Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Halmstad 2011-01-29
V75-4 Klass II, försök 6.
1. JACKAL FACE 36% 29
Takter Johnny
2. FORREST JUMP 30% 49
Untersteiner Peter
9. KAPRIOL FACE 29% 47
Kolgjini Lutfi
10. GIGANT SLUGGER 21% 72
Persson Håkan K
5. SEMBS KNOCKANDU 18% 82
Goop Björn
4. QUE LINDA 11% 116
Persson Fredrik
3. D.SIDE 5% 366
Sandkvist Joakim
7. TION MEDON SISU 5% 250
Lindgren Marcus
6. PONTUS PALEMA 2% 529
Lindblad Niklas
8. LENNON LEGEND 2% 409
Ingves Peter
11. STARK LAVEC 2% 230
Haugstad Kenneth
12. TWIGS TARZAN 1% 0
Persson Stefan

Senast uppdaterad: 2011-01-29 18:00:03, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Halmstad
V75-2 Halmstad
V75-3 Halmstad
V75-4 Halmstad
V75-5 Halmstad
V75-6 Halmstad
V75-7 Halmstad
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-4 Halmstad

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

[ 1 ]   2  
Author Message
Travzonen Posted: 2011-01-24 07:00:06
V75-4 | Klass II, försök 6.
1:A PRIS 100 000 kr 2140 A

1. JACKAL FACE Takter Johnny
2. FORREST JUMP Untersteiner Peter
3. D.SIDE Sandkvist Joakim
4. QUE LINDA Persson Fredrik
5. SEMBS KNOCKANDU Goop Björn
6. PONTUS PALEMA Lindblad Niklas
7. TION MEDON SISU Lindgren Marcus
8. LENNON LEGEND Ingves Peter
9. KAPRIOL FACE Kolgjini Lutfi
10. GIGANT SLUGGER Persson Håkan K
11. STARK LAVEC Haugstad Kenneth
12. TWIGS TARZAN Persson Stefan

Turordning: 1-5-2-12-9-10-6-3-7-8-4-11
Reply
Posted: 2011-01-24 10:54:30

Became a member: 
Forum posts:

V 5, SEMBS KNOCKANDU
Björns har ju vart jäkligt bra på slutet borde vara en toppchans
Reply
Dark_horse Posted: 2011-01-24 12:14:11

Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
Rätt bra lopp det här va? Jackal Face's avslutning senast var rätt grym och Kapriol Face var smått heroisk förra lördagen. Flera andra med fin statistik med också.
Reply
Posted: 2011-01-24 13:08:42 Answer to: "Björns har ju vart jäkligt bra på slutet borde vara en topp"

Became a member: 
Forum posts:
är ett lik, vinenr den slutar jag spela på hästar
Reply
Posted: 2011-01-24 14:15:18 Answer to: "är ett lik, vinenr den slutar jag spela på hästar"

Became a member: 
Forum posts:

V 5, SEMBS KNOCKANDU
ska inte lova saker man inte kan hålla
vem utav dom två menade du?
Reply
Posted: 2011-01-24 15:07:47 Answer to: "ska inte lova saker man inte kan hålla ;) vem utav dom två me"
Halmstad

Became a member: 
Forum posts:
mena att hästen är ett lik, inte björn
Reply
Posted: 2011-01-24 15:10:59

Became a member: 
Forum posts:
Vem spetsar här ?
Hmm, undra om Takter kan hålla spets.
Den kan ju öppna hyfsat snabbt.
Reply
travspelarn Posted: 2011-01-24 16:18:58 Answer to: "Vem spetsar här ? Hmm, undra om Takter kan hålla spets. Den ka"

Became a member: 2007-10-25
Forum posts: 1102

V 12, TWIGS TARZAN

S 6, PONTUS PALEMA
Pontus palema spetsar! Om jag nu inte missat någon riktigt startsnabb innanför... Jackal kan öppna hyggligt men räcker knappast för att h¨lla upp...
Reply
Posted: 2011-01-24 16:25:43

Became a member: 
Forum posts:

V 10, GIGANT SLUGGER
Snuskigt bra lopp faktiskt. Svårt som attans.
Alla har vinstchans.
Gäller å hitta de som blir bortglömda.
t.ex nummer 12 Twigs Tarzan !

Jag kommer strecka alla 12... blir dyrt den här veckan
Reply
Posted: 2011-01-24 19:10:30

Became a member: 
Forum posts:

V 9, KAPRIOL FACE
Skitlopp ? Kan gå åt många streck här.
Reply
Posted: 2011-01-24 21:19:15

Became a member: 
Forum posts:
Klart bra lopp med många fina hästar!

Dock höjer jackal face och forrest jump sig över mängden.

Tion medon sisu är en fin häst i grunden, men hamnar vart här? kapacitet för att vinna helt klart om det klaffar.....

Som travspanarn sade så har pontus palema bra spetschans, men borde släppa mot detta motståndet. Inte omöjligt att Untersteiner är först framme då = Hästen att slå!

Annars är Jackal face snabb ut och chansen finns att han håller upp spets eller tar sig ut och får överta......

Que linda och kapriol face är kapable hästar som är tidiga vid gardering, kan ha att göra med segerstriden. Toppform på båda....
Reply
B_Good Posted: 2011-01-25 13:58:53

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896

V 1, JACKAL FACE
Jag är väldigt sugen på att spika Jackal Face.
Finfin senast..

Flickvännen såg loppet senast o lämnade klart på den till nästa lopp och även om hon inte spelar så har hon snappat upp ett o annat av att va ihop med en travpundare o hennes klartecken är få men solklara..
Reply
Posted: 2011-01-25 14:20:07 Answer to: "Jag är väldigt sugen på att spika Jackal Face. Finfin sena"

Became a member: 
Forum posts:

V 10, GIGANT SLUGGER

S 6, PONTUS PALEMA
Jag måste faktiskt hålla med dig. Kollade senaste loppet. Den hade garanterat vunnit felfri. Den satt fint som tredje utvändigt när den hoppade 700 kvar. Hamnade sist i fältet och var tvungen att ta igen allt på 600 meter. Låg i 3-5 spår resterande loppet och avslutade riktigt jäkla vasst trots tung bana. Slutade som tvåa. Det som talar emot är att den är osäker och att det är oklart om den kan hålla ledning. Men det känns som att antingen tar man ställning eller så får man helgardera, och det blir dyrt med tanke på hur svåra de andra loppen också är.
Reply
Posted: 2011-01-25 18:26:26
Halmstad

Became a member: 
Forum posts:
Känns verkligen inte lönt att analysera loppen som körde på den banan den dagen. Flera hästar gick inte 1 meter, flera kuskar körde inte 1 meter så hur ska man då värdera insatser?

Jackal face är en ruggigt fin häst med alla förutsättningar för att lyckas, kan dock undra hur den tog det loppet?

Ska man ta ställning i loppet så känns Forrest jump närmre som en spik, lär inte blir instängd och kan eventuellt få överta spets tidigt från Pontus palema. Om inte så är hästen tillräckligt bra för att kunna vinna med nästan alla sorters upplägg......

Men visst är det ett öppet lopp annars.....Takter tar sig nog ut om han vill
Reply
Posted: 2011-01-25 18:53:53 Answer to: "Känns verkligen inte lönt att analysera loppen som körde p&a"
Halmstad

Became a member: 
Forum posts:

V 10, GIGANT SLUGGER

S 6, PONTUS PALEMA

Känns verkligen inte lönt att analysera loppen som körde på den banan den dagen. Flera hästar gick inte 1 meter, flera kuskar körde inte 1 meter så hur ska man då värdera insatser?

Genom att klocka hästen kanske, har du försökt det? Sedan ställa den tiden mot att det var tung bana och att den gick i vida spår sista 600. Då får du en rätt så bra bild även om motståndet händelsevis skulle vara uselt.

Jackal face är en ruggigt fin häst med alla förutsättningar för att lyckas, kan dock undra hur den tog det loppet?

Du tror inte att den återhämtat sig? PÅ lördag blir det ju trots allt TRE veckor mellan dessa starter. Man kan nog anta att mjölksyran lämnat benen vid det laget.
Reply
Posted: 2011-01-25 20:27:51 Edited(1): 2011-01-25 20:29:33 Answer to: "Känns verkligen inte lönt att analysera loppen som kö"
Halmstad

Became a member: 
Forum posts:
handlar inte om mjölksyra, handlar om vad banan gjort med lederna osv........

Kan säga att jag hade aldrig startat en häst på den banan....

När du klockar tiden, hur ska du värdera banan? dem sade 5 sekunder, men det är höftat väldigt mycket. Nah, jag ser det som värdelöst att ens klocka tiderna på den banan när man i princip aldrig sett något liknande tidigare.....
Reply
Posted: 2011-01-25 21:39:17 Answer to: "handlar inte om mjölksyra, handlar om vad banan gjort med lederna osv."
Halmstad

Became a member: 
Forum posts:

V 10, GIGANT SLUGGER

S 6, PONTUS PALEMA

handlar om vad banan gjort med lederna osv........

OK. Det där ligger bortom mitt kunskapsområde. Så fair enough.

Dock vill jag då påpeka två saker:
1. Lutfi tyckte inte att banan utgjorde ngn fara för hästarnas väl, och han brukar inte vara sen med att hota att stryka sina hästar.

2. Om du nu lyfter upp banans skick som ett riskmoment, varför tog du inte upp det när du förespråkade Baretta som en möjlig spik? Kusen sprang ju på samma bana.
Reply
Posted: 2011-01-25 21:40:38 Answer to: "handlar inte om mjölksyra, handlar om vad banan gjort med lederna osv."
Halmstad

Became a member: 
Forum posts:

V 10, GIGANT SLUGGER

S 6, PONTUS PALEMA

När du klockar tiden, hur ska du värdera banan?

Den sprang ett ruggigt snabbt sista 200 oavsett bana. SÅ det var en bra prestation även om banan hade varit lätt. DET säger en hel del.
Reply
Posted: 2011-01-26 08:22:22 Edited(1): 2011-01-26 08:28:00 Answer to: "När du klockar tiden, hur ska du värdera banan? "
Halmstad

Became a member: 
Forum posts:
sprang han snabbt eller såg det bara snabbt ut pga resterande hästar stod stilla? viss skillnad..

Mycket möjligt att baretta avanti tagit skada också, det som skiljer är att Baretta är hos en proffstränare som har bättre koll på hästen och Baretta är äldre och starkare i kroppen. Jackal face är hos amatörtränare och har tidigare i karriären haft olika problem, bara gjort enstaka lopp också.

Enbart spekulationer hur hästarna tagit loppen, står dock fast vid att jag aldrig hade startat en häst där.
Reply
Posted: 2011-01-26 08:57:56 Answer to: "sprang han snabbt eller såg det bara snabbt ut pga resterande hä"
Halmstad

Became a member: 
Forum posts:

V 10, GIGANT SLUGGER

S 6, PONTUS PALEMA

sprang han snabbt eller såg det bara snabbt ut pga resterande hästar stod stilla? viss skillnad

Jag tycker jag har klargjort det med all önskvärd tydlighet...suck
Reply
[ 1 ]   2