[ 1
]
2
3
4
|
Travzonen
|
Posted: 2011-10-31 07:00:04
|
|
V75-1 | Breeders´ Crown - 4-åriga hingstar och valacker, Final - Aftonbladet (Gr. I, Int.) 1:A PRIS 1 000 000 kr 2140 A 1. SEABISCUIT Kontio Jorma 2. KADETT C.D. Bergh Robert 3. GLOBAL MONEY Goop Björn 4. ORFEUS BRODDE Uhrberg Thomas 5. HAMRAS ONE MORE Tillman Jennifer 6. INHIBITED Svanstedt Åke 7. ADMIRAL NEWPORT Adielsson Erik 8. KAFFIR FACE Kolgjini Lutfi 9. HARALDINHO Kihlström Örjan 10. FRANCAIS DU GULL Lindegren Erik 11. PERFECT TOLL Takter Johnny 12. BEATLES Lennartsson Per
Turordning: 2-1-4-9-10-3-8-12-11-7-5-6
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-31 10:53:06
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, ORFEUS BRODDE
|
Känns som en bra chans för Kadetten, Men Orfeus var grym senast, seabiscuit är också bra likaså Global money.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-31 17:43:57
|
Became a member:
Forum posts:
|
seabiscuit har floppat 2 lopp i rad, men detta är en kanon som jag tror kommer att gå MYCKET långt, verkar ha en fruktansvärd kapacitet.
Kan få problem här med positioner och har som sagt floppat i 2 raka lopp nu. Men bör å andra sidan komma närmare formen för varje lopp och lär vara betydligt bättre nu.
Orfeus brodde gillar jag annars, kan mycket väl vara spets och slut här. Ruggigt fin insats senast och lönborg har ju hållt denna mycket högt hela året.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-31 19:00:15
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, ORFEUS BRODDE
|
Precis, nu har ett lopp till i kroppen, dessutom snackar dom om att han ska köras barfota om banan tillåter. 1,2,4,7 känns hetast just nu, Kaffir kunde åkt med om det inte var för spåret.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-01 01:23:56
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nu jävlar tar jag och spikar Kadetten även om han sällan får till det i finalerna. Vinner från dödens som vanligt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-01 05:24:53
|
Became a member:
Forum posts:
|
Seabiscuit stenklar
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-11-01 07:20:22  Seabiscuit stenklar
Answer to: "Seabiscuit stenklar"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Okey.. 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-11-01 10:47:00  Nu jävlar tar jag och spikar Kadetten även om han sällan får till det i finalerna. Vinner från dödens som vanligt.
Answer to: "Nu jävlar tar jag och spikar Kadetten även om han sällan f&a"
|
|
Nja känns som ledningen här..snabb ut är Hamras men den håller nog Bergharn ut..Ludde körde ovanligt passivt sist med sin..laddar nog på nu !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-01 18:48:05
|
Became a member:
Forum posts:
|
på med helstängt på seabisciut nu, som i finland där han joggade 1.14 över 2640m helt oberörd.
blir nog inte helt förvånad om jorma laddar ur kanonen från start, någon gång måste vara den första.....
inhibited såg finfin ut senast och verkar ha tänt till med helstängt huvudlag, kul superskräll om de andra gör bort sig.......finns klart bra kapacitet där.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-01 22:54:04
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, SEABISCUIT
|
Skrällen heter Admiral Newport. Den tar jag med.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-11-02 07:36:27  på med helstängt på seabisciut nu, som i finland där han joggade 1.14 över 2640m helt oberörd.
blir nog inte helt förvånad om jorma laddar ur kanonen från start, någon gång måste vara den första.....
inhibited såg finfin ut senast och verkar ha tänt till med helstängt huvudlag, kul superskräll om de andra gör bort sig.......finns klart bra kapacitet där.
Answer to: "på med helstängt på seabisciut nu, som i finland d&"
|
|
Jormas va lite stampig från start på Mantorp..nja måste va mycket förbättrad om ledningen här.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-02 17:55:22  Jormas va lite stampig från start på Mantorp..nja måste va mycket förbättrad om ledningen här.. 
Answer to: "Jormas va lite stampig från start på Mantorp..nja måste v"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Såg ganska stabil ut i finland, dock dålig anslutnign till vingen av jorma och han tog det lugnt från start då. Som sagt, helstängt och eventuellt barfota nu. Aldrig laddat tidigare heller,,,,,,,,,
Men visst har han varit lite stampig av sig, väldigt grov i gången. Kan ha att göra med att han inte är tillräckligt fokuserad från start och då hjälper helstängt en del. När han löper ut så är han klockren i travet i alla fall.....
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-11-02 20:41:36  Såg ganska stabil ut i finland, dock dålig anslutnign till vingen av jorma och han tog det lugnt från start då. Som sagt, helstängt och eventuellt barfota nu. Aldrig laddat tidigare heller,,,,,,,,,
Men visst har han varit lite stampig av sig, väldigt grov i gången. Kan ha att göra med att han inte är tillräckligt fokuserad från start och då hjälper helstängt en del. När han löper ut så är han klockren i travet i alla fall.....
Answer to: "Såg ganska stabil ut i finland, dock dålig anslutnign till ving"
|
|
Men kan nog inte behålla ledningen här tyvärr..Bergharn kan va smart o låta Hamras ta ledningen för att sedan överta..men han får passa Ludde som sattsar nu !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-02 20:46:53  Men kan nog inte behålla ledningen här tyvärr..Bergharn kan va smart o låta Hamras ta ledningen för att sedan överta..men han får passa Ludde som sattsar nu !! 
Answer to: "Men kan nog inte behålla ledningen här tyvärr..Bergharn kan"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Troligaste scenariot är helt klart att orfeus brodde spetsar och den lär garanterat köras där. Tror knappast att hamras tar 1 längd på den.
Men jag bli som sagt inte det minsta förvånad om jorma vässar till seabisciut i värmningen, helstängt, barfota och full gas från start.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-11-02 21:13:29  Troligaste scenariot är helt klart att orfeus brodde spetsar och den lär garanterat köras där. Tror knappast att hamras tar 1 längd på den.
Men jag bli som sagt inte det minsta förvånad om jorma vässar till seabisciut i värmningen, helstängt, barfota och full gas från start.
Answer to: "Troligaste scenariot är helt klart att orfeus brodde spetsar oc"
|
|
Bergharn har nog kollen på Jormas direkt.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-03 09:34:25 Edited(1): 2011-11-03 09:35:18
|
Became a member:
Forum posts:
|
Är också inne på att Orfeus Brodde är den som tar spets? har dock svårt att värdera hur pass startsnabb Kadetten är?? har Bergh tryck av den till fullo någon gång? senast i utl. kanske?
Hur som helst största frågan blir väl om?? Kadett CD är huvudet högre eller inte? Personligt tror jag att jag kommer att gardera och det får då bli först och främst med dom som imponerat mest på mig Orfeus Brodde + Global Moeny
FIDUS!! Kaffir Face känns otroligt bortglömd? dock spår 8 MEN kör Ludde offensivt?? simmar spjutfisken, har påven strut??
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-03 14:44:19  Bergharn har nog kollen på Jormas direkt.. 
Answer to: "Bergharn har nog kollen på Jormas direkt..;)"
|
Became a member:
Forum posts:
|
ja? vad menar du med det? är väl klart att bergh har koll på jorma, dem är ju sidan om varandra......
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-11-03 16:13:16  ja? vad menar du med det? är väl klart att bergh har koll på jorma, dem är ju sidan om varandra......
Answer to: "ja? vad menar du med det? är väl klart att bergh har koll på"
|
|
Dvs. hur bra ser Jormas ut att va..kollas ju in direkt, o Bergharn har en reglerbar häst som han kan köra fort eller långsamt från start med !! 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-11-04 16:59:14
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 2, KADETT C.D.
S 2, KADETT C.D.
|
Är rätt sent ute o har överlag rätt dålig koll denna veckan känns det som. Ska sätta mig klokt imorrn som först. Sugen på o spika Kadett Cd, men ni som vet hur jag funkar inser att jag tillslut ändå inte gör det då det är avd1 o då glider nog åtmistonde 1 o 4 med kanske 8,10 oxå?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-04 18:30:48
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, ORFEUS BRODDE
|
Jag e inne på att spika Orfeus här, han har ännu mer att ge.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
3
4
|