Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> Kuskintervjuer

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2011-06-03 10:20:17

Became a member: 
Forum posts:
Kuskintervjuer till V75

V75-1
1 Gratiano (Carl Johan Jepson) gick okej senast. Inte mer kanske. Tror det blev för långt mellan starterna för honom. Bättre förutsättningar nu och kommer vara bättre förberedd. Vi provar för ledningen och han går klart bäst där, säger Calle.
2 Royal Neo (Daniel Olsson) känns allting okej med. Andraspåret ska inte vara några bekymmer. Distansen måste vara passande. Jag tycker att segerchansen ska vara god här, säger Jonny Lehrberg.
3 Asa Snabb (Kenneth Haugstad) tycker jag att allt är bra med. Körde jobb med honom i tisdags och då kändes han mycket fin. Det är ett bra läge. Får han en bra resa kan han i alla fall vara med och slåss om pengar. Är beroende av att få en bra resa. Får han det så har han en bra avslutning, säger Maria Rosenberg.
4 Wiss Rambo (Peter Untersteiner) satt fast som femma i lördags. Gick bra. Täta starter nu är en chansning men han har bra kapacitet, säger Peter.
5 Carmenere (Carl-Erik Lindblom) känns bra i träning och har bra form men fick alldeles för dåligt spår. Jag vet att det är väldigt stor galopprisk. Steg ett är att gå i väg felfritt. Gör hon det och med lite klaff så kan hon vara med och tjäna fina pengar, säger Björn Röcklinger.
6 Buddy (Johnny Takter) har varit fin och gått bra lopp. Var duktig senast ­också. Han var dum med voltstart tidigare och därför har han startat väldigt lite med det. Nästan ett år sedan han gick med det senast. Nu kanske han har blivit lugnare. Så jag hoppas att det ska gå bra. Kommer han i väg felfritt så hoppar han inte sedan. Ska inte ha problem med 2 600. Han är stark. Är osäker på var han står i förhållande till de andra, säger Tone Turnbull.
7 Svartmyrs Sigge (Erik Adielsson) är allt bra med. Spåret är väldigt bra. Han är normalsnabb ut och Erik ska kunna pricka härifrån. Det ser bra ut. Rätt distans och de värsta fick bakspår. Så det ser kul ut. Räknas, säger Kimmo Kyllönen.
8 Man of the Hour (Juhani Partanen) ska det inte vara något fel på. Formen ska vara bra. Det är pengar som gäller eftersom det är bra hästar emot. Det är vad vi siktar på först och främst. Vi får se hur det löser sig, säger Magnus Sedell.
9 Big River Supreme (Åke Svanstedt) spurtade mycket bra bakom Royal Neo senast. Stämmer det kan det vara omvända placeringar i mål den här gången. Big River måste tas på stort allvar.
10 Delvin Gold (Per Nordström) är
i kanonform men fick ett iskallt läge. Då är det svårt att tro på seger. Jag kommer inte att ändra på något. Vi får bara hoppas på turen härifrån, säger Mats Rånlund.
11 Growup (Björn Goop) satt kvar med lite krafter sparat i bronsfinalen i lördags. Det var mot bra hästar och vi visste att det var en hopplös uppgift. Nu är läget inte så dåligt som det ser ut. Kommer han bara igenom någorlunda har han hårdheten att vara med bland de tre-fyra. Men det måste lösa sig lite, säger Pekka Lähdekorpi.
12 Zingaro Transs R. (Torbjörn Jansson) är absolut bland de starkaste i fältet och kan blanda sig i slutstriden även om han blir tvungen att gå den tunga vägen. Blir livsfarlig om det blir lite fart så att han slipper göra allt grovjobb på egen hand.

V75-2
1 Danne Fame (Patrik Sjöberg) verkar allting bra med. Formen är i ordning. På Axevalla blev det för tidig körning och Per satt kvar. Var inte meningen att det skulle bli preparé men som det blev kört blev det så. På lördag tar vi av skorna igen. Då är han rappare, säger Gert Henriksson.
2 Mr Turbo Triss (Ulf Ohlsson) har ett bra startspår och känns som att han har bra form också. Där har jag förhoppningar om att han ska tjäna fina pengar i alla fall. Jag tycker att han känns okej för dagen. Tror det blir svårt att vinna. Han kan vara med och hugga där framme och ta en fin peng, säger Björn Röcklinger.
3 Express Step (Marcus M Melander) fick ett fint läge och är inte så tokig. Kan öppna ganska skapligt hoppas jag. Det är hårt på rikstoton där det är bra hästar med men han är inte så tokig. Det blir inga ändringar, säger Stefan Melander.
4 Crazy in Love (Claes Svensson) har gått jämnt och säkert på lång distans de flesta starterna i år. Gjort det bra. Var nära att vinna på Örebro mot Zizou Boko. Efter det har han gått fullt godkänt. Det är ändå inte riktig V75-klass på honom. Nöjd om han är trea-fyra, säger Claes.
5 Grinnebys Aragon (Tony Wallin) känns bra och formen hoppas jag ska vara i ordning. Det ska bli kul. Bra spår har vi fått också. Vi kör med ett norskt huvudlag den här gången. Det har vi inte provat i lopp förut men jag har testat hemma och då svarar han bra på det. Jag är en glad amatör men har vi lite flyt med positioner tror jag nog att vi kan vara med och kriga där framme, säger Jan Wickström.
6 Purple Rain Dream (Carl Johan Jepson) hoppade i sista sväng senast men det var för hård bana för honom. Kändes bra annars och var inte tom i det läget. Jobbar på bra efter det. Kanske
kan vara en platshäst här, säger Calle.
7 Utility Bus (Stefan Melander) har gått väldigt bra de två, tre, fyra, fem, åtta senaste starterna. Han går nästan alltid bra. Nu tycker jag att han har kommit lite långt ut på vingen. Det kan bli problem. Han har bra kapacitet och är fin men jag är lite rädd för läget, säger Stefan.
8 Ego Sånna (Jorma Kontio) är det inte mycket att säga om. Fick ett tråkigt spår. Bra form men tråkigt spår. Det är svårt på V75 att kunna göra något från de här positionerna. Bara att hoppas att det blir körning och att man får bra ryggar. Hoppet är det sista som lämnar en. Det behövs mycket tur, säger Jan Hellstedt.
9 Argos (Jörgen Westholm) har varit fin vid segrarna. Hittills i karriären har hästen fungerat bäst i ledningen. Utgångsläget är svårt och motståndet tufft. Min är streckvärd och går barfota bak, säger Jörgen.
10 Dedes Brassie (Erik Adielsson) skriver Stig H Johansson om i sin krönika.
11 Zizou Boko (Björn Goop) gick okej i finalen utan att glänsa. Går upp i klass nu och det var ganska hårda hästar också. Tycker inte att han är jättehet. Han får jaga slantar, säger Pekka Lähdekorpi.
12 Evison (Peter Untersteiner) räckte inte till i finalen. Det gick för fort hela ­vägen. Det är nog inget fel på honom och jag hoppas att han möter sämre ­hästar den här gången. Har nyttig form men får så klart svårt härifrån, säger Peter.

V75-3
1 G.H.Nemo (Jörgen Westholm) finns inget att anmärka på. Formen ska vara på topp. Synd att han missade finalen
i lördags. Vi trodde att det skulle bli lagom att smyga i gång i guld efter ­Elitloppshelgen men det blev jäkligt bra hästar. Spåret är bra och vi får se vad det blir av det. Med för att lära, säger Stefan Pettersson.
2 Frillan Filiokus (Kenneth Haugstad) har tränat på och vi har siktat på det här loppet. Trodde det skulle bli halvklent
efter Elitloppshelgen. Där misstog jag
mig helt … Blir så klart svårt för henne. Har i alla fall ett bra läge och tränar bra. Kommer göra bra i från sig men möter några som är snudd på världsstjärnor, säger Stefan Persson.
3 Startar ej
4 Acclaim (Håkan Eriksson) är pigg och glad men har ingen toppform efter att ha varit borta ett tag. Var struken för att han fick en hovspricka och en hovböld. Får han ett bra lopp är han långt fram men det är ingen het segerkandidat. Jag hoppas att han får ett bra lopp men jag tror att det blir svårt att vinna. Får han ett smörlopp så vet man aldrig, säger Hockey.
5 Timetosaygoodbye (Johnny Takter) fick en liten vila. Fick ta det lugnt efter Örebro starten och jag tror nog att han behöver några lopp nu. Inbillar mig det. Har bra läge och får hoppas att han kommer ner till kanten. En fin häst men har varit borta lite länge. Vi får se hur han presterar nu, säger Stefan Melander.
6 Livi Barcelona (Tomas Johansson) är formen 95-procentig på i alla fall. Har inte startat på ett tag och har en lång resa i benen. Uppgiften blev tuffare än jag hade hoppats. Några som han får bekänna färg om han ska slå. Trea-fyra, säger Tomas.
7 Red Hot Dynamite (Daniel Olsson) ser mycket bra ut i jobben. Svårt att säga vem som är bäst av våra två hästar i det här loppet. De har toppform båda två men dåliga startspår. Red Hot är snabb ut och kanske kan ta ledningen ändå, säger Lars Thornberg i Lutfi Kolgjinis stall.
8 Oracle (Stefan Melander) galopperade senast men gick mycket bra näst senast. Svårt läge på honom nu och bra motståndare är det också. Jag tror att han klarar distansen men det blir svårt att vinna. Blir nog svårt för båda två. Man vet inte. Det är två fina hästar, säger Stefan.
9 Premier League (Björn Goop) är en hedershäst som alltid gör sitt. Nu är det debut i guld. Med tanke på det ligger vi lite lågt så klart. Hästen känns fin och har rätt bra form. Kommer få smyga med den här gången, säger Tom Berg i team Goop.
10 Global Journey (Åke Svanstedt) kommer ut på 2 600 nu och det kanske inte riktigt är hans distans. Blev tufft senast och helt fel från början till slut. Åke anmälde för att det inte finns så mycket lopp att anmäla till. Smyger med och försöker ta en peng, säger Marita Andersson.
11 Sebastian K. (Lutfi Kolgjini) är snabb när han får ett lopp på rulle. Det är alltid svårt att vinna härifrån. Han har precis som Red Hot Dynamite finfin form. De är två olika typer av hästar. Om Red Hot hittar till ledningen kan han bli svår att slå, säger Lars Thornberg i stallet.
12 Wellino Boko (Erik Adielsson) berättar Stig H Johansson om i sin krönika som du hittar på sidan 17.

V75-4
1 Eko Nalan (Catrin Fajersson) var bra senast och det känns som om formen är i ordning. Jag kan inte motståndet något speciellt men han fick bra läge och är rätt snabb ut. Tar man med tre-fyra stycken ska han med. De gånger han går felfritt är han alltid med där framme, säger Catrin.
2 Mr Q.L. (Erik Adielsson) känns mycket fin i jobben och kommer att göra ett bra lopp här. Andraspår i volt ska inte vara något problem för honom. Sedan får vi se hur långt han räcker. Jag har inte läst på om motståndet, säger Michael Lönborg.
3 Global Millionaire (Claes Svensson) var jag besviken på senast men det visade sig att han var dålig
i magen då. Han fungerade inte utan stannade tidigt. Gick inte att känna igen. Jobbar normalt. Så jag hoppas och tror att det var en tillfällighet. Fungerar han som han ska så räcker han här, säger Claes.
4 Landers Power (Stefan Söderkvist) står rätt inne i klassen men det är inte jätte roligt med spår fyra. Det går inte att ladda härifrån. Vi får se hur han kommer till. Bara han kommer ner på ett vettigt ställe. Tycker att han gör den ena bra prestationen efter den andra. Blekare senast men man ska inte dra några större växlar med tanke på banan, säger Jan Hellstedt.
5 Filippa Star (Johnny Takter) är nyttig men får svårt att räcka till här. Vinner ej.
6 Lineup du Jape (Göran B Andersson) är en fin häst som formen varit bra på. Nu har han varit småförkyld och småkrasslig. Vi ska kolla ordentligt innan en start är aktuell. Springspåret kan vara bra då han är normalsnabb ut. Känns inte som att han ska ha 60 000 på sig utan snarare ett par hundratusen, säger Göran.
7 Why Sly (Per Lennartsson) gjorde en bra årsdebut och var även okej senast i ett V75-lopp. Kan öppna raskt. Luring?
8 Grandic (Håkan Eriksson) satt fast senast med tussarna kvar. Fick aldrig helt fritt. Hade lika gärna kunnat vara trea som femma. Känns fin men det var synd att han fick spår åtta. Han gör bra lopp varje gång och kommer mer och mer. Blir starkare och bättre undan för undan. En av flera som kan vinna detta, säger Hockey.
9 Verrazano Field (Jennifer Tillman) körde jag i onsdags. Formen är bra och loppet i fredags blev misslyckat. Det tog lite stopp där framför tyvärr. Han är med i ett jämnt lopp och har en bra rygg. Jag tror att jag kan köra barfota igen. Eftersom han har fått en bra rygg tycker jag att han ska vara värd att strecka, säger Ulf Hedlund.
10 Monte Major (Jonas Moberg) är allt bra med. Det blev för seg bana för ­honom i onsdags. När det var 2 600 också tog det nog lite på honom. Kändes bra i alla fall. Han är inte sämre än de andra. Får han ett bra lopp med drag så går han bra till slut. Garanterar att de inte springer i från honom, säger Jonas.
11 Forrest Jump (Åke Svanstedt) ska allt vara bra med vad jag vet. Det var inte så länge sedan jag flyttade honom till Åke. Hästen har varit fin tidigare. Spåret tror jag inte att han är så känslig för. Man hoppas alltid på vinst men det blir sällan det. Vi får se hur det löser sig, säger Uno Eliasson.
12 Stoms Nettan (Björn Goop) är allt bra med utom spåret. Det är inte lika bra. Kommer tävla barfota igen men från det läget är hon en matlappsjägare. Går inte att hoppas på mer. Hästen ska helst gå
i ryggar, säger Morgan Wilhelmsson.

V75-5
1 Wiss Time to Go (Peter Untersteiner) var helt stinglös senast. Jag har inte hittat några fel, så vi får prova igen. Vet inte om det var en brunst eller något. Fin gången innan. Får ligga lågt efter förra loppet. Har bra smygläge, säger Peter.
2 Global Magic (Carl-Erik Lindblom) har gjort bra lopp. En hygglig häst. Spåret ska kunna funka. Lite outsiderchans får man se henne med, säger Stig Sjögren.
3 Oriole (Johan Svensson) är inte lika bra som de hon möter. Formen ska bli bättre och bättre men uppgiften tror jag är alldeles för tuff, säger Olof Thorson.
4 Oriental (Björn Goop) vann senast och var rätt så bra då. Fjärdespår i volt tror jag går bra. Sedan får vi se hur långt det räcker, säger Tom Berg.
5 Fancy Dancer (Pasi Aikio) känns som hon ska. Enda ändringen är att det blir huvudstång på nu när det är volt. Det är ett jämnt lopp. Samma insats som senast och hon är i matchen, säger Pasi.
6 Betty May O.C. (Jorma Kontio) fick ett mycket bra läge. Är ganska startsnabb och prickar Jorma är det inte omöjligt att hon tar ledningen. Har gått där en gång och då vann hon. Hon kommer få ett bra lopp, säger Stefan P Pettersson.
7 Wiss Shadow (Magnus Jakobsson) tränar bra och har siktat på det här ­loppet efter förra racet. Känns som hon ska. Är bättre än medel ut från volt. Om hon är placerad bland de fyra främsta är jag mycket nöjd, säger Calle Göransson.
8 Marque Bluestone (Ulf Ohlsson) har gjort det helt okej. Behöver tur på ­vägen. Känns fin i träningen. Nöjd om hon är placerad, säger Antero Heinonen.
9 Digital World (Marcus M Melander) har gått väldigt bra. Senast var hon ­mycket duktig från dödens. Alltid svårt när man har bakspår. Chans kan jag inte bedöma. Hon går bra, säger Stefan Melander.
10 True Believer (Jennifer Tillman) har siktat på det här loppet men är osäker från läget. Formen är perfekt men jag hade önskat ett framspår. Vet inte hur hon är bakifrån än, säger Stefan P Pettersson.
11 Dicey Spicey (Erik Adielsson) berättar Stig H Johansson om i sin krönika.
12 On Her Toes (Per Lennartsson) var mycket fin senast efter en formsvacka. Vi provade barfota också och det verkade bra. Från spåret är vi så utlämnade att det måste stämma. Formen är i alla fall på topp, säger Lasse Widestedt i Pers stall.
2 160 meter
13 Moonbeam Hanover (Åke Svanstedt) hade en halsinfektion senast. Glöm den insatsen. Är medicinerad men brukar gå bra efter paus. Det är definitivt inte lätt att stå med tillägg nu men det finns ju fart
i henne, säger Lars-Göran Jansson.
14 Ferrari in Red (Johnny Takter) vann på bra sätt senast men var gynnad av att komma till ledning. Är det när hon får lunka i sitt eget tempo på innerspår. Helt andra förutsättningar nu med tillägg och många att runda, säger Pekka Lähdekorpi.
15 True Advantage (Stefan Melander) har, precis som alla tre här bak, ett knepigt och svårt läge. Hon känns bra men läget är mycket svårbedömt. Sedan är hon inte helt att lita på heller. Hon kan vara korkad i voltstart, säger Stefan.

V75-6
1 Deuxieme Picsous (Johnny Takter) är okej tycker jag. Innerspåret vet jag inte vad jag ska tycka om. Jag har fått det spåret och då får man vara glad för det. Inga ändringar. Han har bara vunnit fem gånger men det kanske är fler med som inte vinner varje gång. Vi får se vad som händer. Svårtippat för mig, säger Johan Lejon.
2 Dollar Access (Åke Svanstedt) har bra hästar att slå här. Han är absolut ­duktig han också. Allt är väl och han gick sista jobbet i går och så blir det blodprov i dag. Så här är allt väl och läget blev väldigt bra. Han är startsnabb. En av dem som kan vinna. Har en feeling för att det är spets som gäller, säger Hans Olsson.
3 Orfeus Brodde (Thomas Uhrberg) gjorde ett bra lopp senast och har fått ett lopp i kroppen nu. Kommer att ha gått framåt en del. Han höll ledningen från spår ett senast. Kan öppna. Vi får se vad som händer nu, säger Michael Lönborg.
4 Windsong’s Sisu (André Eklundh) gjorde det jättebra i Danmark. Gick starkt hela vägen på en för honom opassande distans. Gick ett lugnt jobb i måndags och då var jag nöjd med honom. Jag hoppas att han är med dem på linjen för han är verkligen värd att få stiga upp på tronen
i ett lopp nu, säger Calle Göransson.
5 Kaffir Face (Lutfi Kolgjini) floppade lite i Danmark. Galopperade. Annars ska han hålla hygglig form. Fick ett bra läge eftersom han är snabb från start. Känns uppåt i jobben och vi får se hur långt det räcker, säger Lars Thornberg.
6 Octopus (Erik Adielsson) skriver Stig H Johansson om i sin egen V75-krönika.
7 Shaq is Back (Daniel Redén) gick bra senast. Blir bättre och bättre. Han känns i varje fall fin i jobben. Vi kör som vi har gjort. Med skor. Han har fungerat bäst så. Det är bra hästar emot men han är bra själv. Hamnar jag bara vettigt till från start tycker jag att han ska vara med bland de tre-fyra första och strida, säger Danne.
8 Famous Fayline (Torbjörn Jansson) tillhör också Stig H Johanssons stall, så läs även om hans chanser i Stigs krönika.
9 For Life (Björn Goop) uppträdde väldigt konstigt i kvalen till Kungapokalen. Travade illa men är åtgärdad efter det. Tränar på bra och det är en häst vi har ­stora förväntningar på inför sommaren. Får gå ut här utan att ha några jättestora förväntningar på sig. Känns tufft att han ska vinna efter vila, säger Pekka Lähdekorpi.
10 Love Force (Noralf Braekken) slog ledaren senast utan att vara som bäst. Hade en dålig dag. Vad som störde är svårt att säga. Hästen känns i alla fall ­uppåt i de lugna intervaller han gått efteråt. Pigg och fin. Jag tror han ska vara bra igen på lördag och hur snabbt han kan gå då, ja det ska gudarna veta. Blir det lugnare kanske vi går fram. Vid hårt tempo kan vi utnyttja det och bara köra till slut i stället. Jag måste tro på min häst, säger Noralf.
11 Tomorrowland (Ulf Ohlsson) tränar på bra och går framåt med varje lopp han får. Tyvärr fick han ett riktigt dåligt spår. Kanske är motståndet i tuffaste ­laget också. Han får göra ett bra lopp och tjäna en fin slant. Det är ingen ­toppsegerchans direkt från utgångsläget mot de här hästarna, säger Clas-Göran Björkroth som är försteman hos Timo Nurmos.
12 Burning Line Gral (Peter Ingves) har hittat kalasform men blev helt bort­lottad. Hade varit ett roligt bud annars.

V75-7
1 Smash Express (Stefan Söderkvist) är formen oförändrad på. Innerspåret var perfekt för hans del. Tog en chans att anmäla till V75 eftersom han tappar 800 poäng till nästa start. Hoppas att han kan få en bra resa och att han kan tjäna en slant. Får tufft att vinna, säger Alf Engerby.
2 Karbo Cake (Johnny Takter) gick jätte bra i monté för Maja och bevisar att ­formen finns. Det kanske är viljan som sviktat
i de senaste starterna med sulky. Bra läge och snabb ut. Kan han få en invändig resa är han med och hugger bland de tre-fyra främsta, säger Pekka Lähdekorpi.
3 Youpie (Åke Svanstedt) satt fast med allting sparat senast. Inte enligt planen … Nya tag på lördag. Nu lär vi inte sitta fast
i alla fall. Jag har stora förhoppningar, men det brukar jag ha. De vi räds mest fick sämre läge än oss. Jag hoppas att allt går bra, säger Erik Conradsson.
4 Victory Hill (Jorma Kontio) är pigg och glad men var lite sliten efter söndagsstarten. Nu verkar allt som vanligt igen. Han var inte helt bottnad senast heller, enligt Calle. Med lucka tidigare hade han varit några placeringar längre fram. Allting verkar bra inför den här starten. Vi har ett betydligt bättre läge den här gången. Jag tycker nästan att han ska vara värd ett streck. Bara han slipper dödens. Då tror jag att han kan vara med där framme
i slutstriden, säger Anders Göstasson.
5 Katjing (Erik Adielsson) läser ni om
i Stig H Johanssons egen V75-krönika.
6 Yukon Boko (Lutfi Kolgjini) blev fyra
i finalen i lördags. Det är bra distans för honom och han är hygglig ut men kan gå från alla håll. Håller sin form. Jag hoppas och tror att han ska vara långt framme. Det är en fördel att det är kort distans och att Ludde kör, säger Lars Thornberg.
7 Trustworthy Ås (Ulf Ohlsson) känns bra men läget är som det är. Kunde ­naturligtvis varit bättre. Nu är det bara att gilla läget. Ändå får man ligga lite lågt på grund av läget, det tycker jag. Han känns fin oavsett. Barfota runt om igen, säger Uffe.
8 Global Limousine (Björn Goop) fick gå utvändigt på Bjerke. Var okej men det var rätt tungt för honom mot väldigt bra hästar. Känns fin och det blir inga ändringar. Var mycket fin senast på Solvalla när han vann. Han duger men fick tyvärr åttonde. Hästen är bra men spåret desto sämre, säger Tom Berg.
9 Avanto (Anders Svanstedt) smyger med och kan ta en plats med lite tur.
10 Lage (Olle Hedin) verkar det som att formen är ännu bättre på. För han bara studsar fram i träningen och har ett jäkla kick i steget. Spåret är ingen stor nackdel. Att tro på seger kanske är tufft men å andra sidan är han bra i ordning och har gått 1.11-tider förr, säger Olle.
11 Blue Rock (Håkan Eriksson) är det ett hopplöst läge på varje gång. Får ­alltid spår elva, tycker jag. Det här blir svårt. Han är bra i form annars men hur man än ser på det så är det ett svårt utgångsläge på 1 600 i V75. Inte aktuellt med några ändringar. Jag inbillar mig att Grandic är min bästa möjlighet, säger Hockey.
12 Monster Drive (Per Lennartsson) fick ett uselt läge. Går bäst bakifrån men det var lite för dåligt för att man ska vara nöjd. Är jäkligt kvick i fötterna och går alltid bra över upploppet. Sedan måste det vara jäkla flyt med ryggar och löpning för att komma till, säger Lasse Widestedt.
Reply
Posted: 2011-06-03 10:22:26

Became a member: 
Forum posts:
Tränaren: Måste tro på min häst

En tuffing från Norge blir påpassad i fyraåringarnas uppgörelse Ina Scots Ära på Mantorptravet på lördag.
Noralf Braekken är inte orolig över att Love Force fick ett bakspår.
- Inte alls. Vi kör väl två rundor?
Ina Scots Ära med 300 000 kronor till vinnaren körs som den sjätte avdelningen på V75. Det är jackpot på V75 med cirka 40 miljoner kronor i sjurättspotten.
Noralf Braekken har höga tankar om sin fyraåring som tagit två raka segrar i Sverige på slutet.
Hingsten är en hård typ som visat att han tål tuffa upplägg. I de två senaste starterna har Love Force serverats löpningar utvändigt ledaren. Vid segern på Hagmyren för 14 dagar sedan matade den norske hästen ner en så pass bra häst som Shaq Is Back sista halvvarvet.
– Han slog ledaren då utan att vara som bäst.
Inte som bäst? Love Force gick trots allt ett nytt rekord, 1.13,2 över 2140 meter...
– Det var bra gjort av honom, men han hade en dålig dag. Vad som störde honom är svårt att säga. Kanske en lättare vrickning? Hästen känns i alla fall uppåt i de lugna intervaller han fått efteråt, pigg och fin. Jag tror han ska vara bra igen på lördag och hur snabbt han kan gå då, ja det ska gudarna veta.
Vad blir din taktik från bakspåret?
– Hästen som var med i Hudiksvall (Shaq Is Back) startar ju från ett spår långt ut den här gången så jag tror att det kan bli en ordentlig öppning de första 500 meterna. Blir det lugnare kanske vi går fram. Vid hårt tempo kan vi utnyttja det och bara köra till slut i stället. Han går barfota runt om igen.
Vad säger du till spelarna?
– Det är en hel del fina hästar med. Men jag måste tro på min häst.
Reply
Posted: 2011-06-03 11:49:05

Became a member: 
Forum posts:
Jorma:

Mantorp, Lördag 4 juni 2011
Lopp 1 MELLBY ULTIMATUM Nurmos Timo, har svarat för bra insatser under en längre tid och senast toh han en välförtjänt seger. Nu möter vi tuffare motstånd men han är startsnabb och med en vettig resa ska han ses som ett platsbud.
Lopp 2 OBAMA GEL Selin Mikael, är en rejäl treåring som har fin styrka och det kommer att bli en bra tävlingshäst av honom. Nu möter vi flera fina treåringar men med en bra resa är han ett platsbud.
Lopp 3 PERCEVAL Pakkanen Ari-Pekka. var det länge sedan jag körde och jag har ingen koll på dagsformen.
Lopp 4 ESSIEN Johansson Stig H, har jag inte kört tidigare men jag har sett henne vid flera tillfällen. Det verkar vara en gedigen travare och från innerspåret bör vi få en fin resa. Jag hoppas på en framskjuten placering.
Lopp 6 EGO SÅNNA Hellstedt Jan, svarade för en bra insats vid segern på Solvalla och han är i fin form för dagen. Tyvärr fick vi ett trist utgångsläge och det sänker förhoppningarna på förhand. Jag tvivlar på seger och hoppas på en skaplig palcering.
Lopp 9 BETTY MAY O.C. Pettersson Stefan P, svarade för en godkänd avslutning via open stretch till en tredjeplats på Åbytravet när jag körde henne under Olympiatravsdagen. Vi möter några tuffa konkurrenter och jag tror att hon får svårt att räcka ända fram. Vi smyger med och hoppas på en skaplig placering.
Lopp 11 VICTORY HILL Göstasson Anders, är i mycket bra form och han har svarat för flera fina insatser på slutet. Han är startsnabb och från fjärdespåret är det inte omöjligt att vi kan nå ledningen. Det är inte omöjligt att jag provar i den positionen om vi når dit. Tar man med några hästar på V75-kupongen kan även ahn vara värd en markering.
Lopp 12 BLAZIE SILVIO Nurmos Timo, är ett fint treåssto som har inlett karriären på ett lovande sätt. Vi bör få en bra resa från sjättespåret och hon tillhör en av dem som gör upp om segern.
Lopp 13 LEONAS KAVIAR Selin Mikael, var det länge sedan jag körde och jag har ingen koll på dagsformen.
Reply
Post removed Posted: 2011-06-03 19:36:44   Answer to: "Jorma: Mantorp, Lördag 4 juni 2011 Lopp 1 MELLBY ULTIMATUM Nurmos "
Posted: 2011-06-03 19:39:55

Became a member: 
Forum posts:
Tack för dessa intervjuer. Har du eller någon annan koll på hur Svanen taxerar sina chanser denna veckan?
Får jag bidra med vinnaren i avd 2. Nr 1 Danne Fame vinner felfri. Jag minns hans lopp på Ax 5/4 och inte minst Åby 12/5 då han gott gåendes tappade travet och galopperade i sista kurvan. NU ÄR DET DAGS!
Reply
Posted: 2011-06-03 19:45:19

Became a member: 
Forum posts:
Jag får Svanens info lördag 12-13, via Lennart Forsgren (storavinster.se). Har tyvärr ingen förhandsinfo att ge nu. Har gått rykten om att Svanstedt har något "skit" i stallet, vilket oroar. Nyfiken på att höra om/hur det påverkat hästarna... Kanske blir att komponera om systemet i sista minut imorn i samband med värmningsinfo.
Reply
Gidde_Palema Posted: 2011-06-04 12:27:44

Became a member: 2008-04-05
Forum posts: 2489
Någon som har någon intervju med Svanstedt?
Reply
Posted: 2011-06-04 13:03:44

Became a member: 
Forum posts:
Åke strök en häst i lopp 1.

Undrar om man ska bli lite orolig nu...
Reply
Posted: 2011-06-04 13:14:31

Became a member: 
Forum posts:
Senaste nytt från Åke:

Väldigt uppåt med sina hästar idag. Inga prover har visat på att något skulle ligga fel till.

Åke tror på störst chans hos 9, avd-1 och 3 i avd-7. Är även hyffsat uppåt på Dollar Access.

Med lite tur tror Åke att han kan ta hem många lopp idag.
Reply
[ 1 ]