[ 1
]
2
3
|
Travzonen
|
Posted: 2011-03-28 07:00:04
|
|
V75-5 | Dagens Flex - Stolopp. 1:A PRIS 100 000 kr 2140 V 1. GABRIELLA CELEBER Wallin Tony 2. CHERIE SUND Bergh Robert 3. TRYST Lennartsson Per 4. ZENITA SCOOP Eklöf Bo 5. NOSTALGIE Skoglund Rikard N 6. SHANAYA Kihlström Örjan 7. RAISA DE BELLOUET Svanstedt Åke 8. AGOBRA MISS HUG Söderberg Lars-Göran 9. ENJOY ME MORE Linderoth Per 10. B.B.S.CENTRA Lindberg Kristian 11. LACEY FRONTLINE Adielsson Erik 12. MIAMARIE ENNOBLE Östman John 13. OUTSTANDING NIGHT Goop Björn 14. LA COUPOLE Kontio Jorma
Turordning: 13-3-10-2-9-4-12-6-5-11-8-1-7-14
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-28 13:31:14
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, ENJOY ME MORE
|
2,3,9,13 känns ganska givna just nu, men jag kanske har missat någon.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-28 17:59:11
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, GABRIELLA CELEBER
|
Kanske kan skrälla lite här?
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-03-29 18:24:05
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 13, OUTSTANDING NIGHT
|
Känns som den enda på tillägg som har nåt att hämta är Outstanding Night? Annars streckar jag nog förstavolten..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-30 00:48:00 Edited(1): 2011-03-30 00:48:31
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, GABRIELLA CELEBER
S 1, GABRIELLA CELEBER
|
I lågklassiga stolopp som detta ska man alltid passa spår 1. Speciellt om det är en startsnabb kuse som i detta fall. Det blir inte mindre intressant när man beaktar att det är andra loppet i ny regi.
Jag chanstippar Gabriella som vinnare.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-30 09:11:49  I lågklassiga stolopp som detta ska man alltid passa spår 1. Speciellt om det är en startsnabb kuse som i detta fall. Det blir inte mindre intressant när man beaktar att det är andra loppet i ny regi.
Jag chanstippar Gabriella som vinnare.
Answer to: "I lågklassiga stolopp som detta ska man alltid passa spår 1. Sp"
|
Became a member:
Forum posts:
|
startsnabb????
3 starter från spår 1 och 3 galopper. Verkar vara en enormt knepig häst som verkligen inte vill vinna(då det ser ut att finnas kapacitet).
nja, Gabriell celeber är tveksam här, finns säkert fart men har inte gjort ett vettigt lopp på över 1 år....
Är mer inne på att chansspika cherie sund här som galopperat bort några hundratusen  Gått felfritt i 2 raka nu och verkar stormtrivas i ny regi.
Westholms verkar också knepig, tror den galopperar från framspår i volt. Verkar inte vara något speciellt annars heller......Dock intressant med barfota runt om nu, kanske får ordning på travet då? Men ser ut som en usel favorit.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-30 09:41:29  startsnabb????
3 starter från spår 1 och 3 galopper. Verkar vara en enormt knepig häst som verkligen inte vill vinna(då det ser ut att finnas kapacitet).
nja, Gabriell celeber är tveksam här, finns säkert fart men har inte gjort ett vettigt lopp på över 1 år....
Är mer inne på att chansspika cherie sund här som galopperat bort några hundratusen  Gått felfritt i 2 raka nu och verkar stormtrivas i ny regi.
Westholms verkar också knepig, tror den galopperar från framspår i volt. Verkar inte vara något speciellt annars heller......Dock intressant med barfota runt om nu, kanske får ordning på travet då? Men ser ut som en usel favorit.
Answer to: "startsnabb????
3 starter från spår 1 och 3 galopper. Verkar "
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, GABRIELLA CELEBER
S 1, GABRIELLA CELEBER
|
 startsnabb????
JA, den är startsnabb.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-30 09:47:28 Edited(1): 2011-03-30 09:49:38   startsnabb????
JA, den är startsnabb.
Answer to: "startsnabb????
JA, den är startsnabb."
|
Became a member:
Forum posts:
|
baserat på?
inte gjort en vettig voltstart på de lopp som går att se i lopparkivet......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-30 11:10:33  baserat på?
inte gjort en vettig voltstart på de lopp som går att se i lopparkivet......
Answer to: "baserat på?
inte gjort en vettig voltstart på de lopp som g&"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, GABRIELLA CELEBER
S 1, GABRIELLA CELEBER
|
Tro mig. Den är startsnabb från spår ett. Blanda inte ihop startsnabbhet med osäkerhet.
Sen har jag inte kollat alla i avdelningen och kan inte svära på att den spetsar. Men en startsnabb häst från spår 1 får alltid en bra position i stolopp och ska därför räknas mkt tidigt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-30 12:19:08  Tro mig. Den är startsnabb från spår ett. Blanda inte ihop startsnabbhet med osäkerhet.
Sen har jag inte kollat alla i avdelningen och kan inte svära på att den spetsar. Men en startsnabb häst från spår 1 får alltid en bra position i stolopp och ska därför räknas mkt tidigt.
Answer to: "Tro mig. Den är startsnabb från spår ett. Blanda inte ihop"
|
Became a member:
Forum posts:
|
blanda inte ihop en snabb voltning med en snabb start
hästen är inte snabb ut och har inte visat några som helst tendenser till att kunna vara det heller. Är mer galopp än trav när den ska gå iväg från start,,,,,
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-30 15:55:25
|
Became a member:
Forum posts:
V 13, OUTSTANDING NIGHT
|
Startsnabb är däremot Outstanding Night på tillägg. Få hästar på första volten varav flera verkar oerhört osäkra iväg (läs 1,2,3,5). Inte helt otänkbart att Gopp hittar till ledning tidigt och då tordes loppet vara över? Gick ju en tid senast som de andra (Förutom 6!?) bara har drömt om. Blir hon inte favorit känns spiken given.
Förövrigt sjukt patetiskt att loppet är öppet till 900.000 intjänat och Enjoy Me More är det som har tjänat mest med sina 337.000.
För de som letar utmanare håller jag B.B.S Centra som främsta.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-30 21:19:55 Edited(2): 2011-03-30 21:21:20  Startsnabb är däremot Outstanding Night på tillägg. Få hästar på första volten varav flera verkar oerhört osäkra iväg (läs 1,2,3,5). Inte helt otänkbart att Gopp hittar till ledning tidigt och då tordes loppet vara över? Gick ju en tid senast som de andra (Förutom 6!?) bara har drömt om. Blir hon inte favorit känns spiken given.
Förövrigt sjukt patetiskt att loppet är öppet till 900.000 intjänat och Enjoy Me More är det som har tjänat mest med sina 337.000.
För de som letar utmanare håller jag B.B.S Centra som främsta.
Answer to: "Startsnabb är däremot Outstanding Night på tillägg. F&"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Är inte direkt konstigt att de på första volten inte gått 1.15 tider, är också orsaken till att dem står just 20m framför. Men cherie sund gick 1.17 från dödens senast med krafter kvar, minst lika imponerande i min värld.
Detta är veka ston och den som sitter i spets utan idiotkörning vinner troligen. Tveksam till om goop kan komma till spets utan idiotkörning, blir vida spår och väldigt snabba första 500-1000 för att komma till spets.
Har ingen statistik, men kan tänka mig att i lopp som detta vinner majoriteten från första volten...... Polajsen kanske vet?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-30 21:26:29 Edited(1): 2011-03-30 21:26:39  Är inte direkt konstigt att de på första volten inte gått 1.15 tider, är också orsaken till att dem står just 20m framför. Men cherie sund gick 1.17 från dödens senast med krafter kvar, minst lika imponerande i min värld.
Detta är veka ston och den som sitter i spets utan idiotkörning vinner troligen. Tveksam till om goop kan komma till spets utan idiotkörning, blir vida spår och väldigt snabba första 500-1000 för att komma till spets.
Har ingen statistik, men kan tänka mig att i lopp som detta vinner majoriteten från första volten...... Polajsen kanske vet?
Answer to: "Är inte direkt konstigt att de på första volten inte g&arin"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, GABRIELLA CELEBER
S 1, GABRIELLA CELEBER
|
jo. Lågklassiga stolopp vinns ofta av startvolten. Om favoriten finns på tillägg så vinner den hyfsat ofta. I detta fall är det ju inte mkt skillnad mellan start och tillägg när det gäller pengar, så jag sätter pengarna på att vinnaren återfinns från spets, eller rygg ledaren.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-31 22:26:40 Edited(1): 2011-03-31 22:29:18
|
Became a member:
Forum posts:
V 13, OUTSTANDING NIGHT
|
Är Goopen lika bra som sist rundar han allt..
springspår o snabb, så har hon "inga 20m tillägg"
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-01 13:26:34
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, GABRIELLA CELEBER
|
Håler med Polajsen 
|
|
Reply
|
|
jokern
|
Posted: 2011-04-01 16:01:06
|
Became a member: 2009-10-30
Forum posts: 123
|
”Förövrigt sjukt patetiskt att loppet är öppet till 900.000 intjänat och Enjoy Me More är det som har tjänat mest med sina 337.000.”
Inte helt oväntat, var samma sak 11 december förra året då Bergsåker anordnade V75 och hade en liknande proposition. Inte heller då anmäldes någon till 40m tillägg. Propositionen som den blev är snarare 50’-300’, 20m tillägg vid 100’. Dock kan jag inte förstå hur Enjoy Me More startar 20m bakom trots att han tjänat över 300’, vilket ska innebära 40m tillägg enligt propositionen, nått jag missat?
”jo. Lågklassiga stolopp vinns ofta av startvolten. Om favoriten finns på tillägg så vinner den hyfsat ofta. I detta fall är det ju inte mkt skillnad mellan start och tillägg när det gäller pengar, så jag sätter pengarna på att vinnaren återfinns från spets, eller rygg ledaren.”
Tittar vi på vad som får betecknas som lågklassiga stolopp (vad gäller intjänade pengar) med propositioner liknande 0’- 400’, 20m tillägg vid 100’, får jag ihop det till 14 stycken lopp på V75 under 2010 och 2011. Alla dessa lopp avgjordes över den aktuella distansen 2140m. Resultatet visar att tilläggshästarna vunnit 7 av dessa 14 lopp, det vill säga 50%. Snittoddset har varit 9,18 för dessa. Detta att jämföra med då hästar på startvolten vunnit, vilket genererat ett snittodds på 13,17. Tilläggshästar som vunnit har alltså varit mer betrodda än de på startvolten som vunnit, sett över ett snitt.
Vinstpositionerna har varit:
Ledningen: 4
Tredje utvändigt 3
Rygg ledaren 2
Kön 2
Dödens 1
Tredje invändigt 1
Andra utvändigt 1
Högst odds av de studerade loppen satt i positionen rygg ledaren och var Åke Svanstedts Miracle Of Joy på Färjestad i årets första V75a, där vinnaroddset blev 25,16. Hästen hade spår 1 och Polajsen har redan nämnt att det spåret är gynnsamt i voltstart, jämfört med många andra spår.
Ta i beaktan att det statistiska urvalet är alldeles för litet för att kunna dra några slutsatser. I bästa fall kan en antydan skönjas om att föreställningen att lågklassiga stolopp i regel vinns från startvolten är en sanning med modifikation. De flest lopp från ledningen, men så är fallet i alla lopptyper oavsett klass och kring 40% brukar vara en standardprocent vad gäller inträffandegraden. Avgörande i stoloppen är ofta hur enkelt tilläggshästarna kommer fram till främre träffen. Förutom startsnabbheten är antal galopper på startvolten samt antal startande på respektive volt viktiga faktorer vad gäller detta.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-01 18:00:57 ”Förövrigt sjukt patetiskt att loppet är öppet till 900.000 intjänat och Enjoy Me More är det som har tjänat mest med sina 337.000.”
Inte helt oväntat, var samma sak 11 december förra året då Bergsåker anordnade V75 och hade en liknande proposition. Inte heller då anmäldes någon till 40m tillägg. Propositionen som den blev är snarare 50’-300’, 20m tillägg vid 100’. Dock kan jag inte förstå hur Enjoy Me More startar 20m bakom trots att han tjänat över 300’, vilket ska innebära 40m tillägg enligt propositionen, nått jag missat?
”jo. Lågklassiga stolopp vinns ofta av startvolten. Om favoriten finns på tillägg så vinner den hyfsat ofta. I detta fall är det ju inte mkt skillnad mellan start och tillägg när det gäller pengar, så jag sätter pengarna på att vinnaren återfinns från spets, eller rygg ledaren.”
Tittar vi på vad som får betecknas som lågklassiga stolopp (vad gäller intjänade pengar) med propositioner liknande 0’- 400’, 20m tillägg vid 100’, får jag ihop det till 14 stycken lopp på V75 under 2010 och 2011. Alla dessa lopp avgjordes över den aktuella distansen 2140m. Resultatet visar att tilläggshästarna vunnit 7 av dessa 14 lopp, det vill säga 50%. Snittoddset har varit 9,18 för dessa. Detta att jämföra med då hästar på startvolten vunnit, vilket genererat ett snittodds på 13,17. Tilläggshästar som vunnit har alltså varit mer betrodda än de på startvolten som vunnit, sett över ett snitt.
Vinstpositionerna har varit:
Ledningen: 4
Tredje utvändigt 3
Rygg ledaren 2
Kön 2
Dödens 1
Tredje invändigt 1
Andra utvändigt 1
Högst odds av de studerade loppen satt i positionen rygg ledaren och var Åke Svanstedts Miracle Of Joy på Färjestad i årets första V75a, där vinnaroddset blev 25,16. Hästen hade spår 1 och Polajsen har redan nämnt att det spåret är gynnsamt i voltstart, jämfört med många andra spår.
Ta i beaktan att det statistiska urvalet är alldeles för litet för att kunna dra några slutsatser. I bästa fall kan en antydan skönjas om att föreställningen att lågklassiga stolopp i regel vinns från startvolten är en sanning med modifikation. De flest lopp från ledningen, men så är fallet i alla lopptyper oavsett klass och kring 40% brukar vara en standardprocent vad gäller inträffandegraden. Avgörande i stoloppen är ofta hur enkelt tilläggshästarna kommer fram till främre träffen. Förutom startsnabbheten är antal galopper på startvolten samt antal startande på respektive volt viktiga faktorer vad gäller detta.
Answer to: "”Förövrigt sjukt patetiskt att loppet är öppet til"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, GABRIELLA CELEBER
S 1, GABRIELLA CELEBER
|
jag kan tillägga (no pun intented) att om jag inte minns helt fel så skräller det relativt sällan från tillägg. När tillägg vinner är det oftast favoriten.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-01 20:44:57
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det här är tillsammans med sista loppet de två öppnaste i omgången. Många helgarderar sista loppet, så vi går lite tunnare där och garderar hårdare här istället.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-01 23:30:03
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, GABRIELLA CELEBER
S 1, GABRIELLA CELEBER
|
Det är sjukt så mkt streck som läggs i detta lopp. Mer en dubbelt så mkt här jämfört med sista avd. för närvarande.
Hade tänkt att gardera ganska stort, men nu får det bli de tre högst rankade: 1,2,10. Jag gör helt enkel tvärtom här.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-02 09:32:29 Edited(1): 2011-04-02 09:40:55  Är Goopen lika bra som sist rundar han allt..
springspår o snabb, så har hon "inga 20m tillägg"
Answer to: "Är Goopen lika bra som sist rundar han allt..
springspår o snab"
|
Became a member:
Forum posts:
|
men även om han tar sig fram snabbt så kostar det i tempo och eventuell mjölksyra och det kan stå sig mycket dyrt om han inte får dämpa rejält i spets sedan(om han ens kommer ner)
Kan hålla med polajsen om att man borde ha lite streck/ta ställning här och det var min tanke från början. Men fasiken vad svårt att hitta vinnaren egentligen, känns lite som för stor chansning om man inte ska finta bort sig själva.
Jag spöar spelarkollektivet i de andra omgångarna istället 
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
3
|