[ 1
]
|
|
Posted: 2010-11-03 06:57:55
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag är relativt ny här på sidan och har sött på en sak som jag varken kan hitta i Hjälp och regler eller på någon annan sida.
Jag försökte sälja en av mina hästar som jag fick i spelet som inte var i så bra träningsform, där av försäjningen för att kunna köpa in en ny till stallet. Jag la ut hästen först för 20.000 och fick inget napp. Där efter la jag ut honom för 5.000 och tänkte "bara jag får ut lite pengar är jag nöjd." Efter ett tag var de en som agt ett bud på honom för hela 500.000kr och stog då kvar som högsta budare tills hästen var såld. Jag vart självklart otroligt glad för att ha fått in pengar och att hästen så klart vart såld! Det dröjde inte länge fören jag fick ett medelande som det stog:
" u har fått en varning för att spelledningen ansåg att nedanstående häst var inblandad i en olaglig transfer där du agerade säljare. Försäljningen har hävts och pengarna har blivit återbetalade."
Jag förstår nu ingenting??? Vad har jag gjort för fel? Var det bara för att hästen var anmäld till ett lopp och var ute på försäljning eller kan man häva köpet bara sådär? Inte mitt fe att någon bjuder så högt och inte hästen inte lever upp till nya ägaren förväntningar! Kan någon snälla kommentera detta?! För jag vet nämligen inte vad jag har gjort för fel! Jag försökte bara sälja en häst jag inte vela ha kvar i stallet!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-03 10:42:57  Jag är relativt ny här på sidan och har sött på en sak som jag varken kan hitta i Hjälp och regler eller på någon annan sida.
Jag försökte sälja en av mina hästar som jag fick i spelet som inte var i så bra träningsform, där av försäjningen för att kunna köpa in en ny till stallet. Jag la ut hästen först för 20.000 och fick inget napp. Där efter la jag ut honom för 5.000 och tänkte "bara jag får ut lite pengar är jag nöjd." Efter ett tag var de en som agt ett bud på honom för hela 500.000kr och stog då kvar som högsta budare tills hästen var såld. Jag vart självklart otroligt glad för att ha fått in pengar och att hästen så klart vart såld! Det dröjde inte länge fören jag fick ett medelande som det stog:
" u har fått en varning för att spelledningen ansåg att nedanstående häst var inblandad i en olaglig transfer där du agerade säljare. Försäljningen har hävts och pengarna har blivit återbetalade."
Jag förstår nu ingenting??? Vad har jag gjort för fel? Var det bara för att hästen var anmäld till ett lopp och var ute på försäljning eller kan man häva köpet bara sådär? Inte mitt fe att någon bjuder så högt och inte hästen inte lever upp till nya ägaren förväntningar! Kan någon snälla kommentera detta?! För jag vet nämligen inte vad jag har gjort för fel! Jag försökte bara sälja en häst jag inte vela ha kvar i stallet!
Answer to: "Jag är relativt ny här på sidan och har sött på "
|
Became a member:
Forum posts:
|
sånt som händer, de ligger mycket sabotage på en del stall som vill förstöra för andra , det där måste bara varit surt men lägger du endå ut han för 5000 kan du ju lika gärna pensionera då du redan kostat på dig 2000 att lägga ut han på auktion 2 gånger.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2010-11-03 13:38:59  Jag är relativt ny här på sidan och har sött på en sak som jag varken kan hitta i Hjälp och regler eller på någon annan sida.
Answer to: "Jag är relativt ny här på sidan och har sött på "
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Hej och välkommen till spelet!
Givetvis är det tråkigt när det händer och som kakan var inne på så finns det säkert spelare som är ute för att förstöra genom att lägga orimliga bud. Om en häst vars egentliga värde ligger på runt 5000 kr säljs för 100 ggr mer så måste köpet stoppas oavsett avsikt från säljarens sida. Det är för tillfället det enda sättet att få bukt med otillåtna överföringar av pengar genom handel och visst kommer det att förekomma tillfällen då inte båda parternas avsikt har varit att fuska men det går tyvärr inte att ta hänsyn till för då kan alla använda sig av samma taktik och försvar. Nånstans måste gränsen dras.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-03 15:47:13
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tack för svaren.
Ja jag förstår. De känns nu så här i efterhand att jag har slängt bort 2000kr på nått som jag inte hade nå för. Tjatigt men jag förstår varför nu. Tack för det.
Jag var faktist inne på att pensionera hästen innan men jag visste inte riktigt vad det innebar. Får man ut pengar då eller kommer hästen bara att stå i stallet eller kanske helt försvinna? Har aldrig riktigt våga prova 
|
|
Reply
|
|
ddmannen
|
Posted: 2010-11-03 16:43:47 Edited(1): 2010-11-03 16:44:18  Tack för svaren.
Ja jag förstår. De känns nu så här i efterhand att jag har slängt bort 2000kr på nått som jag inte hade nå för. Tjatigt men jag förstår varför nu. Tack för det.
Jag var faktist inne på att pensionera hästen innan men jag visste inte riktigt vad det innebar. Får man ut pengar då eller kommer hästen bara att stå i stallet eller kanske helt försvinna? Har aldrig riktigt våga prova 
Answer to: "Tack för svaren.
Ja jag förstår. De känns nu så"
|
Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
|
Hästen tar ingen stallplats om den är pensionerad , men det går fortfarande att avla med den om det är en hingst eller sto , men det kommer aldrig mer att gå tävla eller att lägga ut till försäljning.
Vem som helst kan se sina och andras pensionerades hästar egenskaper.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|