Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Åby 2010-01-23
V75-7 Silverdivisionen, försök 5.
5. OMEGA BOKO 62% 26
Goop Björn
3. ROBERTO 29% 47
Uhrberg Thomas
6. LORENZ CAF 25% 66
Kolgjini Lutfi
2. GIFT TO EUROPE 10% 75
Söderkvist Stefan
9. TOM RAIDER 10% 108
Persson Fredrik
1. LORD OF MAKKEGÅRD 9% 135
Adielsson Erik
4. PRIMA STELLA 9% 226
Lennartsson Per
10. NICOLAS CAKE 7% 172
Svanstedt Åke
8. PAPER MOON 3% 321
Kihlström Örjan
7. HEAVY FLAMINGO 2% 651
Takter Johnny
12. BIG STAR 2% 338
Untersteiner Johan
11. NOUVELLE PELLE 1% 356
Falsig Bo

Senast uppdaterad: 2010-01-23 18:00:07, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Åby
V75-2 Åby
V75-3 Åby
V75-4 Åby
V75-5 Åby
V75-6 Åby
V75-7 Åby
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-7 Åby

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

[ 1 ]   2  
Author Message
Travzonen Posted: 2010-01-18 07:00:05
V75-7 | Silverdivisionen, försök 5.
1:A PRIS 125 000 kr 2140 A

1. LORD OF MAKKEGÅRD Adielsson Erik
2. GIFT TO EUROPE Söderkvist Stefan
3. ROBERTO Uhrberg Thomas
4. PRIMA STELLA Lennartsson Per
5. OMEGA BOKO Goop Björn
6. LORENZ CAF Kolgjini Lutfi
7. HEAVY FLAMINGO Takter Johnny
8. PAPER MOON Kihlström Örjan
9. TOM RAIDER Persson Fredrik
10. NICOLAS CAKE Svanstedt Åke
11. NOUVELLE PELLE Falsig Bo
12. BIG STAR Untersteiner Johan

Turordning: 6-5-4-2-3-12-10-9-1-11-8-7
Reply
Posted: 2010-01-18 11:25:00

Became a member: 
Forum posts:

V 12, BIG STAR

S 4, PRIMA STELLA
tar med många här när det gäller lorenz caf och ludde =sten hård inledning och kan detta skrälla.. big star som har spurtat bra och åke på nicolas cake, och tom raider som egentligen springer guld och då så kan han vinna på sin hårdhet
Reply
Posted: 2010-01-18 11:33:50

Became a member: 
Forum posts:

V 3, ROBERTO
jag fortsätter spela på nicolas cake och roberto
Reply
Dark_horse Posted: 2010-01-18 12:09:16 Answer to: "jag fortsätter spela på nicolas cake och roberto (H)"

Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890

V 9, TOM RAIDER
Vekhästar. Omega Boko gav ju bort typ 60-70 meter mot dessa hästar senast och var tvåa ändå, slipper ju Brian Key nu också Och kolla in vad Tom Raider har mött på slutet, snacka om att gå ner i klass. Låst på dessa två.
Reply
Posted: 2010-01-18 16:17:49

Became a member: 
Forum posts:
efter snabb koll på startlistorna tycker jag spontant att rundan ser rätt trist ut.
Reply
Posted: 2010-01-19 11:52:16

Became a member: 
Forum posts:

V 5, OMEGA BOKO
Instämmer med föregående talare
Reply
Posted: 2010-01-19 15:23:22 Answer to: "Vekhästar. Omega Boko gav ju bort typ 60-70 meter mot dessa hästa"

Became a member: 
Forum posts:
Omega vinner detta?
Trodde inte den skulle vara så bra som den var sist.
Galopp, hamna långt bak, sist i fältet och sen kom två.
Mycket bra prestation, kusk + nu också.
Känns ju som en hyfsad spik, blir nog bra tempo i loppet med Rally ludde.
Reply
Posted: 2010-01-19 19:24:26

Became a member: 
Forum posts:

V 3, ROBERTO

S 4, PRIMA STELLA
Prima i spets Roberto i rygg Roberto avgör säkert tillslut
Reply
Posted: 2010-01-19 21:31:16 Edited(1): 2010-01-19 21:32:40 Answer to: "Prima i spets Roberto i rygg Roberto avgör säkert tillslut :)"
Åby

Became a member: 
Forum posts:
Nja, Prima i spets på 2140, hmm nja de tror ja inte.
Skulle de hända så pressar ludde sönder både prima och lorenz.
Man kan nog säga att det iallafall blir tempo.

Tror Prima e bäst på 1640, och jag tror inte att Roberto vet vad en vinnarskalle e för något.
Tror han inte ens fattar att han tävlar
Reply
Dark_horse Posted: 2010-01-19 22:53:00 Answer to: "Nja, Prima i spets på 2140, hmm nja de tror ja inte. Skulle de h&aum"

V 9, TOM RAIDER

jag tror inte att Roberto vet vad en vinnarskalle e för något. Tror han inte ens fattar att han tävlar

Är det inte såna hästar som gynnas alldeles utmärkt av O.S?
Men håller med dig, den hästen kommer jag inte att tro på förän han har vunnit lopp igen.
Reply
Posted: 2010-01-20 21:20:43 Answer to: "Omega vinner detta? Trodde inte den skulle vara så bra som den var s"

Became a member: 
Forum posts:

V 3, ROBERTO

S 6, LORENZ CAF
Man ska inte dra för höga växlar på en häst som presterar bra efter galopp.
Jag kan inte säga direkt vad det beror på men, ofta gör hästar sina bäst lopp, just när de har galopperat tidigt, men utan att få vinna.
Det kan ha en genetisk betydelse att hästar i grunden är flockdjur, och när de hamnar på efterkälken, så gör de sitt yttersta för att komma ikapp, men inte först!

Värt att tänka på!
Reply
Andynalan Posted: 2010-01-20 23:15:23

Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641

V 9, TOM RAIDER
Intressant tanke.

Vi avslutar med en Kalmarseger!
Reply
Posted: 2010-01-21 01:03:16
Åby

Became a member: 
Forum posts:

V 5, OMEGA BOKO
Så har jag inte tänkt på det tidigare dalmaset men det stämmer ju!
Reply
Posted: 2010-01-21 03:18:43

Became a member: 
Forum posts:

V 5, OMEGA BOKO
Omega Boko är väl hästen som har övertygat mest? värst emot i mina ögon är formstarke Big star men han känns något bortlottad nu.
Reply
stallbrucelee Posted: 2010-01-21 09:46:16

Became a member: 2010-01-18
Forum posts: 294

V 6, LORENZ CAF
Roberto har haft mkt otur oxå, sist satt han ju med allt kvar och jag blir inte förvånad om han vinner här, tror dessutom att det står mellan just 3-4-5 här och det blir nog ingen Kalmarseger här iaf...Tom Raider har inte visat ngn form på slutet, tror han blev sliten av fjolåret och blivit alldeles för osäker på slutet, har bara visat sitt förnamn hitills....just....TOM!!

Nej detta vinner Roberto och jag hoppas många tänker som Dave....hoho
Reply
Posted: 2010-01-21 11:31:40
Åby

Became a member: 
Forum posts:

V 5, OMEGA BOKO
Roberto är märkligt lågt streckad fortfarande.
Reply
Posted: 2010-01-21 20:32:22
Åby

Became a member: 
Forum posts:

V 3, ROBERTO

S 6, LORENZ CAF
Timos ranking V75-7: A: 6-5-2 B: 3-4-10 BC: 9-7-1 C: 12-8-11 D: -

Spetsstriden: Roberto första biten men han ska med största sannolikhet köras i ryggar. Prima Stella är snabb ut och trivs i ledningen och Lorenz Caf är också väldigt kvick iväg. Lutfi Kolgjini är dessutom väldigt sugen på ledningen med Lorenz. ”Varning” för Omega Boko i spetsstriden. Denne är extra startsnabb med Björn Goop i sulkyn och spår mitt på vingen passar hästen.

Favorit i Silverdivisionen blir 5 Omega Boko som senast gjorde en bra upphämtning efter galopp i debuten i klassen. Det hela såg dock bättre ut än vad det var då loppet överpacades rejält och enkla 15,5 sista 400 räckte för att Omega skulle nå andraplatsen bland många fastlåsta konkurrenter. Hästen är i alla fall bra i grunden och Nurmos djur brukar kunna ta till sig tuffa lopp på rätt sätt. Dessutom är det Björn Goop upp den här gången och han har till och med fått Omega Boko att öppna bra bakom bilen. Jag sågar alltså inte favoriten men tycker att han blir väl mycket streckad tack vare senaste loppet. 6 Lorenz Caf var inblandad i den stenhårda öppningen senast men Ludde valde att släppa till skentravande Orso på första långsidan. Bakom denne fick man sedan se dagens ljus alldeles för sent men Lorenz Caf såg väldigt fin ut och var inte alls trött i mål. Två lopp i kroppen efter sjukdom gör att formen höjs ytterligare och startsnabbe Lorenz Caf laddas åter hårt för ledningen, för att köras där. 2 Gift to Europe har hög grundkapacitet och han har trivs väldigt bra på Åby, där det blivit fem segrar på tio starter. Höll tappert i dödens i det höga tempot senast och kopplade greppet runt sista sväng. Stumnade förståeligt sista biten och att han till slut blev oplacerad var bara oddshöjande till den här gången. Bör vara ännu bättre nu, har ett perfekt startspår och ska nu köras utan bakskor. Att dessutom Stefan Söderkvist ersätter avstängde Näslund känns väldigt intressant då gamla hästar ofta tänder till av dylika förändringar. 3 Roberto har suttit fastlåst och sett formstark ut i de två senaste starterna i Silver. Är min tidiga spetsfavorit men hästen behöver nog ryggresa för att kunna vinna och Uhrberg lär släppa. Open stretch passar således ypperligt men det ska sägas att Roberto inte är den ärligaste kämpen om det hugger emot i slutstriderna. 4 Prima Stella var stinglös senast efter att ha öppnat snabbt i en ogiltig start och sedan hamnat helt fel på det i den giltiga. Är riktigt snabb bakom bilen och trivs extra bra i ledningen. Per Lennartsson i sulkyn för första gången är alltid intressant. 10 Nicolas Cake hade också krafter kvar bakom Omega Boko & gänget senast och för tre starter sedan trasslade han in svansen i tömmarna och var inte körbar då det skulle avgöras. Var blek näst senast men då lopp tio gick hade det tilltagande snöfallet gjort att banan passade illa för de flesta barfotahästarna. 9 Tom Raider återkommer i Silver efter två klart godkända Guld-starter. Han har dock inte utvecklats något speciellt det senaste året och tio starter från bakspår i autostart har som bäst resulterat i en andraplats. Dessutom är ingen av startryggarna speciellt snabb ut. 7 Heavy Flamingo var blek efter vila senast men är säkert förbättrad nu. Har vunnit flera lopp på Åby och skrällde på banan i Silverdivisionen förra året. Har dessutom segrat tillsammans med Johnny Takter. 1 Lord of Makkegård har en snygg resultatrad men han är uppanmäld och visade inget i fjolårets sverigestarter som gör att han räcker i Silver. Är i alla fall i bättre form nu och Erik Adielsson i sulkyn är en rejäl förstärkning.
Reply
Posted: 2010-01-21 21:16:43
Åby

Became a member: 
Forum posts:

V 3, ROBERTO

S 6, LORENZ CAF
ÅBY-tips

Rank: A: 5 B: 3-6-4-1-10-8-12-2-11-9-7 C: -

Kommentarer: 5 Omega Boko följde upp segern i Bronsfinalen Annandag Jul med att svara för en strålande upphämtning efter galopp senast på Kalmartravet. Nurmos travare lyser form för tillfället och blir svårslagen felfri. 3 Roberto är värd en seger och gick bla i mål med mycket sparat i samma lopp som Omega Boko deltog i senast. En formstark spurtare som trivs med open stretch.. Så gör även startsnabbe 6 Lorenz Caf som även han(!) gick starkt i ovan nämnda lopp senast. Smygresa och skrällchans!
Reply
B_Good Posted: 2010-01-22 02:57:27

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896

V 2, GIFT TO EUROPE
Ursäkta om jag tjatar men urch o fy för silverlopp.. Omöjliga på förhand o trista..
Favoritbanan Åby o en glad Söderkvist som precis vunnit ett lopp kanske räcker för att bära gamlingen Gift to Europe över linjen etta? Om Roberto lyckas "sitta fast" på en dubbel OS-bana så måste det va nåt slags rekord men så har det ju låtit efter alla lopp på senaste tiden.
Omega bättre än jag trodde.. Tom Raide går ju ner i klass men rosade inte direkt silver tidigare heller men visst varför inte.. Urch..
Reply
Dark_horse Posted: 2010-01-22 09:21:05 Answer to: "Ursäkta om jag tjatar men urch o fy för silverlopp.. Omöjlig"

V 9, TOM RAIDER
Märkligt, håller faktiskt inte alls med om att silverlopp är särskilt svåra eller trista. Eller under vinterhalvåret kan jag hålla med, men under sommaren tycker jag ofta att klassen är hög och att det sällan står mellan fler än 4 hästar. I somras t ex kan det väl inte varit så tråkigt när hästar som Cash Winning Vita, Iceland, Bob Hope, Teaser Elegance, Victory Love, Staro Allentown, Skully Gully etc härjade i silver.

Inför det här loppet kan det vara lite kul att veta att Tom Raider var spelad till 1.80 mot hästar som Iceland och Cash Winning Vita i Maj. Skulle han på något sätt ha hittat formen till på lördag kan det bli åka av.
Reply
[ 1 ]   2