[ 1
]
2
|
Travzonen
|
Posted: 2010-01-25 07:00:06
|
|
V75-4 | Klass I, försök 6. 1:A PRIS 100 000 kr 1640 V 1. POP MY CORK Jansson Torbjörn 2. MOON NIGHT Stjernström Micael 3. STEPPING KING Goop Björn 4. SWEET LINE Persson Håkan K 5. ABBE NETH Tillman Jennifer 6. SÖRGÅRDENS FILIPPA Pettersson Roger 7. COURAGE PAY Degiorgio Charles 8. SOCCER Kihlström Örjan 9. NICE AND A STAR Wallin Tony 10. TOUGH SMASH Ohlsson Ulf 11. PRINCE L. Adielsson Erik 12. FRONT Kern Klaus
Turordning: 11-2-7-5-8-6-1-9-4-10-12-3
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-25 11:25:48
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, NICE AND A STAR
|
2,4,9,10,11... känns väl rätt så bra, eller har jag missat någon stjärna tro ? ^^
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-25 15:03:40
|
Became a member:
Forum posts:
|
Prince L. Klar ?
Erik + volt + springspår bakrevolt = bra position?
Våldsam öppning från start ?
2,3,4,5,6 kan ju öppna bra.
Erik rundar dom på slutet ?
Hehe, många ? där 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-01-25 16:19:40  Prince L. Klar ?
Våldsam öppning från start ?
2,3,4,5,6 kan ju öppna bra.
Erik rundar dom på slutet ?
Hehe, många ? där 
Answer to: "Prince L. Klar ?
"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 2, MOON NIGHT
|
Vet inte riktigt hur du får det till att Prince L. har springspår? Dessutom var han ju chanslös från dödens senast och lär inte få någon enkel resa från det här läget heller. Att han dessutom lär bli favorit gör honom rätt ointressant.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-25 16:25:03  Vet inte riktigt hur du får det till att Prince L. har springspår? Dessutom var han ju chanslös från dödens senast och lär inte få någon enkel resa från det här läget heller. Att han dessutom lär bli favorit gör honom rätt ointressant.
Answer to: "Vet inte riktigt hur du får det till att Prince L. har springspå"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, NICE AND A STAR
|
Hoppas han blir favorit så rensar det när Sweet Line eller Moon Night springer hem detta 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-25 23:35:12  Vet inte riktigt hur du får det till att Prince L. har springspår? Dessutom var han ju chanslös från dödens senast och lär inte få någon enkel resa från det här läget heller. Att han dessutom lär bli favorit gör honom rätt ointressant.
Answer to: "Vet inte riktigt hur du får det till att Prince L. har springspå"
|
Became a member:
Forum posts:
|
hehe, nja tänkte lite fel där.
Men han har varit bra gångerna innan?
Erik kör nu igen, tror jag är ett plus.
Njaaa, vette tusan
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-26 10:35:37
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, COURAGE PAY
|
Abbe Neth var ju fin senast och Tillman kanske kan hitta på något jävulskap. Kan vara en möjlig skräll.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-28 08:06:57  Abbe Neth var ju fin senast och Tillman kanske kan hitta på något jävulskap. Kan vara en möjlig skräll.
Answer to: "Abbe Neth var ju fin senast och Tillman kanske kan hitta på någ"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tillman är tjejkusk.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-28 22:00:09
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, POP MY CORK
S 1, POP MY CORK
|
Timos ranking V75-4: A: 9-2 B: 3-11 BC: 4-1-6-10-7 C: 8-5-12 D: -
Spetsstriden: De fem innersta spåren har samtliga visat startsnabbhet men Moon Night har tagit ledningen de fyra gånger han haft öppet spår i voltstart, bland annat från just spår 2, i 16-öppning.
Ett sprinterlopp för näst lägsta klassen där jag låser på två hästar och hoppas att 11 Prince L. blir favorit ”på rutin”. Jag är inte alls övertygad om att hästen ens är i närheten av så bra som de odds han stått i antyder, och senast var han mest seg hela vägen, förvisso efter ett lopp utan rygg. Han överglänstes hursomhelst i samma lopp av en av de två hästar som utgör mitt lås, nämligen 9 Nice And A Star. Denne var med i en våldsam öppning i 300 meter innan han backades ner i rygg på ledaren. Där såg han kaxig ut hela vägen, trots 13-tempo första rundan, och när Tony Wallin flyttade ut ett spår vid upploppets början, avgjorde man i ett steg och vann överlägset på topptid för klassen och framförallt för årstiden. Nice And A Star har egentligen visat smygform sedan han var tapper sexa efter tredjespår runt om i debuten för Lars Hagert i oktober. Utdelningen har dock låtit vänta på sig och när det var ”stenklart” näst senast hade hästen problem med blodvärdena och stannade rejält sista 150. Spår nio i voltstart har Nice haft en gång tidigare och då placerades han stabilt och fint i andra ytter. Har dessutom vunnit från dubbla tillägg och har alltså inga problem med att anfalla långt bakifrån. Rygg på en startraket bör dock göra att man hamnar vettigt på det och därmed blir ett mycket allvarligt vinstbud. Mitt andrastreck i loppet är 2 Moon Night. Denne var inte som bäst i V75-finalen förra gången och man har sedan dess siktat på det här loppet på hemmaplan. Moon Night vann efter ännu längre uppehåll för tre starter sedan och de fyra gånger han haft öppet spår i voltstart har han tagit hand om ledningen. Från spår två på Solvalla var han i spets på ”kör” och trots några startsnabba konkurrenter tror jag på ledningen över gynnsam kort distans. Jag låser alltså loppet på två hästar men den som har råd alternativt bättre lösningar i andra lopp ”helgarderar” och tar fyra streck, förutom de nämnda med markering även för formtoppade och kuskförstärkte 3 Stepping King, som avslutat vasst med krafter kvar i de två senaste starterna.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-01-29 01:38:22
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 4, SWEET LINE
|
eeeeh?? Spik på Moon Night? Jag tror det blir så..
Även om jag inte vill släppa Sweet Line..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-29 19:44:06
|
Became a member:
Forum posts:
|
6:an är bra och lite streckad,kanske en skräll?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-29 21:11:12
|
Became a member:
Forum posts:
|
TVÅ HÄSTARS LOPP, FRÅGA MIG OM NI VILL HA DEM.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-29 22:34:59
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, POP MY CORK
S 1, POP MY CORK
|
Statistik-Jens
V75-4: Klass I, voltstart, kort distans
Ovanliga förutsättningar på V75. Ifjol kördes inte ett enda kort-volt-lopp på V75, och 2008 bara tre stycken. Det kan bero på TV kan man gissa; över kort distans är starten väldigt betydelsefull, och med volt har man bäddat för många omstarter. Dålig TV...
Dessutom är det inte så bra sportsligt eller spelmässigt. Vissa hästar stressar upp sig av omstarter och spolierar sina chanser. Generellt missgynnas favoriter; favoritchansen halveras redan efter en omstart (statistik sidan 28). Detta beror troligen på att favoriter nästan alltid har framspår, och att det är dessa som offrar mest krut i omstarterna. Efter en omstart ställs de chansbedömingar man gjort som spelare över ända, men man får inte ändra hästar på V75.
Hursomhelst, vi har ett stort och pålitligt underlag på sidan 199. Innerspåret visar helt fantastiskt överlägsna resultat. Det är inte långt ifrån att det alltid är motiverat att tippa 1 som etta, oavsett vilken häst det är som lottats på spåret. Man gör stort plus både på vinnare- och plats-spel om man spelar det varje gång. Senast såg vi exempel på det i lördags, då fältets i särklass sämsta häst lottats på spår 1 i ett kortvoltlopp (med tillägg). Den hästen lyckades lifta med till en andraplats och gav goda 7.27 på plats. Och tvillingen ihop med den betrodda spetshästen (fjärdehandare) 134 gånger...
Givetvis utmynnar det här i en varning för formstarke 1 Pop My Cork (11%). Det kan nog mycket väl vara så att han faktiskt har loppets bästa segerchans. Annars blir han ju faktiskt hellre tvåa än etta, och kan vara ett bra spel på plats och tvilling.
Favoriten har för ovanligheten skull bakspår. Infriandet för sådana favoriter ligger på 41%. De dyker upp väldigt sällan, bara 8% av kortvoltloppen får en favorit från så dåligt läge, men när de väl dyker upp är alltså infriandefrekvensen helt ok. Vi kan också titta på sidan 79. Tabellen där visar att favoriter av aktuell styrka har en infriandefrekvens om 35% just i Klass I.
Vi har sedan loppspecifik statistik på sidorna 90-91. Även här finner vi fantastiska resultat för innerspåret. Vi finner också ett tydligt plus för andrahandsfavoriter (som segrat oftare än favoriterna) samt för spår 2. Dessa faktorer sammanfaller för 2 Moon Night som vi därför tippar etta strax före 1. Favoriten får bara en tredjerank i statistikanalysen. Men det är, tvärtemot normalfallet, sannolikt en favorit som gynnas av omstarter.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-30 12:35:02  TVÅ HÄSTARS LOPP, FRÅGA MIG OM NI VILL HA DEM.
Answer to: "TVÅ HÄSTARS LOPP, FRÅGA MIG OM NI VILL HA DEM."
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, SÖRGÅRDENS FILIPPA
S 6, SÖRGÅRDENS FILIPPA
|
Ja tack!
|
|
Reply
|
|
Gidde_Palema
|
Posted: 2010-01-30 14:11:50
|
Became a member: 2008-04-05
Forum posts: 2489
V 9, NICE AND A STAR
|
Det här tror jag 9 Nice and a star vinner. Toppform, bra kusk och bra läge. Spik.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-01-30 15:40:56  Det här tror jag 9 Nice and a star vinner. Toppform, bra kusk och bra läge. Spik.
Answer to: "Det här tror jag 9 Nice and a star vinner. Toppform, bra kusk och bra "
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 2, MOON NIGHT
|
Fan du är i toppform idag! Snyggt
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-01-30 15:41:15  Det här tror jag 9 Nice and a star vinner. Toppform, bra kusk och bra läge. Spik.
Answer to: "Det här tror jag 9 Nice and a star vinner. Toppform, bra kusk och bra "
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 4, SWEET LINE
|
Du är helt rätt ute i allt idag.. Köp en triss!
Snyggt!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-30 15:42:42  Det här tror jag 9 Nice and a star vinner. Toppform, bra kusk och bra läge. Spik.
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, SÖRGÅRDENS FILIPPA
S 6, SÖRGÅRDENS FILIPPA
|
Hoppas du håller hela vägen nu Gidde!! 
|
|
Reply
|
|
Gidde_Palema
|
Posted: 2010-01-30 15:44:15  Hoppas du håller hela vägen nu Gidde!! 
Answer to: "Hoppas du håller hela vägen nu Gidde!!:)"
|
Became a member: 2008-04-05
Forum posts: 2489
V 9, NICE AND A STAR
|
Tack 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-30 16:16:13  Tack 
Answer to: "Tack :)"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, NICE AND A STAR
|
Bra spik  gardera mig med 5 hästar till var väl kanske inte så bra....
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
|