[ 1
]
2
|
Travzonen
|
Posted: 2010-01-25 07:00:06
|
|
V75-1 | Silverdivisionen, försök 6. 1:A PRIS 125 000 kr 1640 A 1. PAPER MOON Kihlström Örjan 2. SHARAPOVA Goop Björn 3. BIG STAR Untersteiner Johan 4. RÄSER SUNE Collander Camilla a 5. YOU SEE DUSTY Widell Kaj 6. QUANTUM JOYRIDE Karlstedt Tommy 7. EINAR CELEBER Adielsson Erik 8. NICK NOCK Lennartsson Per 9. LATITUD Lindblom Carl-Erik 10. SPEEDY GOLD Kontio Jorma 11. VIOL HORNLINE Söderkvist Stefan 12. EGOLA BOY Samuelsson Ola
Turordning: 2-7-11-6-10-9-1-3-8-5-12-4
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2010-01-25 10:41:57
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 3, BIG STAR
|
Ser ut som det blir laddning i detta lopp på flera händer, kan bli overpacat lopp detta. 1-4-5-6-7 lär ladda då dom är snabba ut....alla kommer köra mot Goop förmodligen som blir favvo här.....synd på Egola Boys läge här, annars hade hon varit gynnad av körning här, då hon har avslutat visslande senaste starterna.....se upp ändå, tokskräll om tempo blir tokhögt. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-25 11:15:16
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, SHARAPOVA
S 2, SHARAPOVA
|
Sharapova har väl en passande uppgift framför sig, även om det är många hästar som är snabba ut så har dem respekt för Björn Goop och Sharapova, dem flesta är väl nöjd att bli 2a 3a här, bra pengar där för dessa hästarna.
Dem som i första hand utmanr bör väl vara
Latitud som kommer sitta i rygg ?
Sedan känns det intressant med Jorma på Speedy Gold !?
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-01-25 11:16:57
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 1, PAPER MOON
|
Sharapova var lite blek senast men trivs nog inte i dödens. Spetsläge och kort distans nu, känns som en hygglig spik i nuläget. Einar är väl största motbudet.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-25 13:29:39 Edited(1): 2010-01-25 13:30:15
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, PAPER MOON
|
Sharapova.. den jäkeln gjorde att jag inte satte sjuan senast den sprang
Kanske ska man förlåta och gå vidare 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-25 14:02:25  Sharapova.. den jäkeln gjorde att jag inte satte sjuan senast den sprang 
Answer to: "Sharapova.. den jäkeln gjorde att jag inte satte sjuan senast den spra"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, SHARAPOVA
|
ja det är nog bara förlåta och gå vidare, hade väl taskigt spår om jag inte minns fel? Stod på endel tillägg? eller är jag helt ute och cyklar?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-25 14:35:29
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, PAPER MOON
|
Jo det var loppet där Late Speed vann efter enkel spetskörning. Sharapova stod på bakspår och hamnade i dödens.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-25 14:38:50  Jo det var loppet där Late Speed vann efter enkel spetskörning. Sharapova stod på bakspår och hamnade i dödens.
Answer to: "Jo det var loppet där Late Speed vann efter enkel spetskörning. S"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, SHARAPOVA
|
just det ja, där jag hade det säkra låset på Wiona och sharapova som inte var så säkert ändå  hon gallopera i dödens va? kan det bli galopp igen måntro?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-25 14:58:57
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hmm, 1640 nu.
Tror inte den distansen är en fördel direkt.
Men jag kanske har fel?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-25 15:13:26
|
Became a member:
Forum posts:
|
einar behöver smörlopp skurna med margarinkniv eller vad det heter. det fixar erik. bästa smyg-med-och-speeda-kusken för den hästen. streck.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-01-25 16:24:18  Hmm, 1640 nu.
Men jag kanske har fel?
Answer to: "Hmm, 1640 nu.
Men "
|
V 1, PAPER MOON
|
Själv tror jag 1640 är en stor fördel, sos.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-25 23:38:19
|
Became a member:
Forum posts:
|
Har för mig att paper moon är startsnabb?
2 Walmann roger hästar, 1 + 3.
Kommer verkligen sharapova till spets?
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2010-01-26 06:30:27  Sharapova har väl en passande uppgift framför sig, även om det är många hästar som är snabba ut så har dem respekt för Björn Goop och Sharapova, dem flesta är väl nöjd att bli 2a 3a här, bra pengar där för dessa hästarna.
Dem som i första hand utmanr bör väl vara
Latitud som kommer sitta i rygg ?
Sedan känns det intressant med Jorma på Speedy Gold !?
Answer to: "Sharapova har väl en passande uppgift framför sig, även om d"
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 3, BIG STAR
|
håller med....speedy gold kan få ett perfekt smyglopp med jorma som har gott självförtroende nu....men rygg därefter kan vara egola boy eller latitud.....så dom tre o sharapova om man garderar låter bra. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-26 10:27:21
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, PAPER MOON
|
Rätta mig om jag har fel men Sharapova har väl gått upp i klass nu också?
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-01-26 11:28:34  Rätta mig om jag har fel men Sharapova har väl gått upp i klass nu också?
Answer to: "Rätta mig om jag har fel men Sharapova har väl gått upp i k"
|
V 1, PAPER MOON
|
Har startat 4 ggr i silver med 1 seger, 2 andraplatser och en fjärdeplats som resultat.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-28 21:38:28
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, SHARAPOVA
S 4, RÄSER SUNE
|
Timos ranking V75-1: A: 3-2-1 B: 10-6-8 BC: 7-12-9-11 C: 4 D: 5
Spetsstriden: Sharapova är riktigt snabb ut när hon trycks av och hon har bland annat frontat från just spår 2 i 11-öppning. Paper Moon kan möjligen, möjligen svara från innerspåret men att exempelvis snabba duon Quantum Joyride och Nick Nock ska ta en hel längd på Sharapova tror jag inte.
Ett sprinterlopp för Silverdivisionen där 2 Sharapova blir klar favorit. Jag trodde på henne senast men även om hon fick öppna tufft till dödens från tillägg, var hon tidigt slagen och en besvikelse. Att hon tävlade med skor runt om var knappast hela sanningen, då hon vunnit tre gånger på den balansen i Goops regi. Det faktum att man hade haft problem med lufttillförseln i transporten till Kalmar påverkade givetvis och Goops hästar underpresterade överlag den tävlingsdagen. Allra vassast är Sharapova utan skor på hovarna men givetvis är det risk för skor även den här gången, speciellt då Gooparna inte tillhör den skaran som ”chansar” på barfota då det är gränsfall. I normal författning har givetvis Sharapova bra vinstchans från perfekt läge, då hon visat innan den senaste starten att hon duger mycket bra mot hingstarna i Silver. Hon spetsade i snabb öppning i klassen i höstas, från just spår 2, men som storfavorit med en svag insats i ryggen är det motiverbart att spela emot. 3 Big Star spurtade starkt från kön som oplacerad i Silver för tre starter sedan och näst senast avslutade hon också vasst som tvåa efter passiv styrning. Gick starkt mellan hästar i ganska snabb avslutning i lördags och såg formstark ut över 2140 meter. Har tagit sina fem sverigesegrar över kort distans och en av dessa tillsammans med Johan Untersteiner, och även om inte Big Star är någon startraket bör hon hamna vettig på det från bra läge. Stallkamraten 1 Paper Moon var med i samma lopp i lördags och från köplats i det larvigt låga tempot avslutade hon bra i skymundan i snärtig stil, utan att plågas. Hade inte startat på fyra veckor innan och kan vara ännu vassare nu, och hennes troliga position från innerspåret är rygg på Sharapova. 10 Speedy Gold dödensvann en V75-final i oktober och besegrade då närmast en bra spurtande Sharapova. Har kommit loss sent med ganska bra avslutningar i de senaste starterna och förra gången tävlade han i Gulddivisionen. Jorma Kontio kör hästen för första gången. 6 Quantum Joyride är en startsnabb sprintertyp som visat bra form. Tommy Karlstedt kör för första gången men jag tror man får svårt att nå ledningen nu. Samma omdöme gäller likaledes vassa sprintern 8 Nick Nock, som spurtade vasst i V75 näst senast. Fungerade inte förra gången men jobbar utan anmärkning och får Per Lennartsson i sulkyn för första gången. 7 Einar Celeber har två raka ganska billiga spetssegrar och lär dra en del streck. Han är dock långsam ut i detta sammanhang och eftersom han är effektivast i ledningen rankar jag ner honom i bc-gruppen trots formtoppade Erik Adielsson i sulkyn. Det ska bli intressant att se effekten om Ola nu får läge att rycka norska huvudlaget för första gången på formtoppade skrällen 12 Egola Boy.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-01-29 00:52:47
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 2, SHARAPOVA
S 4, RÄSER SUNE
|
Vill fälla Sharapova men enda orsaken jag kommer på är den gamla "Sto i silver"-regeln o jag vet inte om den räcker här..
Får för mig att Räser Sune spetsar o släpper till Björn..
Det finns hästar som absolut kan slå Sharapova men kanske inte om Björn får detta scenario o de andra har så taskiga lägen som de har, då jag inte tror tempot blir stenhårt direkt..
Sharapova kan tydligen va lite reskänslig så man får väl kolla på Lördag hur det verkar..
Tyckte Big Star såg fin ut sist så det kan va utmanaren
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-29 12:27:43
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, PAPER MOON
|
Det här känns som ett typiskt lopp att ta ställning till efter värmningarna så det kommer jag att göra.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2010-01-29 18:35:24
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 7, EINAR CELEBER
|
Lär bli skor på Sharapova igen. Det + den svaga insatsen senast räcker för att gardera.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-29 22:18:53
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, SHARAPOVA
S 4, RÄSER SUNE
|
Statistik-Jens
V75-1: Silver, autostart, kort distans
2 Sharapova ser ut att bli omgångens största favorit med klar marginal. Visst kan man titta lite på sidan 30 för att få ett hum om segerchansen, men i den här speciella lopptypen är spår mer betydelsefulla än streckprocent. Därför finns intressanta specialjämförelser på sidan 34. När favoriten, som nu, har ett bra startspår ligger infriandechansen på 45%. Sedan vinner rank 2-3 1/3 av loppen. Övriga två gånger av tio vinner någon rankad 3-8 och då kan det vara tufft att hitta vinnaren då hästarna i den gruppen har jämngoda chanser.
Spår 2 och 5 visar överlägsna resultat. Det är lite trist att fältets med marginal sämsta häst har lottats till det fantastiskt fördelaktiga femtespåret. Om någon av hästarna 6-11 i stället haft det, så hade vi haft ett väldigt spelvärt skrälldrag. 6 Quantum Joyride (10%) blir hyperintressant vid eventuell nedstrykning... men det är stor skillnad på 5 och 6. Spår 6 innebär i regel vingel och dåligt löpningsförlopp, det är en enorm skillnad i segerfrekvens (3% kontra 22%, se tabell längst ned på sidan 34).
Spår 11 är ännu värre, men då fältets bästa häst är enprocentare är det svårt att undvika nämna 11 Viol Hornline. Från bra spår hade hon ju varit omgångens spik.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
|