[ 1
]
2
|
Travzonen
|
Posted: 2010-01-25 07:00:06
|
|
V75-3 | Gulddivisionen, försök 5. 1:A PRIS 150 000 kr 2140 A 1. GLOBAL INVESTMENT Goop Björn 2. GO ON PALE Karlstedt Tommy 3. BIRBODELAQUERCIA Östergren Torbjörn 4. ACCLAIM Eriksson Håkan 5. DEBBIE BRODDA Ohlsson Ulf 6. CROWN KEMP Kontio Jorma 7. EVIDENCE ÅS Adielsson Erik 8. GIANT SUPERMAN Larsson Fredrik B 9. AIRSTRIKE Jansson Torbjörn 10. COPPER BEECH Lugauer Conrad 11. COLOMBIAN NECKTIE Kihlström Örjan
Turordning: 4-1-10-11-2-9-5-7-8-6-3
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2010-01-25 10:43:46
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 1, GLOBAL INVESTMENT
|
Goop drog vinstlotten här......spikförslag. 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-01-25 11:20:49  Goop drog vinstlotten här......spikförslag. 
Answer to: "Goop drog vinstlotten här......spikförslag. ;)"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 1, GLOBAL INVESTMENT
|
Japp, omgångens andra heta spikförslag. Acclaim har sett bra ut på slutet men Globalen lär få fuska bort det här loppet i spets, om inte Lugauer får ett ryck.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-25 11:21:49
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, GLOBAL INVESTMENT
|
Colombian Necktie gick bra efter vila i onsdags ?
Visst spåret är ingen höjdare..
Global Investment bör väl bli första strecket, men Acclaim är ju en häst som alltid är kul å strecka
Airstrike från rygg på Global ? nja, får sluta tro på den, var ju helt tom senast sista kurvan..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-25 12:01:33
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, EVIDENCE ÅS
|
Kan debbie brodda hålla nu kanske med hyffsat spår? Antingen spikar man global investment eller så garderar man med hela fältet?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-25 13:25:47
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, GLOBAL INVESTMENT
|
Jag har tröttnat på att spela Airstrike så den går tokbort. Globalen måste väl ses med jättechans.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-25 15:15:35 Edited(1): 2010-01-25 15:15:54
|
Became a member:
Forum posts:
|
global megafavorit? 70%? 65%?
erik kör evidence. troligtvis större chans på den än debbie. lär bli lågt streckad också.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-01-25 16:22:37  global megafavorit? 70%? 65%?
erik kör evidence. troligtvis större chans på den än debbie. lär bli lågt streckad också.
Answer to: "global megafavorit? 70%? 65%?
erik kör evidence. troligtvis stö"
|
V 1, GLOBAL INVESTMENT
|
Gissar på 76% 
|
|
Reply
|
|
Lecavalier
|
Posted: 2010-01-26 18:09:26
|
Became a member: 2007-11-02
Forum posts: 451
V 1, GLOBAL INVESTMENT
|
troligen landar han där nånstans gjorde vell en riktigt bra prestation vid senaste segern då björn backade från start?, tror/tycker att han ska ta detta från spår 1...Har alltid gillat Colombian Necktie men han ska vell få svårt härifrån och kanske behöver han fler lopp innan han är helt i topp?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-27 15:26:39
|
Became a member:
Forum posts:
|
över 75%? låter nästan väl mycket.
hur colombian och copper ska kunna vinna begriper inte jag.
bakspår 2140 för sprinterhästar? snöstorm? en bra kusk och en dålig. fördel colombian i så fall.
för en gångs skull streckas nog inte giant superman upp till över 10%. då kanske han till och med blir streckvärd. hamnar han under 6% kan man strecka honom.
fast speeka är nog lite väl tufft.

|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-28 21:56:21
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, GO ON PALE
S 1, GLOBAL INVESTMENT
|
Timos ranking V75-3: A: 1-10-11 B: 4-2-9-5 BC: 7-6-8 C: - D: 3
Spetsstriden: Normalt ingen här som kan ta en längd på Global Investment.
Jag har huvudbry hur jag ska hantera Guld-favoriten 1 Global Investment. På papperet har han en mycket bra uppgift framför sig men han var mer än lovligt seg i 14-avslutning sista 400 senast, även om han hade varit ifrån tävlandet 3,5 vecka och var lugnt tagen med sikte på detta lopp. Med den insatsen på näthinnan orkar jag bara inte spika hästen även om det ser ut att kunna bli en spets och slut-historia. Samtidigt har jag ingen annan tipsetta som jag kan motivera och jag får helt enkelt hålla mig ”mitt i brallan” och lägga favoriten först av tre a-hästar och strecka minst sju hästar på systemramen. Global Investment har annars vunnit ett par 2140-lopp från ledningen i Guld och med tanke på hans väldigt hetsiga uppträdande näst senast var han då ursäktad. Om inget oförutsett händer finns det ingen i loppet som kan lura favoriten på ledningen men allra effektivast är han utan bakskor, en balans han senast gick med då han toppspurtade till seger för tre starter sedan. Viktig balansinfo på lördag alltså. 10 Copper Beech övertygade väl inte trots spetsvinst via snabb avslutning senast, men han kämpade i alla fall det långa upploppet ned och bör gå framåt med även det loppet i kroppen. Har tagit några imponerande segrar bakifrån över 2140 meter, bland annat på tung bana i en V75-final för drygt tre år sedan, och hästen är väldigt speedig. 11 Colombian Necktie såg kanonfin ut i comebacken, men han var som förväntat aningen seg i benen. Presterade i alla fall minst lika bra som Global Investment efter att ha dragit fram denne sista 700 och loppet i kroppen höjer ”Colombianen” rejält i form. 4 Acclaim blir hårt betrodd efter sina två raka guldsegrar. Han tävlar dock som bäst med maximalt två veckor mellan starterna och nu blir det dubbelt så långt uppehåll. Dessutom har ”Hockey” varit på semester och känns inte som att Acclaim kommer att göra karriärens bästa lopp den här gången. Jag har också svårt att se den konstiga (mar)dröm jag hade inatt bli sann, då jag såg Acclaim i ensamt majestät i ledningen, varifrån han är obesegrad. 2 Go on Pale var en besvikelse senast då han tappade rejält på Super Light sista 700. Kan givetvis bättre och har åter bästa tänkbara läge och gynnas dessutom av årstiden. 9 Airstrike fick en för tung inledning senast men i starterna innan har han i stort sett löpt lika bra som eller bättre än favoriten. Försöker säkert hålla ryggen på denne från start men ibland hugger Airstrike i galopp från bakspår i autostart. 5 Debbie Brodda har agerat stinglöst en tid men senast såg hon mer framåt och allmänt piggare ut som i och för sig intetsägande fastlåst. Uffe Ohlsson tyckte i alla fall att märren kändes jättefin och kanske är formen tillbaka.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-01-29 01:23:39
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 1, GLOBAL INVESTMENT
S 1, GLOBAL INVESTMENT
|
Tänker inte ens gå igenom loppet..
53%??
SPIK som fan på Global Investment..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-29 06:57:43  Tänker inte ens gå igenom loppet..
53%??
Answer to: "Tänker inte ens gå igenom loppet..
53%??
SPIK som fan p&arin"
|
Became a member:
Forum posts:
|
ja, det ser lågt ut. men han kanske skenar iväg under dagen och imorgon. eller så lirar folk acclaim, som vanligt? och så vinner acclaim, och folk blir förbannade... som vanligt... allt är precis som vanligt.
tycker du ska speeka acclaim.

|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-01-29 09:30:46  Tänker inte ens gå igenom loppet..
53%??
Answer to: "Tänker inte ens gå igenom loppet..
53%??
SPIK som fan p&arin"
|
V 1, GLOBAL INVESTMENT
|
Ja 53% är årets kap hittills, men blir chockad om det inte blir minst 60% innan spelstopp.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-29 11:57:09
|
Became a member:
Forum posts:
|
han sjunker ju! nu står han i 49%! det här börjar ju bli en kanonspik?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-29 12:35:55
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, GLOBAL INVESTMENT
|
Som andrahandsfavorit är det ju en kanonspik 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-29 22:28:16
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, GO ON PALE
S 1, GLOBAL INVESTMENT
|
Statistik-Jens.
V75-3: Guld, autostart, medeldistans
1 Global Investment och 4 Acclaim har slagits om favoritskapet och bytt plats några gånger under det tidiga spelet. 4 Acclaim har överlägsna meriter och är bästa hästen, har dessutom visat form och har bästa spåret (se sidan 21), så han borde vara klar favorit kan man tycka. Å andra sidan är 1 favorit till att hålla spetsen, och det är mer regel än undantag att en sämre häst kan hålla undan från ledningen mot en bättre. Så det är nog ganska jämna chanser trots allt.
Innerspåret är dock inte det bästa, visar tvärtom minusresultat, och 1 Global Investment har bommat spets de två senaste gångerna han haft innerspår. Så tipsettan får ändå 4 Acclaim.
2 Go on Pale (8%) är en bra vinterhäst som trivs bra över distansen, helst skulle den kanske varit ännu längre. Naturlig tredjehandare, men lite borttappad av Spelarna. Spåret är dock ett tydligt minus så vi haussar inte för hårt.
9 Airstrike (3%) varnar vi för varje gång och han får en rad igen. Om 1 spetsar sitter han i ryggen och tvillingen blir troligen 1-9. Han får dock svårt att spurta till seger, då det inte finns open stretch på Mantorp. Det krävs tur för lucka, annars blir hästen fast med vinnarkrafter kvar (höjden av sportslig rättvisa enligt vissa OS-motståndare).
11 Colombian Necktie (28%) har vunnit sju lopp på svensk mark 2007-2010. Ett av dem över medeldistans på Visby sommaren 2008, men resten av segrarna har kommit över kort distans. Bakom nämnda hästar är loppet här oerhört enkelt, resten bör han slå trots bakspår och fel distans. Men nog borde han vara streckad som en 4:e-5:e-handare ungefär, det är som sådan det är rimligt att taxera hans chans. Runt tio streckprocent vore motiverat; visst kan han vinna alltså men som spelobjekt ointressant då han är överbetrodd.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-30 11:09:00
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, GLOBAL INVESTMENT
|
Skulle vilja se Hockey spänna ögonen i Goop i en spetskörning från start LOL! Nej Jag tror GI håller runt om.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-30 13:31:17
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, GLOBAL INVESTMENT
S 6, CROWN KEMP
|
Global var bra senast på valla och bör vinna detta lätt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-30 13:35:03
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, GLOBAL INVESTMENT
|
Håkan har varit ute och värmt Acclaim och är osäker på den lösa banan. Mycket löst material tydligen. Acclaim trivs bättre på hårda banor.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
|