Became a member:
Forum posts:
|
Hade inte tänkt lägga alltför mycket tid på veckans V75 lopp men det blev trots allt totalt 4-5 timmar i lopparkiv och lusläsande av intervjuer. Nu är jag i alla fall klar med lördagens lopp. Sportsligt är det en medioker V75 omgång och mina analyser har i alla fall kommit fram till att många favoriter vinner. Det är bara att hoppas på hyfsade förtidsodds på dom nu.
Hittade inget av intresse i V75-1 eller 2 att leta odds på. Varken intervjuer eller lopparkiv gav något särskilt.
Go On Pale har sin tid nu och den kan nog vinna igen, men förhoppningarna om bra odds där är små.
Första riktigt intressanta informationen och oddset att bevaka är på Lome Stjernen i kallblodsloppet. Den är visserligen favorit just nu men här finns hopp om goda odds.
Lome Stjernen ska som ni kanske läst lättas enormt i balansen på lördag. Ändring från järnskor till lätta aluminuim syns ju inte i någa barfotalistor men frågan är om det inte är en större lättning jämfört med ändring fårn lätta skor till barfota. Test med den nya balansen ska ha utfallit mycket positivt och det pratas dessutom om ryckhuva ffg. Som jag läser loppet spetsar Uffe med Hallsta Lotus och sedan hamnar Frick som så många ggr förr i dödens. Kan bli en rejäl duell dom emellan och det drar Örjan nytta av när loppet ska avgöras. Enligt uppgift slutade Örjan köra på honom sist när han märkte att det skulle bli omöjligt att nå ifatt vildvitter som ju stod 40 m före då.
När man tittar på lite lopp som hästarna varit ute i i stoloppet, V75-5, är det svårt att gå emot Any Joy. Hon borde runda detta gäng. Any Joy stod med exakt samma läge i ett liknande (men något enklare) lopp på Axevalla i slutet av augusti. Då rundade hon hela fältet mycket lätt och vann totalt överlägset.
Il Divo i 6e avd har varit mycket förbättrad på barfotabalans i de två senaste loppen och när man nu skickar hästen och kusken enda till Bollnäs måste det vara toppchans till spets och slut. Statistiken talar ju minst sagt också för vinst. Frontat lätt fyra senaste gångerna från framspår, två ggr i 11 öppningar första 500, men senast öppnade han första 300 i 08-tempo. Vem ska kunna plocka en längd ?????? Il Divo har körts i spets 5 ggr och är obesegrad från den positionen i Sverige.
Värst emot är väl Pamona om det nu skulle bli tokkörning från någon av Norrlandskuskarna. Pamona har ju tack vare skorycken på slutet också blivit som förvandlad och det överraskade i alla fall inte mig att hon vann i fredags på solvalla när man hade intrycket från Gävlestarten i loppet innan på näthinnan.
I V75-7 låter det som att det kan vara rejält i ordningställt och klart på Clear Sign. Bergh spikar ju t ex i 5 tippar V75. Clear Sign har nu lopp i kroppen och har ju tidigare gått strålande just när hösten kommit. Här kör väl Bergh tidigt till spets och därifrån har Clear Sign vunnit 5 av de 6 ggr han körts där.
För er som tänker lira Catch The Flax läste jag lite intressant info. Han ska aldrig tidigare ha tjänat en krona när han övernattat borta inför loppen som han ska göra imorgon.
Sammanfattningsvis är det odds på dessa hästar jag kommer att bevaka hos nätbolagen.
Go On Pale
Lome Stjernen
Any Joy
Il Divo
Rutger Raket
Lycka Till !
|