Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> Inför V75

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2007-09-29 13:22:06

Became a member: 
Forum posts:
Det är riktigt risigt väder över Solvalla och det har regnat en hel del, banan har tagit stryk.

Gold Strike förmodligen barfota fram bara och Global Investment skor runt om. Behöver dock inte vara något minus på denna banan.

Order By Fax ska däremot testas barfota, intressant!

Mycket surr kring Bexipop, positivt från stallhåll också.

/ Andreas
Reply
Buck_Fush Posted: 2007-09-29 18:50:28

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 566
Måste få meddela att jag var riktigt rätt ute i de 5 första loppen hade jag 3 första rank och 2st andra rank, spikade också snyggt Camilla Highness och Carpaccio. Men nu blir det ju inte så mycket pengar på några femmor. Var inte riktigt med på First on line sec och hade otur på Speeden som jag hade spelat också. Om Uhrberg blivit diskad hade jag fått lite mer netto.
Jaja bara att komma igen.
Reply
Buck_Fush Posted: 2007-10-06 13:59:40

Oj, fick veckans andelsspel. Måste säga att jag inte tror dewt här går alls denna vecka, har iofs. inga egna bra ideer men Saknar på systemet.: Baron Rols, Persos Yankee och Giant Superman,Lundås Emelie,Mac Kindley och Cinedan, Energy Ås och Rubberman. Tror det är lite för många bra hästar bortplockade. Men vi får se.....
Reply
Posted: 2007-10-06 15:16:27 Answer to: "Oj, fick veckans andelsspel. Måste säga att jag inte tror dewt här går "

Became a member: 
Forum posts:
Idén att lägga ut andelsystemet här förstår jag inte riktigt, det är exklusivt för innehavarna. Men du får göra som du vill.

Som sagt, och som jag är känd för.. så spelar vi för att vinna stora pengar, speciellt i ett andelspel som det här.

De du hittat som du saknar på systemet är samtliga överstreckade enligt mig,

nu vann precis Giant Superman efter att ha fått bestämma i ett löjligt tempo och bjöd ändå in Persos Yankee till strid som inte ens var som bäst. Att Giant Superman skulle vara sveriges bästa häst är skitsnack, han har fått fyra smörlopp irad nu.
Reply
Buck_Fush Posted: 2007-10-06 20:34:51

Nä, ok ska inte avslöja mer inför omgången, men nästa vecka när vi satt 7an får man väl skriva några rader i efterhand
Hästar som vinner som Giant Superman och Mac Kindley kan aldrig vara överstreckade. Håller med om Giant Superman men han var bästa hästen i loppet ändå, både före och efter. Jag håller fortfarande inte F.Larsson som kusk högt heller. Även en blind höna......
Reply
Posted: 2007-10-07 22:03:16 Answer to: "Nä, ok ska inte avslöja mer inför omgången, men nästa vecka när vi sa"

Became a member: 
Forum posts:
För mig var Giant Superman rejält överstreckad.

Giant Superman var streckad på 72% - alltså bör man tro att han vinner loppet mer än 7 gånger av 10. Tror man inte det, är han inte streckvärd.

Med tanke på förutsättningarna, var det klar risk för tungt lopp. Vilken bästa hästen är har ingen betydelse egentligen.

Det är svårt att få alla att förstå principen, går att skriva böcker om streckvärde, överstreckade osv.. vilket vi storspelare använder oss av.
Reply
Buck_Fush Posted: 2007-10-08 11:08:57

Jo han såg ut att vara överstreckad innan loppet, men en häst som vinner är aldrig överstreckad med facit i hand. Principen förstår jag men man ska väl inte ta bort alla överstreckade från systemet heller för några vinner ju då och då. Problemet är väl att välja bort rätt hästar. Ja det är väl som i allt spel, man måste ha lite tur också.
Reply
[ 1 ]