Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Tips & Ideér -> Nå´n som hört fr&a...

Saknar du något i spelet eller är det något som kan förbättras? Tveka inte, skriv ner dina förslag här så kanske de blir verklighet. Bra ideér belönas.
Username

Password

[ 1 ]   2  
Author Message
Posted: 2010-03-05 12:48:21 Edited(4): 2010-03-05 12:50:17

Became a member: 
Forum posts:
Tänkte bara kolla om det är nå´n som hört från Eriksson på ett tag ?

Att utvecklarbloggen inte är värsta popcornmaskinen av nya uppdateringar är ju ingen överraskning direkt. Ibland rasslar det ju ändå till från Eriksson med lite förbättringar han filat på ett tag. Speciellt inför en ny etapp.
Är det nå´n som har lite kontakt med Eriksson och vet om han överhuvudtaget jobbar något på spelet nu ?

Kommer väl som vanligt dra lite unghästar inför en ny etapp. Mest bara för att vara förberedd med nå´t , ifall nu Eriksson fått ett ryck och kommer med några efterfrågade förbättringar.

Händer inget är det ju bara att sälja och ha stallet vilande igen
Reply
Posted: 2010-03-05 14:38:46 Answer to: "Tänkte bara kolla m det är nå´n som hört fr&arin"

Became a member: 
Forum posts:
Ja skickade en fråga förra månaden varför i helvete min häst inte fick den kusk han kvalade in med till Guld-finalen. Fick ett svar efter ungefär 1 månad, "jaha" stod det bara.

TravZonen Open till veckan, kan lita på att det kommer bli lika kaos som förra gången.
Starttiderna överskred 00-slaget o allt blev pannkaka. Kan lita på att detta inte åtgärdats inför denna gången.
Reply
simon_81 Posted: 2010-03-05 16:19:17 Edited(1): 2010-03-05 16:23:16 Answer to: "Ja skickade en fråga förra månaden varför i helvete m"
1265
Stall Lifephorse
Färjestad

Became a member: 2007-12-06
Forum posts: 771
Vilken kusk hade du valt då och vilken kusk fick du? Verkar konstigt.

Han la ju in och ändrade ju tillslut till 5-minutersintervaller i TZ Open, så antagligen har han kopierat de ändrade loppen vidare till denna etapp, tror att det kommer funka nu.

Sedan står väl på spelforumets första post att spelet var färdigskapat redan 2004, (och ju att Andreas Larsson som bidrog med en del av travkunskapen för länge sedan har lämnat) med tanke på det e det väl inte konstigt egentligen att Eriksson nu lagt spelet bakom sig, sex år senare? Även om man såklart alltid hoppas - men e nog så att annat än mindre spelförbättringar vore en sensation. Själv gillar fortfarande spelet så jag har sålt lite hästar nu för att kunna bidra med att köpa nya namn, verkar ju som sagt vara lite genom det som Eriksson fortfarande är här.

Hoppas att några av de små förändringarna iaf kan genomföras, som t ex att man ska kunna avla med pensionerade ston.
Reply
ddmannen Posted: 2010-03-05 16:25:12 Edited(1): 2010-03-05 16:28:01 Answer to: "Ja skickade en fråga förra månaden varför i helvete m"

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
Jaha är väl ett ganska lämpligt svar på en varför i helvetefråga

Skulle tror att det problemet med travzonen open inte uppkommer i år , gissar att eriksson ändrade så att inga lopp kommer få en tid efter midnatt( typ kl 25.30) , men det visar väl sig på måndag då anmällningstiden tar slut till loppet.
Skulle det bli fel är det goda chanser att eriksson fixar det till det innan loppen går.
Tyvärr så verkar de internationella kuskar försvunnit från loppet.
Reply
Soberano Posted: 2010-03-05 17:17:12

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Jag skrev för ett tag sen då jag råkade se honom online och frågade om Lördagsloppen (som fixades) och om möjligheten att avla på pensionerade ston då jag pensionerade mitt bästa avelssto då jag var tämligen övertygad om att detta skulle genomföras med tanke på undersökningen och dess resultat. Svaret jag fick var:

Hehe, lite förhastat kanske

--------------------------------------------------------------------------------

Tillbaka Svara Ta bort

Meddelandehistorik
Soberano skrev: Re(2): Ser 2010-02-21 20:57:07
Jag pensionerade mitt bästa avelssto då jag räknade med att det skulle bli så efter att ha sett resultatet av undersökningen......
--------------------------------------------------------------------------------

Eriksson skrev: Re: Ser 2010-02-21 20:55:36
Hej jag fyllde på med lördagslopp nu i veckan för en bra tid framöver.

Ska kolla på pensionerade ston men kan inte lova något.
Reply
Posted: 2010-03-05 18:01:06 Answer to: "Jaha är väl ett ganska lämpligt svar på en varför"

Became a member: 
Forum posts:
Ska vi slå vad?
Att han paste:ar in samma upplägg för storloppen som föregående etapp.
Jag tror problemet kommer uppstå igen. Och denna gången eftersom hans intresse har minskat ytterligare, kommer inget att göras åt problemet.
Reply
Posted: 2010-03-05 18:03:10 Answer to: "Jag skrev för ett tag sen då jag råkade se honom online oc"

Became a member: 
Forum posts:
Vi hade ju en omröstning.. vilket gav ett trevande svar
Du kan inte begära att han förändrar något av ett sånt knepigt resultat :P
Reply
Soberano Posted: 2010-03-05 18:06:23 Answer to: "Vi hade ju en omröstning.. vilket gav ett trevande svar :) Du kan int"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Nämen precis. 85% är ju faktiskt inte så mycket.....
Reply
hogan Posted: 2010-03-12 09:06:50

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Bara inse hans intresse, han har nog blivit översköljd av massa bra frågor men också massor med idiotiska frågor och har väl efter fått papperskorgen full varje dag tröttnat.
Han lovar så lite som möjligt, gör det som är nödvändigast, slänger in loppen o startlistor så gott han kan, med reservation att missar är oundvikliga.
Sen kommer han med ngt nytt när allt har varit dött o sig likt ett tag, så där lagom så bara några tröttnar o lägger ner.
Han varken vill eller orkar ha ständig kontakt och infria massa förändringar, det haglar ju in ideer hela tiden och skulle han justera spelet hela tiden efter vad vi tycker, så skulle han få sitta natt o dag samt att risken finns att spelet brakar sönder.

Så därav är det bara inse fakta, han kommer hålla låg profil och göra efter hans tempo och det som möjligtvis kan öka så är det moralen sjunker o fusket ökar, annars så kommer nog alla inse spelreglerna, detta är hur landet ligger till och det är bara gilla läget eller lägga av.
Reply
hogan Posted: 2010-03-12 09:11:21

Jag hoppas att avelfrågan om stona som penionerats blir nästa justering iaf, han har ju lagt in en omröstningstabell och den måste ju gälla, och Ja-sidan var ju överväldigad med 85% så om du läser detta Eriksson...se till att detta ordnas så fort du kan o vill, resultatet talar ju för sig.
Kan du ordna detta under 2010 kanske???
Reply
Posted: 2010-03-14 20:43:29 Edited(1): 2010-03-14 20:43:51

Became a member: 
Forum posts:
Vissa saker måste ju vara ganska lätta att fixa...typ kunna bygga upp till 15 boxar. SKulle inte alla kanske sälja av och pensionera en massa 3-åringar i slutet av varje etapp. Lite trist som det är nu när flera rätt dugliga bara pensioneras...
Reply
hogan Posted: 2010-03-19 07:58:54

plus att börja ta en avgift på ca 50 kr som kan dras på mobilen eller ngt annat smidigt sätt så kanske man får bort mass stall + lite fuskare + glin som spelar oseriöst, då räcker inte deras veckopeng till att leta sig hit o sabba iaf.
Reply
Posted: 2010-03-19 14:10:45 Answer to: "plus att börja ta en avgift på ca 50 kr som kan dras på mo"

Became a member: 
Forum posts:
Då blir det dyrt för mig som har hand om en massa stall...
Reply
larockma Posted: 2010-03-19 16:30:07

Became a member: 2008-11-18
Forum posts: 1474
Då kan man ju införa avgift i stegrande skala, exempel:

1-10 boxar: gratis (Samma som nu)
Därefter avgift per 5 boxar upp till max antal. (Vad det nu anses skall vara som max.)
Reply
Eriksson Posted: 2010-03-19 23:54:04

Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12238
Jag ber om ursäkt för min frånvaro på här på zonen den senaste tiden. Jag har länge letat efter någon som är sugen på att hjälpa till med kodning/ editering av lopp och så vidare men har ännu inte haft nån framgång.

För att vara ärlig så letar jag just nu efter någon som vill ta över zonen helt då jag själv inte har den tid som sidan förtjänar.

Jag kommer fortsätta att göra en del förbättringar och göra allt jag kan för att hålla sidan levande då jag vet att det är många som använder den.

Jag kommer ta en del krafttag för att göra klart nästa säsongs lopp nu i helgen.

/Eriksson
Reply
Posted: 2010-03-20 02:49:08 Edited(4): 2010-03-20 02:52:53

Became a member: 
Forum posts:
Surt att du ska behöva släppa ett spel som du utvecklat till något riktigt lovande
Tror ändå många känt på sig att du inte haft tiden du vill lägga, men bra att få lite klarhet i hur läget är. Då vet alla i varje fall hur situationen är. De flesta har nog större förståelse för att du bara fixar det nödvändigaste då.
Tack i varje fall för lägesuppdateringen Eriksson !
Reply
Posted: 2010-03-20 08:50:58 Answer to: "Tror de flesta känt på sig att du inte haft tiden du vill lä"

Became a member: 
Forum posts:
Ta en KY i programmering Perra... o sen vänder du steken.
Reply
Posted: 2010-03-20 11:11:46 Edited(1): 2010-03-20 11:13:19

Became a member: 
Forum posts:
Mmm...tänk om man nå´n gång kunde ha rätt kompetens vid rätt tillfälle i livet

Det är säkert ett skitbra spel att driva för den som har tiden, och idéer finns ju en hel packe av här bara på forumet...som att ha en gratis konsultfirma som plockat fram ett gäng kanonidéer !
Reply
B_Good Posted: 2010-03-20 13:20:22

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Har anmält intresse.. ska dock snacka med några polare om driften då jag inte kan programmera..
Reply
B_Good Posted: 2010-03-20 18:21:25

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Finns det nån som är intresserad o kunnig i de tekniska bitarna?
Reply
[ 1 ]   2