[ 1
]
2
3
|
Travzonen
|
Posted: 2011-07-27 07:00:04
|
|
V75-7 | Bronsdivisionen, försök 6. 1:A PRIS 110 000 kr 1640 A 1. BIG RIVER SUPREME Lennartsson Per 2. NIKOZ Eklöf Bo 3. EL SUECO Ohlsson Ulf 4. MARCUS TOP SPIN Nygren Patrik 5. ORLANDO CROFT Heiskanen Veijo 6. ALVENA PUTTS Jansson Torbjörn 7. YOUR DREAMGIRL Widell Kaj 8. GLOBAL JACOB Kontio Jorma 9. THE MAN Svanstedt Åke 10. NANTUCKET Kihlström Örjan 11. SWIFT TRIUMPH Bergh Robert 12. LUCKY MOMENT Skoglund Rikard N
Turordning: 5-9-10-7-3-12-4-1-8-2-11-6
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-27 12:13:15
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, EL SUECO
|
El sueco ska ta detta, speciellt när det är kort lopp
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-27 12:17:53 Edited(2): 2011-07-27 12:18:51  El sueco ska ta detta, speciellt när det är kort lopp
Answer to: "El sueco ska ta detta, speciellt när det är kort lopp"
|
Became a member:
Forum posts:
|
missade du senaste insatsen? eller du bryr dig inte om att han var sjuk?(var sjuk väl?) Finns bättre hästar med här annars............
5,9,10 är givna, samtliga är nog bättre hästar än el sueco tror jag.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-27 12:54:34
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, EL SUECO
|
Har inte kollat så noga måste jag erkänna, men är han i normal författning är det toppchans tycker jag, får se vad stallet säger.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-07-28 10:15:11  El sueco ska ta detta, speciellt när det är kort lopp
Answer to: "El sueco ska ta detta, speciellt när det är kort lopp"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Håller me..men Örjans va bra sist o han tveka inte o lyfta fram hästen i dödens. o de ger respekt... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-28 11:31:22
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, EL SUECO
|
Hoppas på att både Nantucket och orlando plockar fler streck tills imorgon
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-28 16:56:38  Hoppas på att både Nantucket och orlando plockar fler streck tills imorgon
Answer to: "Hoppas på att både Nantucket och orlando plockar fler streck ti"
|
Became a member:
Forum posts:
|
gör dem säkerligen....
Om du tror på el sueco så är du nog glad för att den blir 3.e/4.e handare tror jag. men det är som sagt inte bästa hästen i loppet och det är uppenbar risk att han blir fullständigt krossad av trion 5,9,10 där kuskarna inte är det minsta rädda för att köra offensivt då dem har väldigt bra hästar för klassen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-28 18:01:12
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, EL SUECO
|
Hade det vart medel hade jag inte spikat, men på kort ska det vara vinst, spets och slut. Ska vara bra jobbad nu också till skillnad från senast då den drogs med en infektion
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-28 19:43:01  Hade det vart medel hade jag inte spikat, men på kort ska det vara vinst, spets och slut. Ska vara bra jobbad nu också till skillnad från senast då den drogs med en infektion
Answer to: "Hade det vart medel hade jag inte spikat, men på kort ska det vara vi"
|
Became a member:
Forum posts:
|
vad yrar du om? var dålig senast pga hade något problem med munnen och vägrade springa då den var irriterad......
"ska vara spets och slut", stor risk att du får äta upp det  även om den troligen åker med som 4.e häst på systemet. Möter 3 kanoner här.........
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-28 21:51:37
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, ORLANDO CROFT
|
Jag säger bara att den som kommer till spets kommer inte få sitta ifred för nummer 5 orlando croft var kusken missnöjd över att han inte körde fram till dödens, nu satt han längre bak men det gick för fort för att ta något då. Den kommer köras offensivt och sen kommer det gå undan neråt 12-13? fortare? iallafall så hoppas jag att kanske örjan är kylig och tar åkes rygg! för då kommer örjan på upploppet! tror inte han kör fram till dödens i v75 mot detta motstånd!
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-07-28 23:12:43
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 3, EL SUECO
|
Jag är faktiskt lite inne på Nordans spår här. Det fanns som sagt förklaringar till El Suecos genomklappning senast och tydligen ska hästen kännas ovanligt bra i träningen nu. Spets bör han ta utan problem och förutsättningarna med 1640 och kort upplopp passar honom helt perfekt, till skillnad mot för Orlando Croft och The Man.
Nantucket är den jag har störst respekt för, intrycket senast var grymt och hästen verkar vara under kraftig utveckling. Men bakspår på kort distans på Hagmyren är inte kul och även om jag håller Nantucket som en mer kapabel häst än El Sueco så tror jag att förutsättningarna fäller avgörandet till den sistnämndes fördel här.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-07-29 07:06:53  Jag säger bara att den som kommer till spets kommer inte få sitta ifred för nummer 5 orlando croft var kusken missnöjd över att han inte körde fram till dödens, nu satt han längre bak men det gick för fort för att ta något då. Den kommer köras offensivt och sen kommer det gå undan neråt 12-13? fortare? iallafall så hoppas jag att kanske örjan är kylig och tar åkes rygg! för då kommer örjan på upploppet! tror inte han kör fram till dödens i v75 mot detta motstånd!
Answer to: "Jag säger bara att den som kommer till spets kommer inte få sitt"
|
|
Nja Örjan är nog bland de bästa tempobedömarna o att analysera hästar..känns hästen bra så tvekar inte Örjan o köra fram..banförhållandet med kort upplopp är ju känt hos kuskar också..o Örjan vet hur betydelsefullt det är att sitta där frame istället för att vänta på att farten dras upp 700 kvar o en lämplig rygg finns..så Örjan åker fram tror ja !! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-07-29 07:18:02
|
|
Har Uffes full form så..kan de bli svårt ändå för Örjan.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-29 07:50:31
|
Became a member:
Forum posts:
|
Veijo har redan sagt att han gasar från starta för att komma till dödens och vinna på styrka. Väldigt bra häst är det i alla fall......
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-07-29 08:56:57  Veijo har redan sagt att han gasar från starta för att komma till dödens och vinna på styrka. Väldigt bra häst är det i alla fall......
Answer to: "Veijo har redan sagt att han gasar från starta för att komma til"
|
|
Mycket snack..han har en långsam från start häst !! Stark men kan bli hängandes i spåren..se starten på Åby...Nja.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-29 08:59:12  Mycket snack..han har en långsam från start häst !! Stark men kan bli hängandes i spåren..se starten på Åby...Nja.. 
Answer to: "Mycket snack..han har en långsam från start häst !! Stark "
|
Became a member:
Forum posts:
|
ja, det han sade också, därav han laddar för dödens...... Tror sig inte kunna vinna från kön då den inte är tillräckligt speedig. .........Så tempo är väl att vänta
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-07-29 09:00:59  ja, det han sade också, därav han laddar för dödens...... Tror sig inte kunna vinna från kön då den inte är tillräckligt speedig. .........Så tempo är väl att vänta
Answer to: "ja, det han sade också, därav han laddar för dödens..."
|
|
Loppet på Åby var okej men ja ser inte att han kan öppna 500 i så gott tempo att han är framme i dödens...tror mer på Örjan i de fallet som kan följa Uffe lite.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-29 12:19:27
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, EL SUECO
|
"Han hade virus i kroppen senast och dessutom hade han bitit sig under tungbandet och hade problem med munnen. Han fick vila en vecka innan vi tog nya prover och sedan har vi smugit igång igen. I söndags körde jag banjobb med honom och lät han sträcka ut sig lite. Hästen brukar vara trög att få fart på i jobb, men konstigt nog gick han 1,15/500 meter till slut på bra sätt. Läget här blev fint och han kan öppna bra. Skor runt om och helstängt med stänkhuva som vanligt"
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-07-29 12:47:31  "Han hade virus i kroppen senast och dessutom hade han bitit sig under tungbandet och hade problem med munnen. Han fick vila en vecka innan vi tog nya prover och sedan har vi smugit igång igen. I söndags körde jag banjobb med honom och lät han sträcka ut sig lite. Hästen brukar vara trög att få fart på i jobb, men konstigt nog gick han 1,15/500 meter till slut på bra sätt. Läget här blev fint och han kan öppna bra. Skor runt om och helstängt med stänkhuva som vanligt"
Answer to: ""Han hade virus i kroppen senast och dessutom hade han bitit sig under"
|
|
Han får pinna på här från start..Walmann hästarna kan öppna o sedan så kommer någon av Örjan eller Åke..fram direkt !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-29 16:44:05
|
Became a member:
Forum posts:
|
Härligt, fått klartecken här