Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Axevalla 2010-01-02
V75-3 PÅ LANDET 4-6 JUNI - Gulddivisionen, försök 2.
1. ACCLAIM 69% 19
Eriksson Håkan
7. CROWN KEMP 22% 59
Goop Björn
3. GO ON PALE 14% 56
Uhrberg Thomas
4. ACCESS TOOMA 10% 84
Kontio Jorma
9. D.J.SEABROOK 7% 90
Takter Johnny
5. MIN NARKISSOS 5% 142
Karlstedt Tommy
6. TUNK NAFETS 3% 158
Widegren Dan
2. ANDALOUX 1% 485
Ohlsson Ulf
8. SORAYA LADAY 1% 0
Sjunnesson Jörgen
10. ÅLARÖKARN 1% 890
Olsson Daniel

Senast uppdaterad: 2010-01-02 18:00:04, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Axevalla
V75-2 Axevalla
V75-3 Axevalla
V75-4 Axevalla
V75-5 Axevalla
V75-6 Axevalla
V75-7 Axevalla
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-3 Axevalla

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

[ 1 ]   2  
Author Message
Travzonen Posted: 2010-01-01 07:00:04
V75-3 | PÅ LANDET 4-6 JUNI - Gulddivisionen, försök 2.
1:A PRIS 150 000 kr 2140 A

1. ACCLAIM Eriksson Håkan
2. ANDALOUX Ohlsson Ulf
3. GO ON PALE Uhrberg Thomas
4. ACCESS TOOMA Kontio Jorma
5. MIN NARKISSOS Karlstedt Tommy
6. TUNK NAFETS Widegren Dan
7. CROWN KEMP Goop Björn
8. SORAYA LADAY Sjunnesson Jörgen
9. D.J.SEABROOK Takter Johnny
10. ÅLARÖKARN Olsson Daniel

Turordning: 1-9-5-3-4-8-2-6-7-10
Reply
Posted: 2010-01-01 14:00:32

Became a member: 
Forum posts:
79% på Acclaim?Då lockar 11 på G O P bättre
Reply
Posted: 2010-01-01 14:09:48

Became a member: 
Forum posts:

V 3, GO ON PALE

S 1, ACCLAIM
Här blir 1 Acclaim stor favorit efter sin fina seger senast på Solvalla. Han älskar den här årstiden och brukar rada upp fina insatser hela vintern. Innerspåret kan bli en fälla och han vann loppet senast p.g.a tuff körning i loppet. Jag tycker inte att han har imponerat så stort så att han ska bli jättefavorit och garderingen är på sin plats. 4 Access Tooma var helt okej senast då han gick bra i tredjespår sista 600 metrarna. Denna gång kör Jorma Kontio och han kan nog hitta fler växlar i denna rejäla herre. 5 Min Narkissos gjorde ett av sina bästa lopp i karriären senast då han tog ner B.B.S. Bigtrade. Han är mogen att hävda sig i gulddivisionen och är ett bud. 3 Go On Pale är lite ojämn men har visat att han hävdar sig bra i gulddivisionen då han är på humör.
Reply
Posted: 2010-01-01 18:31:16
Axevalla

Became a member: 
Forum posts:

V 3, GO ON PALE

S 1, ACCLAIM
Kuskintervjuer

V75-3
1 Acclaim (Håkan Eriksson) hoppas jag på bra chans med. Det var skönt att han äntligen fick vinna senast. Formen är bra. Innerspåret är sådär. Alla vet att han inte är någon raket ut men han har blivit bättre och bättre. Nu kommer jag att prova en bit från början. Tycker att det ser bra ut på pappret. Vore inte konstigt om han blir favorit, säger Hockey.

2 Andaloux (Ulf Ohlsson) fick ett hyggligt spår. Möter bra hästar men är inte så dålig själv heller. Ulf får göra vad han kan från början för att hålla honom i trav. Sedan får vi se var han hamnar. Bör få ett bra lopp och sedan är det ett långt upplopp på Axevalla. Det är ingen nackdel för hans del, säger Håkan Olofsson.

3 Go on Pale (Thomas Uhrberg) blev det fel för senast när Örjan skulle backa ner och det blev kiv om positioner. Han tog i honom lite för hårt. Därav galoppen. Annars håller han rätt bra form och fick ett bra spår. Han har haft lite bakflyt på ­sistone. Formen är uppåt och det här är hans årstid, säger Tommy Karlstedt.

4 Access Tooma (Jorma Kontio) blev det fel för senast. Jag trodde faktiskt att han skulle ha bra chans att vinna. Banan blev så dålig. Det snöade och han fick inget fäste. Blev bakhalt. Han sprang som fan men det hände ingenting. Har väldigt bra form och på vintern har han chans mot de flesta hästar, säger Tommy Hanné.

5 Min Narkissos (Tommy Karlstedt) gör debut i guld men känns inte som att han ska vara mycket sämre än dem som startar i guld nu. Han kommer få ett snällt lopp och klaffar det lite kommer han säkert att avsluta fort. Hästen springer 14-­tider full väg. Det var vad Acclaim vann på senast på Solvalla, säger Tommy.

6 Tunk Nafets (Dan Widegren) ska formen vara oförändrad på. Blir det hård bana är det bra för min häst. Det ­älskar han. Vann en V75-final när alla andra ­körde med skor, säger Danne.

7 Crown Kemp (Björn Goop) var fin i comebacken. Gick i mål med lite sparat. I träningen efteråt känns det att hästen har gått framåt. Han har inte varit skadad utan tappade bara formen runt Elitloppshelgen. Tävlade bra förra vintern och jag hoppas att han även nu ska hävda sig bra i guld. Det blir nog tufft att räcka till vinst härifrån. Antingen skor eller barfota runt om. Omöjligt att säga just nu när väderleken är som den är, säger Timo Nurmos.

8 Soraya Laday (Jörgen Sjunnesson) ska formen vara i ordning på men vi hade ingen tur med lottningen igen. Så det ser ganska mörkt ut. Det är tufft emot ­också. I bästa fall får man hoppas på en slant. Hon hamnar bland de sista och får sedan springa med. Hoppas att hon kan spurta bra, säger Claes Opander.

9 D.J.Seabrook (Johnny Takter) fick feber när han skulle starta uppe i Umeå 21 december. Det var ingen större fara. Har kunnat jobba på efter det. Fick ­bara stå över någon dag. Har fått ett lämpligt smygläge. Kan vara med och tjäna fina pengar men är ingen het segerkandidat, säger Jimmy Jonsson hos Robert Bergh.

10 Ålarökarn (Daniel Olsson) är inte den bästa hästen och fick inte det bästa läget. Jag vet inte om formen är så bra heller. Det är pengar som gäller. Får han det så är jag nöjd. Jag har varit på semester så han är inte så mycket tränad. Men det kanske gör gott, säger Lars-Olof Spång.
Reply
Posted: 2010-01-01 20:27:39

Became a member: 
Forum posts:

V 1, ACCLAIM
Acclaim bör vinna!
Reply
Posted: 2010-01-01 20:29:10 Answer to: "Acclaim bör vinna! (H)"

Became a member: 
Forum posts:

V 3, GO ON PALE

S 4, ACCESS TOOMA
Acclaim vinner bara när vi inte tror på honom...
Reply
Cherry Posted: 2010-01-01 20:46:14 Answer to: "Acclaim vinner bara när vi inte tror på honom...;)"

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901

V 1, ACCLAIM
Jag tror Acclaim kan vinna detta från dödens. Från spets är det nog tvärslut. Bara instängning emot men det scenariot tror jag inte på.
Reply
B_Good Posted: 2010-01-02 02:11:42 Edited(1): 2010-01-02 02:13:11 Answer to: "Jag tror Acclaim kan vinna detta från dödens. Från spets &"

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896

V 3, GO ON PALE

S 4, ACCESS TOOMA
Huh? förstår inte resonemanget.. Kan han vinna från dödens men inte från ledningen?

Måste spika nånstans o här kan det bli men Acclaim är en häst jag alltid kommer fel på..
Vinner när jag inte tror på han o förlorar när jag spikar.. Go On Pale känns dock sjukt spelvärd till 10-11% o även om det sällan skräller så hårt i guld så petar jag nog med Andaloux på 3% oxå..

Har svårt att avgöra hur bra är Crown Kemp?
Reply
Posted: 2010-01-02 02:27:22

Became a member: 
Forum posts:

V 4, ACCESS TOOMA

S 4, ACCESS TOOMA
Jag tror Acces Tomma har toppchans nu igen när han får en kusk i vagnen igen 1-3-7-9 även tidiga
Reply
Posted: 2010-01-02 10:32:34

Became a member: 
Forum posts:

V 7, CROWN KEMP
Med tanke på att det inte är så många raketer från start här så kanske tom Acclaim kan svara upp innern?

Crown Kemp kan ju öppna men har kanske spår för långt ut?
Tycker ändå 25% på den är ett bra streck, var en tiondel efter acclaim i comebacken. Nurmos låter positiv dessutom.
Tycker CK kan vara en kul spik. Hoppas på SOS.
Reply
Posted: 2010-01-02 11:13:48
Axevalla

Became a member: 
Forum posts:

V 3, GO ON PALE

S 1, ACCLAIM
Access Tooma, intervju med Hanné

Under dagens tävlingar på Axevallatravet gör Solvallatränaren Tommy Hannés ögonsten Access Tooma debut i Gulddivisionen. Tommys Wall Street Banker-son har hittills i sitt sexåriga liv sprungit in drygt 1,6 miljoner kronor, han har på 50 starter segrat vid nio tillfällen och nu är han alltså uppe i högsta klassen.

Access Tooma har under året som gått vunnit tre lopp i Silverdivisionen, frågan är hur han kommer klara sig i den högsta klassen.

- Hästen är bra, det har han alltid varit, och jag tycker faktiskt inte att han behöver vara helt borta idag, trots att det handlar om debut i Gulddivisionen, säger Tommy Hanné till travnet.se.

Senast var hästen femma på Solvalla, nöjd med den insatsen?

- Nej, det var jag såklart inte. Det var dock inga fel på hästen, han passade helt enkelt inte på banan, han fick inget fäste och det är inte så mycket att säga om att han inte var som bäst.

Hur är läget med honom efter det loppet?

- Det är bra med hästen, han är riktigt igång för dagen och han ska hålla toppform. Inför senaste loppet värmde hästen strålande och allt verkar som sagt fortsatt väl här hemma.

Debut i Gulddivisionen idag, hur ser du på det?

- Jag tycker faktskt inte att han behöver vara helt borta, motståndet som han möter var inte av högsta klass och han har fått ett bra utgångsläge. Hästen är nog bäst då han får smyga med i ryggar och gå till slut och får han ett sånt lopp blir jag inte överraskad om han vinner, Jorma Kontio känns också intressant som kusk.

Några ändringar i balansen?

- Nej, han får tävla precis som vanligt, säger Tommy Hanné avslutningsvis.

Christoffer Wickman, travnet.se
Reply
Posted: 2010-01-02 11:25:59 Answer to: "Access Tooma, intervju med Hanné Under dagens tävling"
Axevalla

Became a member: 
Forum posts:

V 7, CROWN KEMP
Det positiva med AT är ju att han har en kusk i sulkyn nu igen
Reply
Posted: 2010-01-02 12:00:08
Axevalla

Became a member: 
Forum posts:

V 3, GO ON PALE

S 1, ACCLAIM
Expressenintervjuer

1 Acclaim
Håkan Eriksson. – Hästen verkar ha tagit
loppet i lördags på ett bra sätt och är pigg
och glad. Acclaim är inte bortskämd med
spår i första ledet. Han kan öppna bättre än
tidigare och jag laddar vad det går men Acclaim
kan knappast hålla upp spåret. Jag
hoppas att det löser sig och Axevalla är en
bana som passar Acclaim bra, berättar
Håkan Eriksson.
ATG: 80%. Expekt: 2,15. Unibet: –. bet365: 2,50.

2 Andaloux
Ulf Ohlsson. – Har fått ett bra läge och det
känns som att formen är bra. Även om det
alltid är tufft i Gulddivisionen tycker jag att
Andaloux kan vara ett platsbud, säger Håkan
Olofsson.
ATG: 5%. Expekt: 25,0. Unibet: –. bet365: 20,00.

3 Go on Pale
Thomas Uhrberg. – Galoppen senast var ett
olycksfall i arbetet. Jag tror att formen är
bra och från det här spåret borde han kunna
få en vettig resa. Jag tror att han kan vara
långt framme om det inte strular säger Kari
Lähdekorpi.
ATG: 11%. Expekt: 10,5. Unibet: –. bet365: 10,00.

4 Access Tooma
Jorma Kontio. – Har jag inte kört tidigare
men jag har sett Access Tooma vid ett flertal
tillfällen och det ska bli intressant att känna
på honom. Han har hävdat sig fint i Silverdivisionen
och när han nu gör debut i Guld
tror jag inte att han gör bort sig. Motståndet
ser inte alltför tufft ut och med en bra resa
kan han vara ett platsbud, säger Jorma
Kontio.
ATG: 22%. Expekt: 4,50. Unibet: –. bet365: 4,00.

5 Min Narkissos
Tommy Karlstedt. – Han gjorde ett mycket
bra lopp på Solvalla senast. Nu är det
kanske lite tuffare emot men jag tror inte att
han gör bort sig. Det blir ett snällt upplägg,
säger Kari Lähdekorpi.
ATG: 14%. Expekt: 8,50. Unibet: –. bet365: 10,00.

6 Tunk Nafets
Dan Widegren. – Han vann från ledningen
senast och kändes fin. Han blir bara bättre
och bättre och jag tror att han ska hävda sig
bra i Gulddivisionen i vinter. Jag är inte
främmande för att han kan dyka upp bland
de tre främsta. Tunk Nafets går barfota fram
om banan tillåter det, säger Dan Widegren.
ATG: 5%. Expekt: 25,0. Unibet: –. bet365: 17,00.

7 Crown Kemp
Björn Goop. – Var fin i comebacken. Han
fick ett snällt lopp och gick i mål med lite
sparat. Det känns i träningen efteråt att
hästen har gått framåt med loppet. Han har
inte varit skadad utan tappade bara formen
runt elitloppshelgen. Han tävlade bra förra
vintern och jag hoppas att han även nu ska
hävda sig bra i gulddivisionen. Tyvärr blev
läget dåligt och det blir nog tufft att räcka till
vinst. Balansen avgörs på lördag, säger
Timo Nurmos.
ATG: 27%. Expekt: 4,50. Unibet: –. bet365: 5,50.

8 Soraya Laday
Jörgen Sjunnesson. Uselt spår och hamnar
troligtvis bland de sista. Får vara helnöjd
med en peng.
ATG: 3%. Expekt: 45,0. Unibet: –. bet365: 60,00.

9 D.J.Seabrook
Johnny Takter. – Var struken för feber inför
en tilltänkt start i Umeå nyligen, men jag tror
inte att han ska ha tappat så mycket. Han
kan få ett bra lopp härifrån och jag tror inte
att D.J.Seabrook är helt borta om det klaffar,
säger Jimmy Jonsson i stallet.
ATG: 7%. Expekt: 15,0. Unibet: –. bet365: 12,00.

10 Ålarökarn
Daniel Olsson. Hästen har inte startat sedan
mitten av november och formen känns dunkel.
Ska normalt sett inte räcka till någon
framskjuten placering mot dessa hästar.
ATG: 3%. Expekt: 75,0. Unibet: –. bet365: 60,00.

VÅR RANKING
A: 1. B: 7, 3, 9, 4, 5, 6. C: 2, 10, 8.

TIDSRANKEN
14,3: 1 Acclaim, 2 Andaloux, 3 Go on Pale,
5 Min Narkissos. 14,7: 6 Tunk Nafets.
14,9: 4 Access Tooma, 7 Crown Kemp.

SKRÄLLVARNING
9 D.J. Seabrook har tre segrar på de fem
senaste starterna. I de två han inte vunnit
har han suttit fast.

SPETSSTRIDEN
4 Access Tooma. Han kan kanske hålla ut
7 Crown Kemp.

Publicerat 2 januari 2010 Uppdaterad 2 januari 2010
Reply
Gidde_Palema Posted: 2010-01-02 13:14:35

Became a member: 2008-04-05
Forum posts: 2489

V 1, ACCLAIM
Lutar åt att jag spikar 1 Acclaim. Tror faktiskt att han håller spets. Även om han inte skulle göra det så tror jag att han hittar ut i andraspår och vinner i alla fall. Mycket bra chans.
Reply
Jimson Posted: 2010-01-02 13:22:18

Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023

V 4, ACCESS TOOMA
Kusk på Access Tooma är alltid intressant men jag har med den på mitt lilla system så det är väl avslag där.
Reply
Posted: 2010-01-02 13:22:26

Became a member: 
Forum posts:

V 7, CROWN KEMP
7 Crown Kemp barfota runt om. Har haft känning för den sen jag såg startlistan.
Goop/Nurmos är ett vinnande koncept.
Reply
Gidde_Palema Posted: 2010-01-02 14:06:56 Answer to: "7 Crown Kemp barfota runt om. Har haft känning för den sen jag s&"

Became a member: 2008-04-05
Forum posts: 2489

V 1, ACCLAIM
Goop hade sagt till han på banan att det är synd att Crown Kemp måste gå med skor.
Reply
B_Good Posted: 2010-01-02 14:10:07 Answer to: "Goop hade sagt till han på banan att det är synd att Crown Kemp "

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896

V 3, GO ON PALE

S 4, ACCESS TOOMA
Är ännu anmäld barfota enligt Travnet express iallafall, men det verkar underligt
Reply
Cherry Posted: 2010-01-02 14:11:00

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901

V 1, ACCLAIM
Ska vara omöjligt att gå barfota idag väl?
Reply
Soberano Posted: 2010-01-02 14:16:08 Answer to: "Är ännu anmäld barfota enligt Travnet express iallafall, men"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100

V 2, ANDALOUX
Många som anmäler barfota eftersom dom inte kan bestraffas även om dom kör med skor. Däremot så får dom böta om dom anmäler med skor och startar utan.
Reply
[ 1 ]   2