[ 1
]
2
|
B_Good
|
Posted: 2010-07-22 15:46:50
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Eh inte rätt forum egentligen men jag tänkte jag skulle ta o lägga ut en blänkare.
jag ska flytta rill Växjö om en månad (flickvännen ska börja plugga) och har noll koll på stan.
Nån som har nåt tips på boende eller jobb? Eller nåt annat man bör veta om stan?
Har de en travbana eller vilken är närmast?
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2010-07-22 18:13:33  Eh inte rätt forum egentligen men jag tänkte jag skulle ta o lägga ut en blänkare.
jag ska flytta rill Växjö om en månad (flickvännen ska börja plugga) och har noll koll på stan.
Nån som har nåt tips på boende eller jobb? Eller nåt annat man bör veta om stan?
Har de en travbana eller vilken är närmast?
Answer to: "Eh inte rätt forum egentligen men jag tänkte jag skulle ta o l&au"
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
|
Nämen vad trevligt  Jag går gymnasiet där på Katedralskolan.
Det är en fin stad. Men tyvärr ingen travbana. Närmast är väl typ Tingsryd, Vaggeryd och Kalmar. 11 mil till Kalmar. 8 mil till Nybro där jag bor.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-07-23 00:02:31  Nämen vad trevligt  Jag går gymnasiet där på Katedralskolan.
Det är en fin stad. Men tyvärr ingen travbana. Närmast är väl typ Tingsryd, Vaggeryd och Kalmar. 11 mil till Kalmar. 8 mil till Nybro där jag bor.
Answer to: "Nämen vad trevligt :D Jag går gymnasiet där på Katedr"
|
|
Ah ok 3travbanor på hyggligt avstånd iallafall..
Hmm? Nybro? Grått o kriminellt? Tror jag varit där nån gång.
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2010-07-23 00:48:51  Ah ok 3travbanor på hyggligt avstånd iallafall..
Hmm? Nybro? Grått o kriminellt? Tror jag varit där nån gång.
Answer to: "Ah ok 3travbanor på hyggligt avstånd iallafall..
Hmm? Nybro? "
|
|
Från kusten (vid ölandsbron): Kalmar - Nybro - Emmaboda - Lessebo - Hovmantorp - Växjö - Alvesta. Där har du den raka tåglinjen innåt landet
Nybro är större stad än Emmaboda, Lessebo och Hovmantorp. Vad menar du med grått och kriminellt?
Om ett år bor jag nog också i Växjö! Pallar pendla MAX med ett år till.... tåget går vid 6.10  typ 3 dagar i veckan åker jag så jävla tidigt......
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2010-07-23 00:49:53
|
|
Vilken stad flyttar du ifrån?
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-07-23 00:53:26  Vilken stad flyttar du ifrån?
Answer to: "Vilken stad flyttar du ifrån?"
|
|
Visby.
Menade inget mer än att jag hade för mig att Nybro var grått o smått kriminellt men jag kan ha misstagit mig.
Shit va jobbigt att pendla..
|
|
Reply
|
|
ddmannen
|
Posted: 2010-07-23 01:25:26  Visby.
Menade inget mer än att jag hade för mig att Nybro var grått o smått kriminellt men jag kan ha misstagit mig.
Shit va jobbigt att pendla..
Answer to: "Visby.
Menade inget mer än att jag hade för mig att Nybro var gr"
|
Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
|
Det är inte mycket längre till Halmstad från Växjö.
Även Malmö kan väl vara ok avstånd , iallafall på tisdag då det är en årets bästa travdagar på Jägers.
Grått och kriminellt , smedby södra eller hur är det andy?
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-07-23 01:29:30  Det är inte mycket längre till Halmstad från Växjö.
Även Malmö kan väl vara ok avstånd , iallafall på tisdag då det är en årets bästa travdagar på Jägers.
Answer to: "Det är inte mycket längre till Halmstad från Växjö"
|
|
Nice. Så då kan man iallafall gå på lite trav o tjäna storkovan nu när man ska va landsflyktig o arbetslös..
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2010-07-23 02:38:35  Det är inte mycket längre till Halmstad från Växjö.
Answer to: "Det är inte mycket längre till Halmstad från Växjö"
|
|
Kriminellt? Jag fattar inte vart ni vill komma? Vad menas med kriminellt? Tjuvar? mördare? snorungar?
Du bor här i närheten eller ddmannen?! 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-07-23 02:53:10  Kriminellt? Jag fattar inte vart ni vill komma? Vad menas med kriminellt? Tjuvar? mördare? snorungar?
Answer to: "Kriminellt? Jag fattar inte vart ni vill komma? Vad menas med kriminellt? T"
|
|
Hade en polare som bodde där(om jag tänker på rätt ställe) för nåra år sen som fick x antal bilinbrott, Ett gäng smånazzar röjde runt i största allmänhet o Soc hade en hel hög lägenheter där de placerade pundare..
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2010-07-23 03:03:31  Hade en polare som bodde där(om jag tänker på rätt ställe) för nåra år sen som fick x antal bilinbrott, Ett gäng smånazzar röjde runt i största allmänhet o Soc hade en hel hög lägenheter där de placerade pundare..
Answer to: "Hade en polare som bodde där(om jag tänker på rätt st&"
|
|
Jag har bott här sedan 0 års ålder och inte hört att vi ska ha det mer kriminellt än andra ställen. Men jag har hört om ngt som kallas "villan" där ungdomar och kanske även vuxna bor, typ pundare.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-07-23 03:23:34 Edited(1): 2010-07-23 03:23:55  Jag har bott här sedan 0 års ålder och inte hört att vi ska ha det mer kriminellt än andra ställen. Men jag har hört om ngt som kallas "villan" där ungdomar och kanske även vuxna bor, typ pundare.
Answer to: "Jag har bott här sedan 0 års ålder och inte hört att "
|
|
Du har säkert rätt.. Min polare tenderar till o överdriva..
|
|
Reply
|
|
ddmannen
|
Posted: 2010-07-23 15:30:17  Kriminellt? Jag fattar inte vart ni vill komma? Vad menas med kriminellt? Tjuvar? mördare? snorungar?
Answer to: "Kriminellt? Jag fattar inte vart ni vill komma? Vad menas med kriminellt? T"
|
|
nja bor rätt nära dina skola.
Det om smedby har jag bara för mig att de sa något om i ett tvprogram från utbildningsradion , men mycket möjligt att jag minns fel.
Annars var jag rätt ofta i smedby (kalmartravet) förr 5 årsen
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-07-23 16:44:46  nja bor rätt nära dina skola.
Det om smedby har jag bara för mig att de sa något om i ett tvprogram från utbildningsradion , men mycket möjligt att jag minns fel.
Annars var jag rätt ofta i smedby (kalmartravet) förr 5 årsen
Answer to: "nja bor rätt nära dina skola.
Det om smedby har jag bara f&oum"
|
|
Bor du i Växjö?
Haru inga tips på boende eller jobb? Nåt område man inte vill bo i?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-07-23 17:12:09
|
Became a member:
Forum posts:
|
ddmannen och andynalan ni bor ju så nära varandra har ni aldrig tänkt o träffas över en kopp kaffe och se vart det leder? ,, det kan bli många adoptivbarn i framtiden 
|
|
Reply
|
|
ddmannen
|
Posted: 2010-07-23 17:31:50  Bor du i Växjö?
Haru inga tips på boende eller jobb? Nåt område man inte vill bo i?
Answer to: "Bor du i Växjö?
Haru inga tips på boende eller jobb? N&ari"
|
|
de flesta studenter bor på campus,teleborg . Men det kanske är svårt att få tag i en studentlägenhet där.
Har du pengar så går det väl köpa en en bostadsrätt. Du får sannolikt tillbaks pengarna med lite ränta när du flyttar.
Kan var värt att kolla lite småsamhällen runt om växjö om du inte hitta något bra i växjö. Undvek Alvesta , de flesta säger att man inte vill på där.
Det mesta i växjö är ok , några säger att delar av Araby kan vara fel område men tror det är ok.
Jobb vet jag inte så mycket , kan kanske vara värt att kolla med några personaluthyrningsföretag typ manpower , finns någrar som har kontor i centrum.
Har du utbildning eller lastbilskort så är det nog vara enklare
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-07-24 12:21:04  de flesta studenter bor på campus,teleborg . Men det kanske är svårt att få tag i en studentlägenhet där.
Har du pengar så går det väl köpa en en bostadsrätt. Du får sannolikt tillbaks pengarna med lite ränta när du flyttar.
Kan var värt att kolla lite småsamhällen runt om växjö om du inte hitta något bra i växjö. Undvek Alvesta , de flesta säger att man inte vill på där.
Det mesta i växjö är ok , några säger att delar av Araby kan vara fel område men tror det är ok.
Jobb vet jag inte så mycket , kan kanske vara värt att kolla med några personaluthyrningsföretag typ manpower , finns någrar som har kontor i centrum.
Har du utbildning eller lastbilskort så är det nog vara enklare
Answer to: "de flesta studenter bor på campus,teleborg . Men det kanske är "
|
Became a member:
Forum posts:
|
 fick x antal bilinbrott, Ett gäng smånazzar röjde runt i största allmänhet o Soc hade en hel hög lägenheter där de placerade pundare..
Måste vara Kungshall du menar... Frun (sambo då  fick sina trosor stulna i tvättstugan när vi bodde där.....
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-07-24 12:25:07   fick x antal bilinbrott, Ett gäng smånazzar röjde runt i största allmänhet o Soc hade en hel hög lägenheter där de placerade pundare..
Måste vara Kungshall du menar... Frun (sambo då  fick sina trosor stulna i tvättstugan när vi bodde där.....
Answer to: "fick x antal bilinbrott, Ett gäng smånazzar röjde ru"
|
|
Hahahaha! Perverst!
|
|
Reply
|
|
stallbrucelee
|
Posted: 2010-07-25 12:35:58
|
Became a member: 2010-01-18
Forum posts: 294
|
Eller så kan ni söka jobb på St. Sigfrids...finns det inte en hispa i Växjö som heter så, där rätt tunga klienter sitter på fasta paviljongen....det vore kanske något.  
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-07-25 21:41:04
Answer to: "Eller så kan ni söka jobb på St. Sigfrids...finns det inte"
|
|
Det stora "problemet" är att jag jobbar inom Psykiatrin och vill lixom byta branch..
Så St Sigfrid hoppas jag slippa..
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
|