Became a member: 2008-11-12
Forum posts: 537
|
Tycker det är trist det är så mkt som avgörs på tungbana . När man inte ens kan träna upp egenskapen och ingenting. Dessutom tycker jag det är tungbana alldeles för ofta. är ju det inprincip oftare en lättbana. så riktigt trist man aldrig får chansen o tävla om det... mvh stall påarp
|
Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
|
Tycker det är bra att det blir tung bana då och då , så att det inte funkar köra barfota , ger det en möjlighet att göra nästa barfotastart tidigare om hade tänkt starta barfota, hade man tänkt köra med skor så har man helt plötsligt bra chans till en bra placering.
Sen är du ju klart att jag har en del hästar som passar på tungt och kanske gör det att jag tycker som jag gör , misstänker att din hästar inte passar på tungt
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Visst är det bra att det blir tungt ibland men kanske det borde vara lite mer säsongsbetonat? Jag har varit inne på det tidigare att det under en viss tid på etappen är vinter i spelet och att det då är vinterbana i norr och betydligt större chans/risk för tung bana i resten av landet och under sommaren så är det givetvis då oftare lätt bana. Detta skulle kunna göra att om man har en häst som har 10 på vinterbana så finns det en period som man kan starta på i norr och utnyttja dennes egenskaper till max för att sedan kanske träna lite mer under "sommarhalvåret".
|
Became a member: 2008-11-12
Forum posts: 537
|
Håller med för som det är nu ... så finns det inget man kan göra och för ett småstall som mig själv känns det frustrerande att när man väl får fram en bra häst som är med i ett bra lopp att banan typ alltid sabba ...så tycker absolut oxå det borde kunna va säsongsbetonat då kan man ju matcha därefter
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag tycker nästan aldrig det är tung bana, och jag VILL ha det till min Diamond Dog med 10 där. Oftast jävlas spelet med en och det är tung bana i flera dagar innan loppet, sen klarnar det givetvis upp natten innan.
Tycker inte heller han presterar särskilt mkt bättre på tung heller när han väl får det, så jag håller inte med.
|
Became a member:
Forum posts:
|
Inne på Gustavo´s linje. Så´n enorm skillnad gör det inte ...svårutlistade faktorer där med, vilket gör att det känns lite slump att lista ut hur mycket tung bana inverkat, som med många andra faktorer i spelet .
Kul på sitt sätt, men för mig skulle gärna tung/vinter få spela in ännu tydligare.
|