Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> Lite sur....

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2010-08-26 21:35:09

Became a member: 
Forum posts:
Jaha då va sommaren över för denna gång.

Ska inte prata så mycket om sommaren som för vår del bjudit på glädje och sorg, men i vår familj så vet man att allt roligt följs av tråkigheter, så är det bara och det har vi lärt oss att leva med.

Nej nu ska vi prata om roliga, konstiga, knäppa saker och lite gnäll.

Jag ser att Travbloggar och Tips sidor ploppar upp som finnar i en 12 årings ansikte för dagen, det är riktigt kul att se tycker jag. Jag undrar dock över några saker som jag inte fattar, om det e för att jag e trög och dum vet jag inte men.... Jag har iallafall observerat att det finns några "Travsidor" som går ut vidt och brett med hur duktiga man är på att spela trav, till sina läsare erbjuder man en ranking av varje lopp, man rankar helt enkelt 6-7 hästar i varje avdelning (Min hund kan göra detta) inga spelförslag, spikar, bästa draget eller liknande. Sen efter omgångarna så visar man upp små system kvitton på spel som kostat några tior som man har vunnit på. Folk blir helt lyriska och tycker att dessa sidor e dom bästa i hela världen. Så tyckte jag oxå först, trots att jag tyckte hela grejen va lite konstig så blev man ju imponerad.

Vad man borde fattat nu efteråt när man vet är ju att dessa sidor spelar stora joker system vilket inte gör spelet sämre på något sätt. MEN har man en travsida så tycker jag att man ska tala om för "Besökarna" detta så man inte lurar folk, det finns faktiskt dom som är nya i gamet som knappt vet vad ett jokersystem är. Jag undrar varför man har en travsida på dessa vilkor? Är det för att man vill visa sina vinst kvitton? Eller för att man inte vill dela med sig av sina spel utan fiska från andra? Säkert är det inget av det jag just skrivit utan tanken är nog god MEN jag tycker det är jäkligt konstigt.

Jag tycker att om man inte vill dela med sig av sina "drag" "spikar" eller systemförslag ska man inte ha en public travsida utan man ska spela i det tysta, för inte faen e det Sjyst mot besökare att mörka.

Jag tänker dock inte göra några påhopp utan det är bara så jag tycker och det utan att nämna några namn.

När jag var i Norge i sommras så hadde jag en sånn där nära döden upplevelse på spelfronten och lyckades ha 5 av 5 rätt efter dom 5 första avdelningarna värde 707.639:-kvar fanns endast 10 kuponger och jag hadde spik + 4 hästar kvar. Champagnen togs ut av kylskåpet och cigarren tändes, hur gick det? 5 rätt så klart och ingen kupong med 7 rätt, mina streck kom ju som vanligt 2´a. Nästan samma visa på Solvallas V-75 där jag missade spiken med ett halvt huved och Falsing lyckades lotsa fram Practical Joke till vinst som jag hadde som A-häst men behövde en B häst som vinnare och det blev miss på 7 hästar. Snart måste den väl sitta?

Jaja nog pratat om hästar, nu blickar vi framåt mot den mörka kalla vintern.
Reply
Posted: 2010-08-26 22:01:03

Became a member: 
Forum posts:
Ja, känner igen mig där.
Nära skjuter ingen hare, eller va man säger.
Har missat mycket pengar på ren jävla dumhet och självklart otur.
Har en polare som missat mer pengar än vad jag och på riktigt sjuka sätt.
T.ex. som att ha en rad man gjort fast man ej lämnat in och missat 370 lakan.
Satt alla skrällar och spikat emot största favoriten i omgången som bara vann och missat 600 lakan, sen finns det ett par andra gånger han missat liknande summor.

Men trav är ju trav.

Även fast det går åt helvete, så kommer man fortsätta att spela
Reply
simon_81 Posted: 2010-08-26 23:54:39
1278
Stall Lifephorse
Färjestad

Became a member: 2007-12-06
Forum posts: 772
Skönt ändå att läsa ifrån andra, att få det ännu mer bekräftat man i trav som regel "alltid" är nära.

Och fortsätter spela gör man trots att när man väl sätter storskrällen man hade jättefeeling för, så får man bara travguden som skrattar en i ansiktet genom att ge en ännu större skräll i loppet efter. Ska man slutligen lyckas pricka in en svår omgång, lär det i alla fall krävas en del omgångar på vägen som kommer svida. För mig var det klart värsta som hänt i den extrainsatta Jägersro omgången här i slutet av juli, där ju trots att klara favoriter som Raja Mirchi och Bart Sjöhammar vann blev tack vare dubbeljackpott en utdelning på 180k. Hade själv komponerat ihop ett ekonomiskt och spontant system för lite mer än 100-lappen, med v7 och några reduceringar. Lyckades dock rotera Cosette Pontmercy från B till C häst (loppet var jäkligt öppet) precis innan systemet sparades, och tackvare det blev det istället för 2,5 ggr sjuan inget. Känns fortfarande lite typiskt, nu när jag ska börja studera till hösten också. Just då var det dock ingen "nära döden" eftersom systemet redan fallit innan sista avdelningen.
Reply
Posted: 2010-08-27 18:34:08

Became a member: 
Forum posts:
Klanke du skriver att du är sur.
Vad tror du att jag blir när jag ser
att du har kopierat det min trav kollega
har skrivit,kom igen hitta på något
eget...skitdåligt Klanke!!!
Reply
Limpicus Posted: 2010-08-27 19:31:52 Answer to: "Klanke du skriver att du är sur. Vad tror du att jag blir när ja"

Became a member: 2007-12-25
Forum posts: 954
Stall Travtips ?
Reply
Posted: 2010-08-27 19:32:20

Became a member: 
Forum posts:
"skitdåligt Klanke!!!"

Skitdåligt kan man kanske säga, men roligt att se hur folk svarar din kollega hade jju om jag inte miste fel ingen direkt respons. Här på en större sida får han det, jag tar inte emot någon typ eloge eller dylikt.
Lika dåligt som att jag levererar TIpsaren varje dag till sidan och all annan information.. Skitdåligt kan också bli SKITBRA!

Din polare skulle kanske skriva krönikor för travzonen det hade varit kul!

Man har alltid någon som "hatar" och några som "Älskar" precis som vi människor till travet ena dagen torsk andra dagen kung.

ingen är perfekt! inte ens jag o(
Reply
Post removed Posted: 2010-08-27 23:27:11   Answer to: ""skitdåligt Klanke!!!" Skitdåligt kan man kanske"
Posted: 2010-08-27 23:51:39
1278
Stall Lifephorse
Färjestad

Became a member: 
Forum posts:
Vad hände med mitt inlägg?
Reply
B_Good Posted: 2010-08-28 00:09:03 Answer to: "Stall Travtips ?"

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Har aldrig sett sidan förut men den verkar ju bra.
Hamnar i statistiken!
Reply
Posted: 2010-09-03 09:33:35

Became a member: 
Forum posts:
Måste få säga att jag uppskattar ZONEN av många anledningar men främst för en sak...
Den är i stort sett befriad från rena personangrepp mellan skribenterna vilket man inte kan "beskylla" en del andra sajter för... Kritik är kritik och åsikter kan man ventilera hur man vill men personangrepp hör inte hemma på en travsajt om man har den lilla minsta känsla för sporten
Hoppas vi hjälps åt att hålla sidan rumsren....
Reply
B_Good Posted: 2010-09-03 14:08:47 Answer to: "Måste få säga att jag uppskattar ZONEN av många anle"

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Vi jobbar på det
Reply
[ 1 ]