[ 1
]
2
3
|
Travzonen
|
Posted: 2011-01-01 07:00:03
|
|
V75-7 | Silverdivisionen, försök 2. 1:A PRIS 150 000 kr 2140 A 1. HIGH HOPE FACE Takter Johnny 2. HIGHLIGHT BRIZARD Andersen Troels 3. JUNIOR VANG Jensen Flemming 4. BELAFONTE Jonsson Fredrik 5. LAMBORGHINI S.T. Jansson Torbjörn 6. NOUVELLE PELLE Falsig Bo 7. MILTON ZET Redén Daniel a 8. Q.FORTY FIVE Svanstedt Åke 9. PERSOS SEAMAN Kontio Jorma 10. NEVER AGAIN Kihlström Örjan 11. ROC BOURBON Goop Björn 12. FINISH FLYER Adielsson Erik
Turordning: 10-3-12-5-2-11-1-4-8-6-7-9
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-01 19:54:49
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, NEVER AGAIN
|
ALL HEDER ÅT NYE MAHARAJAH ???
är iallafall bra! 10 Never again behöver jag säga något mer? SPIK
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-01 20:25:16
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, FINISH FLYER
|
Jag garderar. men bara för att det är rätt speltekniskt. Sen är det bara hoppas att NA är sjuk, får punka, hoppar m.m.
Skulle Never svika så är inte FF otänkbar om Erik hittar en hyfsad position. Med tanke på att FF är startsnabb och att Erik är duktig så blir det förhoppningsvis inte sist iaf.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-01 22:14:14
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, LAMBORGHINI S.T.
|
Lamboghini är en snabb sak 
|
|
Reply
|
|
8freak
|
Posted: 2011-01-01 23:24:34 Edited(1): 2011-01-01 23:25:27
|
Became a member: 2010-03-19
Forum posts: 194
V 8, Q.FORTY FIVE
|
Kan någon övertala mig om att Never Again verkligen är en sån bra spik?
Vad jag kan utläsa av startlistor och statistik så är det inte det. Visst 3:a i derbyt kan ingen ta ifrån honom och säkerligen en häst som kommer vinna mycket lopp framöver, men 82% idag... 90% imorgon? Nu har jag aldrig sett hästen springa och grundar mycket av mina system på andras tips, så därför frågar jag, för det här forumet skriker spik men jag förstår inte varför.
* Bakspår.
* Förra året vann bara 1 av 13 favoriter detta typ av lopp
* Inte bäst tid på distansen?
* Klanke skriver: "Favoriten vinner endast 7% av loppen från bricka 10"
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-01 23:25:57  Kan någon övertala mig om att Never Again verkligen är en sån bra spik?
Vad jag kan utläsa av startlistor och statistik så är det inte det. Visst 3:a i derbyt kan ingen ta ifrån honom och säkerligen en häst som kommer vinna mycket lopp framöver, men 82% idag... 90% imorgon? Nu har jag aldrig sett hästen springa och grundar mycket av mina system på andras tips, så därför frågar jag, för det här forumet skriker spik men jag förstår inte varför.
* Bakspår.
Answer to: "Kan någon övertala mig om att Never Again verkligen är en s"
|
Became a member:
Forum posts:
|
du aldrig sätt hästen springa?
uppenbarligen följer du inte travet speciellt ofta, så kanske dumt ifråga ätta de som gör det bättre då 
|
|
Reply
|
|
8freak
|
Posted: 2011-01-01 23:30:15
|
V 8, Q.FORTY FIVE
|
Det var därför jag frågar kära travspanarn.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-01 23:31:59  Det var därför jag frågar kära travspanarn.
Answer to: "Det var därför jag frågar kära travspanarn."
|
Became a member:
Forum posts:
|
oki, örjan kör
|
|
Reply
|
|
8freak
|
Posted: 2011-01-01 23:38:32
|
V 8, Q.FORTY FIVE
|
Ok! Ser nu att han faktiskt vunnit 44% av loppen när han kört hästen. Inte illa. Sen kanske det till och med är i underkant? Jag vet inte.  Örjan är ju heller inte Fredrik Jonsson som kusk heller, så ja, kanske en bra spik ändå?
Debut i silver också läste jag någon hade skrivit?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-01 23:49:36 Edited(1): 2011-01-01 23:50:08  Kan någon övertala mig om att Never Again verkligen är en sån bra spik?
* Bakspår.
Answer to: "Kan någon övertala mig om att Never Again verkligen är en s"
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, FINISH FLYER
|
Vad menar du med denna typ av lopp? Att det endast är 7.7 % vinstchans för favoriten i Silverdivisionen är helt uppåt väggarna. Även om det skulle vara så de senaste 13 loppen så är det alldeles för få lopp för att dra några slutsatser. Vinstprocenten ligger någonstans mellan 30-45 % beroende på hur stor favoriten är. I silverdivisionen auto över full distans så vinner favoriten ca 33 % av gångerna. En favorit som är streckad på över 80 % vinner runt 45 % av gångerna.
Det är svårt att säga exakt vinstchans för favoriter från just spår 10 eftersom underlaget är för litet, men tittar man på favoriter från bakspår så ligger det på runt samma vinstchans som från framspår.
När det gäller Never Again så har den vunnit 2 av 4 från bakspår, och 1 av 2 från spår 10.
Nu räcker det inte att bara titta på statistiken för att bedöma vinstchanser förstås. Men tittar man bara på statistiken så vinner Never Again minst 4 av 10 gånger, vilket är bra för att spika.
I verkligheten är hans vinstchanser antagligen en bra bit över 60 %.
Ska man gardera Never Again så är det för att man är ute efter de stora pengarna om han torskar, inte för att man tycker att det är en osäker spik. Den har störst vinstchans i omgången men är också den vanligaste spiken vilket gör det attraktivt att gardera för mig personligen. Jag spelar inte för att maximera chansen till 7 rätt. Jag spelar för att maximera spelvärdet.
|
|
Reply
|
|
8freak
|
Posted: 2011-01-02 00:05:12   * Förra året vann bara 1 av 13 favoriter detta typ av lopp
Vad menar du med denna typ av lopp? Att det endast är 7.7 % vinstchans för favoriten i Silverdivisionen är helt uppåt väggarna. Även om det skulle vara så de senaste 13 loppen så är det alldeles för få lopp för att dra några slutsatser. Vinstprocenten ligger någonstans mellan 30-45 % beroende på hur stor favoriten är. I silverdivisionen auto över full distans så vinner favoriten ca 33 % av gångerna. En favorit som är streckad på över 80 % vinner runt 45 % av gångerna.
Det är svårt att säga exakt vinstchans för favoriter från just spår 10 eftersom underlaget är för litet, men tittar man på favoriter från bakspår så ligger det på runt samma vinstchans som från framspår.
När det gäller Never Again så har den vunnit 2 av 4 från bakspår, och 1 av 2 från spår 10.
Nu räcker det inte att bara titta på statistiken för att bedöma vinstchanser förstås. Men tittar man bara på statistiken så vinner Never Again minst 4 av 10 gånger, vilket är bra för att spika.
I verkligheten är hans vinstchanser antagligen en bra bit över 60 %.
Ska man gardera Never Again så är det för att man är ute efter de stora pengarna om han torskar, inte för att man tycker att det är en osäker spik. Den har störst vinstchans i omgången men är också den vanligaste spiken vilket gör det attraktivt att gardera för mig personligen. Jag spelar inte för att maximera chansen till 7 rätt. Jag spelar för att maximera spelvärdet.
Answer to: "* Förra året vann bara 1 av 13 favoriter detta typ av lop"
|
V 8, Q.FORTY FIVE
|
Citat 1 taget från Statistikbibeln... Kanske inte alls stämmer, borde ha skrivit att det är ett citat. Vilket jag litade på dom hade underlag för.
Jag tackar för att du orkade svara Polajsen. Fortfarande några frågor som jag hoppas du/någon orkar svara på: Hur har % / streckfördelningen förändrats för några veckor sedan av atg, och vad gör detta med det statistik du nyss visade? Är den fortfarande aktuell? Vad jag tycker mig ha märkt så är alla hästar mindre streckade än dom var innan deras ändring av streckfördelningen?
Har spelat i snart ett år och kollar alltid vad ni allihopa skriver innan varje helg. Men har än så länge inte köpt så jag kan kolla lopparkiv. Inte riktigt så intresserad ännu, men snart så..
Återigen. Tack för informationen Polajsen!
Jag garderar nog iaf. Får jag 60% av dig och strecken ligger som dom gör imorgon, då garderar jag med ett gäng och hoppas att någon av dom andra 40% vinner. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-02 00:11:34  Citat 1 taget från Statistikbibeln... Kanske inte alls stämmer, borde ha skrivit att det är ett citat. Vilket jag litade på dom hade underlag för.
Jag tackar för att du orkade svara Polajsen. Fortfarande några frågor som jag hoppas du/någon orkar svara på: Hur har % / streckfördelningen förändrats för några veckor sedan av atg, och vad gör detta med det statistik du nyss visade? Är den fortfarande aktuell? Vad jag tycker mig ha märkt så är alla hästar mindre streckade än dom var innan deras ändring av streckfördelningen?
Har spelat i snart ett år och kollar alltid vad ni allihopa skriver innan varje helg. Men har än så länge inte köpt så jag kan kolla lopparkiv. Inte riktigt så intresserad ännu, men snart så..
Återigen. Tack för informationen Polajsen!
Jag garderar nog iaf. Får jag 60% av dig och strecken ligger som dom gör imorgon, då garderar jag med ett gäng och hoppas att någon av dom andra 40% vinner. 
Answer to: "Citat 1 taget från Statistikbibeln... Kanske inte alls stämmer, "
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, FINISH FLYER
|
No problem. Varsågod.
Jag hämtar min statistik från bibeln också. Men det gäller att vara försiktig med statstisik. Man måste ha tillräckligt underlag. Har man inte det så måste man kasta in fler typer av lopp eller fler spår. Bör komma upp i ett par hundra lopp minst för att det ska ge vettig info. Har man 50 tal lopp så kan det ge en fingervisning, men det är fortfarande ganska stora svängningar som kan påverka statistiken rejält.
Som exempel, så skrällde det rejält i gulddivisionen vecka efter vecka i somras (tror jag det var). Skulle man bara kolla på den statistiken så har favoriten sämre chans att vinna än storskrällarna. 
|
|
Reply
|
|
8freak
|
Posted: 2011-01-02 00:19:05 Edited(2): 2011-01-02 00:20:02
|
V 8, Q.FORTY FIVE
|
 Absolut, men jag gillar statistik oxå. Det kan ge en chans att ta med en sämre häst bara för att spåret är så optimalt/överrepresenterat statistikmässigt. Keep up the good work här på forumet allesamman.
Jag läser flera gånger varje vecka, men skriver väldigt sällan, men nu behövde jag få lite svar vilket jag fick. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-02 00:30:10   Absolut, men jag gillar statistik oxå. Det kan ge en chans att ta med en sämre häst bara för att spåret är så optimalt/överrepresenterat statistikmässigt. Keep up the good work här på forumet allesamman.
Jag läser flera gånger varje vecka, men skriver väldigt sällan, men nu behövde jag få lite svar vilket jag fick. 
Answer to: ":) Absolut, men jag gillar statistik oxå. Det kan ge en chans att ta "
|
Became a member:
Forum posts:
|
ska du ha svar så fråga bara mig, spika så e det klart sedan
|
|
Reply
|
|
8freak
|
Posted: 2011-01-02 00:32:26
|
V 8, Q.FORTY FIVE
|
Hehe, har lyssnat på dig och spikar Kasper Scott i V75-6. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-02 00:44:35 Edited(1): 2011-01-02 00:45:35  Hehe, har lyssnat på dig och spikar Kasper Scott i V75-6. 
Answer to: "Hehe, har lyssnat på dig och spikar Kasper Scott i V75-6. ;)"
|
Became a member:
Forum posts:
|
fyfan, någon som lyssnar utan att man ens motiverar varför, folk brukar vara tjockhuvade nog att inte ens rygga efter man motiverar vanligtvis
Lagt 3k vinnare på den, hoppas man slipper åka på v75 innan så man slipper lägga mer 
|
|
Reply
|
|
8freak
|
Posted: 2011-01-02 00:52:10
|
V 8, Q.FORTY FIVE
|
Haha. Du verkade väldigt säker. Vilket gör att jag spikar. Sen vet jag om jag ska fortsätta lyssna på dig framöver, men kommer den 7:a utan galopp eller sjukdom ska jag nog tänka mig för nästa gång. haha.  Håller tummarna!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-02 00:54:18  Haha. Du verkade väldigt säker. Vilket gör att jag spikar. Sen vet jag om jag ska fortsätta lyssna på dig framöver, men kommer den 7:a utan galopp eller sjukdom ska jag nog tänka mig för nästa gång. haha.  Håller tummarna!
Answer to: "Haha. Du verkade väldigt säker. Vilket gör att jag spikar. S"
|
Became a member:
Forum posts:
|
spela de hästarna jag säger vinnare varje gång så har du en fet plånbok efter 10 gånger iallafall, sedna får folk säga vad de vill, men pengar komemr du få
|
|
Reply
|
|
8freak
|
Posted: 2011-01-02 00:57:02
|
V 8, Q.FORTY FIVE
|
Hehe. Ska komma ihåg det spanarn.  Tack för tips.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-02 00:58:53  Hehe. Ska komma ihåg det spanarn.  Tack för tips.
Answer to: "Hehe. Ska komma ihåg det spanarn. ;) Tack för tips."
|
Became a member:
Forum posts:
|
å andra sidan ger jag inte massa klara hit å dit varje dag, nån gång i veckan kanske 
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
3
|