[ 1
]
2
3
|
Travzonen
|
Posted: 2011-04-18 07:00:04
|
|
V75-1 | Klass I, försök 3. 1:A PRIS 100 000 kr 2640 V 1. BRUCE TOOMA Näslund Torbjörn 2. VELOZ Olsson Daniel 3. PITCH COMMAND Lennartsson Per 4. CROWN IMPERIAL Frick Kajsa 5. HARALDINHO Kihlström Örjan 6. EXPRESS STEP Melander Marcus M 7. LE CUPOLE Pettersson Tomas 8. GRAND SOUTHWIND Jakobsson Magnus 9. INDRO LOVE Persson Fredrik 10. HEAD LINE Pedersen Fredrik 11. KALLE PALEMA Svanstedt Åke 12. INTERSTATE Ohlsson Ulf
Turordning: 5-3-11-12-6-10-4-2-8-7-1-9
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-18 17:24:51
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, EXPRESS STEP
S 4, CROWN IMPERIAL
|
Distansgynnad.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-20 10:52:29
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, HARALDINHO
|
ska vara med och slåss enligt catarina 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-20 20:44:39
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, PITCH COMMAND
|
Pitch Commande eller alla ?
Känns som alla.. tuff öppningslopp...
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-04-20 21:26:20
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 2, VELOZ
S 6, EXPRESS STEP
|
Express Ste spetsar o släpper till Veloz o så är det klart?
Kommer nog försöka spara här...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-21 10:57:07
|
Became a member:
Forum posts:
|
Bruce tooma är en mycket underskattad individ, tyvärr ett stort handikapp i form av tränare/kusk. Hos en annan tränare hade han varit mycket högt upp i klasserna.
Är annars inte så säker på att Melander släpper spets om han tar den här och framförallt inte till en häst som inte tillhör stallet. Express step är också en riktigt fin häst med framtiden för sig......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-21 16:30:31
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, HEAD LINE
|
10 Head Line är en hemmahäst som kan överraska. Var kriteriefinalist i fjol, så distansen ska passa. Tre starter i år och inte sämre än trea.Hittade fritt sent senast bakom vinnande Campell Ås. Kommer att köras på väntan.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-21 16:41:57 Edited(1): 2011-04-21 16:42:22 10 Head Line är en hemmahäst som kan överraska. Var kriteriefinalist i fjol, så distansen ska passa. Tre starter i år och inte sämre än trea.Hittade fritt sent senast bakom vinnande Campell Ås. Kommer att köras på väntan.
Answer to: "10 Head Line är en hemmahäst som kan överraska. Var k"
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, HEAD LINE
|
detta är min kantboll i loppet . står med 1,3,5,7,10
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-21 22:43:31
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, CROWN IMPERIAL
S 4, CROWN IMPERIAL
|
Jag tycker att Express Step är en rolig förstahäst. Frågetecken kring distansen, men eftersom den är stark och rejäl så borde det inte vara ngt problem.
Gillar bruce tooma som ständigt är underskattad, men med nuvarande formkurva så kan jag i bästa fall ta med den på nåder och på spåret. Men det är gränsfall.
Pitch Command kommer självklart med på systemet, men favoriten Haraldinhotycker jag verkar överskattad (pga örjan?). Verkar stark men entaktad, och är dessutom oprövad på rikstoton där sådana hästar ofta får svårt. Den chansar jag bort.
Ett roligt streck är Crown Imperial som är snabb ut och säkerligen vill smyga. Luckan kommer alltid på lång distans. Den får komma med som ett chansstreck.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-21 22:54:40  Jag tycker att Express Step är en rolig förstahäst. Frågetecken kring distansen, men eftersom den är stark och rejäl så borde det inte vara ngt problem.
Gillar bruce tooma som ständigt är underskattad, men med nuvarande formkurva så kan jag i bästa fall ta med den på nåder och på spåret. Men det är gränsfall.
Pitch Command kommer självklart med på systemet, men favoriten Haraldinhotycker jag verkar överskattad (pga örjan?). Verkar stark men entaktad, och är dessutom oprövad på rikstoton där sådana hästar ofta får svårt. Den chansar jag bort.
Ett roligt streck är Crown Imperial som är snabb ut och säkerligen vill smyga. Luckan kommer alltid på lång distans. Den får komma med som ett chansstreck.
Answer to: "Jag tycker att Express Step är en rolig förstahäst. Frå"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, EXPRESS STEP
S 6, EXPRESS STEP
|
Kan vi förvänta oss fler raderade inlägg från dig på lördag kvällen? Eller vågar DU stå för dina åsikter 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-21 22:57:56 Edited(1): 2011-04-21 22:58:12  Kan vi förvänta oss fler raderade inlägg från dig på lördag kvällen? Eller vågar DU stå för dina åsikter 
Answer to: "Kan vi förvänta oss fler raderade inlägg från dig p&ar"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, CROWN IMPERIAL
S 4, CROWN IMPERIAL
|
Har inte en enda gång raderat några inlägg efter loppen körts. Står alltid för mina åsikter. Att du antyder ngt annat visar hur dålig koll du har.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-21 22:58:41  Har inte raderat några inlägg efter loppen körts. Står alltid för mina åsikter. Att du antyder ngt annat visar hur dålig koll du har.
Answer to: "Har inte raderat några inlägg efter loppen körts. Stå"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, EXPRESS STEP
S 6, EXPRESS STEP
|
Du kan ju kolla lopp 7 Åby då alla är borta..!?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-21 23:02:20
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, EXPRESS STEP
S 6, EXPRESS STEP
|
Aj fan de var jag som hade spärrat dina inlägg..sorry
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-21 23:15:48  Aj fan de var jag som hade spärrat dina inlägg..sorry
Answer to: "Aj fan de var jag som hade spärrat dina inlägg..sorry"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, CROWN IMPERIAL
S 4, CROWN IMPERIAL
|
Sen tog du bort spärren när du insåg att du inte längre kunde ta del av mina tips?
Eller saknade du mig bara?

|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-22 09:14:06
|
Became a member:
Forum posts:
|
väldigt lika åsikter som polajsen i detta lopp. Express step är helt klart min förstahäst och jag tror att melander kör i spets. Om inte så släpper han väl till pitch command som drar i högt tempo då han är väldigt ospeedig = luckan kommer säkert!
Bruce tooma vinnarhålet/3.e inner, tveklöst kapacitet att plocka ner detta gänget, vet att stallet håller den fruktansvärt högt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-22 09:43:49  väldigt lika åsikter som polajsen i detta lopp. Express step är helt klart min förstahäst och jag tror att melander kör i spets. Om inte så släpper han väl till pitch command som drar i högt tempo då han är väldigt ospeedig = luckan kommer säkert!
Bruce tooma vinnarhålet/3.e inner, tveklöst kapacitet att plocka ner detta gänget, vet att stallet håller den fruktansvärt högt.
Answer to: "väldigt lika åsikter som polajsen i detta lopp. Express step "
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, EXPRESS STEP
S 4, CROWN IMPERIAL
|
Det var kul för där är vi överens för en gångs skull. Inte för jag har en aning om hur loppet blir kört utan därför att Express Step verkar snabbare sista 1000.
Allra snabbast är ju Bruce Tooma men hur är det med formen där?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-22 09:52:22
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, INTERSTATE
S 7, LE CUPOLE
|
Hej gott folk. Fick in lite cash i onsdags på lite V-lir, så jag har ett högt tak tills på lördag
Min loppanalys är som följer:
Express Step eller Le Cupole till ledningen, släpper till Haraldinho eller Pitchen, efter första varvet kommer Uffe Ohlsson och lägger sig i dödens med Interstate. Och därmed ger Haraldinho eller Pitchen (den som inte tog ledningen) andra ytter. Därefter kommer det vara lugna gatan till sista varvet då tempot ökar och då kan inte Le Cupole haka på så bort med den. Finns det någon som kan ta något från kön? Kanske Kalle Palema så plockar med Åke också.
3,5,6,11,12
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-22 21:58:48
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, CROWN IMPERIAL
S 4, CROWN IMPERIAL
|
Haraldinho verkar vara Harry Boy-spiken. 70 % på strecken men bara 36 på insatsfördelningen.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-04-22 23:56:03
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 10, HEAD LINE
|
Både Haraldinho och Pitch Command riskerar ju struliga lopp och bakom dem är loppet vidöppet. Behöver inte vara fel med en gardering modell större här. Express Step, Head Line och Bruce Tooma känns extra intressanta.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-23 12:43:40
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, EXPRESS STEP
S 4, CROWN IMPERIAL
|
6 EXPRESS STEPMel MM Han kändes jättefin i värmningen. Jagv sätter plus för värmningen, säger Marcus.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
3
|