[ 1
]
2
|
Travzonen
|
Posted: 2011-02-14 07:00:04
|
|
V75-4 | Klass II, försök 3. 1:A PRIS 100 000 kr 1640 V 1. JACQUES Ohlsson Ulf 2. HALLELUJAMOMENT F. Takter Johnny 3. SIMB RICCO Kihlström Örjan 4. ÖNAS MOZART Untersteiner Peter 5. SEMBS KNOCKANDU Haugstad Kenneth 6. PILAGÅRDENS LUXOR Hansen Jan 7. FACIAM Uhrberg Thomas 8. CELEBER SUND Adielsson Erik 9. CROWNING SIGN Tillman Jennifer 10. LIVI EDVARDS Jonsson Thomas 11. DARO LATER Svanstedt Åke 12. PHOTO PRINCESS Sjunnesson Jörgen
Turordning: 1-5-12-8-2-10-11-7-3-9-4-6
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-14 11:13:04
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, HALLELUJAMOMENT F.
|
Spik på Goop?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-14 13:12:07 Edited(1): 2011-02-14 13:12:44  Spik på Goop?
Answer to: "Spik på Goop?"
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, FACIAM
S 7, FACIAM
|
OM han kan hålla upp ledningen så är han tänkbar. Men inte säker på det. Har varit lite ojämnt startsnabb och aldrig sett den blixtra från start direkt. Daro Later verkar vara en hyfsad kuse. Celeber Sund har chansartat spår, men kommer han upp i rygg på 1 (om denna kan hålla ledning) så är den också tänkbar.
Jag ser inte ngn given vinnare direk när jag tittar på startlistan.
Faciam känns spännande och kanske kan spetsa från springspår?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-14 13:13:38
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, HALLELUJAMOMENT F.
|
Han har ju fin statistik från framspår iaf. Tycker motståndet ser ganska skralt ut. 12 skulle jag nog ha med om jag gardera, men nu lutar det åt spik.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-14 17:55:08
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, JACQUES
|
SoS
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-15 23:39:52
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, JACQUES
|
Öppet! Tycker inte att någon häst utmärker sig. Goop blir nog favorit med Jacques men hästen fick loppet serverat senast. Kan vinna men här ska jag fundera lite....
|
|
Reply
|
|
rotagg
|
Posted: 2011-02-16 00:01:20
|
Became a member: 2007-09-30
Forum posts: 413
V 11, DARO LATER
S 7, FACIAM
|
Finns det någon anledning till att Jacques matchats i auto?? Stökig hemma på gården?? Sprang ju och bråkade en hel del näst senast.. Faciam är ju ruggigt startsnabb också men tveksam skalle på honom så han håller nog inte hela vägen.. Däremot ställer det till det för goopen..
Daro later har varit kanon i starterna hos Svanstedt och går det bara att köra barfota runt om kommer jag att spika..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-16 10:29:53  Finns det någon anledning till att Jacques matchats i auto?? Stökig hemma på gården?? Sprang ju och bråkade en hel del näst senast.. Faciam är ju ruggigt startsnabb också men tveksam skalle på honom så han håller nog inte hela vägen.. Däremot ställer det till det för goopen..
Daro later har varit kanon i starterna hos Svanstedt och går det bara att köra barfota runt om kommer jag att spika..
Answer to: "Finns det någon anledning till att Jacques matchats i auto?? Stö"
|
Became a member:
Forum posts:
|
sluta yra............
Daro later vann pliktskyldigt mot skithästar efter os lucka från vinnarhålet. Starten innan var han 2.a mot skithästar efter att halva fältet galopperat och han fått i princip allt serverat, såg allt annat än gåvillig ut i det loppet kan jag säga.
Goopen vinner om han kan försvara spets, såg stabil ut och öppnade snabbt den gången han hade spår 4.a i volt.
Faciam är dock riktigt snabb ut i volt, alltid haft väldigt bra rykte med stort kunnande och 1640m känns som stort plus för den hästen.
Gillar annars hallelujamoment som varit riktigt bra i de 2 senaste loppen och verkligen är på gång nu.
|
|
Reply
|
|
travspelarn
|
Posted: 2011-02-16 14:50:41
|
Became a member: 2007-10-25
Forum posts: 1102
|
Photo princess har ju ett omöjligt läge men hästen har ett bra rykte om sig. Var ju nerspelad till 5.10 näst senast mot ett liknande gäng men då blev det galopp och tror inte banan passade hästen den dagen. Har tidigare i Sverige varit tvåa och jämnspelad med den norske derbytrean Gattuso L och det syntes i alla fall att hon har fart i sig...
Är man ute efter miljoner så kan hon vara att tänka på...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-16 14:57:46  Photo princess har ju ett omöjligt läge men hästen har ett bra rykte om sig. Var ju nerspelad till 5.10 näst senast mot ett liknande gäng men då blev det galopp och tror inte banan passade hästen den dagen. Har tidigare i Sverige varit tvåa och jämnspelad med den norske derbytrean Gattuso L och det syntes i alla fall att hon har fart i sig...
Är man ute efter miljoner så kan hon vara att tänka på...
Answer to: "Photo princess har ju ett omöjligt läge men hästen har ett b"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Var ju en av omgångens stora "snackis" då, fick inte travet att stämma riktigt och galopperade i sista sväng med krafter kvar vad det såg ut som.
Från spår 12 i volt kan det klaffa bra och det är fanemaj inte omöjligt att den skräller till.
Tack för tipset travspelarn 
|
|
Reply
|
|
travspelarn
|
Posted: 2011-02-16 15:07:36  Var ju en av omgångens stora "snackis" då, fick inte travet att stämma riktigt och galopperade i sista sväng med krafter kvar vad det såg ut som.
Från spår 12 i volt kan det klaffa bra och det är fanemaj inte omöjligt att den skräller till.
Tack för tipset travspelarn 
Answer to: "Var ju en av omgångens stora "snackis" då, fick inte "
|
Became a member: 2007-10-25
Forum posts: 1102
|
Får se om det hjälper eller stjälper.  Men garderar man med några stycken tycker jag att hon måste med...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-16 15:09:52
|
Became a member:
Forum posts:
|
Lutar åt 5 streck, 1,2,7,8,12 och hoppas att det strular lite för goopen i starten eller att celeber sund kommer ut snabbt och kan sätta press.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-16 23:43:54
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, JACQUES
|
Spik:
1 Jacques Följde snyggt 16/1 (Balticas Yahoo). Ok-spurt sist. Spets=+. Runt om? (obesegrad 3/3 i ledningen)
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-17 14:51:27
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, JACQUES
S 1, JACQUES
|
Björn Goop bör ha bra chans att leda rúnt om!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-17 18:10:37
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, HALLELUJAMOMENT F.
|
Favorit i fara skulle jag vilja säga efter att ha kollat närmre på det här loppet, är ganska säker på att den inte tar spets. 2an kommer at ta spets tror jag, åker med på min lapp.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-17 18:19:51
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, CELEBER SUND
|
Intressant om den tar spets! Nordan. För den har ju vunnit på bra tid+ dåligt spår + amatör kusk. Nu är det johnny upp + kanske spets+ lite streckad  !
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-02-17 19:00:46 Edited(1): 2011-02-17 19:04:38
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 7, FACIAM
S 7, FACIAM
|
Jaques SoS hur man än vänder på det..
Men det känns för uppenbart..
Björn eller alla?
Fast ni som är inne på Uhrberg kanske inte är helt ute o cyklar.
Så här säger han själv..
LOPP 8. V75-4 7) FACIAM (THOMAS UHRBERG) - var trea i sin årsdebut och spurtade bra på avstånd. Kändes också fin i veckans jobb och han har också gått framåt en hel del när det gäller formen. Spåret passar bra då han kan öppna kvickt och första starten över kort distans känns inte som någon nackdel. Han ska ses med hygglig segerchans. Barfota bak och halvstängt huvudlag.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-17 21:43:19  Favorit i fara skulle jag vilja säga efter att ha kollat närmre på det här loppet, är ganska säker på att den inte tar spets. 2an kommer at ta spets tror jag, åker med på min lapp.
Answer to: "Favorit i fara skulle jag vilja säga efter att ha kollat närmre p"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Vad baserar du det på? skitsnack från tränaren? bara till att kolla lopparkivet för att se att hallelujamoment med stor sannolikhet är chanslös på att ta 1 längd på goopens i starten.
Att sedan en amatörtränare säger i alla tidningar att hennes häst är startsnabb och tar spets är enbart roligt
Däremot kan Uhrberg sno åt sig spets om han prickar bra.......
|
|
Reply
|
|
Mannengbg
|
Posted: 2011-02-17 22:03:55
|
Became a member: 2010-08-23
Forum posts: 291
V 8, CELEBER SUND
|
Här kommer det bli gardering, lovat mig själv att aldrig spika goop när han är favorit. Brukar inte sluta bra  7 och 8 ska med + nån mer kanske
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-17 22:21:44
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, FACIAM
S 7, FACIAM
|
Även om streckprocenten självklart kommer förändras en hel del till på lördag så är det uppenbart att favoriten i detta lopp är omgångens spik för spelarkollektivet.
Nu när omsättningen ligger på 4.6 msek så är den streckad på 82 %!!!
Andrahandaren är streckad på 15 % och hela 9 hästar är streckade under 10 %. Detta är nog på förhand det mumsigaste garderingsloppet som jag sett på mycket mycket länge. Visst har goopens häst säkert bäst vinstchans. Men allvarligt? Det är klass 2, volt, 1640. Bortsett från lågklassiga stolopp i volt med lärlingar så är det kanske det lopptyp som har bäst skrällpotential (vågar inte svära på det, men det ligger iaf på topplistan).
Och här väljer kollektivet att spika som om det hade varit Torvald Palema mot avdankade 12-åringar från norrland som hade tävlat.
Vinner Jacques så är bara att svälja, garva och se fram emot jackpotomgången lördagen därpå.
Här tar jag alla hästar. Möjligen kan jag överväga att strunta i att ta med Jacques på ren princip.
Spikar man favoriten i detta lopp kan man lika gärna börja spela på Jack Vegas. Det är ungefär lika stora vinstsummor man kan förvänta sig, men där har man åtminstone större chans att vinna. 
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
|