[ 1
]
2
3
4
5
|
Travzonen
|
Posted: 2011-01-17 07:00:04
|
|
V75-3 | Gösta Bergengrens Minneslopp - Gulddivisionen, försök 3. 1:A PRIS 200 000 kr 2640 A 1. AMOUR AMI Bergh Robert 2. IMA SUPER CROWN Andersson Peter M 3. ACCESS TOOMA Kontio Jorma 4. REGENT ROYAL Westholm Jörgen 5. SUN POWER C.G. Olsson Roger N 6. MARSHLAND Kihlström Örjan 7. RUTGER RAKET Svanstedt Åke 8. HOT TUB Jansson Torbjörn 9. BOBTAIL Adielsson Erik 10. CONRADS EPILOG Eriksson Ulf 11. FLEA SOUTHWIND Lennartsson Per
Turordning: 1-6-11-7-9-4-3-5-8-10-2
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-17 07:52:57
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, MARSHLAND
|
Vilken löjligt låg klass, Sverige på vintern.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-17 08:19:52  Vilken löjligt låg klass, Sverige på vintern.. 
Answer to: "Vilken löjligt låg klass, Sverige på vintern.. :("
|
Became a member:
Forum posts:
|
borde väll flea vinna, tillhör ju en av sveriges 3 bästa ston
|
|
Reply
|
|
Gidde_Palema
|
Posted: 2011-01-17 08:31:20  borde väll flea vinna, tillhör ju en av sveriges 3 bästa ston
Answer to: "borde väll flea vinna, tillhör ju en av sveriges 3 bästa sto"
|
Became a member: 2008-04-05
Forum posts: 2489
V 9, BOBTAIL
|
Bakspår och 2640 m känns inte som direkta fördelar för Flea Southwind, tycker hon borde få svårt?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-17 08:32:49  Bakspår och 2640 m känns inte som direkta fördelar för Flea Southwind, tycker hon borde få svårt?
Answer to: "Bakspår och 2640 m känns inte som direkta fördelar för"
|
Became a member:
Forum posts:
|
ja hon borde nog det, men alla har ju olika uppfattningar
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-17 11:41:16
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, BOBTAIL
|
blir några stycken här, hot tub ska med
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-17 11:54:13  borde väll flea vinna, tillhör ju en av sveriges 3 bästa ston
Answer to: "borde väll flea vinna, tillhör ju en av sveriges 3 bästa sto"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, MARSHLAND
|
Nja, tycker ingen direkt sticker ut ur mängden.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-17 14:29:55  blir några stycken här, hot tub ska med
Answer to: "blir några stycken här, hot tub ska med"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Har svårt att se ett lik vinna från spår 8 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-17 14:41:27
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, BOBTAIL
|
mest för att han är vanast vid distansen, 16 starter på distansen och vunnit hälften om jag inte minns fel. Annars tycker jag favoriten känns hetast nästan
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-17 15:20:57
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, BOBTAIL
S 1, AMOUR AMI
|
Utan att ha hunnit studera loppet så tycker jag att det är en tänkbar spik på Bobtail baserat på senaste prestationen och på motståndet denna gång. (Men jag kan nog ändå inte låta bli att ta med Rutger Raket och Access Tooma eftersom jag bara VET att ngn av dom kommer att skrälla om jag inte gör det.  )
Tycker inte att Flea känns het från spår 11. En äkta startsnabb spetshäst som blir fråntagen sitt viktigaste vapen från bakspår. För vinst krävs toppform, klaff, rätt ryggar osv.
Skulle Marshland ta sig till spets/bli släppt till spets så är ju den tänkbar förstås. Men tror inte på den bakifrån. Jag har dock inte analyserat starten ännu så vågar inte säga ngt om den kommer till spets eller inte.
Så. Sammanfattningsvis tycker jag att Marshland ska med om man tror den kommer till spets, om inte så spikar man Bobtail. Resten är mer eller mindre chanslösa (förutom mina två skrällar förstås...snart slår dom till.. haha)
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-17 15:43:59
|
Became a member:
Forum posts:
|
Vem spetsar ? Kan AA hålla spetsen ?
Kanske spetsa och få fuska lite.
Access Tooma är det väl kraftig distans minus på, tror jag iallafall.
Den känns lite halv vek, gillar galoppera, är lite skör va ?
6 + 7 + 9 känns som dom bästa hästarna.
Tror det räcker med 1 om den sitter i spets och sen dom 3 bästa djuren 6 + 7 + 9.
Bara en första tanke.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-17 15:51:37  Vem spetsar ? Kan AA hålla spetsen ?
Kanske spetsa och få fuska lite.
Access Tooma är det väl kraftig distans minus på, tror jag iallafall.
Den känns lite halv vek, gillar galoppera, är lite skör va ?
6 + 7 + 9 känns som dom bästa hästarna.
Tror det räcker med 1 om den sitter i spets och sen dom 3 bästa djuren 6 + 7 + 9.
Bara en första tanke.
Answer to: "Vem spetsar ? Kan AA hålla spetsen ?
Kanske spetsa och få fusk"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, BOBTAIL
S 1, AMOUR AMI
|
Angående AT så är det lite märkligt, för jag har för mig att tränaren alltid påstått att den är bäst på lång distans. Men om jag inte minns helt fel så har den bäst facit på kort. Men AT har långa markvinnande steg vilket kräver fäste. Tycker att den har gått bäst i spets. Men är inte helt oäven bakifrån. SKulle inte kalla den vek. Den är ganska så stark och hyfsat speedig. Den funkar med hakar.
Det har dock visats sig att den kapacitetmässigt hävdade sig hyggligt i silver men inte i guld (än så länge). Den har matchats relativt tufft och frågan är om det stärkt hästen eller om den hunnit glömma hur det känns att vinna. Är ingen expert på hästars psyke så jag lämnar det osagt.
Men från ett bra läge, mediokert motstånd och med värsta konkurrenterna på dåliga spår är den inte HELT otänkbar. Har dock inte ännu luskat ut var den hamnar. Jag ska ta och studera den litet och fräscha upp mina kunskaper om kusen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-17 15:56:16  Angående AT så är det lite märkligt, för jag har för mig att tränaren alltid påstått att den är bäst på lång distans. Men om jag inte minns helt fel så har den bäst facit på kort. Men AT har långa markvinnande steg vilket kräver fäste. Tycker att den har gått bäst i spets. Men är inte helt oäven bakifrån. SKulle inte kalla den vek. Den är ganska så stark och hyfsat speedig. Den funkar med hakar.
Det har dock visats sig att den kapacitetmässigt hävdade sig hyggligt i silver men inte i guld (än så länge). Den har matchats relativt tufft och frågan är om det stärkt hästen eller om den hunnit glömma hur det känns att vinna. Är ingen expert på hästars psyke så jag lämnar det osagt.
Men från ett bra läge, mediokert motstånd och med värsta konkurrenterna på dåliga spår är den inte HELT otänkbar. Har dock inte ännu luskat ut var den hamnar. Jag ska ta och studera den litet och fräscha upp mina kunskaper om kusen.
Answer to: "Angående AT så är det lite märkligt, för jag har"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, BOBTAIL
S 1, AMOUR AMI
|
Missade att det är JOrma upp istället för världens sämsta Tommy Hanné. Nu slipper han en massa dövikt att släpa på.
Spik på AT! S.O.S. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-17 17:57:23
|
Became a member:
Forum posts:
|
Access tooma kan man nog lämna utanför, varit helt under isen senaste gångerna. Slaktas nog snart?
1,6,7,9 är helgarderat.....Får marshland spets så är det över.......Men ingen tar sig förbi amour ami?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-17 18:10:13
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, RUTGER RAKET
|
Får ge den tipsnicken men tycker inte det är en speciellt bra häst. Gardering given.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-17 18:59:11
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, RUTGER RAKET
|
Amour är en typiskt 1640 häst -har EN vinst på 2640.
Acces Tooma 1 vinst på lång -bäst på 1640 enigt mig.
Rutger & Bobtail,har aldrig vunnit på distansen,.
Här kommer det skrälla
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-17 19:00:10  Amour är en typiskt 1640 häst -har EN vinst på 2640.
Här kommer det skrälla
Answer to: "Amour är en typiskt 1640 häst -har EN vinst på 2640.
Acces"
|
Became a member:
Forum posts:
|
dags för rutger?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-17 19:30:28  dags för rutger?
Answer to: "dags för rutger?"
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, RUTGER RAKET
|
Ja de är nog det för han har ju en tendens att "alltid" köra försent o nu när det är 2640 ska han völ hinna fram 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-17 20:16:21  Access tooma kan man nog lämna utanför, varit helt under isen senaste gångerna. Slaktas nog snart?
1,6,7,9 är helgarderat.....Får marshland spets så är det över.......Men ingen tar sig förbi amour ami?
Answer to: "Access tooma kan man nog lämna utanför, varit helt under isen sen"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, BOBTAIL
S 1, AMOUR AMI
|
Jo. Kollade nu de två senate loppen. Fy fan vad den dog på upploppet båda gångerna. Speciellt andra. Uppenbarligen mår den inte bra/är less på att tävla/hatar tommy/trött på livet. Hade det bara varit ett lopp hade jag tänkt att den var sjuk. men det är ju två lopp i rad och tre veckor emellan. Sjuk två gånger? Eller så håller gubben på med oddshöjande åtgärder..  Sen nu går han allin på den....hahaha
Intressant att veta vad han har för ursäkt för prestationerna och vad han tror om detta lopp med tanke på att han sätter upp Jorma på den. Läst ngn intervju?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-17 20:25:06  Amour är en typiskt 1640 häst -har EN vinst på 2640.
Här kommer det skrälla
Answer to: "Amour är en typiskt 1640 häst -har EN vinst på 2640.
Acces"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, BOBTAIL
S 1, AMOUR AMI
|
"Bobtail har aldrig vunnit på distansen"
Damn.. det låter nedslående...Ända tills jag kollar och ser att hon bara sprungit ett lopp på lång distans och det var 2.5 år sedan och då kom hon trea. Så du får ursäkta mig om jag kallar din statisik lite missvisande. Hon är ett frågetecken på distansen, men med tanke på att hon är stark och rejäl och alltid går bra på tunga banor säger mig att det antagligen inte är ngt större problem för henne att gå lång distans. 
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
3
4
5
|