Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Ny omgång +

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

1   [ 2 ]  
Author Message
Posted: 2009-09-30 22:14:20

Became a member: 
Forum posts:
Om du bjuder 20 miljoner på en häst vid Derbyauktionen så är du bunden vid ditt bud!
I detta fall så räknas knapptryckningen som en validering tillika namnunderskrift..

Men.. Men..

Precis som Jimson nämner, vi kanske borde införa dödsstraff, det var juh trots allt låtsaspengar.

Reply
Posted: 2009-09-30 22:15:50

Became a member: 
Forum posts:
Det var ju trots allt roligt att det blev lite fart på forumet..
Reply
Posted: 2009-09-30 22:18:01

Became a member: 
Forum posts:
Ehh skitsam, när ni som tkr att emelie gjorde rätt tar detta travspel på allvar komr ni förstå vad vi pratar om
Reply
spanarn Posted: 2009-09-30 22:23:26 Answer to: "Om du bjuder 20 miljoner på en häst vid Derbyauktionen så "

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 1720

Om du bjuder 20 miljoner på en häst vid Derbyauktionen så är du bunden vid ditt bud!
I detta fall så räknas knapptryckningen som en validering tillika namnunderskrift..

Tack, jag fattar hur transfern funkade då, när inte fuskknappen fanns, men det är ju inte det jag reagerade över i fallet Emelie. Och av ren nyfikenhet: Hur menar du att det praktiskt sett skulle gå till att man vid en IRL-auktion skulle råka lägga ett bud som var 20 miljoner i stället för 2 miljoner?
Reply
Soberano Posted: 2009-09-30 22:30:40 Answer to: "Om du bjuder 20 miljoner på en häst vid Derbyauktionen så "

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100

Jag kanske är helt fel ute men är det inte så att om man inte lagt handpenningen inom en viss tid så hävs köpet? Inte direkt så att dom drar pengarna från ditt konto i och med att du öppnat munnen, eller? Har aldrig hört talas om att någon blivit SKYLDIG att betala ett belopp för en vara på auktion OM dom ångrar sig eller helt enkelt inte har pengarna. Objektet går tillbaka och auktioneras ut igen. Rätta mig om jag har fel.

Nu handlar ju egentligen inte denna diskussionen om annat än vad folk anser vara moraliskt riktigt och jag vidhåller fortfarande att det var omoraliskt att inte låta köpet gå tillbaka helt och hållet för att göras om. Det är min åsikt men alla har rätt att tycka som dom vill.
Reply
Posted: 2009-09-30 22:31:34 Answer to: "Om du bjuder 20 miljoner på en häst vid Derbyauktionen s&"

Became a member: 
Forum posts:
Jadu det blir inte lätt, då kanske man är lite mer nogrann och kollar så det inte står en nolla för mycket när man skriver på försäljningskontraktet
Reply
Posted: 2009-09-30 22:32:44 Answer to: "Jadu det blir inte lätt, då kanske man är lite mer nogrann "

Became a member: 
Forum posts:
^^
Reply
ddmannen Posted: 2009-09-30 23:54:36

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
visst gör emekie fel , men hon setts i ett moraliskt delemma som uppstår pga soberanos misstag .
Tror många hade känt sig lockade av drar fördel av detta om det hänt dem .

Reply
1   [ 2 ]