[ 1
]
2
3
|
Travzonen
|
Posted: 2010-08-09 07:00:03
|
|
V75-7 | Silverdivisionen, försök 1 i Meeting 6. 1:A PRIS 125 000 kr 2140 A 1. MINOS VANG Jansson Torbjörn 2. J.R.BOY Lundberg Petter 3. GLIDE KRONOS Lindqvist Ove A 4. SIMB ROBITAILLE Osterling Susanne H 5. STARO COLD CARAT Bergh Robert 6. SPEED DEMON LOVE Melander Micael 7. G.Q.MAN Ohlsson Ulf 8. CHACO BAR Olofsson Hanna 9. LUDVIG PALEMA Söderholm Krister 10. LOST WITHOUT YOU Lång Göran 11. FARMING WAY Jauhola Mika 12. ROBERTO Goop Björn
Turordning: 4-11-12-5-1-3-7-6-10-9-2-8
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-08-09 11:22:19
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 12, ROBERTO
|
Hemskt svag silverdivision.. Nästan så man tror att Roberto ska ha vinstchans. Minos Vang är iaf bästa hästen men den kan man ju inte lita på.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-09 12:16:00
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, ROBERTO
|
Roberto smiter förbi i sista steget !
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-09 14:00:51
|
Became a member:
Forum posts:
|
Njae halv klurigt. Minos på benen skulle krossa guld den här veckan
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2010-08-09 16:06:28
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
V 12, ROBERTO
|
Roberto är så jävla stenklar! Minos har ingen form och kommer väl inte till spets? Björnbjörnbjörn!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-09 17:04:35
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, STARO COLD CARAT
|
får inte glömma 4 och 10 också. finns ju bättre spikar kan jag tycka, men håller med att det är första häst
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2010-08-09 23:11:39
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 4, SIMB ROBITAILLE
|
Har lite svårt att förstå att Roberto ska vinna detta från spår 12 och som behöver sina extrma lopp för att vinna, sen är han väl som bäst på 1640 också, men men alla har sina ideer....Minos Vang är iaf bästa hästen och har form men är hopplöst osäker, även om han bättrat sig lite på slutet, men spår 1 tror jag är sämsta tänkbara för hans del, då han inte är snabb ut alls.
Nr 4 blåser till ledningen här och kommer leda länge, ja jag tror att den har fin chans att leda hela vägen faktiskt, har dessutom toppform.
Värsta emot blir nog Robban här, den hästen har bra kapacitet och skall med på kupongen.
Farming Way stark som en oxe men hade nog viljat haft 500m till, likaså Lost Without You som egentligen är en bra häst, men missgynnas av läget då han e snabb ut och har ganska kass kusk i jollen.
3-7-12 lämnar jag utanför min kupong iaf. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-10 10:57:46
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, STARO COLD CARAT
|
Open stretch! Spåret blir plötsligt ganska passande
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-10 16:29:42
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, STARO COLD CARAT
|
vette tusan 5 Sttaro cold carat kanske skulle säkert ha vunnit om han inte hade blivit dragen av en trött häst bakåt senast?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-11 13:20:17
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, FARMING WAY
|
Ska Farming Way kunna vinna det här?
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-08-11 20:12:23
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Minos vang känns inte som någon bra storfavorit..
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-08-12 01:50:01
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 5, STARO COLD CARAT
|
Obehagligt att fler än jag får för sig att ickevinnande Roberto kan vinna loppet från bricka 12...
Masspsykos eller? Säger en del om loppet tycker jag..
Hogan kanske har en bra ide där? Ledaren spårar runt om?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-12 10:19:31
|
Became a member:
Forum posts:
|
är inne på Acces triton väg. staro cold carat kan nog vara vinnaren. tyckte hästen såg fin ut i sista starten. hade med den då med. kan bli robbans helg detta lik väl som det var nurmos förra helgen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-12 10:54:17
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, STARO COLD CARAT
|
Tror staro tar hem detta, inne på att spika den, 3 och 5 kommer samköra, har ju hänt tidigare. 3 kommer ta ledningen, och dom har sagt att dom bara släpper till Minos, men jag är säker på att dom bluffar. kommer släppa till Bergh
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-08-12 12:41:00
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Jag sätter ett litet frågetecken för Åkes hästar efter onsdagen på Solvalla. Eduardo fick ett perfekt lopp i andraytter attackerade 600 kvar och va slagen 400 kvar. Usel. B.K Bonnie Pearl borde väl klivit förbi Justalittlespot efter att ha blivit perfekt framdragen av denne sista varvet. Va okej men inte mer. Ywonne Hornline gick omkull. A Place For Us borde bara vunnit efter att ha varvat på 1.17 och ingen körning alls innan upploppet. Dålig. Lotto va en katastrof efter att ha fått ett perfekt lopp. Select Yankee va helt okej. Men som loppet blev kört så vinner den ju även om den inte är på topp... Jag kanske har fel som vanligt men jag fick ingen bra känsla för Åkes hästar efter onsdagen..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-12 17:32:52  Jag sätter ett litet frågetecken för Åkes hästar efter onsdagen på Solvalla. Eduardo fick ett perfekt lopp i andraytter attackerade 600 kvar och va slagen 400 kvar. Usel. B.K Bonnie Pearl borde väl klivit förbi Justalittlespot efter att ha blivit perfekt framdragen av denne sista varvet. Va okej men inte mer. Ywonne Hornline gick omkull. A Place For Us borde bara vunnit efter att ha varvat på 1.17 och ingen körning alls innan upploppet. Dålig. Lotto va en katastrof efter att ha fått ett perfekt lopp. Select Yankee va helt okej. Men som loppet blev kört så vinner den ju även om den inte är på topp... Jag kanske har fel som vanligt men jag fick ingen bra känsla för Åkes hästar efter onsdagen..
Answer to: "Jag sätter ett litet frågetecken för Åkes hästar"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, MINOS VANG
|
Instämmer med dig Tommie, men visst känns det lite som att Åkes hästar allt som oftast underpresterar på Solvalla. Det är precis som att dom inte vill vinna när de startar i huvudstaden, de bara stannar av när de kommer till upploppet, kanske är det för mycket tjo och stim för dom helt enkelt, eller är det de att Åke börjar komma ur form? Eller att han inte gillar Solvalla och hästarna känner av det i tömmarna?? En gåta.
Hursom, tycker jag att Minos har en bra uppgift framför sig, men jag kommer inte att spika, han är alldeles för osäker och det är ju mot slutet som pengarna ska delas ut.
Staro cold carat är definitivt värd ett streck.
Sen finns det några andra långsskott.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-12 21:54:23
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, STARO COLD CARAT
|
ViTippas kommentar:
Inte Norrlands Guld direkt
En typisk ”Norrlands-Silver” med ett gäng rena utfyllnadshästar. Bäst i loppet är Minos Vang, som visserligen var blek i V75 näst senast men senast spurtade snabbt som knappt slagen av Dust All Over, som hade fått bestämma i ledningen. Minos Vang kan öppna men innerspåret innebär ändå strul-/galopprisk med bilföljande sprintertypen Glide Kronos utvändigt och en spetssugen Robert Bergh bakom Staro Cold Carat ytterligare ett par spår utanför. Vi varnar extra för omgångens specielle Rensare Lost Without You. Denne gick i våras bra i skymundan i tuffare silverlopp än detta,
men har nu tävlingsvilat i två månader. Har alltid presterat bra efter tävlingsuppehåll och med klaff vad gäller tempo och positioner kan andra årssegern komma för den något ovillige sexåringen. Nämnde Staro Cold Carat har två formhöjande lopp i kroppen och chans att
nå favoritpositionen ledningen. Roberto är härdad i klassen och gick näst senast starkt bakom Frillan Filiokus. Björn Goop upp nu. Sista strecket till segervane (vunnit 7 av 14 sverigestarter) Farming Way, som tidigare svept ett helt fält i Skellefteå över en långsida.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-12 22:00:34 Edited(1): 2010-08-13 03:29:26
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, STARO COLD CARAT
|
V75-7 KUSKINTERVJUER
3 Glide Kronos hade ledningen på Umåker senast. Fullföljde duktigt,men fick stryk av två för dagen bättre hästar i Pirate Copy och Face the Evil. Bra läge igen och hästen är naturligt startsnabb så vi kör framåt direkt. Lite längre distans nu men det har ingen betydelse.Formen är god så jag tror på en framskjuten placering, även om han kanske inte vinner. Troligen barfota runt om denna gång, säger Ove A Lindqvist.
4 Simb Robitaille har varit bra en längre tid men var kanske lite sämre senast. Han var kanonfin i måndagsjobbet och det kan ha varit resan som spökade senast. Läget är bra och jag hoppas att det blir spets. Han skall räknas i ett öppet lopp, säger Staffan Osterling.
5 Staro Cold Carat körde jag invändigt med på Solvalla i lördags. Jag lyfte ut honom på sista bortre, men hästen framför blev stum direkt och vi hamnade sist. Bara att glömma loppet. Hästen har i alla fall två snälla lopp i kroppen efter lång vila och ska bli bättre och bättre. Fint läge bakom bilen här och jag laddar för ledningen där han trivs bäst. Hoppas vi kan vara någonstans där framme. Barfota bak igen och halvstängt huvudlag den här gången, säger Robert Bergh.
7 G.Q. Man gör det bra mest varje gång. Kan öppna snabbt och det blir till att ladda från detta svåra spår för att försöka hitta ner i banan. Får han med sig en slant är jag fullt nöjd. Han kommer som vanligt att köras barfota bak, avslutar Mats Bucht.
10 Lost Without You var inte lika bra som tidigare senast i Östersund, då han bland annat besvärades av en hovspricka. Fick därför sommarlov ett tag men nu har vi tränat på och kört ett banjobb efter 1,19 med 1,15 sista rundan. Hästen känns fin och går alltid bra efter vila, då han tycker det är kul att komma ut på tävlingsbanan igen. Har mest haft dåliga framspår i V75 i år och tiondespår är i det närmaste ett kanonläge för hans del, då det ändå inte är någon startraket. Barfota runt om och helstängt huvudlag, vilket han nästan alltid tävlar med. Minos Vang gick skitbra senast, men jag får hoppas på strul från innerspåret för hans del. I övrigt ser det ut att vara enklare motstånd än tidigare i Silverdivisionen, då vi mött Rakas och grabbarna. Långresa brukar aldrig ställa till något men min häst gillar inte om tempot blir lågt. Får vi lite överpace räknar jag med att vi dyker upp där framme någonstans, säger Göran Lång.
11 Farming Way gick fram i dödens på hennes hemmabana Rovaniemi i finska V75 nu senast. Hon fick problem varvet kvar och galopperade sedan som slagen. Farming Way vann gången innan i Uleåborg Silverdivisionens final. Hon spurtade vasst från tredje invändigt till knapp seger. Hon hade spår 11 i juni i ett V75-lopp och var då bra tvåa efter att ha attackerat från fjärde utvändigt. Men det är alltid tuffare i svenska V75, säger Jouni Klemola.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-12 22:02:09 Edited(2): 2010-08-13 03:31:38
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, STARO COLD CARAT
|
VINNANDE VETANDE
1 Minos Vang har haft innerspår en gång i Sverige, detta i förra regin; galopp i ledning efter 200 körda i vad som blev 10,5-öppning.Har körts till ledning efter 400 i 10,5-öppning från spår 4.
3 Glide Kronos har bland mycket annat frontat från spåren 1 och 2 i 10-öppningar. Har tagit fyra av sina fem senaste segrar över 1600.
4 Simb Robitaille har två segrar på tre skellefteåstarter.
5 Staro Cold Carat har vunnit de två starter han gjort i Skellefteå,den senaste efter att ha tagit ledningen i 12-öppning från spår 4.Har vunnit sex av de nio gånger han körts i ledningen.
7 G.Q.Man har två segrar på fem starter för Uffe Ohlsson.
10 Lost Without You har svarat för plusinsatser de tre gånger han återkommit efter minst två månaders ”vila”. Var i fjol knappt slagen V75-tvåa (Power Nap) från spår 9 och 2008 spurtade han vasst som trea från spår 11, bakom topphästarna Wellino Boko och Bobtail.
11 Farming Way har tre segrar på fyra skellefteåstarter och femsverigesegrar (två från bakspår) tillsammans med Mika Jauhola.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-13 13:10:08
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, STARO COLD CARAT
|
Timos ranking V75-7: A: 10-1-5 B: 12-11-3 BC: 4-6 C: 7-9 D: 2-8
SPETSSTRIDEN: Glide Kronos är riktigt snabb bakom bilen och man "hotar" med att köra i ledning trots väl lång distans. Om Minos Vang eller Staro Cold Carat tidigt ställer frågan tror jag dock att någon av dessa får överta.
1 Minos Vang är bästa hästen och han blir också favorit. Var tidigt slagen och blek i V75 näst senast men spurtade starkt i snabb avslutning bakom ledande Dust all Over senast. Har tidigare öppnat bra från innerspår men galopperade då i tät efter 200 meter. Galopprisk igen och framförallt det faktum att han får svårt att svara 3 Glide Kronos gör att det finns hopp att fälla favoriten. Mitt spelvärda drag i loppet är 10 Lost Without You. Denne har kapacitet som gott och väl duger men inte den bästa vinnarinställningen. Gick bra i hårdare V75-lopp än detta på försommaren men blev sliten och har vilat i två månader. Just det faktumet gör att jag tror på hästen, då han ALLTID presterat bra efter längre tävlingsvila. Jobbar starkt och fräsch och extra löpsugen kan kompensera den tveksamma vinnargnistan. 5 Staro Cold Carat har tidigare vunnit klassen och som jag läser loppet är det bra chans att han når favoritpositionen ledningen i första sväng. Två preparélopp i kroppen efter lång vila höjer formen och liksom senast blir det racerbalans. Har vunnit två av de tre starter han gjort i Skellefteå. 12 Roberto avslutade starkt bakom Frillan Filiokus näst senast, då man körde hästen utan käkrem. Var ute över opassande förutsättningar senast men Björn Goop upp nu och kortare distans är plusfaktorer. 11 Farming Way är segervan och snabb och trivs i Skellefteå. Kan speeda våldsamt om han visar formen han hade innan senaste starten. Glide Kronos är en sprinter som endast streckar på att han får en bra resa och ska testas med norskt huvudlag för första gången.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
3
|