[ 1
]
2
3
|
Travzonen
|
Posted: 2010-09-13 07:01:36
|
|
V75-4 | Volvias Lopp - Dagens Flex Klass I, försök 6. 1:A PRIS 100 000 kr 2140 V 1. PHOTO DIABLO Goop Björn 2. KING OF KINGS Sjöberg Patrik 3. H.G.TOP LINE Kihlström Örjan 4. ORCAS BAC Untersteiner Peter 5. ELSTAR PRIDE Albinsson Bjarne a 6. NOSTRO VALUE Lönn Christer 7. POWER VICTORY Falsig Bo 8. TRYFFEL Haugstad Kenneth 9. YOGGI HORNLINE Lennartsson Per 10. TURBO M.M. Heiskanen Veijo 11. MAJORS SNAPSCHO Gustafsson Conny a 12. ARCTIC TOOMA Kontio Jorma
Turordning: 8-9-6-5-2-4-10-3-1-12-7-11
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-13 11:13:50 Edited(1): 2010-09-13 12:18:36
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, PHOTO DIABLO
|
Photo diablo gjorde ju en monster spurt senast, om jag inte minns fel?, så jag e lite inne på att spika han nu, rygg ledaren med OS.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-13 17:20:22
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, H.G.TOP LINE
|
Svårt lopp annars 1-2-3-4-6-8-9-10 har chans tror mest på 3 H.G.Top LINE som kan vinna detta med kommer säkerligen ha med många
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-13 20:30:00
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, YOGGI HORNLINE
|
1,3,6,9 tror mest på yoggi får en smygare härifrån.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-09-14 11:02:00
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 9, YOGGI HORNLINE
S 6, NOSTRO VALUE
|
Nostro spetsar o bjuder Björn en trevlig ryggresa.
Örjan på HGToplin är mycket spännande.
King of Kings är väl ett sånt där riktigt skrällekipage?
Finns många bra..
Än en gång tycker jag att det ser ut att va ett fint lopp, jämt o svårlöst.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-16 06:13:36
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, PHOTO DIABLO
|
Tvåhästarslopp där man få ta ställning...
PHOTO DIABLO har haft tjyvlägen på slutet... nu spets och slut eller OS och plockepinn...
Motbudet är ju NOSTRO VALUE som ta spetsen och hålla undan..
men det är ju det där med att ta ställning
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-16 12:13:23
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, PHOTO DIABLO
|
Tycker det finns ett antal hästar till som kan slåss om det. jag har med 1,2,6,9,10 funderar på att slänga med 5an också.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-16 13:33:32
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, YOGGI HORNLINE
|
Dags för Kingen igen?
Eller Yoggi?
Turbo m.m
hehe m.m med mera 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-16 18:15:17
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, PHOTO DIABLO
|
Vill nog ha med 5an iaf, tar bort Turbo tror jag. Känns som det kan vara hans tur med lite klaff, har inte vart sämre än 2a senast 5 starterna. Har toppform.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-16 18:36:35
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, YOGGI HORNLINE
|
Apropå Turbo MM är det någon som vet varför han blev struken senast?
Tacksam för svar 
|
|
Reply
|
|
ddmannen
|
Posted: 2010-09-16 18:43:50  Apropå Turbo MM är det någon som vet varför han blev struken senast?
Tacksam för svar 
Answer to: "Apropå Turbo MM är det någon som vet varför han blev "
|
Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
|
Ö 100821-7 r 8/2100 str, sårskada - - Takter Johnny
sårskada står det på travsport.se
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-16 18:58:49
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, YOGGI HORNLINE
|
Tack, då får vi hoppas att såret är läkt och hästen är i full form 
Denna brukar ju gå bra efter lite vila också, kanske Veijo taktik strök sist pga det dåliga spåret han fick i den starten?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-16 21:28:52
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, KING OF KINGS
S 6, NOSTRO VALUE
|
King of Kings hade en riktigt fin spurt senast. Jag tror man klarar sig bra på 1,2,6 = Helgarderat
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-17 09:18:25
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, PHOTO DIABLO
S 6, NOSTRO VALUE
|
S.o.S
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-17 09:21:54  S.o.S
Answer to: "S.o.S"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, KING OF KINGS
S 6, NOSTRO VALUE
|
Inte en chans för SOS på Photo...
Skoja bara... Chansen finns väl. Men Nostro VAlue är stark (även om han svikit sista biten de senaste loppen) och det kanske är bättre att ha rygg på Nostro än att ha honom på utsidan. Nostro drar i hårt tempo hela vägen, sviker på upploppet och då kan Photo eller KoK speeda förbi. Alltså= Rygg Och Slut
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-17 11:59:53
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, PHOTO DIABLO
|
Photo kommer få ett perfekt lopp i rygg på Nostro. Jag var länge inne på att spika han. Men det finns ju några bra här, Yoggi var ju grym senast bla. 5an ska jag ha med också.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-17 12:36:48  Inte en chans för SOS på Photo...
Skoja bara... Chansen finns väl. Men Nostro VAlue är stark (även om han svikit sista biten de senaste loppen) och det kanske är bättre att ha rygg på Nostro än att ha honom på utsidan. Nostro drar i hårt tempo hela vägen, sviker på upploppet och då kan Photo eller KoK speeda förbi. Alltså= Rygg Och Slut
Answer to: "Inte en chans för SOS på Photo...
Skoja bara... Chansen finn"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, PHOTO DIABLO
S 6, NOSTRO VALUE
|
Jag var otydlig. Det jag menar är att Nostro Value släpper. Han har inte varit bra i ledningen så jag är 95% säker på att det är riktigt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-17 18:46:13
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, KING OF KINGS
|
Dagens rysare:
King of Kings
Såg en häst flyga fram från köplats över upploppet senast på Kalmar och satte en bock i programkanten innan jag såg vem det var… Oskar Svanberg satt upp i sulkyn själv bakom sin egentränade sexårige valack och det formligen lyste form runt hästen, i comebacken efter över fyra månaders frånvaro. Där hade Oskar gjort ett riktigt bra jobb. King of Kings är klart kapabel för sin klass och den minnesgode kommer ihåg att hästen vann två lopp inom rikstoton vid den här tiden i fjol.. Det kan alltså vara dags igen. Nu kuskförstärkt av Patrik Sjöberg, som satt i sulkyn vid båda V75 vinsterna ifjol.. 10ggr?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-17 21:29:54
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, PHOTO DIABLO
S 6, NOSTRO VALUE
|
Söker man en redig skräll så kolla på Elstar Pride. Ingen snabböppnare men 10.5 sista 700 biter bra.10%.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-18 10:00:32
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, KING OF KINGS
|
1 Photo Diablo- Har det inte stämt för senaste två starterna. Dödens näst senast och slängde då in handduken. Fick en fruktansvärd start senast med 4e och 3e spår första 500m. Galopperade nog av tristes. Bättre kusk och läge nu men frågan är hur hon har tagit loppet.
2 King of Kings- Comeback senast och flög fram över upploppet från långt bak i kön. Har vunnit på rikstoton tidigare. Ett lopp i kroppen kanske är lite lite men jag tycker den såg riktigt bra ut senast. Galopperna har kommit med balansen barfota fram och jag tror han blir riktigt farlig barfota runt om. Snabb ut och lär få en bra position.
4 Orcas Bac- Lätt gång senast men avgjorde på ett bra sätt. Är snabb ut men kommer nog inte förbi 2. Hängde med bra i klass 2 finalen näst senast. Ska nog inte nochaleras här.
5 Elstar Pride- Avslutade bra bakom Greenhill's Daisy senast. Gjort det bra varje gång. Vann med flera längder näst senast mot billigt gäng. Gått bra tider och kan nog utmana med rätt lopp.
6 Nostro Value- Vek ner sig från ledningen som totofavorit senast. Har behandlats efter det och bara gått lungt och stått över jobb. Formen är nog inte på topp och hästen har inte övertygat från spets. Jag är tveksam till den höga streckprocenten.
7 Power Victory- Höll precis till andraplatsen efter gratisresa i ett 6 hästarslopp senast. Nöter på och tjänar pengar men visar inte så mycket fart. Är inte snabb ut och kan hamna på vingel härifrån, nja.
8 Tryffel- Avslutade godkännt bakom kulltopparna senast. Avslutar okej gång på gång. Kan få ett bra lopp härifrån och kanske kan utmana med flyt på vägen.
9 Yoggi Hornline- Avgjorde på ett bra sätt efter fin resa senast. Härdad i rikstoton även om han inte riktigt har fått till det. Läget behöver intevara någon fara och kan säkert vinna med rätt resa. Intressant men Lennartsson upp för första gången.
10 Turbo M.M.- Strulen för sårskada senast. Är startsnabb och missgynnas kraftigt av bakspår. Segrarna har kommit från ledning och får nog svårt härifrån.
11 Majors Snapscho- Avgjorde snyggt näst senast. Inte bra senast då han inte kunde något över upploppet. Tränaren snacka om att banan var för hård. Har ändå svårt att se honom räcka till från spår 11 här.
12 Arctic Tooma- Stryk av 11 näst senast. Vann före King of Kings senast. Fick då en bra draghjälp och hade 20 m tillgodo på King of Kings in på upploppet vilket krympte till 1m. Omvända lägen nu och får svårt.
Min ranking: 2-1-9-6-5-4
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
3
|