[ 1
]
2
3
4
|
Travzonen
|
Posted: 2010-05-17 07:00:05
|
|
V75-1 | Bronsdivisionen, försök 1 i Meeting 4. 1:A PRIS 110 000 kr 2140 V 1. NILLER Svanstedt Åke 2. MACHO GOSSIP Lindblom Carl-Erik 3. TEMAZINC Goop Björn 4. BLUE ROCK Eriksson Håkan 5. UTAH HORNLINE Sjunnesson Jörgen 6. JIM SMÅBO Karhulahti Ville 7. ASKÖ TOY Kontio Jorma 8. RAVELLO Wallin Tony 9. LEWIS O.M. Kolgjini Lutfi 10. AVALON SPIDER Malmqvist Roger 11. FRAM Kern Klaus 12. GRETA TÖLL Adielsson Erik
Turordning: 11-2-1-10-3-5-12-9-6-4-8-7
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-05-17 10:14:38
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 7, ASKÖ TOY
|
Det här borde Niller vinna, men nu när Macho Gossip äntligen har fått framspår går han inte att räkna bort helt. Vad ska man tro om Avalon?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-17 10:16:23
|
Became a member:
Forum posts:
|
Macho Gossip måste börja vinna nu igen, den har ju en ruggig speed när den väl attackerar. Kanske chansspik?
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2010-05-17 10:40:35
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
|
Fram rundar korvkiosken i sista sväng och sen vinner han med 50 meter 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-17 12:10:25
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, ASKÖ TOY
S 2, MACHO GOSSIP
|
Jag är ganska tveksam men Askö Toy verkar vara en riktigt bra häst. Vad ska man tro?
|
|
Reply
|
|
benny_haags_fanclub
|
Posted: 2010-05-17 12:15:55
|
Became a member: 2008-10-26
Forum posts: 1138
V 9, LEWIS O.M.
|
Åke hade hellre haft 20m tillägg än står ett...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-17 12:39:21
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, MACHO GOSSIP
|
askö ska definitivt med på lappen tycker jag, även 1,2,5,10 som det känns nu iaf
|
|
Reply
|
|
jokern
|
Posted: 2010-05-17 20:29:39
|
Became a member: 2009-10-30
Forum posts: 123
|
Niller känns inte het för mig, möter tuffare hästar nu och står hårt inne på pengarna. Och läget är väl inte optimalt då hästen inte är som kvickast från start. Visst är den stark och går säkert hela vägen in i mål, som åkes travare brukar göra. Hittar han ut kan det räcka.
Macho Gossip har äntligen fått framspår! Har inte hänt de 6 senaste starterna  Hästen har bra kapacitet och kan räcka en bit här.
Temazinc tyckte jag höll hyffsat bakom åkes monster i norrland och var hopplöst långt bak i kön senast. Är väl rätt kvick ut om de laddas? Vill man ha rygglopp? Gillar inte den låga segerprocenten.
Blue Rock imponerade på mig senast, gick i dödens och pressade sönder ledaren, men blev avslagen sista biten av hästen i rygg.
Utah Hornline är väl mest stark och trivs på längre distanser (2009 fram tills idag=5 segrar, alla på lång distans). Chansen är om det blir högt tempo.
Jim Småbo är för mig ett frågetecken. Hur är hästen från start? Har trots allt springspår i volten. Kapacitetsmässigt? Svårbedömt efter en start i Sverige som oplacerad från kön.
Askö Toy verkar ha formen inne. Såg riktigt fin ut senast då den satt fast bakom hästar över mål. Gott om krafter i behåll, meddelade Per-Arne Persson. Hur öppnar hon? Risk för vingel?
Ravello såg blek ut senast. Jag tror inte på vinst här.
Lewis OM avslutade bra i spåren senast. Kan skrälla här.
Avalon Spider blev het i ledningen i Örebro (F500: 11,2; F1000:15,2 S800:13,1) Malmqvist: "-Han låg på första 500, men fick sedan dämpa och var ju bara dålig!" Dock gick han bra näst senast i tufft hårt tempo och en bra sluttid på 13,7aM. Svårbedömt, men tror det blir svårt från detta läge.
Fram spetsade initialt och släppte och gick i vinnarhålet senast. Avslutade 11,5 si 800. Bra prestation, går bäst i ryggar enligt Klaus. Men var placerar vi in honom i detta lopp? Är det Klaus som sänder fram fall tempot bedarrar?
Greta Töll gick en bra avslutning senast men tror hon får svårt här.
Min rank: 2-4-7-9-3
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-05-18 00:57:06 Edited(1): 2010-05-18 00:57:59 Niller känns inte het för mig, möter tuffare hästar nu och står hårt inne på pengarna. Och läget är väl inte optimalt då hästen inte är som kvickast från start. Visst är den stark och går säkert hela vägen in i mål, som åkes travare brukar göra. Hittar han ut kan det räcka.
Macho Gossip har äntligen fått framspår! Har inte hänt de 6 senaste starterna  Hästen har bra kapacitet och kan räcka en bit här.
Temazinc tyckte jag höll hyffsat bakom åkes monster i norrland och var hopplöst långt bak i kön senast. Är väl rätt kvick ut om de laddas? Vill man ha rygglopp? Gillar inte den låga segerprocenten.
Blue Rock imponerade på mig senast, gick i dödens och pressade sönder ledaren, men blev avslagen sista biten av hästen i rygg.
Utah Hornline är väl mest stark och trivs på längre distanser (2009 fram tills idag=5 segrar, alla på lång distans). Chansen är om det blir högt tempo.
Jim Småbo är för mig ett frågetecken. Hur är hästen från start? Har trots allt springspår i volten. Kapacitetsmässigt? Svårbedömt efter en start i Sverige som oplacerad från kön.
Askö Toy verkar ha formen inne. Såg riktigt fin ut senast då den satt fast bakom hästar över mål. Gott om krafter i behåll, meddelade Per-Arne Persson. Hur öppnar hon? Risk för vingel?
Ravello såg blek ut senast. Jag tror inte på vinst här.
Lewis OM avslutade bra i spåren senast. Kan skrälla här.
Avalon Spider blev het i ledningen i Örebro (F500: 11,2; F1000:15,2 S800:13,1) Malmqvist: "-Han låg på första 500, men fick sedan dämpa och var ju bara dålig!" Dock gick han bra näst senast i tufft hårt tempo och en bra sluttid på 13,7aM. Svårbedömt, men tror det blir svårt från detta läge.
Fram spetsade initialt och släppte och gick i vinnarhålet senast. Avslutade 11,5 si 800. Bra prestation, går bäst i ryggar enligt Klaus. Men var placerar vi in honom i detta lopp? Är det Klaus som sänder fram fall tempot bedarrar?
Greta Töll gick en bra avslutning senast men tror hon får svårt här.
Min rank: 2-4-7-9-3
Answer to: "Niller känns inte het för mig, möter tuffare häs"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 2, MACHO GOSSIP
S 2, MACHO GOSSIP
|
Shysst inlägg!
Tror att Macho spetsar o fiser hem det hela. Askö är oxå intressant.
Malmqvists kommer väl som vanligt att hypas upp o visst är den bra men det blir ofta lite hybris där känns det som
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-18 23:41:41
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, JIM SMÅBO
|
har en enorm feeling för nr 9. Snackade med christoffer idag i stallet och allt är bra med hästen. Skulle det bli full fart på loppet från start så är ekipaget inte helt borta. Tänk på att ludde tränar sina hästar så att de ska tåla offensiva upplägg. Ibland blir det pankaka men när det går vägen är han ofta med och slåss därframme... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-19 00:10:01
|
Became a member:
Forum posts:
|
Fram Är en bra häst och tro alltid på chans med honom sa kern på kalmartravet senast. och senast låg han på mkt men ändå kunna vinner på ett mkt bra sätt.
Niller vinner inte detta!
Macho gossip har ju gått rusikigt bra fårn dåliga spår menmen det har varit tempo loppen har haft mkt tur, men har spurtat jättebra varje gång, och nu äntligen ett bra spår.
Jag tro mkt bra chans.
avalon spider tro inte alls på pågrund av senast.
snackas mkt askö toy men jag tkr att han ä ej [i]het/i] här
ett roligt lås på 2-11.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-19 18:45:40 Edited(1): 2010-05-19 18:49:07
|
Became a member:
Forum posts:
|
Kern tror på chans , surprise !
Han skulle väl tro på chans om han så plockade ut Isalus i ett elitlopssförsök
Niller känns tuff att gå emot. Ändå lite nyfiken på hur bra Jim Småbo egentligen är.
Ska ju tydligen ha en riktigt ettrig spurt.
Om det nu dels inte är självklart att Niller håller upp spets, samt att flera har hästar som kan trycka upp tempot sista varvet, då kan kanske JS få loppet denna gången och kan kanske plocka ner täthästarna på upploppet då ?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-19 19:13:04  Kern tror på chans , surprise !
Han skulle väl tro på chans om han så plockade ut Isalus i ett elitlopssförsök
Niller känns tuff att gå emot. Ändå lite nyfiken på hur bra Jim Småbo egentligen är.
Ska ju tydligen ha en riktigt ettrig spurt.
Om det nu dels inte är självklart att Niller håller upp spets, samt att flera har hästar som kan trycka upp tempot sista varvet, då kan kanske JS få loppet denna gången och kan kanske plocka ner täthästarna på upploppet då ?
Answer to: "Kern tror på chans , surprise ! ;)
Han skulle väl tro på"
|
Became a member:
Forum posts:
|
JA det gör han men med fram så kan man inte vara mer än nöjd med.
NILLer vinner ej detta, blä!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-20 14:34:02 Edited(1): 2010-05-20 14:34:27
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, MACHO GOSSIP
S 3, TEMAZINC
|
Hästen FRAM behöver just vara som hans namn för att komma till sin rätt (Där FRAMme)
Ingen kuse som rundar ett fält...invändig resa med lucka de är hans model.
Att han vinner här är otänkbart för mig. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-20 21:31:21  Hästen FRAM behöver just vara som hans namn för att komma till sin rätt (Där FRAMme)
Ingen kuse som rundar ett fält...invändig resa med lucka de är hans model.
Att Fram vinner här är otänkbart för mig. 
Answer to: "Hästen FRAM behöver just vara som hans namn för att komma ti"
|
Became a member:
Forum posts:
|
För mig med. Han kommer hoppa.
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2010-05-20 22:23:19
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
|
Han har gått från sista utvändigt till säker seger tidigare (dock inte mot lika tufft motstånd). 4% är ju iaf helt klart streckvärt.
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2010-05-22 08:53:27  Shysst inlägg!
Tror att Macho spetsar o fiser hem det hela. Askö är oxå intressant.
Malmqvists kommer väl som vanligt att hypas upp o visst är den bra men det blir ofta lite hybris där känns det som
Answer to: "Shysst inlägg! :-)
Tror att Macho spetsar o fiser hem det hela. Ask"
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 10, AVALON SPIDER
|
Macho spetsar från 2:a spåret, när blev han sååå snabb ut?? 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-05-22 09:33:32  Macho spetsar från 2:a spåret, när blev han sååå snabb ut?? 
Answer to: "Macho spetsar från 2:a spåret, när blev han såå"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 2, MACHO GOSSIP
S 2, MACHO GOSSIP
|
Är han inte det så? Har kanske fått det om bakfoten..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-22 10:28:39
|
Became a member:
Forum posts:
|
Fram på 4%, Jim SMåbo på 6%, Blue rock på 11%...Nog gör det att man blir lite garderingssugen ? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-22 10:52:55
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, JIM SMÅBO
|
2 MACHO GOSSIP har äntligen fått ett vettigt läge och med en bra resa så vill han säkert ha ett ord med i matchen.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
3
4
|