Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Les Etoile gör riktig långresa
 

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2007-07-10 14:39:22 Edited(1): 2007-07-10 14:39:54

Became a member: 
Forum posts:
Hårdsatsande stall Les Etoile åker den långa resan från Lilla Lycksele, ända ner till Åby och Solvalla för att delta i loppen i morgon.
– Vi har precis släppt av treåringen på Valla tillsammans med skötare, så nu är vi på väg till Åby med de två andra, meddelar ägaren.

Med på resan finns ett par intresanta hästar som rapporteras träna enormt bra i de norrländska skogarna, och det är ett optimistiskt stall som åker längs med vägarna för tillfället.
– Vi hade lite flyt med spårlottningen, och det är ju bra när man ska åka så pass långt. Bricka tolv är ju sådär lagomt roligt att starta från…
– Kollade in startlistorna ordentligt igår samtidigt som jag badade bastu och det var väl ingenting som imponerade må jag säga. Jag tror på chans med alla hästar meddelar, ägaren.

Inte långt att åka ända från Lycksele för att starta?
– Nej då. Mina hästar är bra och då åker vi. Vi har råd.

Berätta kort om stallets starthästar i morgon.
Star Diamond startar i 3-åringsloppet på Solvalla och var den enda som hade lite missflyt i spårtombolan. Han kan inte öppna särskilt snabbt, utan man får leta ner i position och sen ta dem till slut i stället.

Två hästar i ”Lilla Loppen” på Åbytravet.
– Jag åker själv med dit och ska personligen njuta rejält när de startar. Neon Dress har perfekt spår två, offensive Lennart Forsgren i vagnen, och är dessutom riktigt kvick ut. Det blir full laddning för spets och väl där ska han slås.
Universe Force är riktigt fartfylld, men samtidigt hopplöst osäker. Spår ett är dock perfekt och skicklige Jorma Kontio får ladda för fullt för spets, sen hoppas jag att han håller sig i trav hela vägen. Formen är god och han har definitivt chans.

Ny köpte in en ny häst häromdagen. Berätta!
– Irländare som heter O´Callaghan och mer säger jag inte. Ni får se när han kommer ut.

Vi får önska lycka till då!
– Tack, men det behövs nog inte. Jag har vältränat.

/Journalisten
Reply
Posted: 2007-07-10 22:09:03 Answer to: "Hårdsatsande stall Les Etoile åker den långa resan från Lilla Ly"

Became a member: 
Forum posts:
Sedär, en konkurrerande tidning till Travspelet News, lysande
Reply
[ 1 ]