[ 1
]
2
3
4
5
|
Travzonen
|
Posted: 2010-02-22 07:00:05
|
|
V75-7 | Bronsdivisionen, försök 3. 1:A PRIS 110 000 kr 1640 A 1. TOTTI T.DREAM Takter Johnny 2. BLUE ROCK Eriksson Håkan 3. ALIEN´S KISS Untersteiner Peter 4. TURBO LATER Svanstedt Åke 5. BARON FLAX Berntsson Christel 6. COUNT HARRY Kihlström Örjan 7. HARDY RIBB Adielsson Erik 8. LASS TWIST Goop Björn 9. DOMINO ESON Krenmayr Gregor 10. FOREIGN LIFE Wallin Tony 11. LAJOS WURÖ Tillman Jennifer 12. MANPOWER BANK Andersson Mikael J
Turordning: 9-1-7-8-2-6-4-10-3-11-12-5
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-22 09:23:08
|
Became a member:
Forum posts:
|
vet ej fasen.....
Totti d dream släppte till hos Jensen och har gått starkt under lång tid, mycket trolig ledare i loppet och har nog en bra chans.
Blue rock har tänt till den senaste tiden med starka prestationer, för tufft lopp senast efter en mycket fin värmning(som oftast).
Turbo later, Baron flax och count harry är mycketr skrälldugliga.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-02-22 12:08:04
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 7, HARDY RIBB
|
Totti T. Dream eller alla?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-22 14:55:23
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, MANPOWER BANK
|
Måste göra tvärtom alla andra om man vill ha miljonerna, detta lopp verkar öppet. Undra om detta är rätt lopp att gå emot majoriteten? Tips, förslag, tankar?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-22 20:16:25
|
Became a member:
Forum posts:
|
kort distans och bronsdivisionen, bra chans att vinnaren har spår 1-6, mycket spetsvinster över kort distans från brons divisionen och uppåt.
Tror nog att Totti T Dream har bra chans, såvidare ingen deklerera att trycka av sin häst fr¨ån start, tex count harry kan öppna mycket snabbt, men blir mycket het och kan inte köras i spets.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-22 22:36:35
|
Became a member:
Forum posts:
|
Blue Rock lär köras i spets
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-23 14:17:36
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, COUNT HARRY
|
2,4,6 spontant.
Tippar metern, gillar hästen.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-02-24 05:22:04
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 2, BLUE ROCK
|
Spontant är dett ett vidöppet lopp o fan rejält streckkrävande. 5 o 6 är rätt snabba ut men hur ser det ut på dem innanför? Känns som löpningsscenario avgör..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-25 13:45:47
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, MANPOWER BANK
|
SoS Aliens Kiss ?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-25 14:00:28  SoS Aliens Kiss ?
Answer to: "SoS Aliens Kiss ?"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, DOMINO ESON
|
En häst som går bäst i ryggar...SOS!?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-25 14:03:58  En häst som går bäst i ryggar...SOS!?
Answer to: "En häst som går bäst i ryggar...SOS!?"
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, MANPOWER BANK
|
Alien´s Kiss, som toppspurtade via open stretch senast men även
vunnit såväl från spets som dödens i stark stil över kort distans, vad får dig att tro att han måste gå i ryggar för att vinna?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-25 14:53:53
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, MANPOWER BANK
|
eller så kan det bli så att det blir hårt race från start då det finns många startsnabba i fältet, och då öppnar det upp för Manpower Bank som tar alla trötta kusar på det långa upploppet 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-25 20:07:53  Alien´s Kiss, som toppspurtade via open stretch senast men även
vunnit såväl från spets som dödens i stark stil över kort distans, vad får dig att tro att han måste gå i ryggar för att vinna?
Answer to: "Alien´s Kiss, som toppspurtade via open stretch senast men även
"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, DOMINO ESON
|
9år - P.Untersteiner.
Behöver jag säga mer?
2 och 5 kommer köra om spetsen o risken att det blir en tuff öppning är i mina ögon stor.
Gynnar tröge o starke hardy som håller tempot hela vägen.
Tony Wallin väljer Foreign Life före Lass Twist  (skämt givetvis.)
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-25 20:26:34
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, BLUE ROCK
|
Crosby fortsätt tro på dina ideér. Man vinner inga miljoner om man bara lyssnar på andra. De gånger man vunnit stålar har varit när man gett fan i att spela som alla andra 
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2010-02-25 20:35:32
|
|
|
Posted: 2010-02-25 20:42:53  Crosby fortsätt tro på dina ideér. Man vinner inga miljoner om man bara lyssnar på andra. De gånger man vunnit stålar har varit när man gett fan i att spela som alla andra 
Answer to: "Crosby fortsätt tro på dina ideér. Man vinner inga miljon"
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, MANPOWER BANK
|
Ja nån gång så, nån gång 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-25 20:44:13
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, BLUE ROCK
S 2, BLUE ROCK
|
Timos ranking V75-7: A: 3-4 B: 2-9-1-12 BC: 6-10-8-7-11-5 C: - D: -
Spetsstriden: Flera snabba men Totti T.Dream har galopperat flera gånger från innerspår och jag tror på Alien´s Kiss i ledning och att han lyckas hålla ut de båda närmast utvändiga.
Den avslutande Bronsdivisionen är en vidöppen sprinterhistoria där jag har samtliga tolv startande på min Joker-ram. Tipset till min knappa spetsfavorit 3 Alien´s Kiss som har två lopp i kroppen och blir allt bättre. Såg smällfin ut senast då han efter att ha släppt ledningen spurtade sylvasst i 10-tempo sista 400 via open stretch, och Alien´s Kiss har tidigare spetsvunnit på Axevalla över 2140 meter och även anfört runt om på Åby på en 13-tid över kort distans. 4 Turbo Later har fyra lopp i kroppen efter väldigt lång frånvaro och han är obesegrad efter två starter tillsammans med Åke Svanstedt. Vid V75-vinsten tillsammans för drygt två år sedan besegrades Livi Barcelona och Turbo Later har även galopperat bort en V75-seger närmast före Golden Tilly på fina 14,4/2140. Kapacitet finns alltså och Turbo Later kan öppna riktigt snabbt. 2 Blue Rock vann ett billigt lopp i comebacken näst senast och förra gången höll han bra efter tredjespår till dödens. Formen bör vara ytterligare i stigande och Blue Rock blixtrar ibland till den första biten. 9 Domino Eson är en vass sprinter som främst är mycket speedig och läget passar fint. Är nästan beroende av att kunna tävla barfota runt om och kusken Krenmayr har kört hästen i Österrike. 1 Totti T.Dream är också en vass sprinter i ganska bra form som kan tyckas ha perfekta förutsättningar. Från innerspår har dock hästen flera gånger galopperat såväl innan start som i själva startmomentet och nye kusken Johnny Takter har en del problem att lösa. Annars är det långa startanloppet på Axevalla något som möjligen kan göra att en felfri Totti T.Dream håller ledningen. Men jag tvivlar på att han lyckas. 12 Manpower Bank var sjuk senast, då han packade ihop helt. Dessutom hade tränaren varit på semester innan och hästen var allmänt dåligt förberedd. Nu är Manpower Bank såväl frisk som för en gångs skull lite tuffare jobbad inne på Axevalla-banan, och det är en häst som tål att göra mycket grovjobb och tidigt sänds fram till dödens om tempot bedarrar. Vid segrarna har Manpower varit riktigt bra och för tre starter sedan generades han till galopp under kraftfullt anfall från kön i ett V75-lopp som höll högre klass än detta. Notera i övrigt att 10 Foreign Life körs av Skräll-Tony Wallin för första gången och att 8 Lass Twist senast agerade mycket rappare och piggare än tidigare.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-25 21:50:13  Crosby fortsätt tro på dina ideér. Man vinner inga miljoner om man bara lyssnar på andra. De gånger man vunnit stålar har varit när man gett fan i att spela som alla andra 
Answer to: "Crosby fortsätt tro på dina ideér. Man vinner inga miljon"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, DOMINO ESON
|
Hur många miljoner har du vunnit?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-25 21:59:33 Edited(1): 2010-02-25 22:00:36
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, BLUE ROCK
|
Inga miljoner. Men de gånger jag vunnit pengar som känts har varit när jag bara lyssnat på mig själv. Har bara spelat lite mer än 1års tid. Men det måste väl vara varje travspelares ambition att hitta sin egen lösning på loppet om den inte är helt omöjlig.
Finns det någon skönare känsla än att sätta en spik som är streckad under 20% tex? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-25 22:12:11  Inga miljoner. Men de gånger jag vunnit pengar som känts har varit när jag bara lyssnat på mig själv. Har bara spelat lite mer än 1års tid. Men det måste väl vara varje travspelares ambition att hitta sin egen lösning på loppet om den inte är helt omöjlig.
Finns det någon skönare känsla än att sätta en spik som är streckad under 20% tex? 
Answer to: "Inga miljoner. Men de gånger jag vunnit pengar som känts har var"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, DOMINO ESON
|
Instämmer.
Facit att vinna på trav ÄR att fälla gigantiska favoriter..skitkul helt enkelt.
Vem ska du fälla denna vecka??
Jag tror Rutger Raket är en sådan.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
3
4