Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Hästbörsen -> bra pållar

Här kan du göra reklam för dina hästar som är till salu eller för dina avelshingstar.
Username

Password

[ 1 ]   2  
Author Message
Posted: 2010-10-23 19:50:07 Edited(1): 2010-10-23 19:50:45

Became a member: 
Forum posts:
No horse found

Helt okej häst med bra värden som tränar okej.

No horse found

den sista är ett toppämne det verkligen lossnat för denna etapp kolla in starterna grym häst, ångrar att jag la ut han så "billigt" helt ärligt.. denna e värd 5 mills och lär springa in fina pengar, försöker skjuta upp priset då den är värd så mycket mer.. för er som sitter o dammar med pengarna bjud på denna! kalasbra häst.
Reply
Soberano Posted: 2010-10-23 22:20:57 Answer to: "55083 Helt okej häst med bra v&a"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
5 Mille in your dreams. Finns ett ytterst fåtal hästar som är värda 5 miljoner och denna är inte en av dom.
Reply
Posted: 2010-10-23 22:50:57 Answer to: "5 Mille in your dreams. Finns ett ytterst fåtal hästar som ä"

Became a member: 
Forum posts:
bra startpoäng , bra värden , bra skalle

why not? sitter man o dammar på 80 mills är det ju värt en chansning kan me garanti utlova att han tjänar nog minst 1,5 miljon till om han matchas rätt det är ju NU han kommit igång och ja vet inte varför ja la ut han på auktionen för nu när stallet är i hiskelig form.

du sa att ja skulle sälja badromance snarast också .. idag sprang han NÄSTAN världsrekord skiljde en hundradel och lekte me konkurrenterna, tålamod gäller det att ha.
Reply
Mancher Posted: 2010-10-23 23:28:34 Edited(2): 2010-10-23 23:29:53
458
YOLO Stables
Jägersro

Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264
Ja, det är minst sagt skrattretande att en häst med 4,9 i medel vinner guld överlägset och nästan på en världsrekordtid..

Allt handlar framför allt om timing och tillfälligheter. Tålamod är en förutsättning för att dem förstnämnda ska falla in, ja.

Och OT, nej, hästen är inte värd några 5 miljoner. Ännu ett försök till vilseledande marknadsföring från din sida.

Skål!
Reply
Soberano Posted: 2010-10-24 07:49:53 Answer to: "bra startpoäng , bra värden , bra skalle why not? sitter man "

Hehe, Bad Romance har ju iaf stammen med sig Allvarligt talat trodde jag inte att det var så illa ställt med obalansen i spelet att han skulle kunna vinna guld på den tiden men jag hade fel.

Jag har inte sagt att det är en dålig häst du försöker sälja men 5 miljoner är ungefär vad dom dyraste hästarna i spelet gått för, inte många som kostat mer. Att då mena att en 6-årig valack med 200 poäng och ett par segrar i raden (vilket han haft förut så att han kommit igång NU är ju inte helt sant) ska vara värd det är ju löjligt att påstå. Du lovar att han ska springa in 1.5 miljon med rätt matchning men påstår att han ska vara värd 5 miljoner........Hänger inte med riktigt.
Reply
Posted: 2010-10-24 19:23:46 Answer to: "Ja, det är minst sagt skrattretande att en häst med 4,9 i medel v"

Became a member: 
Forum posts:
säg någon gång du inte förvånas över spelet, vi har haft underbara tider här på zonen och utan obalansen skulle nog hälften tappat hoppet..
Reply
Mancher Posted: 2010-10-24 20:37:26 Answer to: "säg någon gång du inte förvånas över spele"
458
YOLO Stables
Jägersro

återigen är det en användare med 1 h:s speltid som bjuder...
Reply
Soberano Posted: 2010-10-24 22:26:44 Answer to: "återigen är det en användare med 1 h:s speltid som bjuder.."

Från Singsjön......
Reply
Posted: 2010-10-25 00:56:43 Edited(2): 2010-10-25 01:10:15

Became a member: 
Forum posts:
....som haft stallet i 2 månader och lägger sedan 2.2m på en kakan-häst helt plötsligt när han inte köpt en kuse o än mindre startat en innan dess.
*suck*
Reply
Mancher Posted: 2010-10-25 08:46:58 Answer to: "*suck*"
458
YOLO Stables
Jägersro

Ja, asså själva priset är inte det som stör mig. Det är ett helt okej pris, även om det kanske var i högsta laget. Utan det är det att det alltid är likadant när det kommer till Kakans försäljningar, stall som varit inne mindre än 2 h som bjuder, och det börjar bli väldigt tröttsamt...
Reply
larockma Posted: 2010-10-25 12:22:41

Became a member: 2008-11-18
Forum posts: 1474
...det kanske rör sig om en stor koncern?
Reply
Posted: 2010-10-25 16:58:26
458
YOLO Stables
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:
Jo, PuchMaxarn... det var mer det jag ville åt med. Priset i sig är kanske okej, men att ett nytt stall utan en enda start råkar få ett ryck o slänger i väg 2.2m på just en kakan-häst.

Håller med dig helt PuchMaxarn...börjar bli tröttsamt ! därav mitt *suck*
Reply
Posted: 2010-10-26 16:08:01 Edited(2): 2010-10-26 16:12:20
458
YOLO Stables
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:
Nu får det BANNE MIG RÄCKA !!!
Binary för 1m av ett stall som spelat endast 1 DRYG TIMME och gjort 5 SNABBA PANIKSTARTER med för att få shoppa på börsen...och än en gång RÅKAR ETT SNYTT STALL sniffa upp ¨just en kakan-häst på börsen och lägger nästan 1 mille !?!?

NÄSTAN EN FET MILLE på en häst som har 39 sketna startpoäng, inte visat någon "skalle" (2 vinster) och riktigt usla 19 på de blå ! Ööööverbud någon !?!

Det finns massor 3 4 o 5-åringar med lika mycket startpoäng, bättre skalle och mer på de blå som går för liknande eller klart billigare. Mest handlar det ändå om mönstret ...att det ännu en gång är ett rookiestall som lastar upp stora delar av sitt kapital på just en kakan-häst...

Så trött på det !

Undrar hur många rookiestall som kommer undan med "Ja men vad ska jag göra, det bara RÅKAR hända att de bjuder på just min av flera 100 hästar på börsen"?
Hur kan någon ens vara överraskad över att nybörjarstall fuskar när ett av toppstallen hela tiden tillåts köra efter en egen regelbok och kommer undan?
Reply
Posted: 2010-10-26 16:17:19 Answer to: "Nu får det BANNE MIG RÄCKA !!! :@ Binary för 1m av "

Became a member: 
Forum posts:
dock så har det varit bud kamp på binary av 4 olika personer ända sedan dagen jag la ut den så det kan till och med kollas upp i historiken.
Reply
Posted: 2010-10-26 17:02:50
458
YOLO Stables
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:
Ok, då ber jag om ursäkt kakan.

Vet bara att vi hade den här diskussionen för nå´t halvår sedan om att du hade väl mycket flyt med nya stall som råkade lägga bud på dyra hästar. Kändes skönt att inte sett det på ett tag nu

men nu kom två snabba igen så då såg jag bara mönstret komma igen, och jag ser ju inte någon budhistorik.

Jag ser bara att du haft två rookiestall som råkat köpa dina hästar dyrt. Reagera och vart bara allmänt besviken på att se skiten igen. Du vet ju redan innan att jag tycker du vart i gråzonen för ofta.

Bara glad å andra sidan om man slipper se dig cirkla där igen, så egentligen är det väl bara skönt att det var ärliga bud i så fall

Än en gång , sorry ...
Reply
Posted: 2010-10-26 17:23:44

Became a member: 
Forum posts:
DU PERRA JAG SÄGER DEJ EN SAK ATT JAG FUSKAR INTE O JAG SKITER OM BINARY HAR INTE VISAT NÅTT JAG VILLE BARA HA HENNE SÅ SLUTA O GNÄLLA OKEJ
Reply
hogan Posted: 2010-10-26 18:01:43

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Undrar vem det är som ligger bakom alla dessa nyöppnade stall....jag tror det rör sig om samma snubbar hela tiden som cirklar runt och blåser stall efter stall....man ser ju att det finns massor som startar om så fort de går i konkurs....Jag pratade med en härom dagen som sa ngt klokt, han höll med om att han startat om några ggr beroende på att han lagt hela startkapitalet...vad det nu är på, det var på 2.5 miljoner när jag började 18/1 -2008

Men han sa det att det funkar inte med en häst stall längre, han hade kört så 3-5 ggr och bjudit på för tillfället börsens bästa häst hela startkapitalet och sen trott att han ska göra stora klippet på EN häst...men han var ärlig och sa det iaf och att han tänkt om, han tar det lugnare nu och har fullt stall och har ngn hyfsad kuse faktiskt. Man måste lägga ner lite mer än bara EN häst, för det slutar alltid med att de får lov att sälja den här kusen som de trodde skulle ge dom fribiljetten in bland de stora o göra klippet....men det funkar inte så. Man måste snåla som fan på pengarna o bygga upp ett planerat på längre sikt, köra lite billigt i början för att komma in i det....man kan få fram kanoner på egen avel lika gärna som att dra en från stuteriet.

Men vad jag ville ha sagt, det är....hur många såna här snubbar som detta exempel finns det inte då, det behöver ju inte alltid vara fusk men de skapar en oreda och massa spekulationer, det är alltid nya namn på dessa köpare av gamla sönderkörda hästar som läggs ut till överpriser, så länge det finns korkade köpare så länge kommer överpriserna finnas.

Det kanske behövs lite nytänkande.....t.ex äldre hästar säljs i olika prisklasser, har de över 100p så får de säljas för 500.000 eller 1000.000 som max tak.....200p så är det 2000.000 som max tak.......och under 50p som i det här fallet Binary kan man ha ett max tak 250.000 ell 500.000

Sen går det ju inte ha likadant system för 1 åringar upp till 3 åringarna, men där kan man istället sätta ett generellt tak på 3 millar eller 5 millar...man kan ju ha ett frågeformulär bland topp 100 stallen räcker för att forma ut ngt som alla blir nöjda med....och detta skulle ju få ett stopp på alla spekulationer + snabba oförtjänade klipp.....sen tycker jag också att ett nyöppnat stall ska vara till för att lära sig från början, man ska inte kunna starta om hur många ggr som helst, antingen ett max antal på starta om eller ett max tak vad de får köpa hästar för, de ska inte kunna få köpa en häst för hela startkapitalet på 2 millar eller om det är 2.5.....max 300.000 eller nått sånt, men det är min åsikt och det är bara för att en del satt detta i system....och jag tror nog många vet vilka dom är....samma klick men olika namn varje gång, och lika dåliga på att stava rätt dessutom.

/Hogan
Reply
Posted: 2010-10-26 18:14:15 Answer to: "Undrar vem det är som ligger bakom alla dessa nyöppnade stall...."
458
YOLO Stables
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:
DU HOGAN JAG VILL BARA SÄGA ATT JAG SÅG BINARY I BÖRSEN O JAG BLEV INTRESSERAD HON HADE 106 STARTPOÄNG MEN SEN NÄR HON STARTADE HADE HON BARA 36 JAG FUSKAR INTE DU KANSKE FUSKAR BÖR DU PRATAR SÅ JAG SÄGER BARA LÅT DE HÄR VARA SISTA GÅNGEN NÄR NI PRATAR OM MEJ OKEJ DE BEROR PÅ ALLA FÖRSÖK O FÖRSTÅ DETTA OKEJ
Reply
Mancher Posted: 2010-10-26 18:23:52 Answer to: "Undrar vem det är som ligger bakom alla dessa nyöppnade stall...."
458
YOLO Stables
Jägersro

Tror inte på några nya strikta regler och ett system. Det finns talanger som kanske inte har så mycket SP på sig för tillfälligt, men ändå har kapacitet och kanske avelsvärde.

Däremot MÅSTE man bli hårdare mot sådana här affärer. Det är ju så fruktansvärt uppenbart, och även om det nu inte skulle vara kakan själv, vilket egentligen kvittar men som jag ändå tror, så säger det ju sig själv att det inte är en seriös affärer. Att stall som inte ens varit aktiva i 2 timmar, men ändå hunnit med att anmäla och starta 5 gånger, skulle lägga ett miljonbud på en häst. Och nästan alltid är Kakan inblandade i dessa affärer, DET KAN VÄL FÖR FAN INTE VARA EN TILLFÄLLIGHET? Och allt skitsnack hit och dit, mailväxlande hit och dit, det är inte relevant!! För det är hur lätt som helst att konstruera!!

Håller någon med ovanstående? Se till att rapportera tveksamma affärer, så det händer något!! Även Kakans, om ni håller med min teori!
Reply
Mancher Posted: 2010-10-26 18:27:37 Answer to: "DU HOGAN JAG VILL BARA SÄGA ATT JAG SÅG BINARY I BÖRSEN O J"
458
YOLO Stables
Jägersro

DU HOGAN JAG VILL BARA SÄGA ATT JAG SÅG BINARY I BÖRSEN O JAG BLEV INTRESSERAD HON HADE 106 STARTPOÄNG MEN SEN NÄR HON STARTADE HADE HON BARA 36 JAG FUSKAR INTE DU KANSKE FUSKAR BÖR DU PRATAR SÅ JAG SÄGER BARA LÅT DE HÄR VARA SISTA GÅNGEN NÄR NI PRATAR OM MEJ OKEJ DE BEROR PÅ ALLA FÖRSÖK O FÖRSTÅ DETTA OKEJ

Du blir inte mer trovärdig, varken av att använda versaler eller att vara spydig! Så lägg ner, vi får döma och tycka vad vi vill. Yttrandefrihet, lite av Sveriges prägling. Passar det inte så finns det andra sidor på nätet du kan gå över till istället, verkligen inget mig emot! ''FÖRSÖK O FÖRSTÅ DETTA OKEJ?''
Reply
[ 1 ]   2