[ 1
]
2
3
|
Travzonen
|
Posted: 2011-10-03 07:00:10
|
|
V75-4 | Klass II, försök 3. 1:A PRIS 100 000 kr 1640 V 1. JEWEL FACE Wallin Tony 2. MARINARA ÅS Nilsson Tomas B 3. ELLE FABULOUS Ohlsson Ulf 4. WOODY BISA Beier Dan a 5. LINEUP DU JAPE Takter Johnny 6. G.G.FAIR BOY Rosén Tomas 7. CIPOLLINI Pettersson Tomas 8. NETTLES Kihlström Örjan 9. OKI ON LINE Ek Jennie 10. AGOBRA PETER PAN Gustafsson Peder a 11. MELLBY ULTIMATUM Kontio Jorma 12. KING DE HADD Andersson Mikael M
Turordning: 8-1-10-4-5-2-6-12-11-9-7-3
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-03 07:27:26
|
Became a member:
Forum posts:
|
Toppchans Nettles! finfin travare som bör springa 8.or runt detta motståndet
Underbart att dte blev dåligt spår pga då får vi förhoppningsviss lite bättre spelvärde
Motbud: agobra peter pan?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-03 09:30:42
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, AGOBRA PETER PAN
|
Kommer ta ett gäng här. Gynnade spår i 1640 volt är: 1,3,6,7. Så dessa spår ska typiskt sett med. Om spår 7 är trög från start kan man ta bort den (har inte kollat detta ännu). Sedan ska Nettles och Agobra med utan tvekan. Sedan lägger jag nog också ett streck på Woody och Lineup som kanske kan få överta?
Så det blir nog runt 7-8 streck här skulle jag tro.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2011-10-03 20:24:52
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Känns som att Agobra Peter Pan möter lite enklare hästar denna gång. Ingen Velten Ovambo och Fritiof Piraten...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-04 15:47:18
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nettles eller Agobra Peter Pan normalt huvudet högre än övriga. Det som oroar är om Jewel Face tar ledningen. Kapabel i grunden. Och Wallin är inte känd för att vilja släppa.
|
|
Reply
|
|
travspelarn
|
Posted: 2011-10-04 20:37:06
|
Became a member: 2007-10-25
Forum posts: 1102
|
Elle Faboulus spetsar och går hon bara barfota igen tror jag att hon leder runt om. Mest skräp emot och utmanarna har fått usla lägen...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-05 09:55:29  Elle Faboulus spetsar och går hon bara barfota igen tror jag att hon leder runt om. Mest skräp emot och utmanarna har fått usla lägen...
Answer to: "Elle Faboulus spetsar och går hon bara barfota igen tror jag att hon "
|
Became a member:
Forum posts:
|
vad baserar du på att elles fab ska ta ledningen? finns knappast något vettigt i lopparkivet att gå på i alla fall. Mest auto start lopp och det är absolut inte samma sak........Voltstarts loppen senaste året är inget att gå på i alla fall.
Verkar vara en hyfsad häst med sämre skalle annars. Kan säkert vinna om spets och favoriten gör bort sig......
Inte särskilt lätt att kolla upp jewel face startsnabbhet heller, inte särskilt mycket att gå på där heller........Verkar annars vara en hyfsad häst det också.....
Troligen är Nettles några klasser bättre än detta. Till kapacitet TVEKLÖST, är väl formen, spåret och kusken som är lite mer tveksamt. Blir väl inte förvånad om Örjan väljer att chansa invändigt för att bygga upp hästen? haft mycket problem och dem vill säkerligen få igång han nu......
|
|
Reply
|
|
travspelarn
|
Posted: 2011-10-05 10:58:34  vad baserar du på att elles fab ska ta ledningen? finns knappast något vettigt i lopparkivet att gå på i alla fall. Mest auto start lopp och det är absolut inte samma sak........Voltstarts loppen senaste året är inget att gå på i alla fall.
Verkar vara en hyfsad häst med sämre skalle annars. Kan säkert vinna om spets och favoriten gör bort sig......
Inte särskilt lätt att kolla upp jewel face startsnabbhet heller, inte särskilt mycket att gå på där heller........Verkar annars vara en hyfsad häst det också.....
Troligen är Nettles några klasser bättre än detta. Till kapacitet TVEKLÖST, är väl formen, spåret och kusken som är lite mer tveksamt. Blir väl inte förvånad om Örjan väljer att chansa invändigt för att bygga upp hästen? haft mycket problem och dem vill säkerligen få igång han nu......
Answer to: "vad baserar du på att elles fab ska ta ledningen? finns knappa"
|
|
Följde denna häst förra sommarn och då spetsade i voltstart i princip från vilket spår som helst... Men ta och titta på senaste loppet också då hon är överlägset snabbast från tillägg trots en störning efter 50 meter...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-05 11:53:48  Följde denna häst förra sommarn och då spetsade i voltstart i princip från vilket spår som helst... Men ta och titta på senaste loppet också då hon är överlägset snabbast från tillägg trots en störning efter 50 meter...
Answer to: "Följde denna häst förra sommarn och då spetsade i volt"
|
Became a member:
Forum posts:
|
springspår och kuskarna på springspår prickade perfekt medan övriga missade lite. Knappast något jag tar hänsyn när jag bedömer hur snabbt den kan öppna från spår 3 i volt.
Som sagt, starter för över 1 år sedan har jag ingen aning om pga man kan inte se så långt bak. Blir inte alls förvånad om jewel face håller spets.
Tror däremot inte det har någon betydelse då Nettles är en mycket, mycket bättre häst i grunden. Med tanke på senaste loppet så bör formen närma sig nu............
|
|
Reply
|
|
travspelarn
|
Posted: 2011-10-05 12:05:09  springspår och kuskarna på springspår prickade perfekt medan övriga missade lite. Knappast något jag tar hänsyn när jag bedömer hur snabbt den kan öppna från spår 3 i volt.
Som sagt, starter för över 1 år sedan har jag ingen aning om pga man kan inte se så långt bak. Blir inte alls förvånad om jewel face håller spets.
Tror däremot inte det har någon betydelse då Nettles är en mycket, mycket bättre häst i grunden. Med tanke på senaste loppet så bör formen närma sig nu............
Answer to: "springspår och kuskarna på springspår prickade perfekt me"
|
|
Kolla accelerationsögonblicket och hur hästen fortsätter att öppna...
Känns ofta som att du försöker sprida desinformation. Kan väll vara en idé med det så att färre får 7 rätt men bättre att hålla tyst isf enligt mig. 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-10-05 14:06:41  Känns som att Agobra Peter Pan möter lite enklare hästar denna gång. Ingen Velten Ovambo och Fritiof Piraten...
Answer to: "Känns som att Agobra Peter Pan möter lite enklare hästar den"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Kan "Nissen" i jollen hålla sig då...? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-05 14:16:17 Edited(1): 2011-10-05 21:54:50  Kolla accelerationsögonblicket och hur hästen fortsätter att öppna...
Känns ofta som att du försöker sprida desinformation. Kan väll vara en idé med det så att färre får 7 rätt men bättre att hålla tyst isf enligt mig. 
Answer to: "Kolla accelerationsögonblicket och hur hästen fortsätter att"
|
Became a member:
Forum posts:
|
tycker snarare att du sprider fel information. "accelarationsögonblicket" är enorm skillnad från sprinsgspår och spår 3 i volt, går som sagt inte att jämföra. Sedan kan det alltid se snyggare ut som loppet du påvisade där Ella F hade dubbla springspår samtidigt som de andra missade starten lite.
Såg mycket bättre ut än det egentligen var. Ta tex loppet innan där hon hade spår 7 i volt och var chanslös artt komma förbi de invändigt.
Har man dubbla springsgår som tex goopen hade när han voltade så är man i regel alltid väldigt snabbt iväg, särskilt om de andra missar voltningen lite.
Säger som jag sade innan, det är omöjligt att bedöma hennes startsnabbhet från spår 3 i volt baserat på senaste årets starter som går att se i lopparkivet.
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2011-10-05 14:53:26
|
|
|
Posted: 2011-10-05 15:04:37 Edited(1): 2011-10-05 21:54:06  Lita på Folke om han skriver att någon sprider fel information. Han är nämligen i särklass på det själv, så han borde också känna igen någon som gör det.
Answer to: "Lita på Folke om han skriver att någon sprider fel information."
|
Became a member:
Forum posts:
|
information är jag bra på.
fakta är fakta, krävs inget geni för att förstår att en häst med dubbla springspår och björn goop kan hamna långt fram även om den inte är så väldigt startsnabb annars. Loppet innan kanske visar det där han inte var i närheten av att ta sig förbi de invändiga.......
Betyder inte att hästen inte kan vara väldigt startsnabb i volt, men baserat på lopparkivet så är det svårt att se.
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2011-10-05 15:18:00
Edited(1): 2011-10-05 15:18:09  information är jag bra på, hade varit värre om jag spridit "stenklara" som förlorar hela tiden.....
fakta är fakta, krävs inget geni för att förstår att en häst med dubbla springspår och björn goop kan hamna långt fram även om den inte är så väldigt startsnabb annars. Loppet innan kanske visar det där han inte var i närheten av att ta sig förbi de invändiga.......
Betyder inte att hästen inte kan vara väldigt startsnabb i volt, men baserat på lopparkivet så är det svårt att se.
Travspanarn, vad snackar du för skit nu? väx upp och sluta uppföra sig som en barnunge, fan sorgligt! undrar verkligen hur gammal du är......
Answer to: "information är jag bra på, hade varit värre om jag spridit "
|
|
travspelarn
|
Posted: 2011-10-05 15:30:58  information är jag bra på, hade varit värre om jag spridit "stenklara" som förlorar hela tiden.....
Travspanarn, vad snackar du för skit nu? väx upp och sluta uppföra sig som en barnunge, fan sorgligt! undrar verkligen hur gammal du är......
Answer to: "information är jag bra på, hade varit värre om jag spridit "
|
|
Hon spetsar, det är jag hyggligt säker på. Som sagt, baserar inte enbart på senaste loppet utan har följt hästen även tidigare... Och när jag säger accelerationsögonblicket så menar jag hästens första steg precis när den vänds upp. Oavsett vad de andra i volten gör så var hon med på noterna så att säga... Hon är riktigt rapp i benen, och därför mycket startsnabb, även i voltstart...
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-10-05 21:58:35
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 1, JEWEL FACE
|
Ingen aning vem som spetsar men är det inte ettan så är det sexan känns det som i volt..
Typ jämt..
Ingen koll på dessa direkt. Tar nåra stycken 1,3,8,10 o ev nån storskräll som 6 el 7?
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2011-10-05 22:02:24 Edited(1): 2011-10-05 22:03:08  Ingen aning vem som spetsar men är det inte ettan så är det sexan känns det som i volt..
Typ jämt..
Ingen koll på dessa direkt. Tar nåra stycken 1,3,8,10 o ev nån storskräll som 6 el 7?
Answer to: "Ingen aning vem som spetsar men är det inte ettan så är det"
|
|
Gå inte på Folkes bluff om att Elle inte är snabb från start bara... Dock är det nog rätt att gardera ordentligt här.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-06 20:55:51  Gå inte på Folkes bluff om att Elle inte är snabb från start bara... Dock är det nog rätt att gardera ordentligt här.. 
Answer to: "Gå inte på Folkes bluff om att Elle inte är snabb frå"
|
Became a member:
Forum posts:
|
va? vart har jag sagt att hon inte är startsnabb och inte spetsar?????
har varit totalt ärlig och faktabaserad i allt jag skrivit. Blir inte alls förvånad om hon spetsar, men jag är ljusår från säker på att hon tar sig förbi jewel face.
Mycket troligen har det inte någon betydelse, Nettle vinner detta om örjan så måste backa sig sist och gå runt skiten.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2011-10-06 21:06:03  va? vart har jag sagt att hon inte är startsnabb och inte spetsar?????
har varit totalt ärlig och faktabaserad i allt jag skrivit. Blir inte alls förvånad om hon spetsar, men jag är ljusår från säker på att hon tar sig förbi jewel face.
Mycket troligen har det inte någon betydelse, Nettle vinner detta om örjan så måste backa sig sist och gå runt skiten.
Answer to: "va? vart har jag sagt att hon inte är startsnabb och inte spetsar?????"
|
|
Om du inte har någon koll så är det väl bättre att du inte skriver... Travspelarn har uppenbarligen bra minne och säger att Elle Fabulous spetsade från i princip från vilket spår som helst i volt förra sommaren. Varför måste du då ifrågasätta hans information i flera inlägg när du inte har någon koll?
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
3
|