. är bästa hästen m"
|
|
Jo tänkte just på den där 9:an ! Fan va trist med årsdebuter.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-13 05:23:11  Jo tänkte just på den där 9:an ! Fan va trist med årsdebuter.. 
Answer to: "Jo tänkte just på den där 9:an ! Fan va trist med års"
|
Became a member:
Forum posts:
|
absolut, tråkigaste som finns  vill se samma hästar som startat i varje lopp hela vintern hela sommaren med  
Art on line känns lika het nu som förra gången han var ute = helt iskall
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-03-13 07:26:51 Edited(1): 2012-03-13 07:34:03
Answer to: "absolut, tråkigaste som finns:) vill se samma hästar som startat"
|
|
Nä men varför kan inte tränarna va proffs ? Låta bli o gör uppträningen på V75...kan de va så svårt..  Papegojan frågade sist varför Flemming valde o göra starter i mindre lopp innan V75...tablå..Flemming är mycket mera proffs än de flesta Svedala... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-13 14:35:03  Nä men varför kan inte tränarna va proffs ? Låta bli o gör uppträningen på V75...kan de va så svårt..  Papegojan frågade sist varför Flemming valde o göra starter i mindre lopp innan V75...tablå..Flemming är mycket mera proffs än de flesta Svedala... 
Answer to: "Nä men varför kan inte tränarna va proffs ? Låta bli o"
|
Became a member:
Forum posts:
|
är såhär dujorha, hästarna startar ca 16 gåmger per år, elithästarna, då har man inte råd att gå ut i 25k lopp me dem. är bortkastat slitage på din häst och startpoäng. Är så det fungerar. Finsn dessutom ingen anledning då elithästarna har såpass låg lägstanivå att de duger gott direkt.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-03-13 14:50:19  är såhär dujorha, hästarna startar ca 16 gåmger per år, elithästarna, då har man inte råd att gå ut i 25k lopp me dem. är bortkastat slitage på din häst och startpoäng. Är så det fungerar. Finsn dessutom ingen anledning då elithästarna har såpass låg lägstanivå att de duger gott direkt.
Answer to: "är såhär dujorha, hästarna startar ca 16 gåmger "
|
|
Behövs nog verkar de som...en enda litet lopp innan bara...snälla ? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-13 18:19:02  Behövs nog verkar de som...en enda litet lopp innan bara...snälla ? 
Answer to: "Behövs nog verkar de som...en enda litet lopp innan bara...snälla"
|
Became a member:
Forum posts:
|
nej, som hästägare hade du blivit förbannad bara, riskera att din häst blir skadad när det inte finsn något att tjäna på det.. Jag evt inte om du känenr till det, men en väldigt stor del av alla hästar som gör årsdebut har ofta gjort provlopp 2 veckor innan.
Detta gör man för att hästen ska få 1 lopp i kroppen samtidigt som att man inte tappar några startpoäng, det är de loppet som är det "lilla loppet" du eftersöker.
Så de flesta du ser ute har redan fått 1 lopp i sig.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2012-03-13 19:08:47 Edited(1): 2012-03-13 19:10:02
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 4, FLEETFOOT HANOVER
S 2, DEMOCRAT
|
Momarken igen. Satte sjuan förra året o hoppas på att starta en tradition.
Mycket nyttig länk denna vecka. www.rikstoto.no
Bra hästar från de bästa spåren här känns det som. Fleetfoot Hannover förstahäst men jag tar nog 1-5 här.
Democrat spetsar o sen 4 el 5 snabbast fram att ta över?
Gillar Mugger MM men första efter långvila o upp i klass. Burmas Yankee Vann motsvarande omgång förra året men taskigt spår nu..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-13 19:17:31
|
Became a member:
Forum posts:
|
Art on line ska lättas från järn till aluminium, väldigt tidig på det och eventuellt spikbud på den balansen. Helt otroligt att han gått så bra med järnskor egentligen, lär blir mycket bättre nu och långt uplopp är stort plus då han alltid håller sitt tempo.
Gjorde fin insats senast, har enbart gjort starka insatser under lång tid nu.
btw, finns många "elithästar" som gör årsdebut i vanliga lopp, absolut inget ovanligt. Aldrig hört talas om en ägare som blivit sur för det heller. Bra hästar håller sina poäng och brukar aldrig ha problem att komma med i de lopp dem vill. Men visst, har man ett stort lopp med mycket poäng sist i raden, följt av en massa missar så är det inte mycket att diskutera.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-03-13 19:46:10 Edited(4): 2012-03-13 20:27:40  nej, som hästägare hade du blivit förbannad bara, riskera att din häst blir skadad när det inte finsn något att tjäna på det.. Jag evt inte om du känenr till det, men en väldigt stor del av alla hästar som gör årsdebut har ofta gjort provlopp 2 veckor innan.
Detta gör man för att hästen ska få 1 lopp i kroppen samtidigt som att man inte tappar några startpoäng, det är de loppet som är det "lilla loppet" du eftersöker.
Så de flesta du ser ute har redan fått 1 lopp i sig.
Answer to: "nej, som hästägare hade du blivit förbannad bara, riskera at"
|
|
Nja vill helst ha lite kvallopp om ja fick bestämma med lite tider som kamelen måste kuta...tyvärr i dessa hästbristens dagar så är de röda mattan o telefonsamtal som gäller...ok för vanliga lopp de duger också men fanken inte i V75 !! Där skulle de va högre krav o inte något larv med årsdebuter där !!  Kollat lite Momarken lopp..sandig bana o ingen rolig upploppsväng.
Ludde ludde min nya favo..gjorde kvallopp med Raja Mirchi på Jägersro..1.14,2/2140 meter, voltstart de är de rätta takterna... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-15 18:04:33
|
Became a member:
Forum posts:
|
democrat spetsar och släpper till artonline som då får gå i ledningen. Blir extremt svårslagen därifrån.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-15 21:32:44  democrat spetsar och släpper till artonline som då får gå i ledningen. Blir extremt svårslagen därifrån.
Answer to: "democrat spetsar och släpper till artonline som då får g&a"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tveksamt om art on line tar sig förbi fleetfot, den ska vara väldigt startsnabb.
Hade jag trott Art on line tagit ledningen så hade jag spikat utan att blinka........
däremot är fleetfoot hanover ganska galoppbenägen och har galopperat 2 av 3 lopp från spår 4.a tror jag.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-15 21:37:17  Tveksamt om art on line tar sig förbi fleetfot, den ska vara väldigt startsnabb.
Hade jag trott Art on line tagit ledningen så hade jag spikat utan att blinka........
däremot är fleetfoot hanover ganska galoppbenägen och har galopperat 2 av 3 lopp från spår 4.a tror jag.
Answer to: "Tveksamt om art on line tar sig förbi fleetfot, den ska "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Mmm. Du har nog rätt där faktiskt.
Men galopprisken ska man ju ta i beräkning och om vi leker med tanken att det är 40 % galopprisk och Art Online då får ledningen så är det ju fortfarande intressant. För i ledningen så tror jag att Art Online vinner 7 av 10 mot detta motstånd och värsta motbudet borta.
40 % multiplicerat med 70 % är 28 % vinstchans och det är ju helt ok. En spik för de små systemen utgång för de stora.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-15 23:10:07  Mmm. Du har nog rätt där faktiskt.
Men galopprisken ska man ju ta i beräkning och om vi leker med tanken att det är 40 % galopprisk och Art Online då får ledningen så är det ju fortfarande intressant. För i ledningen så tror jag att Art Online vinner 7 av 10 mot detta motstånd och värsta motbudet borta.
40 % multiplicerat med 70 % är 28 % vinstchans och det är ju helt ok. En spik för de små systemen utgång för de stora.
Answer to: "Mmm. Du har nog rätt där faktiskt.
Men galopprisken ska man j"
|
Became a member:
Forum posts:
|
föruytom den starten jag sa han var stenklar, har han visat något speciellt? Nej dne lille tränaren verkar ha fullt sjå med att bibehålla toppformen, attd en skulle hålla i spets över 240m långt upplopp? mkt tveksamt.
Om du frågar stall lähdekorpi varför de inte skulle köra i ledning med democrat, så skulle de troligen säga ingen aning, den leder troligtvis länge
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
3
|