[ 1
]
2
3
4
5
|
Travzonen
|
Posted: 2011-09-19 07:00:04
|
|
V75-6 | Unionsloppet 1:A PRIS 200 000 kr 1640 A 1. CROWN´S BANKER Westergård Bo 2. HARDY RIBB Eriksson Christoffer 3. TOTTI T.DREAM Jensen Flemming 4. HARD CIDER Svanstedt Åke 5. LÖB COWBOYLAND Tengsareid Åsbjörn 6. SANITY Takter Johnny 7. PLAYFUL Gundersen Geir Vegard 8. S.J.´S OTTO Kontio Jorma 9. LE CANNIBALE Adielsson Erik 10. MYSTERIOUS Kolle Lars Anvar 11. MONSTER DRIVE Lennartsson Per 12. LEONAS YANNIC Goop Björn
Turordning: 6-9-4-3-11-10-2-12-8-1-5-7
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-09-19 15:58:16
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, TOTTI T.DREAM
S 3, TOTTI T.DREAM
|
Fint lopp med många bra (1,2,3,4,6,8,11 mfl!)
Totti garantispetsar. Släpper knappast över kort distans. Om Åke pressar på är risken uppenbar att tempot blir högt. Detta gynnar Hardy Ribb och Monster Drive.
Ett klurigt lås är 2,3,11. För om Totti inte pressas utan får bestämma i spets blir den väldigt svårslagen, men blir det tempo så slår nog 2 eller 11 till. Därav låset.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-09-19 16:37:26  Fint lopp med många bra (1,2,3,4,6,8,11 mfl!)
Totti garantispetsar. Släpper knappast över kort distans. Om Åke pressar på är risken uppenbar att tempot blir högt. Detta gynnar Hardy Ribb och Monster Drive.
Ett klurigt lås är 2,3,11. För om Totti inte pressas utan får bestämma i spets blir den väldigt svårslagen, men blir det tempo så slår nog 2 eller 11 till. Därav låset.
Answer to: "Fint lopp med många bra (1,2,3,4,6,8,11 mfl!)
Totti garantispetsa"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Kan aldrig tänka mig att Åke backar här..då är han inte sig själv.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-09-19 17:35:49 Edited(1): 2011-09-19 17:36:59
|
Became a member:
Forum posts:
|
Inte helt säker på att Totti spetsar, även om den är mycket startsnabb. Vet att crowns banker kan tryckas av riktigt också........
Svårt och öppet lopp här, även om sanity och monster drive står för klassen,,,, hard cider är fortfarande lite oprövad.
1,2,3,4,6,11 är aktuella bud....... Totti t dream är inte närheten av någon spik på mitt system, oavsett om den får bestämma eller inte.(vilket jag knappast tror finns på världskartan här),
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-09-19 20:23:04 Edited(2): 2011-09-19 20:30:22  Inte helt säker på att Totti spetsar, även om den är mycket startsnabb. Vet att crowns banker kan tryckas av riktigt också........
Svårt och öppet lopp här, även om sanity och monster drive står för klassen,,,, hard cider är fortfarande lite oprövad.
1,2,3,4,6,11 är aktuella bud....... Totti t dream är inte närheten av någon spik på mitt system, oavsett om den får bestämma eller inte.(vilket jag knappast tror finns på världskartan här),
Answer to: "Inte helt säker på att Totti spetsar, även om den &a"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, TOTTI T.DREAM
S 3, TOTTI T.DREAM
|
Tro mig. Den spetsar.
Sedan tycker jag att spetshästar alltid är tänkbara spikar. Hur många gånger har man inte sett spetshästar få rinna undan när man trott att det skulle bli stenhårt tempo. Den hästen man räknade med skulle trycka upp tempot kanske hoppar eller inte har sin bästa dag eller körs defensivt etc. Speciellt gäller det när klasshästarna har bakspår och kanske inte drar iväg och trycker upp tempot i tid, eller om ngn med en dålig häst gör ett move och kastar ut sig i spåret när klasshästen ifråga ska bege sig framåt.
Nu är Totti ute över favoritdistansen. Är inte en vek häst även om det kan verka så när den svikit i spets över full distans. Tyvärr har den inte med sig så mkt respekt vilket innebär att den oftast utmanas när den går i ledning. Eftersom den är väldigt speedig (är en perfekt kuse att tävla med på Åby) vore det egentligen klokt av flemming att släppa spetsen och hoppas på lucka, men det har jag svårt för att se att han kommer att göra.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2011-09-19 20:47:00
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Tänk vad olika man kan tycka..  Jag gillar inte alls Totti T Dream.. Men jag ser gärna att han svarar spets och att det blir körning.  Jag kommer spika Hardy Ribb här. Såg ruskigt fin ut som fastlåst senast och här sitter han perfekt till i andraspår direkt. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-09-19 20:54:40  Tänk vad olika man kan tycka..  Jag gillar inte alls Totti T Dream.. Men jag ser gärna att han svarar spets och att det blir körning.  Jag kommer spika Hardy Ribb här. Såg ruskigt fin ut som fastlåst senast och här sitter han perfekt till i andraspår direkt. 
Answer to: "Tänk vad olika man kan tycka..:) Jag gillar inte alls Totti T Dream.. "
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, TOTTI T.DREAM
S 3, TOTTI T.DREAM
|
 Jag gillar inte alls Totti T Dream
Vad har den gjort dig då? Legat med din fru? 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2011-09-19 20:59:18   Jag gillar inte alls Totti T Dream
Vad har den gjort dig då? Legat med din fru? 
Answer to: "Jag gillar inte alls Totti T Dream
Vad har den gjort dig "
|
|
Ha,ha! Tänkte mest på att det är en vek skithäst...  Hardy Ribb, Hard Cider, Sanity och Monster Drive plockar alla ned Totti T Dream från dödens då jag har mycket svårt att se den vinna... 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-09-19 21:30:05  Tänk vad olika man kan tycka..  Jag gillar inte alls Totti T Dream.. Men jag ser gärna att han svarar spets och att det blir körning.  Jag kommer spika Hardy Ribb här. Såg ruskigt fin ut som fastlåst senast och här sitter han perfekt till i andraspår direkt. 
Answer to: "Tänk vad olika man kan tycka..:) Jag gillar inte alls Totti T Dream.. "
|
|
De gör alla hästar när dom är fastlåsta men okej då den ska me.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-09-19 21:34:56
|
Became a member:
Forum posts:
|
Herregud så fin Hardy ribb såg ut senast, inte sett det förren tommie påpekade det, faktiskt varit enormt bra de senaste 4,5 loppen och verkligen imponerat.
Däremot kan man säga som stenström, "det är ingen merit att sitta fast"
Inte omöjligt att jag ryggar, haha. Hard cider kan få svårt att komma till då han inte lär få spets och varit ute mot lite enklare motstånd tycker jag. Sanity kan också hamna smådåligt på det, monster drive har spår 11......
Hardy ribb kan få loppet och blir nog inte så värst hårt streckad, 3.e eller 4.e handare?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-09-19 21:41:26  Ha,ha! Tänkte mest på att det är en vek skithäst...  Hardy Ribb, Hard Cider, Sanity och Monster Drive plockar alla ned Totti T Dream från dödens då jag har mycket svårt att se den vinna... 
Answer to: "Ha,ha! Tänkte mest på att det är en vek skithäst...:) "
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, TOTTI T.DREAM
S 3, TOTTI T.DREAM
|
Nene... Där har du nog fel tycker jag.
Ingen vek skithäst. det är en sprinter. Skillnad på veka hästar och sprinterhästar. Näst senast gick den sista 500 på 1.09 på Axevalla och höll lätt undan för dom andra trots långt upplopp.
Tyckte du den var vek när den slog hästar som Chimallen, Lass Inspiration, GH Nemo och Practical Joke? detta gjorde den i ledning på Åby i maj och avslutade då på 1.09,4 sista 500 och höll undan trots smygkörda hästar som kom både utvändigt och invändigt.
Den är extremt underskattad bara för att den presterar sämre på full distans.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2011-09-19 21:47:55  Nene... Där har du nog fel tycker jag.
Ingen vek skithäst. det är en sprinter. Skillnad på veka hästar och sprinterhästar. Näst senast gick den sista 500 på 1.09 på Axevalla och höll lätt undan för dom andra trots långt upplopp.
Tyckte du den var vek när den slog hästar som Chimallen, Lass Inspiration, GH Nemo och Practical Joke? detta gjorde den i ledning på Åby i maj och avslutade då på 1.09,4 sista 500 och höll undan trots smygkörda hästar som kom både utvändigt och invändigt.
Den är extremt underskattad bara för att den presterar sämre på full distans.
Answer to: "Nene... Där har du nog fel tycker jag.
Ingen vek skithäst. de"
|
|
Mycket möjligt att jag har fel.. Det har jag ofta.. 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2011-09-19 21:51:47  Herregud så fin Hardy ribb såg ut senast, inte sett det förren tommie påpekade det, faktiskt varit enormt bra de senaste 4,5 loppen och verkligen imponerat.
Däremot kan man säga som stenström, "det är ingen merit att sitta fast"
Inte omöjligt att jag ryggar, haha. Hard cider kan få svårt att komma till då han inte lär få spets och varit ute mot lite enklare motstånd tycker jag. Sanity kan också hamna smådåligt på det, monster drive har spår 11......
Hardy ribb kan få loppet och blir nog inte så värst hårt streckad, 3.e eller 4.e handare?
Answer to: "Herregud så fin Hardy ribb såg ut senast, inte sett det "
|
|
Gjorde ett kanonlopp för tre starter sedan också.  Starten i Danmark har jag ej sett men Hardy har absolut toppform! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-09-19 22:03:04  Mycket möjligt att jag har fel.. Det har jag ofta.. 
Answer to: "Mycket möjligt att jag har fel.. Det har jag ofta..:)"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, TOTTI T.DREAM
S 3, TOTTI T.DREAM
|
hehe...jag me
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-09-19 22:35:26
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, SANITY
|
Öppet! Vad som helst kan hända tror Mysterious och Sanity kan strida Men Som sagt vad som helst säger
5-1
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-09-19 23:54:00  Gjorde ett kanonlopp för tre starter sedan också.  Starten i Danmark har jag ej sett men Hardy har absolut toppform! 
Answer to: "Gjorde ett kanonlopp för tre starter sedan också.:) Starten i Da"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, HARDY RIBB
|
var riktigt fin i danmark med...
http://www.dantoto.dk/layout/video.aspx?date=2011-08-28&track=ch&race=8
helt klart veckans chansspik
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-09-20 02:48:24
|
Became a member:
Forum posts:
|
förstår inte riktigt hur ni orkar diskutera vilken som är bättre, är ju bara kolla hur mkt pengar hästen har och i vilken klass den springer i ,så märker man ju vilken häst som är bättre än den andre
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-09-20 08:17:26  Gjorde ett kanonlopp för tre starter sedan också.  Starten i Danmark har jag ej sett men Hardy har absolut toppform! 
Answer to: "Gjorde ett kanonlopp för tre starter sedan också.:) Starten i Da"
|
|
De vet de flesta som har Liven...men men finns med !! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-09-20 08:22:22  var riktigt fin i danmark med...
http://www.dantoto.dk/layout/video.aspx?date=2011-08-28&track=ch&race=8
helt klart veckans chansspik
Answer to: "var riktigt fin i danmark med...
http://www.dantoto.dk/layout/video.as"
|
|
Kalas lopp..har han samma tur igen..mja.. 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-09-20 08:23:54  förstår inte riktigt hur ni orkar diskutera vilken som är bättre, är ju bara kolla hur mkt pengar hästen har och i vilken klass den springer i ,så märker man ju vilken häst som är bättre än den andre
Answer to: "förstår inte riktigt hur ni orkar diskutera vilken som är b"
|
|
Va säger Per Persa ? Framspår hade varit susen.. 
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
3
4
5
|