[ 1
]
2
3
4
5
6
|
Travzonen
|
Posted: 2010-11-15 07:00:04
|
|
V75-4 | Svensk Uppfödningslöpning 2010 (Gr. I Nat.) 1:A PRIS 500 000 kr 2140 A 1. LITTLE FACE Kolgjini Lutfi 2. GLOBAL NOBLE Takter Johnny 3. I ME MINE Hanné Tommy 4. ÅTTING HORNLINE Nordström Per 5. BAZIR DIMANCHE Zackrisson Tommy 6. HOME SWEET HOME Widell Kaj 7. UNLEASH FACE Goop Björn 8. SPLIT THE BILL Sjunnesson Jörgen 9. I´M WEASEL Kihlström Örjan 10. PARANOIA Uhrberg Thomas 11. LOVELY FACE Eriksson Christoffer 12. LOOKSLIKE A FACE Adielsson Erik
Turordning: 2-9-8-3-1-5-10-12-4-7-6-11
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-15 08:13:07
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, I'M WEASEL
|
Bra läge.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-15 08:27:51
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, I ME MINE
|
Va på plats på valla när jag fick skåda (en ny stjärna?) I Me Mine. Vilken insats..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-15 08:29:05  Va på plats på valla när jag fick skåda (en ny stjärna?) I Me Mine. Vilken insats..
Answer to: "Va på plats på valla när jag fick skåda (en ny stj&a"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, LITTLE FACE
S 1, LITTLE FACE
|
Tack för den 
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2010-11-15 14:23:39  Va på plats på valla när jag fick skåda (en ny stjärna?) I Me Mine. Vilken insats..
Answer to: "Va på plats på valla när jag fick skåda (en ny stj&a"
|
Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264
V 2, GLOBAL NOBLE
S 2, GLOBAL NOBLE
|
 Va på plats på valla när jag fick skåda (en ny stjärna?) I Me Mine. Vilken insats..
Var väl heller inte det vassaste uttagningsloppet? De andra ska vara jävligt bra för att slå Global Noble från ledning ska jag säga!!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-15 16:46:56   Va på plats på valla när jag fick skåda (en ny stjärna?) I Me Mine. Vilken insats..
Var väl heller inte det vassaste uttagningsloppet? De andra ska vara jävligt bra för att slå Global Noble från ledning ska jag säga!!
Answer to: "Va på plats på valla när jag fick skåda (en n"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, I ME MINE
|
Nej, det var det väl inte men han gjorde en bra insats. Global Noble har klart en bra chans att ta hem detta. Men orutinerade 2-åringar och 500K i prispotten kan mycket hända.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-15 17:04:25
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, I ME MINE
S 3, I ME MINE
|
Det var kanske inte det allra bästa uttagningsförsöket men han tvåla dit I'm weasel då och gör nog det nu också.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-11-15 18:22:20  Det var kanske inte det allra bästa uttagningsförsöket men han tvåla dit I'm weasel då och gör nog det nu också.
Answer to: "Det var kanske inte det allra bästa uttagningsförsöket men h"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Han hade ju garanterat torskat mot I´m Weasel senast om inte denne blivit kraftigt störd i sista sväng...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-15 18:44:00
|
Became a member:
Forum posts:
|
Kommer troligen att spika Global Noble, den som imponerat mest.
Spets och slut tror jag......Varit riktigt fin i de senaste starterna och ser verkligen ut som en häst ska.
Visst 2 år, men har trots allt varit klockren i samtliga starter under karriären.
I Me Mine, Hannë i sulkyn, spår utanför global och var ute ie tt enklare försök senast. Har väl inte haft någon lysande stridsmoral i loppen tidigare heller.....
Little face ser ut som en riktigt fin häst, men ludde släppte senast och gör nog samma här.
Global noble är hingst också, klart plus mot ston.......
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-11-16 22:20:17
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 9, I'M WEASEL
S 2, GLOBAL NOBLE
|
Global Noble är ett spikförslag, borde bli väldigt svårtuggad från spets. Däremot litar jag inte helt på 2-åringar och I'm Weasel är nog en väl så bra häst som favoriten, hade mycket riktigt vunnit senast utan störningen i sista sväng och då hade han varit obesegrad inför det här..
Dessa två höjer sig över resten, tar man med 1, 3, 5, 10 också sitter man helt säkert.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-16 23:29:03
|
Became a member:
Forum posts:
|
de som har lite koll funderar inte ens på att spika här, alla hästar som det blir skoryck på ska tas med.
Global noble är dock en oerhört fin häst som verkar ha alla egenskaperna.
Paranpia med skoryck överraskar alla?
Hästen med störst "motor" i lär troligen vara Bazir diamanche, kan bara vara bäst , men alla med skoryck = streckas
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-17 07:45:58
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, LITTLE FACE
S 1, LITTLE FACE
|
Nej att spika i ett 2-årings lopp det gör bara amatörer 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-11-17 09:25:43  Nej att spika i ett 2-årings lopp det gör bara amatörer 
Answer to: "Nej att spika i ett 2-årings lopp det gör bara amatörer;)"
|
V 9, I'M WEASEL
S 2, GLOBAL NOBLE
|
Kanske det, men på de 10 senaste åren har bara 3 vinnare av detta lopp stått i över 4 ggr och i loppets 83-åriga historia har bara 7 vinnare gett över 10 ggr. Så egentligen är väl inte det här loppet särskilt mycket svårare att bena ut än andra? Snarare tvärtom.
Fast givetvis blir det extra viktigt att kolla upp bl. a. värmningar och skoinfo.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-17 10:43:32
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, LITTLE FACE
|
Ludde har gått ut och sagt att han inte kommer köra i ledningen, det finns ingen som tar en längd på hans sa han, men att han kommer släppa
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-17 10:45:48
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, BAZIR DIMANCHE
|
Tänk på att humör och form kan variera från dag till dag på en 2 åring, då dem inte är så rutinerade, eller tänker jag fel där? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-17 11:46:00
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, LITTLE FACE
|
Tror att jag spikar Global noble iaf, trots att det är 2 åringar, har ju sett riktigt fin ut, samt att den kommer sitta i ledningen, finns väl ingen som kommer trycka upp tempot nämnvärt, skulle vara om im weasel kommer fram tidigt. Tycker det var ganska svårt att hitta vettiga spikar den här gången och man måste ju hitta dom nånstans. Tränaren spika den i "fem tippar" också hehe. Och Ludde verkar ha stor respekt för den.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-17 18:41:32
|
Became a member:
Forum posts:
|
Störst "motor" tror jag faktiskt att I Me Mine har, ska gå framåt mycket till detta loppet också enligt tommy,,,,,
Kan vara möjligt att Global Noble bara är bäst i detta loppet, men jag börjar tveka lite på om Takter kan hålla ut tommys i starten. Få I Me Mine spets här så kan allt hända.....
Var helt inne på att spika från början, men nog blir dte gardering, 1,2,3,9........
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-11-17 19:08:45  Störst "motor" tror jag faktiskt att I Me Mine har, ska gå framåt mycket till detta loppet också enligt tommy,,,,,
Kan vara möjligt att Global Noble bara är bäst i detta loppet, men jag börjar tveka lite på om Takter kan hålla ut tommys i starten. Få I Me Mine spets här så kan allt hända.....
Var helt inne på att spika från början, men nog blir dte gardering, 1,2,3,9........
Answer to: "Störst "motor" tror jag faktiskt att I Me Mine har, s"
|
V 9, I'M WEASEL
S 2, GLOBAL NOBLE
|
Kan inte tänka mig att I Me Mine tar en längd på Global Noble som har visat upp ordentlig startsnabbhet. Däremot kan det ju bli körning från start och det kan ju va ett bra skäl att gardera. Med kuskar som Ludde och Hanné på var sin sida om favoriten är det lite svårt att inte ana oråd...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-17 21:32:58
|
Became a member:
Forum posts:
|
Global Noble hade ju missat spets senast om hästen utanpå inte galopperat i svängen...... Klart snabb ut, men ingen katapult direkt....
Loppet där I me mine hade framspår i auto så flög hon fram första 100 meterna utan att Sjöström rörde en fena.....
men sida vid sida är alltid svårt att ta en längd och Global Noble är också snabb ut.
Oavsett så kan det bli körning? Känsla av att Zackrisson kommer att dra i hårt tempo i dödens också, verkar tro en del på sin häst och han brukar vara offensiv......
Örjan eller ludde får loppet?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-17 21:39:56 Edited(1): 2010-11-17 21:42:24
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, LITTLE FACE
S 1, LITTLE FACE
|
Little face tar ledningen lätt här o det kan vara så enkelt att det blir SOS.
Dock blir det en 4-5 streck för mig
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
3
4
5