[ 1
]
2
|
Travzonen
|
Posted: 2010-01-25 07:00:06
|
|
V75-2 | Stolopp. 1:A PRIS 100 000 kr 2640 V 1. GABRIELLA CELEBER Wallin Tony 2. K.N.SPEEDGIRL Goop Björn 3. ROMANTIC COMPOSITE Söderkvist Stefan 4. MOULIN ROUGE Andersson Mikael J 5. ONASSIS NEO Kern Klaus 6. XENADINE Kontio Jorma 7. ANN JOHSTI Nordström Per 8. MY EVELL Lindblom Carl-Erik 9. MISS TRACY Erixon Lars 10. AMBER DIABLO Untersteiner Peter 11. SEAGARDEN´S LADY Heiskanen Veijo 12. ALVENA MARITA Widell Kaj 13. GLOBAL LIGHT Kihlström Örjan 14. LANGOUSTINE Gustafsson Tobias J 15. NOVA ZET Redén Daniel a
Turordning: 9-4-14-13-12-1-6-10-2-15-8-7-11-5-3
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-25 11:18:01
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, K.N.SPEEDGIRL
|
Känns som att man inte kan leta fram hur loppet blir kört eller vem som vinner så jag gör som vanligt...
bästa spåren 1,3,6,7.. och sedan får man väl slänga in några proffskuskar på det ! 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-01-25 11:33:13  Känns som att man inte kan leta fram hur loppet blir kört eller vem som vinner så jag gör som vanligt...
bästa spåren 1,3,6,7.. och sedan får man väl slänga in några proffskuskar på det ! 
Answer to: "Känns som att man inte kan leta fram hur loppet blir kört eller v"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 1, GABRIELLA CELEBER
|
Nja riktigt så enkelt är det inte då det är dubbla volter. Med tanke på det är väl de bästa spåren 1, 3, 5, 7, 10, 11?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-25 12:19:25
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, K.N.SPEEDGIRL
|
Upptäckte det.. hade fått för mig att det bara var 3 tilläggshästar ! Det blir alla 15 så får jag väl dra ner på strecken i andra stoloppet då 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-26 10:32:53
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, GABRIELLA CELEBER
|
Nja att helgardera ett lopp med 15 hästar, jag vet inte jag.
Detta borde gå att lösa på 8-9st.
|
|
Reply
|
|
Lecavalier
|
Posted: 2010-01-26 18:05:01
|
Became a member: 2007-11-02
Forum posts: 451
V 6, XENADINE
|
rätt dålig koll på delar av fältet, men har viss feeling för Global Light, denne får ju dessvärre ett antal metrar att ta igen från bakspår på tilläggsvolten....Amber Diablo från springspår på tillägg kan sitta bra till tidigt, 2,6,7,10?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-26 21:03:13
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, SEAGARDEN'S LADY
|
Seagardens Lady lär ju bli spelvänlig i detta lopp
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-28 21:44:16
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, MY EVELL
S 1, GABRIELLA CELEBER
|
Timos ranking V75-2: A: 7-2-1-14 B: 11-6-10-13-15-4-12 BC: 9-8-3-5 C: - D: -
Spetsstriden: Gabriella Celeber bör hålla ledningen i kraft av innerspåret. Seagarden´s Lady kan komma bra iväg från springspåret på tillägg, med bara fyra hästar på startvolten. .
Ett lågklassigt 2640-lopp för ston med mellan 50- och 250.000 intjänat där jag inte vågar lämna någon utanför min systemram. Fem av damerna har vunnit över distansen men jag tippar 7 Ann Johsti, som har två andra- och tre tredjeplatser på sina sex starter över stayerdistans. Som trea på topptiden 15,9/2640 i V75 för tre starter avslutade hon från kön snabba 1,11 sista 300 bakom vinnande Sebastian K. och då tog hon längder på en såpass bra häst som Reagan Ås över upploppet. Senast var Ann bara hygglig i V75 efter att ha hindrats ett par gånger sista 300, men hon hade då stått över en hel del jobb p.g.a. behandling och dessutom hade man haft dålig träningsförhållanden. Är med garanti i bättre form nu och märrens enda seger togs i enda starten tillsammans med Per Nordström, som åter får förtroendet. Allra bäst är Ann Johsti då hon kan tävla barfota runt om och ifall banan tillåter den balansen ökar hennes chanser givetvis. 2 K.N.Speedgirl gick iväg från snävt femtespår i voltdebuten senast, men efter 300 meter slängde hon sig i galopp. Gick snabbt i 12-fart sista 700 efteråt men galoppen oroar och dessutom vet man inte hur hon hanterar täta starter efter den snabba upphämtningen. Ser i alla fall ut som en bra häst och har givit ett fint intryck i starterna innan den senaste. Gör däremot sin första start över lång distans. 1 Gabriella Celeber spetsvann senast. Såg lika oinspirerad ut och flegmatisk ut som brorsan Einar med samma efternamn gjorde i början av karriären, men hon gav i alla fall intrycket av att hon verkligen ville hålla undan. Är min spetsfavorit från perfekt startspår men även Gabriella gör sin första start över lång distans. Mest rutinerad över distansen är min fjärdehäst i a-gruppen, 14 Langoustine. Hon höll starkt utan rygg över tre varv senast och har visat form länge. Två segrar på sju försök över lång distans är också en merit som räcker långt här. 11 Seagarden´s Lady är ingen riktig vinnartyp men hon är snabb ut från springspår och kan komma väldigt bra till. Har dessutom en seger och två andraplatser på sina tre starter över lång distans. 13 Global Light var en stinglös besvikelse senast, efter flera bra insatser innan. Kortare resa till tävlingarna nu kan vara positivt i 2640-debuten. Loppet är som sagt vidöppet och även min sistarankade, 5 Onassis Neo, är en möjlig vinnare trots att hon står hårt inne och har ett lurigt spår. Hon visade i alla fall fart och styrka vid segrar i Svanstedts regi och ett förmhöjande lopp i nya regin i kombination med barfotakörning kan vara faktorer som gör att hon skräller.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-01-29 01:19:09 Edited(1): 2010-01-29 01:19:33
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 7, ANN JOHSTI
|
Man brukar klara de här loppen på de fem mest streckade men jag tror jag skippar 9 o 13 o tar Jorma o P Untersteiner istället.. Så uppifrån o ner mer eller mindre alltså 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-29 18:26:29
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, GABRIELLA CELEBER
|
Jag har en viss feeling för ledning runt om för Gabriella Celeber. Får hoppas att det strular för Goop.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-29 22:24:22
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, MY EVELL
S 1, GABRIELLA CELEBER
|
Statistik-Jens
V75-2: Stolopp, tillägg, lång distans
Två sådana här lopp kördes under fjolåret. Båda vanns från tilläggsvolten av hästar rankade 7 resp 8 på strecken.
Det här förstärker mönstret vi ser i statistiken på sidorna 158-159. Tilläggs- hästarna är kraftigt gynnade (de senaste åren, 2006-09, har faktiskt bara en häst vunnit från start - lista sidan 158). Favoriter som står start infriar till 19% medan de på tillägg har en dubbelt så hög infriandefrekvens.
Och bland ickefavoriter syns det ännu tydligare. De på startvolten har en segerfrekvens om låga 1/39 medan ickefavoriterna på tillägg vinner 1/12. Och till betydligt bättre odds/rens.
Den här gången har vi en favorit på startvolten, som dessutom är av den svagare sorten (tabell sidan 138). Tre av 17 sådana svagfavoriter infriade ifjol, totalt har 9 av 58 segrat vilket innebär en grundchans om knappa 16%. Sedan ska det nog sättas på minuskontot att hästen står start, och kusken har som sagt (se ingressen) inte heller så goda infriandesiffror.
Skrällrisken är ganska stor, men ändå inte lika som i motsvarande medeldistans- lopp. Den längre distansen är utslagsgivande. Normalt är skrällrisken extra stor när de två mest spelade båda står start (alla andra rensar, streckade på 1-13%!). Propositionen är dock en aning mer fördelaktig för starthästarna än den brukar vara, man har satt maxgränsen vid 250' i stället för 275'. Hursomhelst är det förstås givet för statistikspelare att gardera här. Mer än 50/50-chans att få in en vinnare som rensar riktigt bra.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-29 23:04:09
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, MY EVELL
S 1, GABRIELLA CELEBER
|
Välstammade Gabriella Celeber har hittat stilen på sistone och ståtar med två raka segrar. Hon är ett intressant segerbud på Mantorp på lördagen då hon står inför en passande uppgift.
Gabriella Celeber är en dotter till Coktail Jet och Judy Tim, Judy Tim har tidigare lämnat årgångshästen Amanda Celeber och framgångsrike Einar Celeber så man förstår att Kjell och Tony Wallin hade höga tankar om Gabriella då hon började starta i fjol.
Det gick dock ganska trögt de första starterna innan hon blixtrade till med en överraskande seger på Solvalla. Efter det svek hon återigen innan hon vann i övertygande stil 5 januari. Hon följde upp den triumfen med en lika lätt seger tio dagar senare, hon är alltså obesegrad i år och ståtar med två raka segrar inför lördagens start.
- Hon var fin då jag vann med henne senast även om hon sprang och väntade på konkurrenterna onödigt mycket i ledningen. Jag tror helt enkelt inte hon fattade hur hon skulle agera då hon gick i ledningen. Nu har hon gått där en gång och dessutom kör vi med ett halvstängt istället för ett helstängt huvudlag denna gång så hon ska se konkurrenterna lite bättre, berättar Tony.
Det handlar om debut över lång distans för Gabriellas del på lördag och dessutom är det bara fyra hästar på startvolten vilket gynnar hästarna på tillägg men Tony är ändå optimist.
- Distansen borde passa för hon gör ett starkt intryck och lägger inte bort någon kraft i onödan. Visst är det en nackdel för oss där framme att det bara är fyra hästar på start men jag tycker inte tilläggshästarna ser så jättetuffa ut. Jag provar som sagt i ledningen och visst ser det intressant ut, säger Tony Wallin avslutningsvis.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-01-30 14:58:46
|
V 1, GABRIELLA CELEBER
|
Härligt att favoriten vinner när man har 8 streck..
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-01-30 14:59:59 Edited(1): 2010-01-30 15:00:15  Härligt att favoriten vinner när man har 8 streck..
Answer to: "Härligt att favoriten vinner när man har 8 streck.."
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 7, ANN JOHSTI
|
Hade bara sex streck.. Man får va glad för det lilla..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-30 15:03:12
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, ANN JOHSTI
|
hade oxå 8 streck...fy fan..men hade inte med nr 11 - de var ju nära!! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-30 15:06:56
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, SEAGARDEN'S LADY
|
det var när för seagardens lady....
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-01-30 15:07:20  hade oxå 8 streck...fy fan..men hade inte med nr 11 - de var ju nära!! 
Answer to: "hade oxå 8 streck...fy fan..men hade inte med nr 11 - de var ju n&aum"
|
V 1, GABRIELLA CELEBER
|
Tyvärr hade jag med den..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-30 15:12:46  Tyvärr hade jag med den..
Answer to: "Tyvärr hade jag med den.."
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, ANN JOHSTI
|
Synd för dig 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-01-30 18:32:27
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Just nu vill jag bara "strypa" Björn, fick avslags känsla för snacket innan o tog bort den djäveln !!! 
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2010-01-30 21:57:31
 det var när för seagardens lady....
Answer to: "det var när för seagardens lady...."
|
|