[ 1
]
|
Soberano
|
Posted: 2010-04-13 09:05:06 Edited(1): 2010-04-13 09:05:52
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2010-04-13 12:58:58
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
|
Fan har aveln börjat balla ur nu igen....fick också denna typ av föl utom ett, men jag har testat 6-7 stycken denna gång, fick mycket bättre förra etappen....men en sak vet jag, man ska nog behålla de som tränar bra, de blir bra med tiden men det kan bli i slutet av 3 års etappen det visar sig, så man får verkligen ha tålamod med dom.
Stoet tränar klart intressant, kan vara ngt att avla vidare på också....skoj att testa lite nu när man har 15 boxar också, blir ju klart billigast om man inte har Farbror Joakims kassaflöde eller en avelshingst som slår.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-13 15:05:03  Fan har aveln börjat balla ur nu igen....fick också denna typ av föl utom ett, men jag har testat 6-7 stycken denna gång, fick mycket bättre förra etappen....men en sak vet jag, man ska nog behålla de som tränar bra, de blir bra med tiden men det kan bli i slutet av 3 års etappen det visar sig, så man får verkligen ha tålamod med dom.
Stoet tränar klart intressant, kan vara ngt att avla vidare på också....skoj att testa lite nu när man har 15 boxar också, blir ju klart billigast om man inte har Farbror Joakims kassaflöde eller en avelshingst som slår.
Answer to: "Fan har aveln börjat balla ur nu igen....fick också denna typ av"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag har däremot haft riktigt flyt.. dragit två st från ett 10 årigt sto som förvisso är oprövat, men totalt värdelöst.
Fick två st, båda ligger ute på transfern, får anses vara klart över medel.
Ska väl tilläggas att farsan är helt värdelös också.
Väntar sin tredje på torsdag, blir intressant om det blir tre raka "ok" avkommor.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-13 15:43:37
|
Became a member:
Forum posts:
|
Plokko, vet du om stoet tränade bra innan ? (svårt se på ett 10-årigt sto kanske, men som ungt...)
Om nu träningen ska vara viktigast, så ska ju egentligen 2 st 3-åringar med medel 2.5 , men som däremot tränat bra(kanske började som 1.2or ) , kunna få ett kanonföl ändå. Allt för att de båda tränar fint !
Jag har i varje fall behållt ett kasst sto, sett till medel, just för det tränar ganska fint.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-13 17:07:34
Answer to: "Säljes. Stammarna är i toppklass med 2 av spelets bästa ston"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Bli bra med tiden?? vissa kan man kalla fantastiska hästar men det måste ju finnas det motsatta också! den kanske blir ok när den är 10 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-13 21:36:57 Edited(1): 2010-04-13 21:40:19
|
Became a member:
Forum posts:
|
Soberano o Hogan , håller med. Med plats för 15 hästar i stallet skulle jag mycket väl kunna satsa på ett helkasst sto, OM hon tränar RIKTIGT BRA ! Kan lätt vara värt det då för aveln till det priset !
Hingsten däremot har väl 1ADL1 lite rätt på ..hamburgerpotential där.... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-13 21:48:20  1ADL1 ...lite poäng där
Men faktiskt har Soberano en bättre poäng. Med plats för 15 hästar i stallet skulle jag mycket väl kunna satsa på ett helkasst sto, OM hon tränar RIKTIGT BRA ! Kan lätt vara värt det då för aveln till det priset !
Answer to: "1ADL1 ...lite poäng där ;)
Men faktiskt har Soberano en bä"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hon tränade katastrofalt.
Minns inga siffror, men det var ruskigt.
Vet inte vad som motiverar dessa avkommor.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-13 23:07:49
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jaja, bara att tacka och ta emot när spelets små nycker är till det positiva....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-13 23:52:47
|
Became a member:
Forum posts:
|
vad är det för skitsnack här hästarna är ju bara bajs! soberano kan du inte bara pensionera dem.
dem flesta här tycker att det är intresanta hästar bara för det är en av stor stallen som aktionerat ut dem
om nån av dem mindre stallen hade aktionerat ut dem så hade det bara varit lik! 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2010-04-14 07:26:22  vad är det för skitsnack här hästarna är ju bara bajs! soberano kan du inte bara pensionera dem.
dem flesta här tycker att det är intresanta hästar bara för det är en av stor stallen som aktionerat ut dem
Answer to: "vad är det för skitsnack här hästarna är ju bara"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
För det första Rainer.
Jag har aldrig påstått att det är bra hästar jag säljer för 1 spänn. Eftersom du verkar vara läskunnig så utgår jag från att du också förstått det. Inte heller någon här som påstått motsatsen.
För det andra så kan jag inte se ngt större intresse för att köpa dessa skräphästar men avelsdiskussionen har tagit lite fart i tråden då båda hästarna kommer därifrån och stoet tränar klart över medel och bör således kunna vara intressant ur avelssynpunkt TROTS att hon har kassa värden.
För det tredje så skulle jag mer än gärna pensionerat dom men jag kan inte då jag måste vänta tills dom är 3 och jag vill hellre kunna fylla stallet med bättre hästar. Kan dock lova att om jag sparade tex stoet och sålde henne vid etappens slut så skulle jag kunna få 100000 för henne för vid det laget skulle hon kunna ha ca 2-5-1-3 och minst en seger i raden 
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|