[ 1
]
2
|
Travzonen
|
Posted: 2011-10-24 07:00:04
|
|
V75-4 | Win Race Klass II, försök 6 1:A PRIS 100 000 kr 1640 A 1. PAULA VANG Uhrberg Thomas 2. MR PELLEGRINO Lövgren Joakim 3. J.L.´S BUV Eriksson Hans G 4. GLENN PALEMA Svanstedt Anders 5. PILA LANE Persson Stefan 6. NETTLES Kihlström Örjan 7. ENERGIZE M.S. Haugstad Kenneth 8. FILLE JUBB Takter Johnny 9. QUANTUM STARLING Adielsson Erik 10. GLOBAL MIRACLE Svanstedt Åke 11. ALL AMERICAN CANDY Lennartsson Per 12. RYDENS GILDA Malmqvist Roger
Turordning: 3-9-7-4-8-6-12-2-5-11-10-1
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-24 16:35:04
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nettles spikas troligen.
väldigt startsnabb och tveklöst bästa hästen i loppet tror jag. Även om det finns flera bra motbud........
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-24 17:05:13 Nettles spikas troligen.
väldigt startsnabb och tveklöst bästa hästen i loppet tror jag. Även om det finns flera bra motbud........
Answer to: "Nettles spikas troligen.
väldigt startsnabb och tveklös"
|
Became a member:
Forum posts:
|
du gillar spika örjan, och det gör jag med. men välj inte fel den här gången  .
nu har jag två i minnet på kort tid, nettles och förra veckans aristocat boko.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-24 17:39:50
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, GLENN PALEMA
|
Är glenn palema klar? satt med allt sparat bakom 1:an och 12 :an i lördags! Nu kör anders mer på chans och kryper nog inte in på ett innerspår!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-24 17:46:46  du gillar spika örjan, och det gör jag med. men välj inte fel den här gången  .
nu har jag två i minnet på kort tid, nettles och förra veckans aristocat boko.
Answer to: "du gillar spika örjan, och det gör jag med. men välj inte fe"
|
Became a member:
Forum posts:
|
avskyr örjan
men aristocat boko skyller jag inte på örjan, var maximal otur att han fick en galopperande häst i knäna och sedan var den dagen förstörd när han fick backa sig 7.e utvändigt. Inte mycket att göra där som kusk.......
Men det lär väl bli 1-3 spikar på örjan denna vecka.....maharaja, nettles och velten ovambo.
Tror inte han har förmågan att köra bort nettles 2 gånger i rad, bra spår nu och bara till att gasa från start och vinna från spets eller dödens.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-24 18:33:33  avskyr örjan
men aristocat boko skyller jag inte på örjan, var maximal otur att han fick en galopperande häst i knäna och sedan var den dagen förstörd när han fick backa sig 7.e utvändigt. Inte mycket att göra där som kusk.......
Men det lär väl bli 1-3 spikar på örjan denna vecka.....maharaja, nettles och velten ovambo.
Tror inte han har förmågan att köra bort nettles 2 gånger i rad, bra spår nu och bara till att gasa från start och vinna från spets eller dödens.
Answer to: "avskyr örjan :)
men aristocat boko skyller jag inte på"
|
Became a member:
Forum posts:
|
bra chans med saston också skulle jag vilja säga. väljer du bara rätt spikar så ska du se att du kommer älska örjan.  spikar du nettles så tror jag du gör rätt i att inte spela v7, då kanske du får för 6 rätt iaf. 
det jag menar är att nettles är nog hans sämsta chans av Velten Ovambo, Maharajah och Saston.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-24 19:12:32  bra chans med saston också skulle jag vilja säga. väljer du bara rätt spikar så ska du se att du kommer älska örjan.  spikar du nettles så tror jag du gör rätt i att inte spela v7, då kanske du får för 6 rätt iaf. 
det jag menar är att nettles är nog hans sämsta chans av Velten Ovambo, Maharajah och Saston.
Answer to: "bra chans med saston också skulle jag vilja säga. väljer du"
|
Became a member:
Forum posts:
|
tror snarare det är hans näst bästa efter maharaja. Nettles är en ruggigt bra travare i grunden, vet att hultman yrade tidigt om att detta var en av hans bästa i årskullen.....Fick sedan en massa problem med skador osv......Sett mycket fin ut senaste 3 starterna också.
Örjan kommer jag nog aldrig gilla som kusk, för mycket preparé och fegande....Vet aldrig vart man har han riktigt. Spelar mycket helre tex goopen, erik, lenartsson, takter eller någon annan av dem bästa....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-24 19:18:05  tror snarare det är hans näst bästa efter maharaja. Nettles är en ruggigt bra travare i grunden, vet att hultman yrade tidigt om att detta var en av hans bästa i årskullen.....Fick sedan en massa problem med skador osv......Sett mycket fin ut senaste 3 starterna också.
Örjan kommer jag nog aldrig gilla som kusk, för mycket preparé och fegande....Vet aldrig vart man har han riktigt. Spelar mycket helre tex goopen, erik, lenartsson, takter eller någon annan av dem bästa....
Answer to: "tror snarare det är hans näst bästa efter maharaja. Nettl"
|
Became a member:
Forum posts:
|
...och Fredrik B Larsson, speciellt när han sitter bakom en viss häst. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-24 19:33:29  ...och Fredrik B Larsson, speciellt när han sitter bakom en viss häst. 
Answer to: "...och Fredrik B Larsson, speciellt när han sitter bakom en viss h&au"
|
Became a member:
Forum posts:
|
?? fredde har jag alltid tyckt varit en usel kusk, men har spikat han flertalet ggr med caballion, giant superman och reven d'amour. Ska dock nämna att Reven d'amour spelade jag väldigt sällan som 4.a åring men hade högre tankar om han som 5 åring än att förlora mot det skräp han förlorat mot. Tycker dock han gjort bra insatser hela året. Om Reven skulle varit en "favvo" häst så skulle jag haft sinnesjukt många, spikat hästen 1-2ggr genom karriären.
Kan tänka mig att jag haft 1 "favvo" häst i mitt liv och det är i så fall going kronos som jag spikade fler gånger än jag borde ha gjort. Men en läckrare travare och större talang har jag aldrig sett.....
|
|
Reply
|
|
Mikihisa
|
Posted: 2011-10-24 20:02:21
|
Became a member: 2007-07-02
Forum posts: 835
|
J.L´s Buv är en startraket. Är inte säker på att Nettles spetsar. Dock helt klart bästa hästen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-24 22:37:21  J.L´s Buv är en startraket. Är inte säker på att Nettles spetsar. Dock helt klart bästa hästen.
Answer to: "J.L´s Buv är en startraket. Är inte säker på att"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, FILLE JUBB
S 3, J.L.'S BUV
|
Du har rätt. JL´s Buv spetsar här.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-24 22:38:13
|
Became a member:
Forum posts:
|
sluta haussa mitt drag i loppet nu 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-25 18:39:56
|
Became a member:
Forum posts:
|
j,l's buv är mycket startsnabb, men är inte så säker på att han tar sig förbi Mr pellegrino som också är mycket snabb ut+är stor+är sida vid sida. Därav ser jag Mr pellegrino som spetsfavorit om nu inte Paula vang är en startraket??????
Klart imponerad av Mr pellegrino annars som verkar vara en högkapabel travare och mycket bra för klassen. Min 2.a häst bakom Nettles.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-26 13:43:45
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nettles kanske bara vinner.. Hoppas inte det dock! Intressant att Åke väljer att köra Global Miracle framför Glenn Palema. Det måste väl betyda något?! 2,4,6,10 borde räcka. ev tar jag även med Quantum Starling, mycket kan ändras lördag förmiddag haha.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-10-26 21:43:00
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 6, NETTLES
|
Hmm första svåra loppet.. 2,6,10 rankar jag nog tidigast men även 9,1 o 11 känns ok.
Har väl egentligen inte nån större koll här men favoriten dissas nog..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-27 13:04:20
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, GLOBAL MIRACLE
|
Statistiskt sett är det här man ska måla på när det kommer till Jägersro, i dom 5 senaste V75 omgångarna på banan har det i snitt blivit en 4-5e handare varje gång.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-28 23:37:17
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, NETTLES
|
Så som Nettles såg ut senast, så överväger jag starkt att spika. Klättrade i ryggar, och spurtade friskt när hon väl fick chansen alldeles för sent. I en favorittyngd omgång, så är inte det här en av de mest streckade favoriterna. Det känns bra.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-28 23:37:24
|
Became a member:
Forum posts:
|
tänkte spika global miracle - var ju för väl att denne ströks, ibland ska man ha tur- nu blir jls buv
att räkna med
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-29 02:17:55
|
Became a member:
Forum posts:
|
24 procent på lövgren är mumma-paula vang svår bedömd för mig.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-29 03:40:27
|
Became a member:
Forum posts:
|
ENERGIZE M.S. -lyxstrecket i omgången