[ 1
]
2
3
|
Travzonen
|
Posted: 2010-09-13 07:01:36
|
|
V75-3 | Taxikurirs Lopp Silverdivisionen, försök 5. 1:A PRIS 125 000 kr 1640 A 1. M.T.CHEROKEE Kontio Jorma 2. TOTTI T.DREAM Jensen Flemming 3. TARGET PLAYER Lennartsson Per 4. NOUVELLE PELLE Falsig Bo 5. PERSOS SEAMAN Haugstad Kenneth 6. TARA DEFI Sjunnesson Jörgen 7. RIDGEHEAD CAHORE Takter Johnny 8. NOUVELLE PONTUS Söderkvist Stefan 9. VICTORY HILL Kihlström Örjan 10. LINDUS KEY Laursen Jens a 11. MISS SIXTY Goop Björn 12. HARDY RIBB Adielsson Erik 
Turordning: 11-2-6-12-3-1-4-8-5-9-7-10
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-13 12:48:55
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, TARGET PLAYER
S 3, TARGET PLAYER
|
1,2,3,6,7 tror dom räcker här
|
|
Reply
|
|
jokern
|
Posted: 2010-09-13 15:08:21
|
Became a member: 2009-10-30
Forum posts: 123
|
MT Cherokee visade fin form när han pressade Minos Vang från dödens. 08 si 500m. Kort distans är en fördel. (5/12 på 1640m) Är snabb ut från start. Vill Jorma ha rygg på Target Player här?
Totti T Dream gick riktigt bra på solvalla 18/8 och ska ses med chans här.
Target Player är mkt startsnabb och har gått bra i Pers regi. Till spets här?
Persos Seaman är snabb ut men kan få positionsproblem här, dödens vill man inte ha då hästen inte gillar den positionen.
Både Nouvelle Pelle och Pontus har finfin form och jag skulle inte bli förvånad fall någon av dessa skräller.
Ridgehead Cahore tror jag inte på över kort distans, laddar Johnny från start är risken överhängade att det blir galopp, det har vi sett vid ett flertal tillfällen. Nu kan det bli vingel.
Hardy Ribb gillar den korta distansen, har en bra speed men det krävs mkt tur med positioner och överpace för att de ska ha chans.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-13 20:27:11
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, TOTTI T.DREAM
|
första spiken kommer här. totti t dream.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-14 10:29:40
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, TOTTI T.DREAM
S 2, TOTTI T.DREAM
|
Target PLayer tar väl spets. Totti T dream får väl rygg och MT Cherokee andra invändigt. Tror mest på dessa tre och mest av allt på Totti som jag också anser vara en tänkbar spik.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-09-14 10:45:59
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 1, M.T.CHEROKEE
S 1, M.T.CHEROKEE
|
Fint lopp.
Svårt lopp.
Loppscenariot känns väsentligt för de är rätt jämna o vem som helst kan väl vinna?
Får för mig att MT Cherokee kan hålla spets initialt o släppa till Target Player el Haugstad?
Hardy Ribb är en sån där "dyr" häst jag har som alltid slinker med på systemen.
Kan Ridgehead ha nåt med detta o göra? Eller är det galoppgaranti?
Lurigt, måste suga mer på karamellen
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-14 11:01:09
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, TARGET PLAYER
S 3, TARGET PLAYER
|
jag gör det enkelt, 1,2,3 räcker
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-14 14:12:35
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, TOTTI T.DREAM
|
Stenklar 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-14 14:12:55
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, HARDY RIBB
|
6 Tara Defi är bättre än någonsin. Det var starkt gjort att
hinna fram till seger senast då hon hade långt fram 300 kvar.
Läget nu är väl inte det allra bästa, men i den form hon är nu
är hon ändå streckvärd. Jag tycker det är jämnt mellan
Flemming Jensens hästar, säger Carsten Bundgaard.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-14 18:57:57
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, VICTORY HILL
S 3, TARGET PLAYER
|
1 M.T Cherokee- Nya Roberto? Gör bra insatser men 5 andraplatser och ingen seger hittills i år? Var riktigt bra senast utanpå Minos Vang. Har inte visat prov på någon startsnabbhet men lär få en ra position. Gillar kort distans och med rätt lopp kan han nog duga långt. Dock inte vunnit på 1,5 år.
2 Totti T. Dream- Flemming lilla kämpe vet hur man gör på ett uplopp och vet precis var mållinjen är. Gjort två bra insatser senast loppen när han från bakspår har plockat ner konkurenterna över upploppet. Stor chans att det blir så igen? Kan öppna snabbt men är inte beroende av någon ledninge och OS bör passa perfekt.
3 Target Player- Kastade in handduken fullständigt från dödens senast. Han gör så ibland vad det verkar men är riktigt bra när han fungerar som han ska. Sitter garanterat i´ledningen och om han fungerar därifrån blir han riktigt svår att plocka ner. Kan vara ett spikförslag för den modiga tipparen.
4 Nouvelle Pelle- avslutade bra invändigt till fjärdeplatsen senast. Har inte vunnit än i år och motståndet tufft den här gången. Med rätt resa kan det vara en jätterysare men jag bedömmer att det kostar för mycket i förhållande till chansen att han vinner att ta med honom. Dessutom aldrig vunnit över distansen.
5 Persos Seaman- Nöter på bra och tjänar fina pengar. Nu är det för kort distans och för tufft emot för att jag ska räkna honom med chans.
6 Tara Defi- Ytterliggare en formhäst från Flemmings stall. Spurtade helt lysade till seger senast och gången innan tvålade hon till True Q. Nu var det över medeldistans vilket inte är True Qs favorit. Kort distans har Tara inte fungerat lika bra över som medel och hon står väldigt tufft inne in klassen. Flemming väljer ju dessutom att köra Totti och jag tror det kan bli tufft för Tara att slå favoriterna i loppet.
7 Ridgehead Cahore- Upp och Ner kan man väl beskriva honom som? Fick gå ett väldigt billigt lopp senast och vann bekvämt. Trivs allra bäst där framme, är ruskigt snabb ut och frågan är hur mycket Takter laddar från spår 7. Target kanske släpper ledningen med tanke på OS och då lär Takter hålla ett jämnt tempo hela vägen. Tröttnade senast efter en väldigt offensiv styrning. Inte lyckats hävda sig i silver tidigare och jag tror inte att detta är rätt lopp för honom.
8 Nouvelle Pontus- Den lite sämre av Falsigs två Nouveller enligt mig. Trist spår och det blir nog att rikta in sig på matpengar.
9 Victory Hill- Suttit fast med allt kvar två starter i rad mot bra motstånd. Kan inte utnytja sin startsnabbhet här men har en bra rygg i Totti T. Dream. Plockade fyra längder på Bamse Gema över upploppet i Juli. Kan verkligen flytta på sig och kan vinna det här med tempo på loppet.
10 Lindus Key- Såg riktigt fin ut närm galoppen kom in på upploppet senast. Hade klar vinstchans i det läget. Gjorde likadant gången innan fast då såg hon lite trögare ut. Gillar kort distans men står oerhört tufft inne och måste överprestera för att vinna det här.
11 Miss Sixty- Var ute mot Totti T. Dream senast men då omvända spår. Fick stryk då och lär inte vara närmre i mål den här gången.
12 Hardy Ribb- Avslutade okej till fjärdeplatsen i silverfinalen senast. Blir svårt att vinna från detta spåret mot de här konkurenterna men tjänar nog lite pengar som vanligt.
Min ranking: 3-2-9-6-7-1
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-16 06:18:45
|
Became a member:
Forum posts:
S 3, TARGET PLAYER
|
Vet bara att Target Player tar spets...
Kommer Totti ikapp ??... spurtar som svetsloppa ...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-16 11:05:57
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, TARGET PLAYER
S 3, TARGET PLAYER
|
Jag är inne på att spika Target player. Han kommer ju att ta spets, och 1an kommer lägga sig i rygg. 2an kommer ju få dödens eller kanske 2-3 ytter. Han har förvisso en grym spurt men det känns som target ska kunna hålla undan.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-16 16:40:50
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, TOTTI T.DREAM
S 2, TOTTI T.DREAM
|
Finns bara två streckvärda outsiders här: Persos Seaman som har toppspår och kan avsluta bra och Victory Hill som är startsnabb och har lillchans på andra invändigt eller i vart fall 3 ytter.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-16 17:02:23
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, M.T.CHEROKEE
|
ledaren och rygg ledaren kanske räcker.
Men Flemming är Flemming.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-16 18:11:16
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, TARGET PLAYER
S 3, TARGET PLAYER
|
Target player bör ju ta spets här, förhoppningen är att 1an håller upp och tar rygg på han så 2an hamnar i dödens. Jag spikar target player tror jag, står och velar mellan att spika han eller poppy
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-16 21:17:12  Target player bör ju ta spets här, förhoppningen är att 1an håller upp och tar rygg på han så 2an hamnar i dödens. Jag spikar target player tror jag, står och velar mellan att spika han eller poppy
Answer to: "Target player bör ju ta spets här, förhoppningen är att"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, TOTTI T.DREAM
S 2, TOTTI T.DREAM
|
Att du lyckas placera Totti i dödens i din badkarskörning är nog mest önsketankar. Totti är väldigt snabb från start och tar lätt en längd på M.T Cherokee. Det är minst rygg ledaren som gäller för Totti, och det kan även bli ledningen om Fleming vill ladda max. Personligen tycker jag att han ska släppa till Target och speeda förbi på upploppet. Men oavsett taktik så vinner den.
|
|
Reply
|
|
8freak
|
Posted: 2010-09-16 21:54:26
|
Became a member: 2010-03-19
Forum posts: 194
V 2, TOTTI T.DREAM
|
Tror inte Target tar spets. Tror att Totti tar den och sedan släpper han inte. Target i dödens? M.T.C. i rygg ledaren.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-16 23:46:36  Tror inte Target tar spets. Tror att Totti tar den och sedan släpper han inte. Target i dödens? M.T.C. i rygg ledaren.
Answer to: "Tror inte Target tar spets. Tror att Totti tar den och sedan släpper h"
|
Became a member:
Forum posts:
S 3, TARGET PLAYER
|
Inget snack att target player ät den startsnabbaste hästen! frågan e hur mycket han laddar det e lite som torvald vill han ha ledningen så får han den.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-16 23:54:00
|
Became a member:
Forum posts:
S 3, TARGET PLAYER
|
Dom anser ju att T.P bara fungerar i ledningen så att dom kör till är ganska säkert. Jag tror inte den vinner men ledningen är ju närmaste vägen till mål så osvuret är bäst.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-17 00:11:10
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, TOTTI T.DREAM
S 2, TOTTI T.DREAM
|
Oavsett vem av Totti och TP som tar ledningen så får den andra med garanti rygg på ledaren. MTC får tredje inner; den är nämligen inte nära på lika startsnabb som 2 och 3. Så varken 2 el 3 får dödens. Det tar jag gift på.
Det finns dock andra startsnabba utanför (5,7) som visserligen inte kan ta ledningen, men som kan dra på i starten för att hitta ner till sargen i syfte att få tillgång till OS. Så det är ingen garanti att MTC ens får tredje inner om det vill sig riktigt illa.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
3
|