[ 1
]
|
|
Posted: 2009-09-09 12:59:45
|
Became a member:
Forum posts:
|
har funderat lite på det här:
kastar ut det som en fundering och inte som ett sant faktum.
dom som får absolut bäst fart på hästarna på upploppet är erik och örjan.
håller ni med?
tycker att tex goop är bättre från spets än att komma från tex tredje par eller nåt. åke kör oftast tidigare än dom allra sista upploppsmetrarna.
så om man ska hitta spelvärda bakspårare eller hästar som troligtvis hamnar en bit bak i fältet så ska man plocka i första hand erik och örjan? minns tex ett lopp med erik där han fick en fart på en amatörtränad häst som ingen hade fått tidigage i lopp (och då kollade jag många lopp i arkivet.). hästen såg helt värdelös ut i avsluten innan men han fick den att vinna med en spurt som den aldrig visat innan. minns tyvärr inte vilken häst det var.
även untersteiner och jansson är väl bra på spurter, men får väl inte samma fart som erik och örjan?
ludde har tydligen en väldigt speciell drivtreknik också: han rappar dom snett nerifrån om jag inte har fel?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-09 15:57:53  har funderat lite på det här:
kastar ut det som en fundering och inte som ett sant faktum.
dom som får absolut bäst fart på hästarna på upploppet är erik och örjan.
håller ni med?
tycker att tex goop är bättre från spets än att komma från tex tredje par eller nåt. åke kör oftast tidigare än dom allra sista upploppsmetrarna.
så om man ska hitta spelvärda bakspårare eller hästar som troligtvis hamnar en bit bak i fältet så ska man plocka i första hand erik och örjan? minns tex ett lopp med erik där han fick en fart på en amatörtränad häst som ingen hade fått tidigage i lopp (och då kollade jag många lopp i arkivet.). hästen såg helt värdelös ut i avsluten innan men han fick den att vinna med en spurt som den aldrig visat innan. minns tyvärr inte vilken häst det var.
även untersteiner och jansson är väl bra på spurter, men får väl inte samma fart som erik och örjan?
ludde har tydligen en väldigt speciell drivtreknik också: han rappar dom snett nerifrån om jag inte har fel?
Answer to: "har funderat lite på det här:
kastar ut det som en fundering "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tycker Goop i spets oftast är streckvärt, men som nu i lördags där han hade spår 9 med Sharapova fick jag bra feeling för. Och det lyckades han ju med rätt fint. Annars är det nog lite som du säger, ja.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2009-09-10 10:33:47
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Svårt o avgöra det där men..
..Jag känner mig trygg om jag spikat Erik el Björn o de sitter i spets
..Örjan alltid är spelvärd o ju sämre läge ju bättre
..Ska man tro på en favorit bakifrån får det gärna va Åke som kör
..Torbjörn bricka 1 o en vinnarhålsresa o kortspurt känns ofta bra
..Bäst allroundkusk är Erik? O kanske Örjan
..Ludde, Bergh o Daniel Olsson vinner bara från spets (el möjligen dödens)
..Åke, Erik o Örjan kan va obehagliga överraskningar när de sitter upp första gången på en ny
..Lennartsson vinner (för ofta tyvärr)
..En bra kusk på en skithäst vinner oftare än en bra häst med en skitkusk
Men som sagt är det bara känsla o har inget med nåt o göra o funkar alldrig när det gäller..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-10 10:50:19
|
Became a member:
Forum posts:
|
det kan kanske vara värt att fundera på ändå?
ponera följande lopp: låt säg att båda kör en medioker klass II-häst.
örjan till 7% på spår 10 eller ludde på spår 12 till 15%? känns som örjan måste vara det solklara förstavalet? ingen av dom får spets utan måste fixa loppet på egen hand. örjan fixar det. ludde gör det inte?
kolla även på tex airstrike. ponera ludde, erik eller örjan upp. örjan eller erik vinner till mycket stor säkerhet med en häst med en sån slutspurt som han har kapacitet att lägga av.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2009-09-10 11:03:51  det kan kanske vara värt att fundera på ändå?
ponera följande lopp: låt säg att båda kör en medioker klass II-häst.
örjan till 7% på spår 10 eller ludde på spår 12 till 15%? känns som örjan måste vara det solklara förstavalet? ingen av dom får spets utan måste fixa loppet på egen hand. örjan fixar det. ludde gör det inte?
kolla även på tex airstrike. ponera ludde, erik eller örjan upp. örjan eller erik vinner till mycket stor säkerhet med en häst med en sån slutspurt som han har kapacitet att lägga av.
Answer to: "det kan kanske vara värt att fundera på ändå?
pone"
|
|
Ludde vinner inte klassII-loppet..
Andra "sanningar"
.. I Stolopp ska man aldrig glömma Pappa Untersteiner (o Johan är inte så dum heller)
.. Takter o Kontio är lite för sömniga för att vinna bakifrån
By the way vad har du för bild?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-10 11:13:26 Edited(1): 2009-09-10 11:15:24
|
Became a member:
Forum posts:
|
bild?
king of kings som han kallas för att tala travspråk... try this one:
http://images.google.se/images?hl=sv&rlz=1T4GGLL_svSE315SE315&um=1&q=yeshua&sa=N&start=40&ndsp=20
jag tycker johan var bättre för ett år sen. verkar som han inte utvecklas? han kör ju fina hästar då och då, men han vinner ju väldigt sällan på v75 numera.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2009-09-10 11:15:51  bild?
king of kings som han kallas för att tala travspråk... try this one:
http://images.google.se/images?hl=sv&rlz=1T4GGLL_svSE315SE315&um=1&q=yeshua&sa=N&start=40&ndsp=20
jag tycker johan var bättre för ett år sen. verkar som han inte utvecklas? han kör ju fina hästar då och då, men han vinner ju väldigt sällan på v75 numera.
Answer to: "bild?
king of kings som han kallas för att tala travspråk... "
|
|
Halleluja..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-10 11:16:34  Halleluja..
Answer to: "Halleluja.."
|
Became a member:
Forum posts:
|
amen.

|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2009-09-10 11:31:16 Edited(2): 2009-09-10 11:33:19
|
|
Kan passa på att bjuda på lite statistik från Jens Sjödens travbibel2008
Vinstprocent med favoriter (snittet att en favorit vinner är 35%)
(kuskar som suttit upp bakom fler än 30 v75favoriter under 2000talet)
Uhrberg 44%
Söderkvist 43%
Kontio 40%
Kolgjini 38%
Adielsson 36%
Bergh 35%
Heiskanen 35%
Takter 34%
Svanstedt 33%
Lennartsson 33%
Kihlström 32%
Goop31%
Jansson 30%
Ohlsson 29%
O. Goop 28%
P.Untersteiner 28%
Frick 26%
Andra kul o nämna är
Stig H 40%
JanOlov Persson 82%!! (men utan Järvsöfaks är det 27%)
Mindre än 30 favoriter o över 40%
J Untersteiner, Nordström, S Melander, Fredrik B larsson, Kjersgard, K Knutsson, Horpestad, Forsgren o Hockey..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-10 12:23:08
|
Became a member:
Forum posts:
|
ja, det är ju bara att jämföra styrningarna av colombian med johan och uhrberg så ser man.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-12 12:02:52
|
Became a member:
Forum posts:
|
Blir Stamping nerstruken till spår 11 och får starta från 2180 nu när 6 Herwig är struken?
|
|
Reply
|
|
Gidde_Palema
|
Posted: 2009-09-12 12:07:46  Blir Stamping nerstruken till spår 11 och får starta från 2180 nu när 6 Herwig är struken?
Answer to: "Blir Stamping nerstruken till spår 11 och får starta från"
|
Became a member: 2008-04-05
Forum posts: 2489
|
haha, näe de blir han inte
|
|
Reply
|
|
|