[ 1
]
2
3
|
Travzonen
|
Posted: 2010-02-08 07:00:04
|
|
V75-5 | Dagens Flex - En enklare Trio! - Lärlingslopp - Stolopp. 1:A PRIS 200 000 kr 2140 V 1. CONCHITA EXCLUSIVE Göransson Carl-Otto 2. ELVIRA E. Untersteiner Johan 3. PRETTY NOVA Haugstad Kenneth 4. NOVA KEBELL Wallin Tony 5. KLARA Djuse Mattias 6. GERTRUD PALEMA Nilsson Hasse 7. PALLINA Möller Nielsen Kim 8. CONRADS LINSAN Eriksson Christoffer 9. JUSTALITTLESPOT Nilsson Frank 10. LATE SPEED Koskela Jarno 11. S.H.T.´S PLAYMATE Karlstedt Tommy 12. NAJAD LAVEC Holm Angelica 13. LETTER WRITING Andersson Peter M 14. ISLAY BROLINE Nilsson Oscar 15. SPEEDY BRODDA Svanstedt Anders
Turordning: 11-12-8-10-15-2-14-5-7-9-13-3-4-1-6
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2010-02-08 09:34:23
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 2, ELVIRA E.
|
Oj, detta lopp benar man ej ur nu på stört, ser ut som ett ALLA lopp för att gå säker....speciellt när de bättre står där bak som det ser ut.....kanske upplagt för Elvira E med Johan Untersteiner här???? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-08 13:17:44
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, NAJAD LAVEC
S 5, KLARA
|
Lärlingar o stolopp = skräll 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-02-08 13:44:34
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 8, CONRADS LINSAN
|
Usch.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-08 15:26:32
|
Became a member:
Forum posts:
|
conrads linsan har ett bra läge och en bra kusk så hon är nog första hästen 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-02-10 04:57:02
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 3, PRETTY NOVA
|
Johan brukar va ett bra val i såa här lopp.. Men jag gillar Justalittlespot..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-10 12:58:58
|
Became a member:
Forum posts:
|
Möjlig spik på conchita exclusive, stor chans till spets och en helt annan häst då. Väldigt hög kapacitet, bra form, hyfsad kusk som kört hästen tidigare/tränar den så han känner till den bra.
många positiva faktorer, i princip bara elvira E mot som jag ser det, kanske conrads linsan.
I en svår omgång känns det som en möjlig spik.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-10 13:59:54
|
Became a member:
Forum posts:
|
Om man letar skrällar så var det mycket snack om Letter Writing senast. Slutade trea då. Justalittlespot har haft ny utrustning de senaste starterna och kan även den vara en outsider. Förmodade favoriten räknas men Johan har väl inte vunnit överdrivet mycket V75-lopp det senaste året?
- facebook.com/travtips
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-11 15:45:12
|
Became a member:
Forum posts:
|
Pretty Nova har väl sett fin ut på sistone ? Bra läge plus bästa kusken.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-11 19:37:39
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, S.H.T.'S PLAYMATE
|
En fråga:
Elvira E.
Är hästen så fruktansvärt bra som alla säger? Är den stenklar? Thomas Uhrberg spikar, Expressen och aftonbladet likaså, samt vi tippa.
som det ser ut nu tycker jag att det är sjukt bra spelvärde på övriga i loppet, om nu strecken står sig någorlunda till lördag.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-11 20:35:59  En fråga:
Elvira E.
Är hästen så fruktansvärt bra som alla säger? Är den stenklar? Thomas Uhrberg spikar, Expressen och aftonbladet likaså, samt vi tippa.
som det ser ut nu tycker jag att det är sjukt bra spelvärde på övriga i loppet, om nu strecken står sig någorlunda till lördag.
Answer to: "En fråga:
Elvira E.
Är hästen så fruktansvä"
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, NAJAD LAVEC
S 5, KLARA
|
Visst är det risk att Johan siktar på spetsen så fort hon travat in sig.
Gick ju i dödens senast och bara travde undan lätt.
Avslutade sista 500 efter 13 - hur lätt som helst.
Du vet ju säkert att inte många ston som tål en sådan tuff resa.
MEN jag som du vill ju fälla denna favorit o är inte främmande för att strecka en 10 st o hoppas på en riktig rensare.
Nr 12 är en stark o speedig sak.
Nr 7 2:a bakom Bobtail senast..så visst finns det andra tänkbara.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-11 21:19:32  Visst är det risk att Johan siktar på spetsen så fort hon travat in sig.
Gick ju i dödens senast och bara travde undan lätt.
Avslutade sista 500 efter 13 - hur lätt som helst.
Du vet ju säkert att inte många ston som tål en sådan tuff resa.
MEN jag som du vill ju fälla denna favorit o är inte främmande för att strecka en 10 st o hoppas på en riktig rensare.
Nr 12 är en stark o speedig sak.
Nr 7 2:a bakom Bobtail senast..så visst finns det andra tänkbara.
Answer to: "Visst är det risk att Johan siktar på spetsen så fort hon "
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, S.H.T.'S PLAYMATE
|
Tror jag är ute efter medhåll
Men det är alltid mycket lättare att lura sig själv på lördagen och följa kollektivet och spika i ett svårt lopp.
Man vill ju inte heller dumförklara sig själv om man garderar kraftigt och favoriten vann med halva upploppet.
Dagens flex brukar ju vara svårlöst och nu dessutom när det är ston, lärlingar & tillägg känns det ju upplagt för skrällen.
Jag gör som du och garderar detta loppet. Nu gäller det bara att gardera lagom mycket och rätt hästar.
som det känns nu: 1,2,3,4,7,8,9,11,12
kanske på känsla 2,3,8,11,12?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-11 21:37:21
|
Became a member:
Forum posts:
|
Har brydderier jag med. Vet inte riktigt. Johan låter lite orolig över spåret även om hon klarat det förut. Det gör att jag också blir orolig. Men tycker det är svårt att hitta spikar.. Får se.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2010-02-11 22:05:40  Har brydderier jag med. Vet inte riktigt. Johan låter lite orolig över spåret även om hon klarat det förut. Det gör att jag också blir orolig. Men tycker det är svårt att hitta spikar.. Får se.
Answer to: "Har brydderier jag med. Vet inte riktigt. Johan låter lite orolig &ou"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
V 12, NAJAD LAVEC
|
Här tror jag mig ha hittat en riktigt rolig skräll. Najad Lavec var ute i tuffa lopp hela hösten. Näst sist var hon trea i en klass 2 final endast slagen av Zyrano Boko och Hardy Ribb! Hur mycket streckade hade någon av de 2 varit streckade i detta loppet? Innan det var hon oplacerad men mötte då kulltoppar i form av Vanessa du ling,Bring me luck U.S,Caddie dream,Mystical Ann, Target Hoss osv. Hur hårt hade de blivit streckade här? Nu har Najad ett lopp i kroppen,bra spår och en helt ok kusk. Jag tror det kan bli korsdrag i kuponghögen!!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-11 22:44:07  Här tror jag mig ha hittat en riktigt rolig skräll. Najad Lavec var ute i tuffa lopp hela hösten. Näst sist var hon trea i en klass 2 final endast slagen av Zyrano Boko och Hardy Ribb! Hur mycket streckade hade någon av de 2 varit streckade i detta loppet? Innan det var hon oplacerad men mötte då kulltoppar i form av Vanessa du ling,Bring me luck U.S,Caddie dream,Mystical Ann, Target Hoss osv. Hur hårt hade de blivit streckade här? Nu har Najad ett lopp i kroppen,bra spår och en helt ok kusk. Jag tror det kan bli korsdrag i kuponghögen!!
Answer to: "Här tror jag mig ha hittat en riktigt rolig skräll. Najad Lave"
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, S.H.T.'S PLAYMATE
|
Bra drag!
Lägg till att Robban låter uppåt, hästen springspår. Kan komma bra in i loppet. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-12 08:20:29  Bra drag!
Lägg till att Robban låter uppåt, hästen springspår. Kan komma bra in i loppet. 
Answer to: "Bra drag!
Lägg till att Robban låter uppåt, hästen s"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, NOVA KEBELL
|
A Holm vinner väl inga v75 lopp 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2010-02-12 10:05:24 Edited(1): 2010-02-12 11:12:30  A Holm vinner väl inga v75 lopp 
Answer to: "A Holm vinner väl inga v75 lopp :D"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
V 12, NAJAD LAVEC
|
Hon får inte starta så ofta på V75 men kan meddela att hon under fjolåret hade bättre segerprocent än både Untersteiner,Wallin,Frank och Karlstedt och detta utan ett stort proffstall i ryggen. Tror nog att hennes körkunskap räcker alldeles utmärkt bara hon har ngt att köra med 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-12 10:42:55
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ställer mig i ledet bakom najad lavec och det blir min 3.e häst i loppet.
Efter strykning är hon ensam på dubbla springspår, krävs inte ens en bra kusk för att klara av det. Borde hamna mycket bra på det sedan det bara finns 6 hästar 20m framför, helt klart en bra häst också som haft preparé lopp inför finalen.
Men visst, får johan överta spets tidigt så ser det tufft ut, troligen bara conchita exclusiv från vinnarhålet som är ett motbud då om luckan kommer. Dock inte så säker på att carl-otto släpper
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-12 21:38:20  Här tror jag mig ha hittat en riktigt rolig skräll. Najad Lavec var ute i tuffa lopp hela hösten. Näst sist var hon trea i en klass 2 final endast slagen av Zyrano Boko och Hardy Ribb! Hur mycket streckade hade någon av de 2 varit streckade i detta loppet? Innan det var hon oplacerad men mötte då kulltoppar i form av Vanessa du ling,Bring me luck U.S,Caddie dream,Mystical Ann, Target Hoss osv. Hur hårt hade de blivit streckade här? Nu har Najad ett lopp i kroppen,bra spår och en helt ok kusk. Jag tror det kan bli korsdrag i kuponghögen!!
Answer to: "Här tror jag mig ha hittat en riktigt rolig skräll. Najad Lave"
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, NAJAD LAVEC
S 3, PRETTY NOVA
|
Jag vill också fälla favoriten, men jag tycker mig ofta se förklaringar till att strecka vissa hästar bara för att de fått stryk av bra hästar. Sedan när är det en merit att få stryk? Det skulle säkert hela startfältet lyckas med!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-12 22:12:20
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, NAJAD LAVEC
S 5, KLARA
|
2010-02-08 13:17:44...då sa jg att Nr 12 var vinnaren.
men de vet vi ju först på lördag eftm.

|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
3
|